Spring naar bijdragen

voorstellen


dhk

Aanbevolen berichten

Hallo

Vandaag is hopelijk de dag dat heb me lukt te stoppen. Ik kan voor de zoveelste keer niet naar mijn werk vandaag, omdat ik weer eens geen grens meer had gisteravond.

Al jaren probeer ik af en toe te stoppen of te minderen. maar na een paar dagen ga ik toch de mist weer in. Vanochtend eindelijk eens op internet gekeken voor hulp en zodoende ben ik hier terecht gekomen. Na al jullie verhalen hier op het forum durf ik mij over mijn schaamte heen te zetten en me hier aan te melden.

Ik weet dat ik het kan ben eerder (15 jaar geleden) ook al van een drugsverslaving af gekomen. blijkbaar ben ik vatbaar voor verslavingen.

Ik weet nog niet precies hoe ik het aan ga pakken maar stap 1 is gezet.

Bedankt voor het lezen alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom DHK,

Goed dat je de eerste stap gezet hebt!

Je hebt het al een keer gered dus nu lukt het je ook vast wel.

Er is hier idd veel te lezen en te leren.

Je kunt zelf ook mee schrijven als je zin hebt.

Dan druk je: ditjes, datjes, dagdraad in en kom je in de "huiskamer"

Veel succes en sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dhk,

Ook van mij welkom hier. Je hebt de eerste stap gezet, door het erkennen dat je een probleem hebt, zoals iedereen hier. Schaam je niet voor ons, want dat is nergens voor nodig.

Het afkicken van de alcohol is een langdurig proces, ik weet er alles van. Voor sommigen van ons is het mogelijk om te minderen. Ik heb het ook (de laatste keer) een jaar gedaan. Het vervelende is dat de alcohol toch erg in je systeem blijft zitten. Je denkt: "Wanneer kan ik weer drinken" en zoekt smoezen om ervan te kunnen afwijken. Als je je door omstandigheden toch al getriggerd voelt (bij mij is dat chronische pijn, maar bij anderen bijv. eenzaamheid, verdriet, verveling of wat dan ook) is het moeilijk om je tot de afgesproken hoeveelheid te beperken. Ik ben daarom na dat jaar toch helemaal gestopt. Het leven is nu een stuk gemakkelijker.

Ik heb de internet training van Tactive gedaan. Er zijn allerlei mogelijkheden, ook wekelijkse contacten met een hulpverleningsinstantie die in jouw woonplaats actief is. Sommige mensen gebruiken Refusal of Baclofen. Er zijn bij Thema 's of Tips en adviezen, allerlei draadjes waar je wat aan kunt hebben.

Er zijn ook mensen die een maatje zoeken, op dát draadje. Ik zag bijv. gisteren daar Ietjefietje.

Het belangrijkste is dat je volhoudt! Er zijn al allerlei dingen die je zelf kunt onderzoeken: een alcoholschrift (wanneer heb ik gedronken, of had ik trek, waarom, waar was ik, met wie), wat is een valkuil voor mij, wat kan ik doen om dat te voorkomen, alternatieve handelingen enz. Een moeilijk moment voor mij is bijv. dat ik dronk tijdens het koken. Nu neem ik tevoren een beker soep of bouillon en dat vermindert de trek.

Sowieso zorg dat je voldoende gezond eet en drinkt. Veel water, detox thee, sapjes e.d. helpen ontgiften.

Mocht je struikelen, kijk dan hoe het komt, zodat je er iets van leert. Daarna sta je zo snel mogelijk op, veegt je knietjes af en gaat weer door! Beter is nog om als je het moeilijk hebt, op de dagdraad te komen. Als daar mensen zijn, dan zullen ze proberen om je te steunen.

Zoek dan ook afleiding! Die trek zakt na een tijdje weer af.

In ieder geval wens ik je veel succes en hou vol hoor!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben niet iemand die af en toe kan minderen dan zou de drang er altijd blijven. maak me wel zorgen over al de tijd die ik over ga hebben. dat was bij vorige pogingen een groot struikelblok. vooral in het weekend. dan lijken de dagen zo lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een herkenbaar probleem bij ons allemaal.

Al die uren die je in een roes hebt gezeten, moeten nu opgevuld worden met andere

bezigheden.

