Spring naar bijdragen

Huiskamer 03-10-2018


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen,

Hoe gaat het met iedereen? Zijn er nog nieuwe of oude mensen die meelezen en even een warme knuffel nodig hebben? Zeg dan even hoi, dan krijg je er gratis een dikke knuffel voor van mij!

En zo kreeg ik zaterdag al het eerte deel van de rapportage van de VIA in de brievenbus. De vriendelijke schildpad ( Uwv arts)  heeft iets minder opgeschreven dan ik heb verteld, en heeft een paar dingen niet in ogenschouw genomen. Ik kan kan 4 uur per dag werken volgens zijn rapport, dat is 50%,, mij 30 minuten op iets concentreren ( al heb ik verteld dat lezen niet lukt of een recept volgen) (en het is dus ook wel zo dat het afhankelijk is van wat het is... denk ik), en dat ik prima kan autorijden en dus zelfstandig door het verkeer kan, wat ook klopt maar niet is besproken en ik vraag me ook af als ze me zouden testen in het verkeer, ik niet eigenlijk niet zou moeten rijden nog steeds. Reactie vermogen is niet echt super nog. Dus in combi met werk zou ik het niet aanbevelen, maar ja... wie ben ik om mijzelf te evalueren he. Nu dus wachten op de arbeidsdeskundige die haar oordeel moet vellen.

Hoe is het @Sannie?

Hoe ben jij van plan verder af te bouwen Tim? @Deligaf1

Hoe ben je aan het afbouwen Hyp?  Je bent toch nog wel aan het afbouwen? @Hypertjeee?

Hoe is het met jou Ad? @Cyclad58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer jij kunt gedachten lezen ;)

Hoe irritant van schildpad... Moet je voor de arbeidsdeskundige ook weer op gesprek of gaat deze alleen af op de bevindingen van schildpad?  Slecht ook dat het autorijden/concentreren wordt genegeerd....autorijden is concentreren nl. Als hij de volledige verantwoording wil nemen schriftelijk, graag! :angry:

Ik heb denk ik teveel indrukken, spanning (ook leuke) en stress gehad. Ik voel me niet super en hoewel ik nog steeds niet mag klagen in vergelijking waar ik vandaan kom met de oxa ..toch echt wel weer wat meer oude klachten die weer wat sterker aanwezig zijn. 

Ben ook benieuwd naar iedereen en vanuit hier ook een dikke knuffel en een stukje taart want mijn jongste telg ik 15 geworden vandaag :heart:

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannievan harte gefeliciteerd hoor met je jongste zoon. Dat is een mooie leeftijd al! Ik vond het een vreselijke leeftijd met mijn zoon eigenlijk. Zo puberaal en hij werd zo gesloten! Maar ja, voor mij is dat al weer 8 jaar geleden.

Schildpad heeft veel op zijn eigen houtje bedacht zonder iets aan mij te vragen. Daardoor had ik een rustig gesprek, maar tegelijk heeft hij daarom dingen geschreven die hij niet geverifieerd heeft bij mij. Krijg je toch een punthoofd van!

Citaat

Quote Schildpad: 3.3. Reactie cliënt: De relevante onderdelen van de beschouwing, conclusie en planning werden besproken. Uit de reactie was niet op te maken in hoeverre client het met mijn oordeel eens was.



LOL :angry::blush: Hij heeft mij zijn reactie en conclusie helemaal niet gegeven!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Ik ben op een sloom tempo tot de 5e aant het afbouwen. Dan heb ik een gesprek met de psy en ga de optie’s bespreken wat het beste uitkomt en ook met het werken. Van 2mg naar 1mg in 3 weken tijd beviel eigelijk best wel goed en ga dit voorleggen bij de psy zodat ik rond de 20ste op 0 sta en dan heb ik nog ruim 2 weken om wat te stabiliseren voordat ik aan het werk ga. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Sannievan harte gefeliciteerd hoor met je jongste zoon. Dat is een mooie leeftijd al! Ik vond het een vreselijke leeftijd met mijn zoon eigenlijk. Zo puberaal en hij werd zo gesloten! Maar ja, voor mij is dat al weer 8 jaar geleden.

