Spring naar bijdragen

Rivotril verslaving ( help)


jan0505

Aanbevolen berichten

Je probeert laag te blijven in de Ritrovil, op 0,25mg, maar ipv Temesta erbij kan je net zo goed teruggaan op 0,5 Ritrovil zou ik zeggen en dit in een heel rustig tempo gaan afbouwen met de juiste methode. Dan ben je denk ik beter af, dan met de cocktail die je nu bereidde ;-)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Spot:

Ja ik ben er mij van bewust maar ik weet geen andere manier waardoor ik meer dan 2 uur zou kunnen slapen

Mag ik me bij de mening van @Kannietmeeraansluiten? 

Lorazepam (Temesta) heeft een kortere werkingsduur dan Clonazepam (Rivotril) en is ook daarom niet handig als slaapmiddel. Inderdaad is het dan beter om de Clonazepam te verhogen naar 0,5 mg tot je wat stabieler bent. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, ik had nog even een vraag. 

Ik ben van plan om het dus terug met diazepam te proberen afbouwen maar nu vroeg ik me af hoeveel tijd jullie ertussen laten bij het afbouwen? Ik start op 5 mg diazepam ( 0,25mg rivotril), wanneer bouw ik af met de diazepam en ga ik dan direct naar 2,5 mg of hoe werkt dat dan? Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Spot:

Hey, ik had nog even een vraag. 

Ik ben van plan om het dus terug met diazepam te proberen afbouwen maar nu vroeg ik me af hoeveel tijd jullie ertussen laten bij het afbouwen? Ik start op 5 mg diazepam ( 0,25mg rivotril), wanneer bouw ik af met de diazepam en ga ik dan direct naar 2,5 mg of hoe werkt dat dan? Mvg

De reden dat je naar Diazepam gaat overstappen is juist om de stappen kleiner te maken en de werking van het middel langer in je systeem blijft. Een grote stap van 2,5 mg is dus wel het laatste wat je moet doen.
Neem genoeg tijd om je lichaam rustig aan de Diazepam te laten wennen. Ik denk dat gezien je klachten je er beter vanuit kan gaan dat je op 10 mg Diazepam moet beginnen, 5 mg in de ochtend en 5 mg in de avond. Daarna kan je beginnen met een halve mg verminderen en kijken hoe je daar op reageert. Als dat prima gaat en je merkt daar niets van ( wacht zeker een week met de beoordeling van je reactie, want door de lange werking is de reactie op een verlaging bij de Diazepam soms dagen later), kan je doorgaan. Wanneer je je ziek voelt bij de verlaging van 0,5 Diazepam, dan kan je beter een micro-afbouw doen. Met een weegschaal en vijl kan je dagelijks iets van je tablet afhalen, en zo zelf controleren hoe snel je gaat. Of je vraagt aan je arts om na de omzetting taperingstrips voor te schrijven. Dan zorgt de Regenboogapotheek  voor een strip van 28 zakjes, waarin elke dag een kleine vermindering van de medicatie plaatsvind. Deze afbouwmedicatie wordt echter niet altijd vergoed en staat toevallig op de lijst van overleggen in de 2e kamer vandaag, om juist vergoeding mogelijk te maken. DSW vergoedt ze wel.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...