Langzamerhand zal je ontdekken wat je graag wilt en wat je leuk vind.

Dat kan sporten zijn of het lezen van boeken.

Of iets creatiefs zoals schilderen.

Had je vroeger hobby's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo DHK!

Ook van mij een hartelijk welkom, goed dat

je hier gekomen bent.

We proberen elkaar zo veel mogelijk te steunen,

tenslotte zitten we allemaal in hetzelfde schuitje!

Ik hoop je te lezen op de ditjes, datjes - en dagdraad!

Veel succes!

Liefs, Nance :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag DHK,

Ook van mij hartelijk welkom.

Ja verslavingsgevoelig zijn we allemaal. Ben je het voor het een dan vaak ook voor andere dingen. Daar moeten we altijd rekening mee houden.

Stoppn is voor mij de enige optie. Zo gauw ik weer drink komt er in mijn kop een mallemolen op gang. Ook al lijkt het dat ik het drinken op dat momnet in de hand houd. In gedachten blijf ik ermee bezig. Ik vind dat een gezeur en zonde van mijn tijd.

Moeilijk is inderdaad het vullen van de vrijkomende tijd. Mijn trigger is verveling. Maar ik begin nu een paar hobbies te ontdekken. Vogels en mijn tuintje en geschiedenis. Ik lees graag. TV ben ik niet zo dol op. Maar zoek iets wat je boeit en fijn vindt om te doen. Wandelen is ook altijd heel goed. Doe je gelijk iets aan je conditie. Vooral naa een drinkperiode van belang.

En hier valt ook heel wat te lezen.

Succes!!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom dhk,

je hebt al aardig wat tips gehad,

en de mijne is sporten en sauna,

beiden heerlijke beloningen die je

helpen detoxen, sterker maken enwat belangrijk is

endorfinen aanmaken en je dwingen de deur uit te komen.

en de beste tips is hier veel komen lezen en liefst meeschrijven.

Voor mij is dit forum een virtuele familie geworden, waarvan de

samenstelling nogal aan verloop onderhevig is, maar waar ik

altijd wel aansluiting kan vinden als ik dat wil of nodig heb.

En met alles wat je hier kunt lezen kun je voorlopig vast vooruit.

En daarna via het boekendraadje maar gauw naar de bieb.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen

Het is gelukt niks gedronken. Voel me ontzettend moe terwijl ik voor het eerst in tijden goed geslapen heb. Er waren gisteravond nog een paar flessen wijn (voor het geval dat) maar voor het naar bed gaan alles door de gootsteen gespoeld. Ik was zo trots!!! Maar wel gelijk weer een valkuil ontdekt want ik liep de hele avond naar die flessen te kijken. Als ik wat minder sterk in mijn schoenen had gestaan dan was het mis gegaan. Dus weer wat geleerd. geen alcohol in huis.

Zaterdag krijgen we eters hoe ik dat op moet lossen weet ik nog niet. gewoon zeggen dat er niks in huis is?

Plan voor vandaag: Opruimen, raampjes schilderen voor de zekerheid een boek gezocht en vanavond op zoek naar een nieuwe auto op marktplaats (moet ik toch wel even zoet mee kunnen zijn)

Ps: Hoe werkt dat zo'n dagpact?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed DHK.:present:

Die moeheid komt er nu uit meid. Je hebt je lichaam zo lang geweld aan gedaan. Nu je niet gedronken hebt komt die moeheid eruit. Veel water drinken en als je trek krijgt, gaan eten. Zorg dat je maag vol blijft zitten. Dat vermindert de trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dhk klasse!!!!

en dat nog wel met flessen wijn in huis, pffffffffff

das op het randje balanceren he.

Ik heb echt nooit drank in huis. Als er visite komt die drinkt

haal ik matig in huis en geef wat er over is mee.

Dat werkt fantastisch; er is dus nooit meer iemand dronken/aangeschoten hier

en dat wil ik graag zo houden.

Af en toe ruim ik bij mn dochter een lege fles op als zij vriendinnen heeft gehad

dus zo houd ik daar ook een oogje op en zij hoeft niet echt stiekum te worden.

Maar het is een bekend dilemma, zeker in het begin.

