Spring naar bijdragen

Laatste loodjes....afbouw diazepam


mevrouwtje54

Aanbevolen berichten

 

Ik ben in 2018  begonnen met het afbouwen van 6 mg Lorazepam .Ik heb er 2,5 afgekregen toen lukte het me niet meer.

Ben naar de huisarts gegaan maar die durfde de omzetting naar Diazepam niet aan,dus naar een verslavingsarts gestuurd.

Dat heeft een tijd geduurd okt. 2018 aangemeld en in jan 2019 mijn eerste afspraak ,ik was op dat moment een wrak.

Uiteindelijk half maart is de laatste 3,5 mg omgezet naar 28 mg Diazepam,

vanaf vandaag zit ik op 8 mg dus de laatste lootjes,

Ik vind het best wel spannend en probeer er elke week 1 mg af te halen als me dat lukt (ikwildoorzetten).

Het gaat zeker niet van een leien dakje,maar Ik wil van die zooi af.

Wie is het gelukt en heeft goede tips om het vol te houden.

 

 

 

 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites


Wat zijnd de afbouw gerelateerde klachten die je nu ervaart?
Persoonlijk zou ik nooit 1 mg per week kunnen afbouwen,  alleen maar 1 mg per maand kon ik opbrengen. Waarom wil je zo snel?
In principe is het veiliger om nu langzamer te gaan, het laatste stuk verdient meer geduld om het percentage van de afbouw steeds groter wordt.
Kan je nog praten, lopen,  schrijven,  nadenken  en functioneren?
Heb je een goed support systeem van mensen om je heen die steunen?

Ik denk graag met je mee:heart:

Ik ben zelf van 2 mg lorazepam afgebouwd via een omzetting naar Diazepam en ben 18 maanden benzovrij.  Ik ben redelijk goed hersteld, maar nog niet volledig. Tevens bouw ik nu een antidepressiva af.

Je vraagt om tips om het vol te houden:
- ga veel langzamer dan je nu gaat, zodat je lichaam meer tijd heeft te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. Een microafbouw is veel zachter voor je lichaam en dus makkelijker vol te houden.
- zorg dat je geen cafeine, suiker of alcohol nuttigt
- beweeg regelmatig zodat ook de benzo die in je vet opgeslagen ligt er uit komt
- vermijd te veel prikkels en zoek milde afleiding zodat je de dag doorkomt
- neem geen andere pillen aan van de dokter, want deze 'schade' van de benzo herstelt echt weer uit zichzelf, al duurt het lang en moet je echt veel geduld hebben
- zorg met compassie voor jezelf, zonder streng te zijn
- wees voorzichtig met supplementen, wat voor de 1 werkt, hoeft niet voor de ander te werken.
- kom elke dag hier op het forum voor je dagelijkse portie herkenning en support, maar alleen als andermans verhalen je niet naar beneden halen.
- je kan mij inschakelen als afbouwcoach (mocht je daar behoefte aan hebben ;-) )

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt en hoor graag het met je gaat!

X Liz

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-7-2019 om 12:28 zei Kannietmeer:

Ten eerste diep respect voor alles wat je al hebt doorstaan en overleefd. Een dikke knuffel voor jou, dat moet echt rete zwaar zijn geweest. Wat een moeilijke dingen op een rijtje. 
En dan heb je ook de Diazepam al tot 8 mg afgebouwd. Mijn mond valt open van verbazing bij zoveel moed en doorzettingsvermogen en wilskracht.  Knap knap knap! Petje af en diepe buiging.
Wat zijnd de afbouw gerelateerde klachten die je nu ervaart?
Persoonlijk zou ik nooit 1 mg per week kunnen afbouwen,  alleen maar 1 mg per maand kon ik opbrengen. Waarom wil je zo snel?
In principe is het veiliger om nu langzamer te gaan, het laatste stuk verdient meer geduld om het percentage van de afbouw steeds groter wordt.
Kan je nog praten, lopen,  schrijven,  nadenken  en functioneren?
Heb je een goed support systeem van mensen om je heen die steunen?

