JB Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Hallo allemaal! Mijn naam is JB. Ik ben sinds 23 maart gestopt met alcohol en cocaïne. Ik ben op mijn 12e begonnen met het roken van wiet en op mijn 14e met drinken. Op mijn 18e stopte ik met het roken van wiet en begon ik met het gebruiken van cocaïne. Dat is eigenlijk het punt in mijn leven waarop het allemaal heel snel heel verkeerd ging. Ik raakte binnen korte tijd zo wel aan alcohol als cocaïne zwaar verslaafd en gebruikte beiden dagelijks. Omdat mijn moeder door had dat het niet goed ging ben ik bij Novadic Kentron in Eindhoven terecht gekomen, waar ik nu nog steeds patiënt ben. Ik ben nu 24 jaar. Door de jaren heen is het me meerdere periodes gelukt om van cocaïne en/of alcohol af te blijven, en voornamelijk ook steeds gedurende een langere periode. Het kwam vooral doordat ik altijd dezelfde vriendengroep bleef behouden en vaak alleen stopte met cocaïne of wilde proberen om weer "sociaal" te gaan drinken. Toen is het mij eindelijk gelukt om 1 juni 2012 helemaal te stoppen met alles. Vrienden, cocaïne, alcohol en alle andere slechte gewoontes die ik had. Ik heb dit een half jaar volgehouden, letterlijk precies een half jaar want tijdens de jaarwisseling ging ik weer in de fout. Ik ben nog steeds boos op mezelf dat ik dat heb laten gebeuren want ik was in de half jaar op mijn aller gelukkigst. Ik weet niet of dat bestaat maar ik voelde me in ieder geval zoals nooit te voren. En dat punt bereikte ik ook pas na een maand of 3. Dat punt waarop je het idee hebt helemaal verlost te zijn. Helaas mocht het niet baten, ging ik weer de mist in tot teleurstelling van niet alleen mezelf, maar ook mijn familie en behandelaars van het Novadic. Mijn motivatie was helemaal weg. Het eerste wat ik deed is meteen weer tegen iedereen zeggen dat ik "sociaal" zou gaan drinken. Binnen 2 weken zat ik weer aan de coke. Binnen 4 weken dronk ik weer dagelijks. Althans zeker 5 uit de 7 dagen. Dit heeft bij mij altijd als resultaat dat alles langzaam steeds slechter gaat, het is altijd het begin van het einde bij mij. In zatte buien heb ik dat ook tegen mensen in mijn omgeving gezegd. Zoiets als ik kan het nu al niet meer tegenhouden maar dit gaat weer slecht aflopen. Ik kan me voorstellen dat dit voor een broer ontzettend hard moet zijn om te horen van zijn kleine broertje. De afgelopen 3 weken heb ik zo hard lopen falen op mijn studie dat het er naar uit zag dat ik een jaar hard werken heb weggegooid. Ik kwam niet meer opdagen, heb mijn tentamens niet gemaakt en vermeed ieder contact met medestudenten. Gezien dat mijn studie voor het grootste gedeelte bestaat uit in groepen werken is dit natuurlijk een drama geweest. Totdat ik dus afgelopen zaterdag (23 maart) dat punt bereikte waarop dat ik niet verder wilde. Ik kan echt dat punt bereiken waarop ik denk dat ik niet meer op deze manier verder wil leven. Een einde maken aan mijn leven is geen optie want ik heb te veel mensen die om mij geven, en ik geef te veel om de mensen in mijn directe sociale omgeving. Dus dan blijf er maar 1 ding over: stoppen. Ik meteen actie ondernomen en contact opgenomen met mijn decaan, mentor, begeleidster en moeder. Ik heb tegen allen 4 verteld dat ik zo niet verder wil en er iets moet gebeuren. Ik kan het niet alleen en ik weet dat er altijd mensen zijn die je willen helpen, zolang als je maar eerlijk en oprecht bent. Dankzij mijn begeleidster van het Novadic Kentron heb ik het medicijn Refusal leren kennen. Doordat ik meer informatie over het medicijn aan het zoeken was, vooral naar de ervaringen van anderen, ben ik op deze website terecht gekomen. Ik heb zaterdag 30 maart voor het eerst gebruik van Refusal gemaakt toen ik naar Paaspop ging samen met mijn broer. Het werkte erg goed voor mij omdat ik voor mijn gevoel niet meer hoefde te beslissen of ik wel of niet een biertje zou pakken. Met Refusal is dat gewoon geen optie tenzij je het hele festivalterrein wilt onder kotsen. Je zal overigen op Paaspop niet de eerste zijn, maar toch. Ik ben vandaag heel de dag bezig geweest met het contacteren van klasgenootjes om mijn excuses aan te bieden voor mijn gedrag. Ik heb behoorlijk wat uit te leggen en ik moet door de stof gaan. Zij hebben mij van augustus tot december nuchter meegemaakt en daarna zien afglijden tot een onherkenbaar persoon. Ik ga mijn uiterste best doen om die Jordi te worden die ze op het begin van dit schooljaar hebben leren kennen. Het is ontzettend moeilijk, dat weet ik als geen ander. Mijn lever doet op dit moment pijn, ik heb behoorlijke afkickverschijnselen en ik zit constant in de stress over hoe ik mijn leven weer opnieuw moet gaan indelen. Maar ik heb het al gedaan, niet 1 keer maar vaker, en daarom weet ik dat ik het kan. Kijk je zal mij ook niet in de sloot vinden, slapend in de bossen of werkeloos en huilend op mijn kamer in mijn huis. Mijn leven is doorgegaan en ik heb er binnen de mogelijkheden die ik had toch het beste van proberen te maken. Ik ben drummer van 2 bands, heb een mbo niveau 4 diploma en ben bezig met een hbo. Ik werk al 5 jaar in een tankstation en ben eigenlijk een redelijk optimistisch en vrolijk persoon. Totdat ik drugs en alcohol gebruik. Het is een leven wat ik niemand toewens en zijn beiden zware verslavingen om van af te komen, vertrouw mij ik weet het. Ondanks dat ik 24 ben denk ik dat ik veel ervaring heb en sta ik er altijd voor open om iemand te helpen, al is het maar door te luisteren want dat doe ik graag. Ik ga mijn best doen om gestopt te blijven en ik hoop dat jullie dat ook doen. Er bestaat geen mooier leven dan een nuchter leven. Sociaal drinken bestaat niet. Blijf in jezelf geloven en vraag om hulp als je het nodig hebt. Mensen zijn bereid om je te helpen. Ik ook. Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen! JB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daan33 Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Hoi Jordi! Welkom bij de club! Heel moedig (en volwassen) van je dat je een 'clean' leven wilt gaan lijden. Een vriend van mij is er ook aan verslaafd geweest. Hij is uiteindelijk naar een compleet andere stad verhuisd omdat hij weg wilde van zn oude omgeving en herinneringen + gekoppeld aan gedachten van gebruik. Hij heeft na een aantal moeilijke jaren (in je eentje verhuizen) toch een heel leuk leventje weten op te bouwen met vrienden die hij zelf uitkoos (niet-gebruikers). Hij zegt vaak dat hij absoluut geen spijt heeft en nooit meer terug zou willen naar de cocaine (en lsd etc). Ik wens je veel kracht en wijsheid toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Jordi dank voor je verhaal, en een warm welkom hier. Je hebt dat 1/2 jaar jezelf weer zijn meegemaakt en door je herval weet je nu zeker wat je wil. Soms moeten we zo diep gaan om de knop om te krijgen Jordi. We zijn en blijven mensen. In elk geval heb je geleerd van die zware les en nu is het aan jou en je helpers om ervoor te gaan. Het kan! Dat bewijzen hier mensen die ook diep hebben gezeten, rockbottom zelfs en soms tientallen jaren. Dit kun jij Jordi! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Welkom hier Jordi, ook van mij. Wat goed dat je het punt bereikt hebt, waarop je echt (weer) wil stoppen. Het is zo zonde van die hersencellen die je in je verdere leven zo hard nodig hebt! Iedere keer gaan er weer een stelletje kapot! Je bent nu schoon schip aan het maken. Prima. Bedenk dat je het verleden niet kan veranderen, dus je gedrag in het heden zal de mensen langzamerhand weer vertrouwen geven in de Jordi die je echt bent! Dat lijkt me een leuk persoon, die de nodige discipline op kan brengen en er ook is voor andere mensen! Er is hier een apart Refusaldraadje. Daar wordt ook over Antabus geschreven, dat is de Belgische naam voor hetzelfde middel. Daar zal je veel informatie van gebruikers kunnen vinden. Ik ben blij dat je nog zo jong bent. Velen hier zijn ouder en moesten eerst veel of alles verliezen (zoals werk en relatie) voor ze de knop om konden zetten. Jij hebt nog een heel leven voor je en wat een gelukkig leven zal dat worden: kijk maar naar dat laatste half jaar dat je niet dronk en gebruikte! Voor heel veel mensen zit het er niet in om sociaal te drinken e.d. Binnen de kortste keren loopt dat weer fout. Aanvaarden dus dat het zo is! Iemand hier schrijft dat haar remblokjes kapot zijn. Dat lijkt me een goede omschrijving! We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak mensen die kletsen over van alles en nog wat, maar op het moment dat iemand vragen heeft of steun kan gebruiken, proberen we direct om te schakelen. Mocht je per ongeluk niet worden gehoord, ROEP dan a.u.b. nog een keertje. Je kunt ook proberen een maatje te zoeken. Kijk maar eens bij "wie is wie" en bij "maatje gezocht". Soms zie je ook iemand op de dagdraad, waarvan je denkt dat het wel zal klikken. Ik wens je veel succes en vooral: hou vol. Doorzettingsvermogen is voor ons een hele goede eigenschap. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Wow JB, wat een kracht lees ik bij jou! Prachtig dat je dat inderdaad op jonge leeftijd allemaal al inziet. Hou je vast aan de goede maanden, blijf je Refusal slikken en vooral zoek positieve lotgenoten op! Ik kijk alvast uit naar het vervolg van je verhaal. Wat mezelf betreft: ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen aan in te zien met wat ik bezig was met mijn overmatig drinken gedurende jaren. Ik heb nog even geloofd in sociaal drinken maar met vallen en opstaan ben ik er achter gekomen dat dat helemaal geen optie is, gewoonweg niet bestaat. Ik heb dan uiteindelijk de knoop omgedraaid, op een toevallige meeting van AA terecht gekomen waar een ancien me op één of andere manier helemaal over de grens heeft getrokken. Ik ben nu op weg naar mijn derde maand nuchter en elke ervaring is dieper, intenser, echter. Het dronken leven glijdt in grijsheid en grauwheid weg hiernaast. Ook al leek het op dat moment zo een kleurrijk wereldje. Niet dus.... welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JB Geplaatst 2 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hoi Daan. Bedankt voor je reactie. Ik heb ook heel vaak nagedacht over mijn spullen te pakken en weg te gaan. Afkicken in Zuid-Afrika is ook nog steeds een optie. Maar uiteindelijk kan je je situatie wel veranderen, maar je neemt je problemen wel mee. Al zou het veranderen van omgeving wel fijn zijn, ook omdat ik daar misschien wel aan toe ben. Het probleem is gewoon dat ik hier te veel heb opgebouwd wat ik niet zo maar kan en wil achterlaten. Als ik echt heel eerlijk ben zijn alleen mijn 2 bandjes en mijn vaste contract mijn ankers, maar die wegen wel heel zwaar. Ik wil misschien wel tijdelijk weg, zoals 2 maanden naar Zuid-Afrika of een reis maken maar echt verhuizen zie ik niet gebeuren. Al zou het, als ik echt heel eerlijk ben, wel fantastisch zijn om ergens een schone start te kunnen maken. Ik wil dan echter toch zelf eerst sterker in mijn schoenen staan. En een vast contract zou ook prettig zijn, dat is tegenwoordig ook helemaal niet meer vanzelfsprekend. Het zijn uiteindelijk wel de dingen die me uit de sloot hebben gehouden. Hoe dom dat dat misschien ook klinkt ik had dankzij mijn vaste contract een bandjes wel