Ik gebruik bovenstaande vaak als inleiding trouwens om te vertellen dat een leven zonder

alcohol me zo goed bevalt dat ik mezelf niet in de verleiding wil brengen het weer

op te starten. Iedereen reageert goed, een enkeling zegt: dat zou ik ook moeten doen

(eigenlijk) en gaat rustig verder. Mondjesmaat heb ik mensen die dichter bij me staan

verteld dat ik mezelf wel als een probleemdrinker beschouw en nu ik geen echte problemen

meer heb, drank dus niet wil en niet meer hoef. Zonder het item zelf te gaan problematiseren.

Hoop dat je hiet wat mee kunt, en dat je weer trots voelen, dat blijft!:musicnote::heart::musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet opgeven dhk

dan hoef je maar één keer!!

als je van sauna houdt, sporten of anders bewegen help je jezelf;

yerba maté is een kruidenthee achtig iets, google maar, het geeft

energie en helpt ontgiften.

alles beter dan nu opgeven.

veel hier lezen en schrijven dus; sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dhk: helaas dat hoort erbij, "gewoon " ontwenningsverschijnselen! Goed gedaan hoor, die eerste avond.

Ik heb helaas een partner die nog wel drinkt, matig, en dus zijn er altijd, ook geopende flessen in huis. Gelukkig lukt het me ze te laten staan, zonder er slokjes van te nemen.

Is jouw omgeving op de hoogte van je drankprobleem? Bij mij niet, hoewel ik tegen steeds meer mensen zeg dat ik niet meer drink. Ik heb toevallig ook een goede reden: ik gebruik medicijnen waarbij ik niet mag drinken. Dat ik dat in het verleden tóch deed, zeg ik er niet bij.

Hou vol hoor! Als je nu voor de bijl gaat, kan je binnenkort wéér beginnen!

Sterkte en veel succes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal!!!!!

Ik voel me erg gesteund.

Ik ga het vanavond weer redden hoor. Heb voor vandaag het zwaarste volgens mij al gehad. Was gewend om om 5 uur te beginnen. Ooit bedoeld als rustpuntje na het werk. Mijn vrouw is op de hoogte en is gelukkig solidair en drinkt nu ook niet meer. Dat zou ik volgens mij voorlopig niet trekken als ze wel zou drinken. Wel heb ik het idee dat ze de ernst van de situatie niet goed inziet maar dat zal door mij komen ik ben namelijk een behoorlijk gesloten persoon.

vanmiddag bij een vriend geweest en werd natuurlijk uitgenodigd om mee naar een terrasje te gaan. Die vriend heeft zelf ook een alcohol probleem dus tegen hem kon ik het wel zeggen helaas wil hij er nog niet aan. Had ik gelijk een maatje gehad.

later bij een andere vriend en zijn vrouw op de boot langs werd ik ook weer voor de borrel gevraagd. gelukkig was mijn zoontje moe en had ik een goed excuus. Ik heb wel het gevoel gelijk in het diepe gegooid te worden.

Gelukkig morgen weer werken was wel een hele lange dag zo. Maar heb in tijden niet meer zoveel gedaan. (gelijk iets heel positiefs)

Voorlopig blijf ik in dit draadje wel klagen tot het wat beter gaat hoef ik daar ditjes en datjes niet mee te vervuilen. Het helpt al enorm een plek te hebben om dingen op te schrijven. zoals vanochtend dan doe ik er ook iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ dhk: lekker blijven doen! Alles doen wat helpt, zolang je maar niet drinkt.

Mijn man heeft de ernst ook heel lang ontkend en wilde dat ik, vanwege de sociale contacten, zou proberen om te minderen. Daar is hij wel van teruggekomen!:o

Je bent inderdaad wel meteen in het diepe gegooid, maar elke keer dat je de verleiding weerstaat, wordt de prikkel om te gaan drinken, minder diep.

Heb jij weleens alc. vrij bier geprobeerd? Het wordt steeds populairder. Voor mij werkt het goed. Ik vind het, gekoeld, best te drinken en het doet mij niet verlangen naar het "echte" spul. Zelfs in Beieren hebben ze het tegenwoordig!

Hou vol hoor.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dhk je gaat super. zo te zien is de wil er en da's al het halve werk. waarom niet op de dagdraad schrijven? ik zie het niet als klagen. en op de dd zijn er vast een heleboel die je een goede tip kunnen geven en die ook van je kunnen leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...