Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 3-10--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Ik helaas opnieuw een slapeloze nacht. Mirthazapine 7,5 Mg 6 dagen gebruikt, maar helaas verbeterden m'n nachten er niet door. Dus sinds ma. er maar weer mee gestopt . Bedrijfsarts adviseerde me een therapie; tactiel stimulering om weer de rust/ ontspanning in m'n lijf terug te krijgen. Iemand hier bekend mee?

Voel me zo helemaal op, met veel hartkloppingen en pijn op de borst blehhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Energiek:

Ik helaas opnieuw een slapeloze nacht. Mirthazapine 7,5 Mg 6 dagen gebruikt, maar helaas verbeterden m'n nachten er niet door. Dus sinds ma. er maar weer mee gestopt . Bedrijfsarts adviseerde me een therapie; tactiel stimulering om weer de rust/ ontspanning in m'n lijf terug te krijgen. Iemand hier bekend mee?

Voel me zo helemaal op, met veel hartkloppingen en pijn op de borst blehhhh

Wat waardeloos, @Energiek. Slaap je helemaal niet of toch wel een paar uur? Mirtazapine moet het eigenlijk meteen "doen", dus prima dat je er mee gestopt bent. 

Tactiel stimulering ken ik niet, heb je al gegoogeld? 
Ik heb zelf een lichte dosis Seroquel (12,5 mg) om de slaap te verbeteren. Dat heeft mij wel wat geholpen. Is van oorsprong een antipsychoticum, maar in lichte doseringen (<100 mg) wordt het off  label veel voorgeschreven bij slaapproblemen en dikwijls met resultaat.

Nu is Seroquel ook geen braaf medicijn en ik wil het zeker niet aanpraten, maar het kan een mogelijk alternatief zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Energiek,  ik deed 15 mg mirtazapine door midden breken, omdat ik heel snel op medicatie reageer, maar eigenlijk is 15 mg, de normale dosis , zijn maar weinig mensen die op 7,5 mg slapen , maar ik dus wel,  maar bij de meeste is 15 mg  normaal om daar op te slapen, om dat doormidden te breken was best een gedoe, vroeg aan apotheker bestaat er 7,5 mg ?  er bleek maar 1 fabrikant  tezijn die 7,5 maakte, deze geprobeerd, maar daar werd ik suffig van,  ander merk bleek, dus zo gevoelig ben ik dus voor medicatie  probeer eens 1 X 15 mg want echt per persoon zo verschillend, slaap is zo belangrijk voor je genezing knuffel guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ja quatipine heb ik ook al geprobeerd zowel 12 1/2 als 25 Mg Ging m'n hart van op hol en bevorderde dus ook niet de rust/ slaap. Nu eerst maar met melatonine en wat voedingssupplementen via de slaapwijzerwinkel.

vannacht denk ik 1a2 uur weggedommeld, nacht ervoor ca 4 uur, daar ben ik dan alweer blij mee :)

@GUUS mijn huisarts schreef juist 7,5 Mg voor omdat de laagste dosering zou helpen bij slaapproblemen , maar geen effect , wel uur na inname verhoogde hartslag. Ben altijd al erg gevoelig voor medicatie oa. Ook voor antibiotica en meerdere medicijnen. Morgen en overmorgen 2 dagen Hamburg incl concert U2, zou ik normaal gesproken heeeel veeel zin in hebben, maar nu ik me zo uitgeblust voel....Hopelijk komt Klaas Vaak vannacht wel langs, dan heb ik sowieso een vele fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppie Eleo, ik heb hier een vreugdedansje gemaakt, zo blij ben ik voor je. Als je vannacht nu weer goed slaapt, voel je je morgen misschien weer een heel eind de oude. 's avonds een warme kop melk of bouillon werkt ook erg goed. Als je kijkt naar baby's als die gegeten hebben vallen ze ook heel gauw in slaap soms zelf onder het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...