Ik denk graag met je mee:heart:

Ik ben zelf van 2 mg lorazepam afgebouwd via een omzetting naar Diazepam en ben 18 maanden benzovrij.  Ik ben redelijk goed hersteld, maar nog niet volledig. Tevens bouw ik nu een antidepressiva af.

Je vraagt om tips om het vol te houden:
- ga veel langzamer dan je nu gaat, zodat je lichaam meer tijd heeft te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie. Een microafbouw is veel zachter voor je lichaam en dus makkelijker vol te houden.
- zorg dat je geen cafeine, suiker of alcohol nuttigt
- beweeg regelmatig zodat ook de benzo die in je vet opgeslagen ligt er uit komt
- vermijd te veel prikkels en zoek milde afleiding zodat je de dag doorkomt
- neem geen andere pillen aan van de dokter, want deze 'schade' van de benzo herstelt echt weer uit zichzelf, al duurt het lang en moet je echt veel geduld hebben
- zorg met compassie voor jezelf, zonder streng te zijn
- wees voorzichtig met supplementen, wat voor de 1 werkt, hoeft niet voor de ander te werken.
- kom elke dag hier op het forum voor je dagelijkse portie herkenning en support, maar alleen als andermans verhalen je niet naar beneden halen.
- je kan mij inschakelen als afbouwcoach (mocht je daar behoefte aan hebben ;-) )

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt en hoor graag het met je gaat!

X Liz

Hoi Liz,

Dank voor je reactie,

Nu op dit moment kan ik weer beter nadenken en ben niet meer zo emotioneel ,inzichten komen weer terug,ben wel hyper in mijn hoofd en praten ,zeer vermoeiend haha

het komt er tijdens het praten nog niet helemaal uit een  hele rare gewaarwording

langetermijngeheugen word beter ,korte termijn nog een ramp en moet niet teveel prikkels hebben.Schrijven duurt erg lang merk ik nu ik schrijf niet zoveel ;)

en heb nog  niet echt een ritme in mijn dag.

ben heel duizelig veel hoofdpijn rare sensaties in mijn hoofd, en sta niet vast op mijn voeten enz. enz. moet alles langzaam doen,ga daardoor niet veel naar buiten.

Ga nu wel naar de fysio voor mijn spanningsspierpijn en  2 x per week voor cardio en spieropbouwoefeningen.

en volgende week vanuit de verslavingsarts een 5 wekelijkse stress reductie cursus volgen,ik hoop dat het mij gaat lukken:rolleyes:

en krijg hopelijk binnenkort een psychiater toegewezen,dat wilde ze pas gaan doen als ik op 0 sta( anders ben ik mij zelf niet),

en ik vond dat ze er wel mee moesten beginnen om mij wel naar de 0 te krijgen,ik had daar wel een puntje vonden ze pfff.

Ik ben nu dus wel optimistisch maar vind het wel een opgave.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mevrouwtje54 Ik snap heel goed dat alles wat je doet en wil bereiken een grote opgave is. Dat is het ook echt.
Hoe graag je ook van de diazepam af wilt nu, kan ik je aanraden niet ongeduldig te zijn, maar echt een langzaam tempo te hanteren en langzamer te gaan dan je nu bedacht had.  Dit zal je herstel ten goede komen en de pijn van de afbouw verminderen.
Ik ben het er mee eens dat ondersteuning voor het proces om naar 0 te komen eigenlijk echt wenselijk is, maar dat is iets wat eigenlijk ontbreekt in de GGZ zorg. Helaas. Je aan pillen helpen lukt ze heel makkelijk, je er van af helpen ontbreekt vaak. Ik hoop dat je alle steun om je heen kunt verzamelen om er goed en succesvol vanaf te komen.
Wanneer je eenmaal op 0 bent gekomen, verwacht dan nog geen directe verbetering, want dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit. Het kost veel tijd en het proces is langzaam. Maar het is ook ZEKER. Je zal herstellen en je functies in alles weer terugkrijgen. Je zal genezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@KannietmeerIk ben terecht gekomen bij Antes voor de omzetting naar diazepam,

Ik was helemaal de weg kwijt naar direct overzetten op de diazepam  ,en mijn gevoel zei ik heb teveel het moet eraf

ik word elke week gebeld hoe het gaat,

de arts luistert gelukkig wel een beetje naar mij

maar probeert natuurlijk dat ik me aan zijn schema houd

ik haalde er eerst 2 mg af en 2 weken later weer(in het begin al naar een paar dagen)

maar de klappen werden te groot en ik ging naar 1 mg, hij vond het wel beter elke week  i.p.v   een langere tijd  ertussen te laten. Volgende maand is vragen wat zijn beredenering hiervoor is.