Schildpad heeft veel op zijn eigen houtje bedacht zonder iets aan mij te vragen. Daardoor had ik een rustig gesprek, maar tegelijk heeft hij daarom dingen geschreven die hij niet geverifieerd heeft bij mij. Krijg je toch een punthoofd van!



LOL :angry::blush: Hij heeft mij zijn reactie en conclusie helemaal niet gegeven!

Wat een: PIEP!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer

Ik ben op een sloom tempo tot de 5e aant het afbouwen. Dan heb ik een gesprek met de psy en ga de optie’s bespreken wat het beste uitkomt en ook met het werken. Van 2mg naar 1mg in 3 weken tijd beviel eigelijk best wel goed en ga dit voorleggen bij de psy zodat ik rond de 20ste op 0 sta en dan heb ik nog ruim 2 weken om wat te stabiliseren voordat ik aan het werk ga. 

 

Wat spannend en zo blij dat het jou een “beetje” mee lijkt te gaan zitten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer

Ik ben op een sloom tempo tot de 5e aant het afbouwen. Dan heb ik een gesprek met de psy en ga de optie’s bespreken wat het beste uitkomt en ook met het werken. Van 2mg naar 1mg in 3 weken tijd beviel eigelijk best wel goed en ga dit voorleggen bij de psy zodat ik rond de 20ste op 0 sta en dan heb ik nog ruim 2 weken om wat te stabiliseren voordat ik aan het werk ga. 

 

Dus je bent nu eigenlijk al onder de 1mg aan het afbouwen naar de 5e  toe? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Sannie:

Ik zit nog steeds op die ellendige weegschaal te wachten! Nu bijna 4 wkn terug....maarja China is ook best ver weg :P

ja, ik denk dat ik er maar een paar ga inkopen zodat wie wilt er één van me kan overnemen. Misschien wel zo effectief. Behalve dat ik dan een soort handelaar wordt hahaha.

Heb een keer dus een tweede gekocht voor iemand anders, maar die werd in ene op 0 gezet. cold turkey!! En dus had ze de weegschaal niet meer nodig. Ik heb toen iemand hier een weegschaal nodig had deze doorverkocht zeg maar. Had hem de volgende dag:D haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kannietmeer:

ja, ik denk dat ik er maar een paar ga inkopen zodat wie wilt er één van me kan overnemen. Misschien wel zo effectief. Behalve dat ik dan een soort handelaar wordt hahaha.

Heb een keer dus een tweede gekocht voor iemand anders, maar die werd in ene op 0 gezet. cold turkey!! En dus had ze de weegschaal niet meer nodig. Ik heb toen iemand hier een weegschaal nodig had deze doorverkocht zeg maar. Had hem de volgende dag:D haha

Hahahaha ja jeetje net te laat, handeltje hoor haha. Als het nog lang duurt, neem ik gewoon die van Tim over hahaha 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal!

Inderdaad @Kannietmeer, je kan gedachten lezen! Ik denk er al weer een paar dagen aan om iets te plaatsen, maar het is al weer een tijdje terug dat ik mijn verhaal heb gedeeld, dat ik daarna niets meer heb geschreven voelt een beetje slecht. Maar jouw berichtje haalt me over de streep want die knuffel kan ik wel gebruiken! 

Ik ben nu in vier weken, d.m.v. taperingsstrips afgebouwd van 1,5 mg lorazepam tot 0,5 lorazepam. De eerste 3,5 week ging heel goed, geen ontwenning (was en ben nog lang niet de oude, maar werd ook niet minder door de afbouw). Totdat ik op de laatste 0,1 kwam, 0,05 en vervolgens 0 en daarmee de dagdosis afgebouwd en op dit moment alleen nog de avonddosis van 0,5 mg slik. Ik heb me toch ontwenningsverschijnselen, moeilijk te omschrijven maar het voelt als een brandende huid, slappe spieren, wazig zien, duizelig, misselijk en enorm last van mijn maag en darmen...voel me ook een beetje verward en dat kan me allemaal enorm beangstigen.. daarnaast voel ik nogsteeds een vlakheid in mijn emoties, in ieder geval geen genietfactor, maar dat had ik voordat ik begon met afbouwen ook al.. 

Ik heb de volgende tapering, van 0,5 naar 0 in vier weken al klaar liggen. Eigenlijk zou ik deze gelijk er na nemen, maar het lijkt me verstandig eerst te stabiliseren.. alleen ben ik zo bang dat dat heel lang gaat duren en dan bouw ik liever als een malle af! Heb de grootste horror verhalen al gelezen, dus ja.. dat geeft ook niet vertrouwen. 

Al met al het is heeel moeilijk en heb zo ontzettend veel respect voor jullie allemaal!!! 

Liefs Loraa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Loraa geeft toch helemaal niet! Als je wat wil delen lekker doen en zo niet, ook goed hoor! 

Wat vervelend dat het staartje nu net zo extra vervelend voor jou is. Ik duim voor jou, ook al heb je er niets aan, dat het snel wat gaat opklaren voor jou. Wat een vervelende symptomen zeg en logisch dat ze je beangstigen....maar je bent er bijna, hou vol hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer

Ik ben op een sloom tempo tot de 5e aant het afbouwen. Dan heb ik een gesprek met de psy en ga de optie’s bespreken wat het beste uitkomt en ook met het werken. Van 2mg naar 1mg in 3 weken tijd beviel eigelijk best wel goed en ga dit voorleggen bij de psy zodat ik rond de 20ste op 0 sta en dan heb ik nog ruim 2 weken om wat te stabiliseren voordat ik aan het werk ga. 

 

klinkt goed hoor Tim. Beetje meer controle zo en wat meer rust.

 

1 uur geleden zei Loraa:

Hey allemaal!

Inderdaad @Kannietmeer, je kan gedachten lezen! Ik denk er al weer een paar dagen aan om iets te plaatsen, maar het is al weer een tijdje terug dat ik mijn verhaal heb gedeeld, dat ik daarna niets meer heb geschreven voelt een beetje slecht. Maar jouw berichtje haalt me over de streep want die knuffel kan ik wel gebruiken! 

Ik ben nu in vier weken, d.m.v. taperingsstrips afgebouwd van 1,5 mg lorazepam tot 0,5 lorazepam. De eerste 3,5 week ging heel goed, geen ontwenning (was en ben nog lang niet de oude, maar werd ook niet minder door de afbouw). Totdat ik op de laatste 0,1 kwam, 0,05 en vervolgens 0 en daarmee de dagdosis afgebouwd en op dit moment alleen nog de avonddosis van 0,5 mg slik. Ik heb me toch ontwenningsverschijnselen, moeilijk te omschrijven maar het voelt als een brandende huid, slappe spieren, wazig zien, duizelig, misselijk en enorm last van mijn maag en darmen...voel me ook een beetje verward en dat kan me allemaal enorm beangstigen.. daarnaast voel ik nogsteeds een vlakheid in mijn emoties, in ieder geval geen genietfactor, maar dat had ik voordat ik begon met afbouwen ook al.. 

Ik heb de volgende tapering, van 0,5 naar 0 in vier weken al klaar liggen. Eigenlijk zou ik deze gelijk er na nemen, maar het lijkt me verstandig eerst te stabiliseren.. alleen ben ik zo bang dat dat heel lang gaat duren en dan bouw ik liever als een malle af! Heb de grootste horror verhalen al gelezen, dus ja.. dat geeft ook niet vertrouwen. 

Al met al het is heeel moeilijk en heb zo ontzettend veel respect voor jullie allemaal!!! 

Liefs Loraa

Lieve Loraa,
Fijn dat je mijn knuffel kon gebruiken. Ik snap zo goed dat je je heel erg ziek voelt, want je bouwt een enorm potent middel af in een recordtijd. Als je kan, dan zou ik zeker even pas op plaats maken en wachten. Te snel afbouwen, kan zorgen voor een extra lange genezingstijd, dus ongeduld en angst zijn hier zeker geen goede raadgever. Rustig aan doen is zooo belangrijk, ook als je het moeilijk hebt. Het werkt totaal anders dan andere medicijnen. Uit je systeem betekend niet dat je sneller geneest.

heel veel sterkte en voel je vrij om hier te delen, als je steun nodig hebt. Je klachten zijn allemaal bekend bij benzo ontwenning.

X Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, zelfs schildpadden zijn niet meer te vertrouwen, waar moet het heen met deze wereld? 
@Deligaf1, prima dat je temporiseert, het gaat je lukken!
@Sannie, gefeliciteerd met je jongste telg. Bedankt voor de taart, heerlijk! Fijen avond nog!

@Loraa, je gaat wel snel met het afbouwen van de Lorazepam. Ik heb ervaring met het afbouwen van en stoppen met dat goedje. Ga alsjeblieft niet té snel! Even stabiliseren als je veel klachten ervaart is prima.

Overigens zijn de meeste klachten die jij beschrijft voor mij herkenbaar, op de duizeligheid en misselijkheid na. Het gaat over, lichamelijk heb ik nu ik een jaar Lorazepamvrij ben geen klachten meer. 
Overigens heb ik vandaag een gesprek gehad met de bedrijfsarts. Ik mag in mijn eigen tempo tot eind januari mijn uren uitbreiden van 50% tot 100%. Mocht het niet haalbaar zijn dan moet ik tussentijds aan de bel trekken. Ik kan wel iets met die afspraak. Vandaag ruim 5 uur gewerkt, dat blijft zeker deze week nog even zo. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Cyclad58! Het gaat zo hard, zo liggen ze in je armen en voordat je het weet mag ik mijn auto sleutels wel gaan verstoppen haha!

Ik heb overigens ook de laatste dagen weer meer klachten, althans wat sluimerend was begint nu wel wat meer toe te nemen, maar toegegeven ook wel wat druk geweest vorige week. Iemand hier ook verrekte oorsuizen gehad wat helemaal is weggetrokken uiteindelijk? Heb ook weer beetje dichtgeknepen keel gevoel, druk op borst en voel Mn hart  kloppen in mijn keel, irritant dus, maar ik klaag niet! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Sannie:

Iemand hier ook verrekte oorsuizen gehad wat helemaal is weggetrokken uiteindelijk?

Tinitus achtige klachten komen erg veel voor en gaan als het goed is gewoon weer over ook.

 

28 minuten geleden zei Cyclad58:

zelfs schildpadden zijn niet meer te vertrouwen, waar moet het heen met deze wereld?

ja dat is echt ongelooflijk. Het was zo prettig dat gesprek......omdat hij niet doorzeurde en doorvroeg. Blijkbaar omdat hij zelf wel wist wat hij wilde opschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjullie wel voor jullie lieve steunende reacties! Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie stabiliseerden na een dosisverlaging? En @Cyclad58 stabiliseerde jij wel toen je nog op 1 dosis per dag zat met lorazepam? Omdat het relatief kortwerkend is, begin ik daar aan te twijfelen, maar twijfel momenteel aan alles. Ben sowieso niet van plan om meer te gaan slikken, maar moed houden dat het weer beter wordt is lastig in zo’n situatie.. zoals jullie strijders vast begrijpen. Ik kan momenteel niet meer dan een bang ziek vogeltje op de bank liggen.. af en toe klein stukje wandelen. Mijn psychiater stelde ook als mogelijkheid om de 0,5 mg weer op te delen in twee dag dosissen, dus savonds en sochtends 0,25 mg. Maar ik moet toch een keer naar 1 dosis per dag dus mijn gevoel zegt op 1 x per dag houden. Wat denken jullie? 

Veel liefs, alvast bedankt voor de reacties en nogmaals bedankt voor jullie fijne hulp! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...