EefjeJ Geplaatst 31 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2019 @Annie87 ik heb het vaak als ik angstig ben, ik denk dan heb ik geen angststoornis. Maar ja angst hoort ook weer bij ontwenning. De eerste twee weken zonder zenuwen waren misschien toch te mooi om waar te zijn Hoe gaat het met jou zenuwen en angst? Jij bent nu ook ruim drie weken gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 31 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2019 @EefjeJ ik ben morgen sinds 4 weken gestopt. Vannacht een enorme wave gehad, voelde me angstig en nerveus zelfs in mijn slaap. Ik vind dit geen angststoornis. Dit is chemisch. Ik ben ook niet bang voor iets specifieks en het komt op de meest rare momenten op, zoals vannacht dus in mijn slaap. Waarom zou iemand met een angststoornis tijdens het slapen opeens zich angstig voelen en daar wakker van worden? Ik heb ook af en toe een soort Windows waarop ik me bijna normaal voel. Ze zijn nog maar kort en voel me nooit 100%. Ik kan niks met artsen die mij met een angststoornis willen labelen. Ik had geen angst voordat ik aan de rotzooi begon. Het is van anti depressiva ook bekend dat de ontwenningsverschijnselen heel erg kunnen zijn en dat mensen die het gebruikten en geen depressie hadden, net zulke hevige ontwenning kunnen ervaren en ook opeens angstig of depressief worden. Daarom heb ik ook een hekel aan de term “rebound klachten”. Die term wekt de gedachte op, dat ik hier al last van had maar dat was niet zo. Maar het kan me niet meer zoveel schelen wat artsen denken. Ik weet zelf wel beter. Net zoals dat mijn psychiater destijds zei, als ik haar vroeg of de hartkloppingen niet ernstig waren; waar ben je dan bang voor? Zucht. Ik stelde haar een vraag en kreeg geen antwoord en dan zei ze dat. Maar ik was niet bang, opeens uit het niets kreeg ik hartkloppingen die uren konden aanhouden. Ik wilde alleen weten of dat geen kwaad kon. En zij zei dan meteen dat dat een teken van angst was. Zelf weet ik dat ook de neurotransmitter noradrenaline in de war is, en die regelt je bloeddruk en hartslag oa. Ik vind het zo kortzichtig van artsen. Om even een heel ander voorbeeld te noemen; mensen die drugs ophebben bijv. Xtc en dit valt gewoon goed, voelen zich helemaal happy. Maar hun hartslag verhoogt ook, en hun lichaamstemperatuur etc. Die zijn dan toch ook niet bang? Nee het werkt ook niet alleen op de serotonine. Misschien even een maf voorbeeld, maar als je iets gebruikt of iets weghaalt wat effect heeft op je hersenen, dan raakt de boel in de war. En angst is gewoon 1 van de vele ontwenningssymptomen. Zo nuchter kijk ik er echt tegenaan. (Maakt het overigens niet minder vervelend). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 31 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2019 @Annie87 Mag ik vragen wat jij dan doet/denkt als je dat 's nachts ervaart? Ik had precies hetzelfde, maar icm veel onrust in mijn benen en armen, maar ik zat mezelf dan weer nog gekker te maken en ik snap dat dat niet zo handig is Ik kan inderdaad ook zomaar hartkloppingen krijgen, maar ook als ik me ingespannen heb, al viel het vandaag mee en toch net de stal van mijn paard gemest wel op een heel rustig tempo, maar toch. Ik blijf nog wel steeds een beetje spanning/angst opbouwen als ik naar stal ga of naar de winkel, maar het gaat eigenlijk de laatste tijd goed, dus waar dat nou vandaan komt mag joost weten... Zal ook wel ontwenning zijn, want voor de oxa had ik daar geen last van. Wel van angst, maar meer om wat ik mankeerde vanwege mijn hart, niet om naar een winkel te gaan. Is inderdaad erg kortzichtig van artsen, vervelend als je zo'n antwoord krijgt, daar kan je niks mee... Ik vind je nuchtere kijk en uitleg wel erg fijn! Thanks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annie87 Geplaatst 31 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2019 @EefjeJ als ik dat nu ervaar in de nacht blijf ik toch liggen. Soms duurt het een paar uur en val ik toch weer in slaap. Ik probeer steeds te bedenken; dit heb ik al veel vaker gehad en het is ontwenning en trekt uiteindelijk weer weg. Klinkt nu heel makkelijk hoor, dat is het absoluut niet. Heb het er heel moeilijk mee en huil elke dag. Maar dat mag ik best van mezelf want dit wens ik helemaal niemand toe. Volgens mij is een benzo ontwenning 1 van de ergste dingen die je kan overkomen. Ik probeer heel erg te relativeren en zo nuchter mogelijk te blijven denken. Is moeilijk hoor. En als ik het overdag heb, kijk ik een filmpje van iemand op YouTube die genezen is en die zegt dat het allemaal over gaat. De negatieve filmpjes uiteraard niet. Die vermijd ik. Zo’n filmpje trekt me er dan doorheen. Dan zie ik; deze mensen hebben het ook meegemaakt en zijn genezen. Maar goed dat is mijn manier, iedereen heeft een andere manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 31 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2019 @Annie87 Ik deed dat inderdaad ook zo de eerste twee weken, maar het was net of de twijfel afgelopen week als een bom is ingeslagen. Dus ik moet weer even de nuchtere positieve kant op Vandaag ben ik er in ieder geval wel mee begonnen, hopelijk hou ik het de meeste tijd vol! Ik heb soms inderdaad ook momenten dat ik me bijna normaal voel, maar nooit 100% zoals je zegt....maar die momenten moeten we ons dan aan vasthouden en steeds maar blijven zeggen het komt goed en huilen is goed, vanmorgen lukte het niet, dat vond ik ook zoiets geks. Meestal komen de tranen heeeel gemakkelijk, maar vanmorgen zat ik op slot of zoiets. Heb jij ook dat als je aan bepaalde dingen denkt dat de zenuwen zo opkomen? Ik zeg dan maar tegen mezelf dat dat nergens voor nodig is en blijf rustig door ademen, maar ik vind het wel iets geks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karel12 Geplaatst 1 april 2019 Rapport Share Geplaatst 1 april 2019 (bewerkt) Op 31-3-2019 om 08:28 zei EefjeJ: Maar is dit dan echt ontwenning? Klopt het wel dat het na drie weken stoppen steeds heftiger wordt? Dat schijnt inderdaad vaker voor te komen. In de onderstaande video vertelt Benzo Brains dat ze na haar taper een soort high had die een aantal weken duurde, waarin ze zich aardig goed voelde, en dat de terugslag na ongeveer 4 weken kwam. Ze zegt ook dat dit vaker voorkomt. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het is dus wel iets om rekening mee te houden. Ik weet niet of je goed Engels verstaat. Ik kan het gesproken woord niet volgen maar door op ondertiteling te klikken, ook in het Engels, kan ik het wel volgen. Van belang is het stukje tussen 2.15 en 2.40 minuut. Naschrift. Ik zie nu dat deze video niet erg representatief is voor een wave na enkele weken omdat die bij haar een aanwijsbare reden had, namelijk het gebruik van progesteron. Maar goed, ook later zegt ze nog eens dat zo'n wave, vooral na een maand, heel gewoon is. 1 april 2019 bewerkt door karel12 EefjeJ reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden