Spring naar bijdragen

Hoi ik ben Noxazepam


Noxazepam

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Noxazepam en ik ben nieuw hier.

Sinds een depressie in 2003 gebruik ik antidepressiva. Dat zal denk ik mijn hele leven wel zo blijven, maar ik heb er ook oxazepam bij gekregen en dat gebruik ik dus ook al zo'n 16 jaar. Het gebruik is in de loop van de jaren wat op en neer gegaan, maar ik kwam er nooit helemaal af. Nu heeft mijn huisarts mij aangeraden dat toch te doen. De laatste tijd gebruikte ik 30 mg per dag.

Het idee om direct na 20 mg per dag te gaan bleek niet haalbaar. De derde dag stond ik te draaien op mijn benen en ik begon ook te trillen, terwijl ik juist een presentatie moest geven. Toen heb ik er 10 mg bijgenomen en later op de dag nog 10 mg. Toen ging het goed.

Ik bouw nu per 5 dagen met 2,5 mg af,. Ik had gehoopt dat ik er dan weinig van zo merken, maar dat is niet het geval. Ik kan nu wel normaal functioneren, maar voel me vooral 's ochtends erg rot. Het belangrijkste dat ik heb is een onrustig gevoel en natuurlijk de behoefte om er toch maar weer iets bij te slikken. Ik ben nu twee weken onderweg en heb nog maar op één dag 10 mg extra geslikt, maar ik heb nog wel zeker zes weken te gaan voordat ik op 0 mg. ben.

Ik weet dat velen van jullie waarschijnlijk veel ernstigere ontwenningsverschijnselen hebben, maar toch hoor ik graag tips over hoe jullie de dag het beste doorkomen en hoe jullie het volhouden om geen extra tablet te nemen.

Groetjes, Noxazepam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Noxazepam

Ik denk zelf dat de reden is dat je je zo voelt, omdat de stappen te groot zijn van je afbouw. Het lijkt heel weinig, maar het is steeds een behoorlijke klap voor je lichaam.
Ben je bekend met de Ashton Manual? Die zou ik zeker even doorlezen, je kan hem vinden op Google in het nederlands.
De meeste stappen over op Diazepam, omdat dat langwerkend is en je dan minder last hebt van tussentijdse ontwenning.
Er zijn hier een aantal mensen die hebben oxazepam afgebouwd. Maar dan via taperingstrips of via vijlen en wegen. Zelf heb ik geen ervaring met afbouwen... Maar ik denk dat @Annie87 je er meer over kan vertellen en @Bianca78 heeft afgebouwd via de vijlmethode. Via beide manieren gaat het veel geleidelijker en zijn de klappen minder heftig voor je lichaam.
Je kan beter langer over je afbouw doen, dan dat je te snel gaat, want dan heb je kans op heftigere ontwenningsverschijnselen.
Zelf heb ik "maar" zes wkn oxazepam geslikt en ben cold turkey gestopt, nu na zes mnd heb ik nog steeds klachten. Minder heftig, maar het was niet leuk. Dit forum is voor mij een goede afleiding en steun. Daarnaast heb ik twee kinderen die me wel bezig houden ;) maar ook wandelen, puzzelen, tuinieren, lezen, tv kijken etc... helpen me goed.

Succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...