een bepaalde vastigheid en discipline waardoor ik niet zo maar kon verdwijnen. Dat is achteraf misschien wel mijn redding. Hoi Jane. Bedankt voor het warme welkom! Precies wat je zegt is een van de dingen waar ik het meeste moeite mee heb: het constante vallen en opstaan. Zeker van gebruiker naar niet gebruiker naar gebruiken. Het is bij mij echt van depressie naar euforie. Zelfs in de half jaar dat ik gestopt was merkte ik dat mijn leven erg schommelt. Maar iedereens leven schommelt dat ik ook helemaal niet raar, al is dat soms wel moeilijk om te onthouden. Ik merk gelukkig wel dat ik deze keer een soort van betere voorbereiding heb. Althans ik weet wat er gaat komen, wat ik zelf al kan doen en tegen wie ik het moet zeggen als het niet goed gaat. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden en ik ga zeker de problemen hier van me af schrijven. Dat werkt goed voor mij, dat hebben jullie vast al gemerkt! Hoi Lytse. Bedankt voor je bericht. Erg herkenbaar dat iemand schrijft dat de remblokjes kapot zijn. Ik heb bij mezelf vooral het idee dat mijn grenzen volledig weg zijn. Mijn remblokjes ook, maar vooral dat stemmetje in je hoofd dat tegen je zegt dat het niet zo'n fantastisch plan is om om 10 uur 's ochtends het bier van de vorige avond op te drinken is bij mij verdwenen. Ik ben zo vaak over bepaalde grenzen heen gegaan dat ik er eigenlijk helemaal niet meer bij stil sta dat het niet normaal is wat ik aan het doen ben. En als ik het dan inderdaad eenmaal aan het doen ben is er ook absoluut geen grens meer aanwezig. Als je je dat realiseert moet je eigenlijk jezelf ook meteen realiseren dat sociaal drinken geen optie meer is. Dat blijft moeilijk want het is natuurlijk wel heel gezellig om met vrienden te drinken. Pas als je niet meer drinkt merk je wat voor sociaal smeermiddel alcohol is. Je leert gemakkelijk andere mensen kennen en spreekt ook sneller nieuwe mensen aan. Het zal niet makkelijk worden maar ik ga mijn best doen. In combinatie met Refusal ben ik van plan niet meer op mijn kamer te zitten en niet naar feestjes of voetbalwedstrijden te gaan omdat ik bang ben dat ik terugval. Paaspop ging goed, hopelijk de toekomstige evenementen en feestjes ook. Zonder alcohol! Hoi Lavendel. Bedankt voor je aardige woorden. Wat knap van je dat je 3 maanden gestopt bent. Ik hoop echt dat je dit vol blijft houden. Ik kan natuurlijk niet voor jou praten, maar bij mij begon het leven echt pas weer toen ik 3 maanden gestopt was. Toen bereikte ik het punt waarop ik het idee had los te zijn en nog veel belangrijker, toen accepteerde ik dat dit het beste was van wat er uit het stoppen zou komen. De eerste 3 maanden waren erg zwaar en alles werd constant in stijgende lijn beter. Ik voelde me scherper, fitter, energieker, slimmer, wakkerder en vooral nuchterder. Maar op een gegeven moment houdt dat ook op, en dat is helemaal niet erg. Dan word je leven weer normaal. Voor mij was dat een machtig gevoel. Wat ik bedoel te zeggen dat het niet blijft stijgen. Uiteraard kan je blijven ontwikkelen maar ik doel vooral op het feit dat het verschil tussen gebruiker en nuchter de eerste 3 maanden het grootste is. Daarna krijg je je leven weer terug van de verslaving. Dan kun je pas echt weer gaan bouwen. Zijn de beslissingen die je maakt ook echt van jou, niet van je verslaving. Het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik hoop dat je weet dat het mooiste van stoppen nog moet komen. Oh ja en niet na een half jaar denken nu kan het weer want dat is niet zo, kijk maar naar mij. bedankt en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 2 april 2013 Rapport Share Geplaatst 2 april 2013 Hallo Jordi! Goh, heftig verhaal hoor, maar wat pak je het al goed aan! Goed dat je nu op jonge leeftijd al inziet dat dit geen manier van leven is. En dat je zoveel gezonder en vrijer en uiteindelijk gelukkiger door het leven gaat zonder alle troep. Niet dat het leven alleen maar makkelijker wordt, er zijn ook heus nog moeilijke momenten of gebeurtenissen die op je pad komen, maar die zijn echt beter te dragen zonder alcohol in je lijf of de kater van gisteren. Veel succes Jordi, ik hoop je hier nog vaker te lezen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JB Geplaatst 11 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2013 Even voor de duidelijkheid: Dankzij de moderator heet ik nu JB omdat mijn naam namelijk te veel leek op mijn echte naam Mag niet dus bij deze. Het gaat best goed, nog steeds helemaal gestopt! JB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 11 april 2013 Rapport Share Geplaatst 11 april 2013 Hallo JB, Gaat het nog steeds goed? Ik hoop het voor je! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 april 2013 Rapport Share Geplaatst 14 april 2013 JB, misschien kan je de naam in de titel van dit bericht ook even veranderen in JB. Ik hoop dat alles goed met je gaat. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JB Geplaatst 21 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2013 Hallo allemaal! Het gaat nog steeds erg goed. Ik slik nu iedere avond Refusal en ik heb steeds minder last van bijwerkingen, eigenlijk bijna niet meer. Dat voelt erg fijn omdat het me motiveert hier verder mee te gaan. Ik heb mijn eerste optreden en feestje ook al overleefd. Vooral het optreden ging erg goed. Het was wel moeilijk om van de drugs te blijven. Dat komt omdat vrienden van mij, die niet op de hoogte waren van mijn situatie, op een bepaalde manier vroegen of ik nog wat wilde hebben. Niet zo van: hier pak ook. Maar meer als vriendendienst, zo van wij regelen het wel zeg maar wat je wil. Dat soort vrienden heb ik dus. Hoe dan ook, ik ben erg blij dat ik nee heb gezegd. Als ik letterlijk 1 biertje had gedronken had ik 100% zeker ja gezegd. Omdat ik nu dankzij de Refusal niet kon drinken lukte het me om nee te zeggen, al was dat vrij moeilijk. Het drukte toch een beetje mijn sfeer zo op het einde van de avond en ik vond het ook best wel confronterend. Vorige week is mijn pa ook jarig geweest, ik woon bij mijn moeder en ik kom daar niet zo veel. Die lust hem ook wel, vertaling: alcoholist. Toen ik een half jaar gestopt was ben ik daar ook wel vaker geweest en toen constateerde ik hetzelfde: op het begin gaat het goed want dan drinkt hij niet, dan gaat er rond 10 uur 's avonds 1 biertje open, is hij om 11 uur bezopen en begint hij irritant gedrag te vertonen. Dan heb ik het meestal ook vrij snel gehad. Niet toen ik mee dronk natuurlijk, toen bleef ik vaak nog tot 5 uur 's ochtends zitten, gebruikte ik stiekem coke op de wc en ging ik thuis tot een uur of 8 door, alleen. Maar goed het is zijn verjaardag en natuurlijk is het prima als je dan wat drinkt. De avond was op het begin gezellig en ik kon prima van de drank af blijven. Ik was met was leeftijdgenootjes en die zaten redelijk te drinken en shotjes te nemen. Dat is wel moeilijk want ik vind het toch wel frustrerend dat ik niet mee kan doen, maar ik hou het wel gezellig. Op een gegeven moment gingen zij naar de stad en waren we alleen over met pa en zijn vrienden. Toen was er al spraken van behoorlijke zatheid bij iedereen behalve bij mij. Vooral mijn pa gedraagt zich dan behoorlijk irritant: de muziek zo hard aan dat ik mezelf niet meer kan horen denken etc... Dus in plaats van 5 uur 's ochtends is het half 1 als we in de auto terug naar huis ziet, niet voordat ik te horen heb gekregen dat was mietjes zijn dat we zo vroeg gaan. Hahaha, ja serieus maar ik kan gelukkig wel wat