Hij heeft zich wel verkeken op de klachten maar dat is ook mijn voorkomen zij hij...ik zie er normaal en verzorgt uit en heb mijn mondje aardig bij me,.Ze kunnen zich daar dus aardig in vergissen als ze je niet kennen,ze zien je tenslotte maar een 1/2 uurtje

ze proberen me echt wel goed te helpen,met die stress cursus en eerder een psychiater ,

maar ze hebben natuurlijk geen inzicht wat het allemaal met je doet elk mens reageert weer anders.

ik ben wel hypergevoelig voor veranderingen zelfs andere merken van medicatie.

Ik wil toch proberen door te zetten in deze 2 weken naar 6 mg, klinkt raar maar in mijn hoofd voelt dat beter zijn dan nog 3 pillen,ik kwam tenslotte bij hun met nog 3,5 pil te gaan,al die 2 mg pillen konden mijn hersenen toen niet verwerken ik haalde mg en tabletten door elkaar echt een ramp:huh:

Misschien dan even een stop pauze.

En daar na kijken of ik het financieel voor elkaar kan krijgen om de laatste  6mg in 3 maanden met  tapering kan doen.

geen idee of ik er goed aan doet,weet natuurlijk niet wat me te wachten staat en ben hier alleen in.

dus heel fijn dat je met me wilt brainstormen.

 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @mevrouwtje54, allereerst welkom hier!

Ik heb met veel bewondering jouw verhaal gelezen, je hebt vreselijk vel moeten doorstaan, maar je vechtlust is een voorbeeld voor velen!
Ik ben het met Liz eens, je afbouw gaat best heel snel, het is beter om dat te matigen qua tempo. Luister in elk geval goed naar je lichaam en trek aan de bel bij je behandelaar als je vindt dat het te snel gaat en de verschijnselen te heftig worden. Met een zachte microafbouw ervaar je stellig minder heftige klachten! 

Tenslotte wil ik je uitnodigen om mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je onder Ditjes , datjes en dagdraad. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen, zodat we met elkaar van gedachten kunnen wisselen en steun krijgen/geven bij de afbouw en ontwenning. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Cyclad58, ik zal zeker een kijkje gaan nemen in de huiskamer.

Ik ben toch wel blij dat ik me hier heb aangemeld en te lezen dat iedereen hier hetzelfde moet doorstaan,ik had totaal geen idee wat mij te wachten stond, en voorlopig staat mijn leven stil heel frustrerend,maar het is niet anders.

 

wat bedoelen jullie met een zachte micro afbouw?.....langer de tijd nemen voor 1mg?

ik kan het me niet veroorloven om 8 mg met tapering te doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Hallo @Cyclad58, ik zal zeker een kijkje gaan nemen in de huiskamer.

Ik ben toch wel blij dat ik me hier heb aangemeld en te lezen dat iedereen hier hetzelfde moet doorstaan,ik had totaal geen idee wat mij te wachten stond, en voorlopig staat mijn leven stil heel frustrerend,maar het is niet anders.

 

wat bedoelen jullie met een zachte micro afbouw?.....langer de tijd nemen voor 1mg?

ik kan het me niet veroorloven om 8 mg met tapering te doen.

