Spring naar bijdragen

onze h. kamer 26-7-2019


Aanbevolen berichten

Ikndurfvniet eens in de huiskamercte zitten. Ik krijg zoveel prikkels. Ik heb net een pot thee gezet en water klaargezet. Een krentebol gesmeert. Eten en drinken gaat moeilijk. Ik knok om wat naar binnen te krijgen. Zelfs naar de wc gaan gaat moeilijk. Toch ben ik al blij met het slapen. Wat naar buiten gaan betreft. Ik heb agorafobie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbloemen, heb je iemand die af en toe bij je thuis komt?

Als er geen familie of sociaal netwerk is dan misschien iemand van zo'n Samen Zorg instelling met vrijwilligers?, Zorg voor elkaar of zoiets.

Een vrijwilliger vragen die eens langs komt voor een boodschapje of een praatje. En dat je dan langzaam "samen" misschien eens naar buiten gaat. Al is het in het begin maar tot het einde van de straat. Beweging is echt goed en afleiding. Misschien kun je zelf iets beters bedenken om de deur uit te gaan met een klein stapje.

Als je van dieren houd, samen met iemand met de hond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Verbloemen:

Ikndurfvniet eens in de huiskamercte zitten. Ik krijg zoveel prikkels. Ik heb net een pot thee gezet en water klaargezet. Een krentebol gesmeert. Eten en drinken gaat moeilijk. Ik knok om wat naar binnen te krijgen. Zelfs naar de wc gaan gaat moeilijk. Toch ben ik al blij met het slapen. Wat naar buiten gaan betreft. Ik heb agorafobie

dat kan ook komen van de ontwenning. Veel voorkomende klacht. Probeer wel te bewegen. Bewegen zorgt er voor dat de benzo die nog in je vet zit, ook naar buiten komt ( zeggen ze). Het advies is dus wel ook echt te proberen te bewegen. Ook belangrijk voor je herstel. De meer je ligt, de zwakker je wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van altijd benzo’s blijven slikken word je niet beter en wordt het alleen maar erger (steeds meer verslaafd, bijwerkingen en klachten) en van langzaamaan afbouwen word je uiteindelijk beter!

 

bewerkt door Moedig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Verbloemen:

Wat bedoel met terwijl slikken alleen maar erger wordt?

Ik bedoel met slikken dat het leven moeilijker wordt. Je moet iedere keer meer en meer hebben om hetzelfde resultaat te krijgen. Je maakt jezelf kapot terwijl je nu bezig bent te herstellen en de weg ingeslagen bent naar een beter en gezonder leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...