Spring naar bijdragen

Rivotril verslaving


jan0505

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben spot ( bijnaam) en ik ben 25 jaar.

ik ben een maand geleden ongeveer begonnen met het afbouwen van rivotril ( neem dit al +5 jaar), ik ben toen in twee weken van 0,5 naar 0 gegaan en sindsdien gaat het echt niet goed met mij, de ontwenningsverschijnselen waren zo erg dat ik er terug mee begonnen ben, alleen het rare hieraan is dat ik nog steeds dezelfde ontwenningsverschijnselen heb : zweten, abnormaal moe de hele dag door, wazig zien, elke moment denken dat ik omver ga vallen, nekspieren helemaal vast, sociale vaardigheden zijn precies aan het verdwijnen, warmte aanvallen enzv

Ik snap niet dat mijn lichaam niet hersteld en ik wil er ook echt graag vanaf, ik heb ook geprobeert met diazepam maar dat maakte niet veel verschil. Ik ben echt ten einde raad, ik ben precies mijzelf niet meer en ik heb er geen vat op, ik begin zelf te denken dat ik hersenschade ofzo heb, het klinkt misschien alsof ik overdrijf maar voor mij voelt dit echt zo. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen of raad geven :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-4-2019 om 14:01 zei Spot:

Hallo allemaal, ik ben spot ( bijnaam) en ik ben 25 jaar.

ik ben een maand geleden ongeveer begonnen met het afbouwen van rivotril ( neem dit al +5 jaar), ik ben toen in twee weken van 0,5 naar 0 gegaan en sindsdien gaat het echt niet goed met mij, de ontwenningsverschijnselen waren zo erg dat ik er terug mee begonnen ben, alleen het rare hieraan is dat ik nog steeds dezelfde ontwenningsverschijnselen heb : zweten, abnormaal moe de hele dag door, wazig zien, elke moment denken dat ik omver ga vallen, nekspieren helemaal vast, sociale vaardigheden zijn precies aan het verdwijnen, warmte aanvallen enzv

Ik snap niet dat mijn lichaam niet hersteld en ik wil er ook echt graag vanaf, ik heb ook geprobeert met diazepam maar dat maakte niet veel verschil. Ik ben echt ten einde raad, ik ben precies mijzelf niet meer en ik heb er geen vat op, ik begin zelf te denken dat ik hersenschade ofzo heb, het klinkt misschien alsof ik overdrijf maar voor mij voelt dit echt zo. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen of raad geven :(

HI Spot,

het is niet gek wat je beschrijft, en ook ik heb het benoemd als een hersenbeschadiging. En dat ligt niet ver af van de waarheid en functioneel is het ook een feit dat tijdens de ontwenning je hersenen niet normaal functioneren. Dus.... niet zo gek. Maar het goede nieuws is dat je hersenen kunnen genezen.
Voordat je ging afbouwen had je geen last van de ritrovil en geen tolerantieverschijnselen?
Het is mogelijk dat door deze veel te snelle afbouw, je lichaam dusdanig in shock is, dat het eigenlijk meer nodig heeft op het moment. Want de 0,5 is eigenlijk de 'normale' dosis die je had en nu ben je heel ziek en is de 0,5 dus even niet meer voldoende.  ( het werkt niet altijd voor iedereen hetzelfde dus het blijft een beetje gissen). 

Maar onthoud heel goed: je bent helemaal niet gek, of beschadigd, het is allemaal ontwenning en het zal allemaal genezen, maar het heeft tijd nodig.

Heeft het teruggaan op de ritrovil geen enkele verlichting geboden of een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Op 28-4-2019 om 14:01 zei jan0505:

Hallo allemaal, ik ben spot ( bijnaam) en ik ben 25 jaar.

ik ben een maand geleden ongeveer begonnen met het afbouwen van rivotril ( neem dit al +5 jaar), ik ben toen in twee weken van 0,5 naar 0 gegaan en sindsdien gaat het echt niet goed met mij, de ontwenningsverschijnselen waren zo erg dat ik er terug mee begonnen ben, alleen het rare hieraan is dat ik nog steeds dezelfde ontwenningsverschijnselen heb : zweten, abnormaal moe de hele dag door, wazig zien, elke moment denken dat ik omver ga vallen, nekspieren helemaal vast, sociale vaardigheden zijn precies aan het verdwijnen, warmte aanvallen enzv

Ik snap niet dat mijn lichaam niet hersteld en ik wil er ook echt graag vanaf, ik heb ook geprobeert met diazepam maar dat maakte niet veel verschil. Ik ben echt ten einde raad, ik ben precies mijzelf niet meer en ik heb er geen vat op, ik begin zelf te denken dat ik hersenschade ofzo heb, het klinkt misschien alsof ik overdrijf maar voor mij voelt dit echt zo. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen of raad geven :(

Heb het gevoel dat ik ook hersenschade heb. Slik al 3jaar benzos. Slechte concentratie en geheugeverlies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen ervoor dat je vitaminen en mineralen verliest. Als een medicijn wat knoeit met je gaba of andere neurotransmitters, leert je lichaam het af om daar zelf voor te zorgen. Niet realistisch om te verwachten dat het vanzelf herstelt. Is dus geen hersenschade maar wel ontregelde neurotransmitters.

Belangrijk allereerst is om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door geen losse koolhydraten te eten en matig te zijn met snelle koolhydraten. Geraffineerde suikers zoveel mogelijk laten staan. Histamine en tyramine in de voeding kunnen ook ontregelend werken. Bepaalde voedingssupplementen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen bij de aanmaak van allerlei neurotransmitters. Een orthomoleculair therapeut zou je kunnen adviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...