gerda Geplaatst 10 november 2019 Rapport Share Geplaatst 10 november 2019 ik slik nu 2 jaar .75 mg en wil afbouwen wie kan mij helpen alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 17 november 2019 Rapport Share Geplaatst 17 november 2019 Op 10-11-2019 om 12:51 zei gerda: ik slik nu 2 jaar .75 mg en wil afbouwen wie kan mij helpen alvast bedankt Hi Gerda, voor alle psychische medicatie geldt langzaam afbouwen, of het nou een anti depressiva is, een anti psychotica of benzo. misschien heb je iets aan deze info? Hierin staat duidelijk beschreven waarom het zo belangrijk is langzaam af te bouwen. Wellicht kan je taperingstrips proberen? Dit is geschreven door psychiater Jim van Os. succes en luister naar je lichaam, in hoeverre je de stapjes aankan. De een kan een sneller tempo aan dan de ander. https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=e4ba9453-3490-408e-961c-89c4e28a87d9&title=Document%20%20%27Verantwoord%20afbouwen%20van%20medicijnen%20die%20onttrekkingsverschijnselen%20kunnen%20veroorzaken.%20Wat%20is%20daarvoor%20nodig_%27.pdf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gerda Geplaatst 17 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2019 hallo annie 87 bedankt voor je antwoord ik ga het opzoeken ,ik ben nu nog oxazepam aan het afbouwen ik ben nu 21 dagen benzo vrij en heb veel last van hyperventilatie en afwezig gevoel en s.avonds gaat het beter ,ben jij ook afgebouwd/? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 november 2019 Rapport Share Geplaatst 18 november 2019 Hoi @gerda dat klinkt erg herkenbaar wat je zegt over de hyperventilatie, afwezig gevoel etc... ik heb ook oxazepam gebruikt, ben niet afgebouwd maar CT gestopt. Inmiddels 8 mnd verder en het gaat veel beter gelukkig nog wel rotdagen, maar niks in vergelijking wat het was. De antidepressiva moet je inderdaad ook heel rustig afbouwen, succes en sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gerda Geplaatst 18 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2019 hallo Eefje dank voor je antwoord ik wens je verder veel betere dagen ,zijn er nog meer mensen die veel klachten hebben na afbouwen van oxazepam? ik nam niet meer als een halve of kwart per dag als het nodig was gr gerda ik ben nu 21 dagen gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 november 2019 Rapport Share Geplaatst 18 november 2019 1 uur geleden zei gerda: hallo Eefje dank voor je antwoord ik wens je verder veel betere dagen ,zijn er nog meer mensen die veel klachten hebben na afbouwen van oxazepam? ik nam niet meer als een halve of kwart per dag als het nodig was gr gerda ik ben nu 21 dagen gestopt Voor hoe lang heb je oxazepam geslikt? Ik nam zelf 10 a 20 mg per dag voor een totaal van circa zes a zeven weken en ben toen gestopt. Ik heb heel snel tolerantie opgebouwd en daarom ook behoorlijk wat klachten... @Bianca78 heeft ook oxazepam afgebouwd en @Annie87 ook... Zo zijn er nog veel meer verhalen te vinden hier op het forum. Maar ieder zijn verhaal is weer anders en de één ervaart meer klachten dan de ander. Maar iedereen geneest, hoe lang het duurt weet niemand, maar iedereen geneest. Ben je bekend met de Ashton Manual? Die kan je vinden via Google in het Nederlands Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 18 november 2019 Rapport Share Geplaatst 18 november 2019 @gerda ik ben nu 5 maanden van de oxazepam af. Heb ongeveer 6 weken 3x per dag een halve oxazepam geslikt en ben in 2 1/2 maand afgebouwd. Heb nog steeds klachten maar het gaat nu veel beter dan in het begin. Heel veel succes en sterkte met het afbouwen van de setraline. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gerda Geplaatst 10 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2019 hallo bianca 78 ik ben nu 6weken gestopt met oxazepam en het gaat wel al beter . alleen s.morgens hyperend wakker worden en dat blijft zo de hele dag ondanks de ademoefening ik val daar steeds in terug en veel angst voor alles en s.avonds gaat het beter ik slik dan wel nog de sertraline daarvoor wie kan mij nog goede raad geven daarvoor? mischien de?? moderator ?? heb je nu nog klachten??gr gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden