Spring naar bijdragen

Cocktail saus met Franse cognac


Hannahs

Aanbevolen berichten

Misschien een beetje een rare vraag maar ik zou graag horen hoe jullie hiermee omgaan. Mijn vriend en ik zitten startklaar om te beginnen met een heerlijke kaasfondue. Deze hebben we speciaal zelf gemaakt omdat ik zag dat aan de kant&klare kaasfondue alcohol is toegevoegd. En in plaats van whiskysaus heb ik deze keer coctailsaus gekocht. Nu kijk ik ‘toevallig’ op de ingrediënten van de cocktailsaus en hier blijkt 3% cognac in te zitten. Letten jullie ook op dit soort dingen? En zo ja, zou het kwaad kunnen om dit gewoon toch te nemen? Ik begrijp heus wel dat ik er niet ladderzat van zal worden maar zou het kunnen triggeren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@GewoonDoen, dank je wel voor je reactie! We hebben genoten van de kaasfondue. De saus heb ik voor deze keer toch maar niet genomen. Eigenlijk wil ik hier ook niet zo moeilijk over doen maar ik merk dat ik nog in een ‘onrustige’ fase zit waarbij ik mezelf nog niet goed kan vertrouwen. Ga dit soort dingen voorlopig dus toch maar even uit de weg maar hoop wel dat ik hier tzt wat relaxter mee om kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al maakt het haast niet uit qua hoeveelheid, wat @Cleo66 zegt het is denk ik spychisch veel beter om direkt nee te zeggen zeker als je nog niet lang gestopt bent, want dan krijg je geen discussies in je hoofd. Want als je toch ja zegt dan ga je vaker ja zeggen en dan kom je op een hellend vlak.

Behandel je alcoholische ik als een verwend, onredelijk klein kind. Heeeeel strak houden :) Heropvoeden. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...