 

Ja, langer de tijd nemen voor afbouw. Dat hoef je niet meteen te doen, je kunt eerst kijken op afbouw met 1 mg per 2 weken voor jou te trekken is. Zo lang dat relatief goed gaat, geen probleem. Ervaar je echt heftiger klachten, breng het tempo dan omlaag. Wij kunnen je hierbij ondersteunen. Liz is als afbouwcoach een topper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, langer de tijd nemen voor afbouw. Dat hoef je niet meteen te doen, je kunt eerst kijken op afbouw met 1 mg per 2 weken voor jou te trekken is. Zo lang dat relatief goed gaat, geen probleem. Ervaar je echt heftiger klachten, breng het tempo dan omlaag. Wij kunnen je hierbij ondersteunen. Liz is als afbouwcoach een topper!

IK denk dat jullie gelijk hebben,ik dacht hoe sneller hoe beter ,ik moet toch een beetje oppassen met mijn medische achtergrond en ben misschien te snel gegaan maar het is er wel af.Mijn inzichten komen weer langzaam terug, nu nog uitvoeren en niet eigenwijs zijn:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mevrouwtje54Misschien goed om de Ashton Manual te lezen en deze ook aan je behandelaar aan te bieden. Het boek dat Professor Ashton schreef naar aanleiding van haar onderzoek naar benzodiazepine afbouw om mensen met benzodiazepine ontwenning te helpen. Ze publiceerde haar boek gratis, het is voor iedereen beschikbaar, omdat ze wist dat we nergens anders echte hulp zouden krijgen en wel  voor een grote uitdaging stonden. Vele vele mensen worden gevangen door benzodiazepines. Je bent niet alleen, zou bijna zeggen helaas. Het is het meest voorgeschreven middel in de wereld en de aantallen van mensen die het te lang slikken, zijn schrikbarend hoog. .

Een microafbouw werk anders dan een normale afbouw  zoals Prof Ashton heeft beschreven, en  het werkt  eigenlijk zoals de taperingstrips werken.
Je haalt elke dag een minimale hoeveelheid van je pilletje af, ik gebruikte daarvoor een weegschaaltje en een vijltje en had een potje voor de schaafsels, en doordat je elke dag zo weinig eraf haalt is het een groots verschil voor je lichaam. Je moet het vergelijken met trapsgewijs afbouwen of met een glijbaan afbouwen. Bij de eerste stuitert je lichaam de trap af en bij de andere glijd het de glijbaan af. Het voorkomt echt niet alles, maar het is een stuk beter te verdragen voor je lichaam dan de brute afbouw van 2 mg per week of zelfs 2 weken. Ik had dat persoonlijk niet overleefd. Dat geld niet voor iedereen trouwens.

Ook ik kon/wilde de taperingsstrips niet betalen, ben even in gevecht gegaan met mijn verzekeraar, maar liep tegen zo'n dikke muur op dat ik het opgaf. Maar mijn eigen methode werkt prima, en ook @Cyclad58 is dat gaan gebruiken is daarmee veilig van de lorazepam afgekomen. De mensen die met een weegschaaltje werken en zelf het afbouwtempo kunnen controleren door dagelijks iets meer of minder van het tabletje af te halen, halen de eindstreep. Ik kan niet zeggen dat het dan klachtenvrij is, dat niet, maar het is wel zeker dat je op deze manier de eindstreep haalt en niet snel zal opgeven door een opdoffer na een verlaging. Je afbouwklachten zijn met deze methode aanwezig maar veel stabieler en hanteerbaarder.

Het is de plicht van jou arts naar jou te luisteren en de afbouw met jou af te stemmen. Hij mag je niet dwingen in zijn tempo.
Nogmaals, zeer belangrijk dat je de tijd neemt, echt waar.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@KannietmeerIk ga het nu wel merken dat het rustiger moet gaan,was gisteren blij dat ik op de 8 mg was ,voel me vandaag zeer onrustig bonkende hartslag wat minder helder in mijn hoofd en een nare sensatie alsof je wegvalt en naar de grond word getrokken,  slap in mijn benen duizelig ,hoofdpijn .Ik heb mij vandaag er alleen toe kunnen zetten om te douchen (einde van de middag),en mijn honden uit te laten.wat een tegenvaller.Ik hoopte dat het steeds iets beter zou gaan.

maar morgen weer een nieuwe dag.

