Spring naar bijdragen

Onze huiskamer2-6-2019


Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Lynn86:

Heel eerlijk ik snap dat schaven en wegen echt niet. Je hebt het een keer uitgelegd maar ik weet echt niet hoe ik dat moet doen. :(

dat geeft niet . Ik blijf het gewoon proberen en doe het nog een keer.

Je pakt een pilletje. Die weegt op de weegschaal als hij helemaal heel is 150 mg  (bijvoorbeeld) 
De 1e dag  dat je gaat afbouwen schaaf je er wat van af zodat hij 148 mg weegt. Je weegt en schaaft totdat je dat op de weegschaal ziet  en neemt je pilletje daarna in.
De 2e dag schaaf je er wat vanaf zodat hij 146 mg weegt.
De 3e dag schaaf je wat vanafzodat hij 144 mg weegt.
Net zolang tot je pilletje weg is. Dan begin je aan het volgende pilletje. De vermindering is op deze manier minimaal elke dag , maar je komt wel aan het einde.

bovenstaande is een voorbeeld waarbij je in de realiteit rekening moet houden met welke medicatie je gebruikt en welke sterkte het pilletje heeft om te bepalen of je 2 of 3 of 4 mg afbouwt per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

dat geeft niet . Ik blijf het gewoon proberen en doe het nog een keer.

Je pakt een pilletje. Die weegt op de weegschaal als hij helemaal heel is 150 mg  (bijvoorbeeld) 
De 1e dag  dat je gaat afbouwen schaaf je er wat van af zodat hij 148 mg weegt. Je weegt en schaaft totdat je dat op de weegschaal ziet  en neemt je pilletje daarna in.
De 2e dag schaaf je er wat vanaf zodat hij 146 mg weegt.
De 3e dag schaaf je wat vanafzodat hij 144 mg weegt.
Net zolang tot je pilletje weg is. Dan begin je aan het volgende pilletje. De vermindering is op deze manier minimaal elke dag , maar je komt wel aan het einde.

bovenstaande is een voorbeeld waarbij je in de realiteit rekening moet houden met welke medicatie je gebruikt en welke sterkte het pilletje heeft om te bepalen of je 2 of 3 of 4 mg afbouwt per dag.

Oké, en wat doe ik met het afgeschaafde deel van het pilletje? Bewaar je dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Oké, en wat doe ik met het afgeschaafde deel van het pilletje? Bewaar je dat? 

ik deed het in een klein bakje, maar een jampotje of zoiets is prima . Niet door de plee spoelen want het is zo slecht voor de kwaliteit van het water.
Als je gewoon opschrijft wat je neemt, dan is een afbouwschema niet eens nodig. Gewoon opschrijven wat het gewicht is van je pilletje. Dat is je uitgangspunt voor de volgende dag.
Als je wilt weten hoeveel je eraf moet schaven kan je zelfs gewoon voelen wat je merkt en daar op aanpassen. Als je 3 mg eraf haalt en het voelt hard aan, ga naar 2 mg of naar 1 mg per dag.
Probeer in jouw geval wel de lorazepam goed over de dag te blijven verdelen, omdat je dan minder last hebt van de halfwaardetijd. Op het eind is dat wat lastiger, maar begin voorlopig dit eerst maar te proberen en verdeel het goed zodat je geen tussentijdse ontwenning krijgt.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...