Spring naar bijdragen

Even voorstellen Laura


LauraM

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn naam is Laura, ik ben 31 en alleenstaande moeder. Eigenlijk drink ik al vanaf mijn puberteit overmatig veel alcohol. Ik was erg verlegen en de alcohol hielp me om sociaal contact makkelijker te maken. Eigenlijk heb ik het nooit als een probleem gezien, tot ik in therapie ging. Een jaar geleden nu. Ik zag dat ik mijn gevoelens wegdronk en ook tijdens "gezellig" drinken steevast teveel dronk. De laatste maanden is mijn alcohol gebruik erger dan ooit, vaak begin ik al rond een uur of twee in de middag. Er zijn zelfs dagen geweest dat ik mijn kinderen ophaalde van school met een glas wijn achter de kiezen (en maar tandenpoetsen en kauwgom kauwen). Ook ben ik meerdere malen met alcohol op achter het stuur gekropen, erg confronterend om dat hier op te schrijven. 

Vandaag heb ik (na enkele halve pogingen) besloten om helemaal te stoppen met alcohol. Ik zie er ontzettend tegenop en zou het liefst nu naar de supermarkt gaan, maar ergens voel ik dat ik beter verdien dan dit leven van fles naar fles. 

Ik hoop hier wat steun te vinden. Mensen in mijn omgeving begrijpen het niet echt en zien mijn alcoholgebruik niet als probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier, goed dat je het aanpakt. Als je zelf voelt dat het een probleem is dan is dat ook zo, ongeacht wat anderen zeggen. Nooit meer drinken klinkt lang, dag voor dag is te overzien. Voor je het weet heb je er al een tijd opzitten. Het helpt  om je op het dagpact te zetten. Je zal je zoveel beter en sterker voelen.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Laura, goed dat je er bent, welkom!

Ook ik dacht altijd dat alcohol mijn steun was om de scherpe kantjes van het leven af te halen. Maar uiteindelijk was het geen hulpmiddel maar een illusie, het duurt even een tijdje droogstaan voordat je echt beseft dat alcohol veel van die die scherpe kantjes juist veroorzaakt i.p.v. weghaalt. Het chemisch geluk wat je ervaart is keihard geleend en betaal je met woekerrente terug, maar daar ben je zelf gelukkig ook steeds meer achtergekomen.

Succes met je zoektocht naar het alcohol de baas worden, het kan echt!  Ik zelf ben van het stoppen en niet het minderen, dat laatste lukte mij toch maar een korte tijd. Een beetje zo nu en dan is niet voor mij weggelegd, mijn brein is niet van de beetjes. Niks meer drinken is per saldo simpeler denk ik, duidelijk en zonder grijs gebied.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Laura,

In jouw verhaal veel herkenning, ook ik ben gaan drinken ooit in mijn pubertijd om m'n verlegenheid een beetje te verbloemen. En later om de problemen 'weg' te drinken inderdaad. Goed dat je inziet dat het geen oplossing is en jezelf een beter leven gunt! Heb je al een plannetje wat je gaat doen nu met de vele tijd die 'opeens' vrijkomt nu je niet meer in de waas zult leven? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...