.Ik heb niet alles gelezen van de Ashton manual kan me daar nu ook nog niet echt op concentreren, maar wel gekeken naar de omzetting van Lorazepam naar diazepam .De huisarts wist daar niets vanaf en durfde dat toen ook niet aan i.v.m.mijn hart.Daardoor de verslavingsarts...die houd er een andere tabel op na ,zal hem nog eens vragen welke dat is .Bij hem is 1 mg Lorazepam.. 8 mg diazepam (een gemiddelde) .Hij zij er wel bij dat hij niet weet of het te veel of te weinig is dat het bij iedereen ander kan vallen.Ik was van mijn padje af  ...was het teveel of was het de overgang naar Diazepam we weten het niet

.Die micro afbouw zoals jij het uitlegt lijkt mij wel wat,maar welk weegschaaltje gebruik je daarvoor ik heb niets kunnen vinden wat minder afweegt als 1mg??.. Ik heb er in het begin met hem over de ashton manual gehad , maar hij gebruikt zijn methode en ziet daar geen problemen in ...ik zou via het schema begin sept. eraf moeten zijn ,maar ga nu twijfelen of dat verstandig is .

Ik wil het gewoon zelf thuis kunnen doen zonder opname en hopenlijk met medewerking van de arts.

En als de omzetting zou kloppen zit ik nu toch maar van de 48 mg(of de 60 mg) op 8 mg en wat er ook gebeurt er komt echt niks meer bij :)

Hoe heb jij het gedaan van je 2 mg Lorazepam?

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei mevrouwtje54:

Bij hem is 1 mg Lorazepam.. 8 mg diazepam (een gemiddelde) .Hij zij er wel bij dat hij niet weet of het te veel of te weinig is dat het bij iedereen ander kan vallen.Ik was van mijn padje af  ...was het teveel of was het de overgang naar Diazepam we weten het niet 

.Die micro afbouw zoals jij het uitlegt lijkt mij wel wat,maar welk weegschaaltje gebruik je daarvoor ik heb niets kunnen vinden wat minder afweegt als 1mg??.. Ik heb er in het begin met hem over de ashton manual gehad , maar hij gebruikt zijn methode en ziet daar geen problemen in ...ik zou via het schema begin sept. eraf moeten zijn ,maar ga nu twijfelen of dat verstandig is

8 mg is denk ik een prima equivalent om mee te starten. Het kan ook te veel zijn. De omzetting moet alleeen niet in 1x gebeuren, maar in stappen. Maar jij ben al omgezet en dus is die horde al genomen. 
De weegschaal die je nodig hebt, moet 0.001 op de weegschaal kunnen meten en dat is idd mg. Omdat je met het gewicht van de pil gaat werken in deze methode is het prima. Een pilletje van 2 mg Diazepam weegt namelijk gemiddeld 170 mg.  Als je dus 10 mg per keer van het gewicht van de pil eraf haalt, bouw  je 2 mg Diazepam af  in 17 dagen. Doe je maar 3 mg per dag  van de pil zijn gewicht eraf, dan doe je er 51 dagen over. Zo kan je zelf spelen met hoe snel je gaat en hoeveel je lichaam kan hanteren en zo stabiel mogelijk is, maar wel echt van de benzo afkomt.
De weegschaaltjes zijn allemaal zeer gevoelig en ik heb uit ervaring gezien dat het ene weegschaaltje echt niet uit maakt met de andere. Koop gewoon degene die je kan betalen. Voor 20 euro heb je er al 1. Als je wilt kan ik er 1 opsturen die ik nog in mijn kast heb, omdat ik mensen de wachttijd wilde besparen van de bezorging vanuit China en daarom zelf een aantal van die dingen vooraf heb ingekocht. Je kan me een pb sturen als je daar gebruik van wenst te maken.


 

 

14 uur geleden zei mevrouwtje54:

@KannietmeerIk ga het nu wel merken dat het rustiger moet gaan,was gisteren blij dat ik op de 8 mg was ,voel me vandaag zeer onrustig bonkende hartslag wat minder helder in mijn hoofd en een nare sensatie alsof je wegvalt en naar de grond word getrokken,  slap in mijn benen duizelig ,hoofdpijn .Ik heb mij vandaag er alleen toe kunnen zetten om te douchen (einde van de middag),en mijn honden uit te laten.wat een tegenvaller.Ik hoopte dat het steeds iets beter zou gaan.

