Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 14-4-2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,  

Een goede nacht gehad? 

Ik heb deze week de Oxazepam verlaagd van 5 naar 2,5 mg en afgelopen vannacht geen Oxazepam genomen. Heb geslapen van 23.40 uur tot ongeveer 7 uur, wel onrustig en met veel korte onderbrekingen. Uiteraard wel weer onrust bij het opstaan, maar niet erger dan de laatste weken.

Morgen weer terug naar psychiater, die al maanden mijn paroxetine wil ophogen van 20 naar 30 mg, omdat hij denkt dat ik dat nodig heb. Ik denk daar anders over, dat heeft de groepstherapie mij ook wel duidelijk gemaakt. Ik hoop dat ik bij mijn standpunt kan blijven, een arts kan je volgens mij niet dwingen om medicatie te nemen of op te hogen. 

Nog plannen voor vandaag? wij gaan vandaag naar zus en zwager, de buitenlucht in en wat gezelligheid creëren.

Have a nice day! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoppa! En wéér een goede nacht ZONDER zopiclon! Denk dat ik dit monster verslagen heb!! Ik snap er nog steeds niks van.... Hahaha!

@Cyclad58fijn dat je voor jouw doen toch een redelijke nacht gehad hebt. Luister goed naar jezelf. Als je het gevoel hebt dat ophogen niet gaat werken dan niet doen. Of je psychiater moet met keiharde bewijzen komen, maar we hebben ondertussen allemaal de ervaring dat die vooral goed zijn in recepten voorschrijven.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen (nog net) :D

@Cyclad58 Wat goed zonder oxa geslapen! en inderdaad goed naar jezelf luisteren en niet ophogen als je er niet achter staat. Jij voelt zelf het beste wat je nodig hebt. Fijne dag!

@Kaida74 Super zeg weer een nacht zonder!!

Hier wel weer goed geslapen, paar keer wakker maar dat is al weken... Eigenlijk gaat het de afgelopen drie dagen best goed, al durf ik het bijna niet uit te spreken of te hopen. Ik heb geen of amper last gehad van angst of nervositeit. Ik was gisteren echt heeeel chagrijnig en onredelijk :o en heel moe... 's avonds ging het al een stuk beter. Afgezien van wat lichamelijke klachten gaat het best aardig...duimen jullie voor me dat het de goede kant op blijft gaan ;)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een positieve berichten hier! 

Dat is zo fijn!! 

@Cyclad58 nee natuurlijk kan een arts je niet dwingen. Laat je niet gek maken. Een arts kan dat ook niet bewijzen. Een depressie kan komen door onbalans in je neurotransmitters. Die disbalans kan ontstaan doordat serotonine uit balans is, GABA uit balans is of dopamine... helaas is dat niet meetbaar welke uit balans is. Dus een ssri geven of ophogen is gewoon een gok. Want stel dat jij je zo voelt omdat je een GABA tekort hebt, dan heeft een ssri ophogen niet veel zin omdat dat op serotonine werkt. Hier staat het min of meer uitgelegd: https://oersterk.nu/blogs/een-natuurlijke-behandeling-van-depressiviteit-serotonerg-dopaminerg-gaba-erg/

helaas is het nog niet meetbaar aan welke stof mensen een tekort hebben. Als het niet goed voelt voor jou doe het dan niet. 

@Kaida74 dat is echt top! Probeer nu eerst vol te houden dat je de zopiclon weglaat, dat zou al een enorme stap zijn! Super! 

@EefjeJ dat is ook goed nieuws, nu hoop ik dat eindelijk je symptomen wat minder vaak gaan voorkomen! 

Ik was gister weer heel duizelig, dat was een symptoom die bij mij net een week weg was. Helaas had ik het gister weer. Natuurlijk niet zo erg als ik het gehad heb, maar goed bepaalde symptomen komen in elk geval al minder vaak voor bij mij en als ze er zijn, zijn ze vaak minder hevig. Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...