Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 19-7-2019

EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen :)

Hoe gaat het vandaag met jullie? 

Lieve @Cyclad58 hoe gaat het met jou? Heb je beter geslapen? 

Ik heb nu alweer een aantal nachten dat ik om het uur a anderhalf uur wakker word. Is dat een herkenbaar iets?? Het slechte slapen is volgens mij wel een klacht wat lang kan blijven hangen... 

Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin neuhh ik ga er niet dood aan, maar vroeg me af of dat vaker voorkomt dat iemand elk uur wakker wordt. En ja wat is slecht slapen? Ik ben al blij met zes uurtjes tegenwoordig en dan niet aansluitend, maar dat komt vast wel weer...

Fijn dat het met jou best oké gaat :) heb je je tentje alweer klaar staan om volgende week op het strand te "wonen"? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen deze morgen :)

Hoe gaat het vandaag met jullie? 

Lieve @Cyclad58 hoe gaat het met jou? Heb je beter geslapen? 

Ik heb nu alweer een aantal nachten dat ik om het uur a anderhalf uur wakker word. Is dat een herkenbaar iets?? Het slechte slapen is volgens mij wel een klacht wat lang kan blijven hangen... 

Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben! 

yep all the time. Ik kan alleen wel ook weer inslapen. Het is denk ik de normale slaapcyclus, maar nu komen we helemaal uit de slaap. Ik doe dat zo vaak, dat het inderdaad de slaapkwaliteit mogeijk ook verminderd, maar al met al pak ik wel genoeg uren van echte slaap. Als ik opschep over mijn uren, soms wel 10,5 uur per nacht, neem ik dus niet mee dat ik 6 tot 8 x wakker word. Ik heb er ook geen last van moet ik zeggen.

@EefjeJvind jij het vervelend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Kannietmeer:

yep all the time. Ik kan alleen wel ook weer inslapen. Het is denk ik de normale slaapcyclus, maar nu komen we helemaal uit de slaap. Ik doe dat zo vaak, dat het inderdaad de slaapkwaliteit mogeijk ook verminderd, maar al met al pak ik wel genoeg uren van echte slaap. Als ik opschep over mijn uren, soms wel 10,5 uur per nacht, neem ik dus niet mee dat ik 6 tot 8 x wakker word. Ik heb er ook geen last van moet ik zeggen.

@EefjeJvind jij het vervelend?

Dankje voor je antwoord :) Ik kan niet zeggen dat ik het vervelend vind, meestal slaap ik ook zo weer in. Vroeg het me inderdaad gewoon af. Zal ook door de benzo's komen denk ik? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei EefjeJ:

Dankje voor je antwoord :) Ik kan niet zeggen dat ik het vervelend vind, meestal slaap ik ook zo weer in. Vroeg het me inderdaad gewoon af. Zal ook door de benzo's komen denk ik? 

Je bent het niet gewend, maar er is niets mis mee met tussentijds wakker worden en ik meen zelfs dat het weinig tot niets afdoet aan je slaapkwaliteit. 
Elke nacht heeft 4 of 5 slaapcycli van ongeveer anderhalf uur. Na die anderhalf uur ga je over van de ene cyclus in de andere. Dan word je even wakker, maar heel vaak heb je dat niet eens door. Als je wat langer wakker wordt, bv 2 of 3 minuten merk je het op. In goede nachten wordt ik 4 keer wakker tussen 2 cycli in en dan ben ik in totaal misschien een kwartiet wakker geweest. Wat scheelt me dat? In plaats van 7 uur slaap ik dan 6 uur en 3 kwartier, So what. De kwaliteit is hetzelfde, alleen de duur iets minder. Daar moet je niet te zwaar aan tillen.

Ik had een iets betere nacht, ongeveer 6 uur geslapen denk ik. Al een stuk beter dan die rotnacht daarvoor. Vanmorgen nog niet helemaal okay bij  het opstaan, maar gaandeweg de dag ging het gelukkig beter. Weer een leerpunt, een slechte dag hoort erbij. Vroeger tilde ik daar niet zwaar aan, nu geeft het onrust. Dat moet ik nog even afleren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Je bent het niet gewend, maar er is niets mis mee met tussentijds wakker worden en ik meen zelfs dat het weinig tot niets afdoet aan je slaapkwaliteit. 
Elke nacht heeft 4 of 5 slaapcycli van ongeveer anderhalf uur. Na die anderhalf uur ga je over van de ene cyclus in de andere. Dan word je even wakker, maar heel vaak heb je dat niet eens door. Als je wat langer wakker wordt, bv 2 of 3 minuten merk je het op. In goede nachten wordt ik 4 keer wakker tussen 2 cycli in en dan ben ik in totaal misschien een kwartiet wakker geweest. Wat scheelt me dat? In plaats van 7 uur slaap ik dan 6 uur en 3 kwartier, So what. De kwaliteit is hetzelfde, alleen de duur iets minder. Daar moet je niet te zwaar aan tillen.

Ik had een iets betere nacht, ongeveer 6 uur geslapen denk ik. Al een stuk beter dan die rotnacht daarvoor. Vanmorgen nog niet helemaal okay bij  het opstaan, maar gaandeweg de dag ging het gelukkig beter. Weer een leerpunt, een slechte dag hoort erbij. Vroeger tilde ik daar niet zwaar aan, nu geeft het onrust. Dat moet ik nog even afleren. 

Ik moet ook zeggen dat ik me er niet echt moe door voel. Vaak ben ik veel meer vermoeid als ik heftige dromen heb gehad. Tegenwoordig zit ik zo rond de 6 uur slaap en daar functioneer ik redelijk op gelukkig. Meer uren gaan vast wel weer komen in de toekomst :)

Fijn dat je beter geslapen hebt vannacht! Vanmorgen nog wat onrustig? Hopelijk is alles morgen weer weggetrokken :) Alvast een goede nacht gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei EefjeJ:

Fijn dat het met jou best oké gaat :) heb je je tentje alweer klaar staan om volgende week op het strand te "wonen"? :P

Jazeker! Wij hebben 2 “tentjes” op het strand staan waar je heel goed in zou kunnen wonen;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...