Wow, ja dat is echt een tegenvaller.... het is met Diazepam zo dat de ergste reactie niet de eerste dag plaatsvind bij de verlaging, maar meestal later. Dit komt door de lange halfwaardetijd.  Hoe is het vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei mevrouwtje54:

En als de omzetting zou kloppen zit ik nu toch maar van de 48 mg(of de 60 mg) op 8 mg en wat er ook gebeurt er komt echt niks meer bij :)

Hoe heb jij het gedaan van je 2 mg Lorazepam?

Inderdaad, Je hebt het geweldig gedaan tot nu toe! Daarom ook al mijn respect en lof in mijn vorige berichtjes. Die meen ik echt. De grootste kluif heb je al achter de rug. Je bent al een held, echt waar!

Ik ben van 2 mg lorazepam naar 1,5 gegaan. Ik was nog maar kort verhoogd van 1,5 naar 2 mg en dus ging die 0.5 er vrij makkelijk af, met wel trillen en bibberen en slappe spieren, die na een week al iets minder leken te worden. Toen wilde ik de volgende stap gaan doen en brak 1/8 deel nog af om naar 1,25 te gaan. Ik wist van niets. Ik was 20 dagen ongesteld, ziek zwak misselijk en grieperig en wankel. Ik dacht dat ik een virus had opgelopen en de arstsen en zorgverleners hadden geen idee en dachten ook aan een buikgriepvirus, .... zonder overgeven en zonder diaree. Ik vond het vreemd. Toen ik ziek bleef en wel naar 1 mg lorazepam wilde gaan,  kreeg ik zo'n klap van de afbouw, dat ik toen heel zeker wist wat er aan er aan de hand was, vooral toen ik ging zoeken op internet naar ontwenningsverschijnselen bij Lorazepam. Wist ik veel....:blink:.
Ik heb een hele dag gelezen en mijn huisarts gebeld om te vragen of ze me kon omzetten naar Diazepam. Ze zette me toen om naar 5 mg Diazepam. Veel te weinig achteraf, want ik had natuurlijk al een dikke stap gemaakt en kwam eigenlijk van 1,25 lorazepam.  De klap was groot en liet me 3 weken voor dood achter in bed, ik kon amper lopen  en moest mijzelf vasthouden om niet om te vallen. ( rolllator had goed geholpen denk ik om van de bank naar de wc te schuifelen.)
Eenmaal ingelezen ben ik een weegschaal gaan bestellen, en heb ik gewacht totdat ik me stabiel genoeg voelde om af te bouwen. Toen ben ik begonnen met 0.004 per dag eraf te halen. 1 mg in 28 dagen. Sneller kon ik niet verdragen en zou te veel klachten geven.  Mijn psychiater zei nog nooit iemand zo ziek te hebben gezien en heeft gewoon gedaan wat ik wilde en schreef me alles voor wat zei en bemoeide zich er verder eigenlijk niet mee. Ik vond dat fijn. Ze heeft me in de 6 maanden afbouw die volgden 2 keer gebeld, ik hoefde niet meer langs te komen omdat ze zag hoe moeilijk dat voor me was.  10 December 2017 ben ik helemaal benzovrij geworden en tot nu ben ik aan het genezen van de schade die het heeft opgeleverd. Concentratie is lastig, er blijft een zekere chaos soms in mijn hoofd, ik heb ongeveer 50 a 60 % van de normale energie terug en moet dus altijd rustig aan doen. Ik ben heel blij en tevreden met de vooruitgang en de genezing die ik al zie en vertrouw erop dat de rest ook nog komt.  Het is een lange weg geweest , maar het is de enige weg terug naar gezondheid van het centrale zenuwstelsel. Sinds ik van de benzo af ben, ben ik anderen gaan ondersteunen in het proces om af te bouwen en de symptomen die nog aanwezig zijn te verdragen en dat doe ik echt moet liefde en passie. Ik ben gegrepen door dit verhaal en voel me (bijna) verplicht om er iets mee te doen, en om er een punt van te maken naar de gezondheidszorg en de politiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

8 mg is denk ik een prima equivalent om mee te starten. Het kan ook te veel zijn. De omzetting moet alleeen niet in 1x gebeuren, maar in stappen. Maar jij ben al omgezet en dus is die horde al genomen. 
De weegschaal die je nodig hebt, moet 0.001 op de weegschaal kunnen meten en dat is idd mg. Omdat je met het gewicht van de pil gaat werken in deze methode is het prima. Een pilletje van 2 mg Diazepam weegt namelijk gemiddeld 170 mg.  Als je dus 10 mg per keer van het gewicht van de pil eraf haalt, bouw  je 2 mg Diazepam af  in 17 dagen. Doe je maar 3 mg per dag  van de pil zijn gewicht eraf, dan doe je er 51 dagen over. Zo kan je zelf spelen met hoe snel je gaat en hoeveel je lichaam kan hanteren en zo stabiel mogelijk is, maar wel echt van de benzo afkomt.
De weegschaaltjes zijn allemaal zeer gevoelig en ik heb uit ervaring gezien dat het ene weegschaaltje echt niet uit maakt met de andere. Koop gewoon degene die je kan betalen. Voor 20 euro heb je er al 1. Als je wilt kan ik er 1 opsturen die ik nog in mijn kast heb, omdat ik mensen de wachttijd wilde besparen van de bezorging vanuit China en daarom zelf een aantal van die dingen vooraf heb ingekocht. Je kan me een pb sturen als je daar gebruik van wenst te maken.


 

 

Wow, ja dat is echt een tegenvaller.... het is met Diazepam zo dat de ergste reactie niet de eerste dag plaatsvind bij de verlaging, maar meestal later. Dit komt door de lange halfwaardetijd.  Hoe is het vandaag?

@Kannietmeerik moet alles in slow motion doen,anders val ik om ,mijn hersenen krijgen een flinke opdonder,ben niet echt ziek of zo, lijkt op een terug val.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@KannietmeerJemig wat een verhaal,

Petje af voor jou hoor dat je er zo toch vanaf bent gekomen, wat een ellende heb je meegemaakt.

En het vol zien te houden lijkt mij ook een hele strijd.

Als er 1 een een topper is ben jij het wel!!

En super dat je je zo inzet voor anderen:heart:

:heart: thanks. Ik voel me gek genoeg bevoorrecht om met anderen mee te mogen wandelen op de route naar herstel.  Ik  kan niet anders en wil niet anders. Jullie verdienen allemaal dat steunpunt en ik merk dat ik het gewoon graag doe. En niemand doet dit werk in Nederland. Best bijzonder dat ik het dan nu dus wel  doe  ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei mevrouwtje54:

@Kannietmeerik moet alles in slow motion doen,anders val ik om ,mijn hersenen krijgen een flinke opdonder,ben niet echt ziek of zo, lijkt op een terug val.

ah , dat is  inderdaad heel vervelend en erg herkenbaar.  Je hebt geen terugval hoor, dit is gewoon ontwenning van de stap die je hebt genomen.  De opdonder is inderdaad heftig zo te horen.
Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf. Drink wel voldoende. Sterkte hoor de komende dagen. Het komt echt goed. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@KannietmeerDank je ik stuur je ff een pb als ik kan vinden waar:P

bovenin naast het belletje zit een envelopje

Vanuit die plek kan je iemand een persoonlijk bericht sturen
Dan schrijf je ook gewoon zoals je nu doet aan mij een bericht

Als je op mijn naam gaat me de pijl zie je denk ik bericht sturen onderin.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb er een verstuurd als het goed is gegaan

10 minuten geleden zei Kannietmeer:

bovenin naast het belletje zit een envelopje

Vanuit die plek kan je iemand een persoonlijk bericht sturen
Dan schrijf je ook gewoon zoals je nu doet aan mij een bericht

Als je op mijn naam gaat me de pijl zie je denk ik bericht sturen onderin.

Heb er een verstuurd als het goed is gegaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...