Spring naar bijdragen

Help


benzonder

Aanbevolen berichten

Ik ben eindelijk na lange tijd in slaap gevallen om 03.00. Ieder keer wakker worden met nachtmerries. Wordt wakker om 06.00 met niet lekker zijn. Buikpijn misselijk warm zweten hartkloppingen. Angstig gevoel. Ik heb 2mg alprazalom en 125 mg imipramine. Ik wil die rotpillen niet meer na 3 jaar. Ik wil ook niet meer opgenomen worden. Ik ben al 3 keer opgenomen geweest. 1e keer door psyhiater 2e keer door ts poging omdat ik 2 weken niet had geslapen. 3e keer op mijn verzoek. Ik weet geen raad. Wanhopige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wanhopige:

Ik ben eindelijk na lange tijd in slaap gevallen om 03.00. Ieder keer wakker worden met nachtmerries. Wordt wakker om 06.00 met niet lekker zijn. Buikpijn misselijk warm zweten hartkloppingen. Angstig gevoel. Ik heb 2mg alprazalom en 125 mg imipramine. Ik wil die rotpillen niet meer na 3 jaar. Ik wil ook niet meer opgenomen worden. Ik ben al 3 keer opgenomen geweest. 1e keer door psyhiater 2e keer door ts poging omdat ik 2 weken niet had geslapen. 3e keer op mijn verzoek. Ik weet geen raad. Wanhopige

Ik leef met je mee! Hoe ver ben je inmiddels afgebouwd en in welk tempo ga je? Je beschrijft hier echte ontwenningsklachten. Maar ze zijn tijdelijk en langzaamaan gaan ze voorbij. Ik ben inmiddels 6 maanden er vanaf en nog steeds niet de oude. Maar veel van de wel 50 symptomen die ik heb gehad, zijn wel verdwenen of al sterk verminderd. De nachtmerries zijn vreselijk. Zo extreem heb ik ze ook nog nooit gehad. Maar ze trekken weg, echt waar. Maandenlang heb ik ze gehad, zo erg dat ik bang werd om te gaan slapen. Ze leken wel hallucinogeen zo echt waren ze. Het is tijdelijk. Hoe lang het duurt kan ik je niet zeggen dat verschilt per persoon. Dat je niet opgenomen wilt worden begrijp ik, je ervaart een benzo ontwenning en weinig artsen weten hier echt wat vanaf. Ze “helpen” je alleen maar aan andere rommel zoals antipsychotica of antidepressiva wat vaker niet helpt dan wel.... de enige uitweg is, langzaam afbouwen en erdoorheen gaan. Zoek steun. Zoek mensen in je omgeving die wel naar je willen luisteren en je serieus nemen. Zoek die steun hier. Wij weten wat je doormaakt. De mensen die je niet begrijpen, laat ze op dit moment even links liggen... wees er niet te boos om, je kan dit denk ik alleen begrijpen als je het meegemaakt hebt. Stapje voor stapje.... je kan het! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Wanhopige:

Ik ben eindelijk na lange tijd in slaap gevallen om 03.00. Ieder keer wakker worden met nachtmerries. Wordt wakker om 06.00 met niet lekker zijn. Buikpijn misselijk warm zweten hartkloppingen. Angstig gevoel. Ik heb 2mg alprazalom en 125 mg imipramine. Ik wil die rotpillen niet meer na 3 jaar. Ik wil ook niet meer opgenomen worden. Ik ben al 3 keer opgenomen geweest. 1e keer door psyhiater 2e keer door ts poging omdat ik 2 weken niet had geslapen. 3e keer op mijn verzoek. Ik weet geen raad. Wanhopige

Hoi @Wanhopige, als je wilt afbouwen doe het dan rustig aan en begin met de Alprazolam en bouw de Imipramine pas af als je van de Alprazolam af bent en stabiel bent. 

Je hebt 2 mg Alprazolam, dat is best een heel stevige dosering. Verdeel je de Alprazolam over de dag? Alprazolam is kortwerkend, het beste is om de 2 mg over 3, liever nog 4 innamemomenten per dag te verdelen. 
Alprazolam is ook een heel lastige om af te bouwen. Veel gebruikers zetten met het oog op de afbouw hun benzo om in Diazepam. Diazepam is langwerkend en daardoor geschikter om veilig af te bouwen. Diazepam is ook verkrijgbaar in tabletten van 2 mg, hetgeen het afbouwen/delen vergemakkelijkt. 
Als je het wilt omzetten (dat zou mijn advies wel zijn), bedenk dan dat 1 mg Alprazolam gelijk staat aan 20 mg Diazepam. Je zou dus in totaal de omzetting moeten doen naar 40 mg Diazepam. 

Ik hoor het graag als je meer wilt weten, hier zitten afbouwlotgenoten en ervaringsdeskundigen. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Wanhopige het is een hel waar je momenteel in zit en doorheen moet. De meeste van ons weten er alles van. Ook van opnames weet ik alles, zelf 2x ervaren. Daar wordt je alleen maar meer volgestopt met medicatie, ook dat ken ik. Wat annie hierboven schrijft kan ik me alleen maar bij aan sluiten. Schrijf het hier van je af, hier vindt je gelijkgestemden. Mensen die het niet hebben meegemaakt, kunnen zich er werkelijk geen voorstelling van maken. Sterkte

Zelf ga ik al een week of 2 wat minder lekker. Wordt dan weer op mn angststoornis gegooid, maar zelf weet ik wel beter. En t is zo frappant dat de klachten zich altijd pas tijdens afbouw manifesteren. Ik geloof er heilig in dat je zelf het beste voelt wat er aan de hand is en in mijn situatie lijkt me dat toch echt de afbouw. Maar ik zit er wel mooi mee en ik moet nog zo'n eind....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...