hebben. Ik denk dan maar: ik een mietje, liever dan een alcoholist. En als je wilt armpjedrukken dan win ik met 2 vingers in mijn neus. Dat is een metafoor, ik denk dat je hem wel begrijpt. Op school gaat het ook stukken beter. Ik heb deze week erg hard gewerkt om zo veel mogelijk studiepunten binnen te halen. Jammer genoeg heb ik het waarschijnlijk net te hard verpest om de verplichte hoeveelheid te halen om dit jaar te halen. Hoe ik dat ga oplossen weet ik nog niet precies maar daarover ben ik in gesprek. Ik wil graag op deze studie blijven en misschien mag dat ook als ik deze lijn blijf vasthouden. Het kan ook gewoon zijn dat ik te veel heb gemist en dat ik moet wisselen van studie. Dat zou jammer zijn maar geen drama. Het belangrijkste is om zo door te blijven gaan en ik leg liever daar de focus op. Ik heb een nieuw project lopen wat ik graag wil afronden dus ik blijf hoe dan ook tot het einde van dit jaar. Daarna heb ik tijd genoeg om goed na te denken wat ik precies wil. Ik hou jullie op de hoogte. JB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 april 2013 Rapport Share Geplaatst 21 april 2013 Misschien valt het mee JB en wat het ook wordt adb blijven loont altijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 JB: fijn dat je vertelt hoe het gaat en nog fijner dat het goed met je gaat. De momenten die je beschrijft hebben we allemaal, in variaties natuurlijk. Knap dat je het volgehouden hebt. Op een gegeven moment weten ze niet beter. Hou vol en blijf alert! Niets is het waard om te drinken! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JB Geplaatst 25 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2013 Jane 4 en Lytse bedankt voor jullie berichten! Het gaat nog steeds goed, we zijn over een weekje al weer op de eerste maand van gestopt zijn. Ik zat net na te denken dat ik dan op 1/6e ben van mijn langste periode clean, en ondanks dat het misschien niet zo veel klinkt, voelt het voor mij ontzettend goed. De tijd vliegt voorbij en ik heb het ontzettend druk. Maar op een goede manier zeg maar. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik veel te danken heb aan Refusal. Mijn lichaam heeft het er best wel zwaar mee maar ik blijf onverstoord verder gaan want het trekt me dwars door de moeilijke momenten heen. Ik vind het echt heel fijn om dat steuntje in de rug te hebben. Ik zei een paar dagen tegen mijn broer nog op de verjaardag van mijn vader als grapje: ik kan wel een biertje drinken maar dan is dit feestje snel afgelopen en mag jij het opruimen. Ik probeer het maar een positieve draai te geven en alleen al het idee dat zelfs 1 biertje helemaal foute boel is motiveert me ontzettend om er vanaf te blijven. Ergens denk ik ook wel dat er een kern van waarheid in zit want ik slik nu al 3 weken iedere avond 1 Refusal dus volgens mij is die stof behoorlijk aanwezig in mijn bloedspiegel. Hoe dan ook het gaat hier goed, op school is het nog niet duidelijk wat er precies gaat gebeuren maar mijn nieuwe project gaat goed en ik blijf gewoon naar boven kijken. Hopelijk jullie ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 april 2013 Rapport Share Geplaatst 26 april 2013 heerlijk je zo te lezen JB het klinkt blij en fier en daar heb je recht op. Gewoon doorgaan zou ik zeggen en eventueel later eens kijken of je iets minder Refu nodig hebt, in overleg met de voorschrijver. Die spiegel kan ook iets lager waarschijnlijk en jij blijft regelmatig slikken en je hebt de motivatie hoog. :present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 april 2013 Rapport Share Geplaatst 26 april 2013 JB: goed bezig jongen! Je zou echt heel ziek worden als je door de Refusal heen zou drinken. Gelukkig dat je dat weet en niet in de verleiding komt. Het zal wel even duren voordat iedereen er vertrouwen in heeft dat het een doorgaande lijn is, tenminste zo was het bij mij. Stug doorgaan want het hoort erbij (ook op school). Vertrouwen komt te voet en gaat te paard! Succes man. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JB Geplaatst 4 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2013 Hallo allemaal! Tijd voor een korte update. Het gaat op dit moment erg goed. Ik voel me lekker, ben behoorlijk gemotiveerd en uiteraard nog steeds gestopt. Ik slik nog steeds iedere avond voor het slapen Refusal en ik heb het gevoel dat ik er volledig aan gewend ben. Op school gaat het goed, ik heb helaas nog geen nieuws hoe het gaat lopen gezien ik zo veel studiepunten mis. Ik ga echter onverstoorbaar voor en richt me volledig op ons project. Ik motiveer mijn groep, we liggen mooi op schema en zijn bezig aan een goede basis voor ons onderzoek. We hebben 100 kwantitatieve enquêtes gehouden en vanochtend 60 kwalitatieve, en dat terwijl enquêtes houden niet eens verplicht was tijdens dit blok. Alleen maar om aan te geven dat we dus echt goed bezig zijn is dit wel een typerend voorbeeld. Ik heb erg veel lastige momenten gehad deze week, zeker de dag voor Koninginnedag. Ik had maandag een gesprek op het Novadic Kentron met mijn begeleidster en daar kwam uit dit ik er voor open stond om drugs te gebruiken tijdens Koninginnedag. Sterker nog dat ik het eigenlijk al had geaccepteerd in mijn hoofd en dat het dus ook bijna zeker fout zou gaan. Ik was ontzettend boos en geschrokken, het voelde echt als een trap in mijn maag. Het was precies hetzelfde als toen ik ben terug gevallen in Berlijn, na een half jaar nuchter te zijn geweest, en dat kwam echt ontzettend hard aan. Zelfs als ik er nu over schrijf word ik nog emotioneel want dat voelde echt heel raar. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik tegen mezelf loog, want iedere keer als ik dat deed had ik haarfijn door wat ik aan het doen was, maar deed ik dat zodat ik beter tegen andere kon liegen. Nu realiseerde ik mezelf dat ik dus daadwerkelijk in staat ben mezelf voor te liegen. Of dingen in mijn hoofd al accepteren voordat ze gebeuren, waardoor dat ze bijna 100% zeker gaan gebeuren. Dus al mijn plannen afgezegd, nieuwe plannen gemaakt en lekker in de buurt gaan bbq-en. Het voelde als een tweede keus, maar door er naast hard te trainen en veel te drummen voelde die 2 dagen niet als "verloren". Dat werkt voor mij heel erg goed. Als ik een vervelende dag heb die niet gaat zoals ik wil, door wat voor omstandigheden dan ook, vind ik het lekker even hard te trainen of veel te drummen. Dan heb ik het gevoel toch die dag aan mezelf gewerkt te hebben en op een fysieke manier progressie maak. Kijk iedere dag die ik niet drink en drugs gebruik maak ik natuurlijk ook progressie, maar dat is wat moeilijker de vinger op te leggen. Als ik heel de dag op mijn kamer blijf zitten en niet drink of gebruik, heb ik ook niet het gevoel dat ik vooruit ga, maar zeg maar een beetje stil sta. Vervolgens even aan de gewichten hangen en 2 uur lang mijn techniek oefenen (voor drummen) en ik zie het resultaat direct terug. Ik wens jullie allemaal succes, en tot snel! JB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 wow JB, het voelde dan misschien wel als een 2e keus, maar zoals ik je lees is het een 1e keus gebleken! Juist om dit soort stappen gaat het. Je krijgt inzichten en eemt er de volledige verantwoording voor. Met resultaat ook nog eens. Petje af hoor! Ook wat betreft je studie. Geen garanties en toch volle inzet blijven tonen en hard en gestaag doorwerken. Je gaat dus hardstikke vooruit. Kleine stapjes zijn vaak groter (wezenlijker) dan grote. Jouw basis voor de toekomst is weer een stuk steviger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 Hi JB, Je gaat goeeeeed! Natuurlijk moeten we onszelf soms aanpassen om niet in situaties te komen die we (nog) niet aankunnen. Dat is helemaal geen schande. Je hebt het goed omgebogen en wie weet hoe je er Koningsdag volgend jaar voorstaat. Ik hoop zo dat je door kunt gaan met de studie. Je laat in ieder geval zien dat je heel gemotiveerd bent. Hou vol! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JB Geplaatst 29 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Hallo allemaal! Tijd voor weer een korte update: Het gaat nog steeds ontzettend goed! Ik ben nog steeds gestopt (23-03 alcohol 30-03 drugs) en daar ben ik uiteraard heel erg blij mee. Ik heb ook nog steeds geen zekerheid of ik op mijn studie mag blijven, wat wel wat minder is, dus ik heb besloten om volgende week naar wat open dagen te gaan van andere opleidingen. Ik voel me te oud om nog te switchen (24 jaar) maar als het niet anders gaat dan doe ik het gewoon. Ik heb al een paar feestjes gehad waar op werd gedronken en deze zijn best goed gegaan. Ik had een paar moeilijke momenten maar dankzij Refusal lukt het me goed om van de drank te blijven. Dit slik ik overigens nog steeds dagelijks, iedere avond om 23:00. Ik heb een wekker gezet zodat ik dit niet vergeet, want dat gebeurde nog al eens. Verder heb ik veel gesprekken met vrienden gehad, is er nog maar eentje die aan de drugs zit (jammer genoeg) en die gedraagt zich tot nu toe prima. Ik vind het wel frustrerend dat er op die manier nog steeds een connectie voor mij is met de drugs, het liefste zou ik net doen alsof het er nooit is geweest, maar aan de andere kant ken ik die kerel ook al vanaf mijn 12e en wil ik die vriendschap niet kwijt. Als hij overigens een keer zich niet aan de afspraak houdt of in de fout gaat is het alsnog voorbij. Hoe dan ook, het is nog steeds heel druk, ons laatste project is bijna af voor school en daarna tentamens. Ik moet deze wel echt in 1 keer halen dus dat word nog heftig. Ik ben ook weer veel aan het sporten en ik heb bijna geen schulden meer. Groeten, JB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 wow JB dat klinkt fantastisch! houd die vriendschap maar wel in ere want wie weet wat jij als goede voorbeeld nog voor hem kunt betekenen en andersom is hij voor jou een goed voorbeeld voor hoe het NIET moet; dat kan je scherp houden! En zelf had je ook behoefte aan anderen toen je nog wel dronk en gebruikte, toch? Je ligt misschien vóór op anderen, maar dat maakt niet dat je je "beter" moet denken te zijn. Ook voor jou geldt dat een terugval misschien maar één glas of joint weg kan zijn. Vergeet dus nooit waar je vandaan komt, zou ik zeggen (ben een moeder he, dan mag dat:D). amen;) sporten is altijd goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 29 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2013 Proficiat JB!!!!!! Terecht trots op jezelf zijn en blijven!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 30 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2013 JB je gaat super. hou dit vast. hopelijk kun je je studie voortzetten. je hebt in elk geval laten zien dat je d'r voor gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 31 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2013 jb, wat doet refusalprecies met je? vemindert het de trek, of weet en erken je het als je een skok neemt dat het eht fout gaat??? ik wi t graag weten... ps, wat doe je het goed!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2013 JB: fijn dat je een update geeft en vooral dat het zo goed gaat. Ik duim voor je dat je je tentamens in één keer zal halen. Zet het goede werk voort! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden