Spring naar bijdragen

Onze Huiskamer 11-9-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Weegschaal81:

@Kannietmeer, morgen is mijn opname... Voor 8 weken... En daarna wordt er weer verder gekeken naar mijn situatie op dat moment. Het plan dat er ligt lijkt er niet op dat ik ontslagen ga worden terwijl ik nog doodziek ben... Dus ik hoop straks toch echt eens met een positief en stimulerend verhaal te kunnen komen wat opnames betreft! Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het mij daar vergaat...

Sterkte en succes lieve @Weegschaal81!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne @Enna91, welcome back!

Wat jij beschrijft zijn de ontwenningsverschijnselen van Lorazepam. Je zegt het terecht, het lijkt op de originele klachten. Ik ben blij dat je dat door hebt, want veel afbouwers denken terug te vallen in oude patronen en voor ze het weten is de dosis weer ingesteld of opgehoogd. Zolang je beseft dat het onttrekkingsverschijnselen zijn is het net wat beter te hendelen. 
Hoe lang sta je nu al op 0 en ervaar je ook goede dagen/periodes (windows?)
Als het goed is zal het zo zijn dat de goede momenten talrijker worden en de slechte momenten minder talrijk. Het gehele proces kan best lang duren (maar dat hoeft niet). 

Sterkte in je genezingsproces! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Enna91:

Hi :)! Even denken ik heb denk ik 4 a 5 maanden 1 Mg geslikt, na de eerste paar osteopathische behandelingen veel vooruitgang in mijn klachten dus al gauw gaan afbouwen. Snel naar een halve, van een halve binnen een aantal weken naar een kwartje en vanaf het kwartje heel gradueel afgebouwd na 1/8 en daar heb ik echt een aantal weken op gezeten, heel bang om volledig te stoppen, in de maand juli veel vooruitgang gemerkt zowel fysiek als sociaal-emotioneel en toen gestopt een week later een slapeloze nacht gehad met veel paniek en sindsdien ben ik wel wat bergafwaarts gegaan :( 

Je mag er echt vertrouwen in hebben dat je lichaam weer zal genezen. Je hersenen zijn gewoon deel van de fysieke aantasting door benzo's en dus moet je het de tijd gunnen. Als je prikkels kunt vermijden is dat een belangrijke tip die ik je kan geven. Twijfel niet aan jezelf. Maar zeg maar dat het goed komt tegen jezelf!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi Anne @Enna91, welcome back!

Wat jij beschrijft zijn de ontwenningsverschijnselen van Lorazepam. Je zegt het terecht, het lijkt op de originele klachten. Ik ben blij dat je dat door hebt, want veel afbouwers denken terug te vallen in oude patronen en voor ze het weten is de dosis weer ingesteld of opgehoogd. Zolang je beseft dat het onttrekkingsverschijnselen zijn is het net wat beter te hendelen. 
Hoe lang sta je nu al op 0 en ervaar je ook goede dagen/periodes (windows?)
Als het goed is zal het zo zijn dat de goede momenten talrijker worden en de slechte momenten minder talrijk. Het gehele proces kan best lang duren (maar dat hoeft niet). 

Sterkte in je genezingsproces! 

Hello again Ad! 

Ik zit nu ongeveer een weekje op nul. Nouja niet nul maar dit is de laatste stap, maar het mini precisie weegt het niet eens meer dus zou het tellen of is het als een placebo?

Ik zit al super lang op een minuscuul korreltje. Daar was ik begin augustus mee gestopt toen ik redelijk goed en fit voelde al eventjes, ik wilde eindelijk de knoop doorhakken en stoppen met het laatste korreltje, vol zelfvertrouwen geen korreltje meer ingenomen en zat ik op 0 en een week later kreeg ik meer klachten terug ( mistig brein, spierpijnen, onrust, vervelende gedachepatronen ) en raakte ik in paniek. Die avond heb ik een kwartje lorazepam genomen om toch wat te kunnen slapen en daarna verder gegaan met die " korrel " die korrel nog eens gehalveerd en daar zit ik nu dus, maar ik denk eigenlijk dat die nacht de ontwenning is ingegaan en dat die korrel daarna niks meer deed haha!

Ik voel me echt niet super, maar het kan veel erger, vandaag een paar uurtjes gehad waar ik me best ok voelde. Het is alleen zo ingewikkeld, ik loop bij een osteopaat, bioresonantie doe hier en daar detox. Dus wat ontwenning is en wat een herxheimer is bijvoorbeeld is zo lastig te onderscheiden. Net een bijeenkomst gehad van mijn vrijwilligerswerk en nu heb ik ineens tinnitus, ik probeer er maar om te lachen en mee te golven met deze bewegingen, niet verweren.. dat is wat ik mezelf blijf toefluisteren. 

Liefs! 

bewerkt door Enna91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Enna91:

Hello again Ad! 

Ik zit nu ongeveer een weekje op nul. Nouja niet nul maar dit is de laatste stap, maar het mini precisie weegt het niet eens meer dus zou het tellen of is het als een placebo?

Ik zit al super lang op een minuscuul korreltje. Daar was ik begin augustus mee gestopt toen ik redelijk goed en fit voelde al eventjes, ik wilde eindelijk de knoop doorhakken en stoppen met het laatste korreltje, vol zelfvertrouwen geen korreltje meer ingenomen en zat ik op 0 en een week later kreeg ik meer klachten terug ( mistig brein, spierpijnen, onrust, vervelende gedachepatronen ) en raakte ik in paniek. Die avond heb ik een kwartje lorazepam genomen om toch wat te kunnen slapen en daarna verder gegaan met die " korrel " die korrel nog eens gehalveerd en daar zit ik nu dus, maar ik denk eigenlijk dat die nacht de ontwenning is ingegaan en dat die korrel daarna niks meer deed haha!

Ik voel me echt niet super, maar het kan veel erger, vandaag een paar uurtjes gehad waar ik me best ok voelde. Het is alleen zo ingewikkeld, ik loop bij een osteopaat, bioresonantie doe hier en daar detox. Dus wat ontwenning is en wat een herxheimer is bijvoorbeeld is zo lastig te onderscheiden. Net een bijeenkomst gehad van mijn vrijwilligerswerk en nu heb ik ineens tinnitus, ik probeer er maar om te lachen en mee te golven met deze bewegingen, niet verweren.. dat is wat ik mezelf blijf toefluisteren. 

Liefs! 

Ja Anne, ik denk ook dat "die halve korrel": niets meer doet. Mijn laatste korrel was 0,07 mg Lorazepam. Daarna kreeg ik er niets meer af, zodat ik vanaf 0,07 mg maar gestopt ben. Op zich maakt dat niet zo veel meer uit, want de ontwenning is inderdaad al begonnen. Ik zou zeggen, blijf bij 0 als je kan, de ontwenning geeft je de klachten zoals je die beschrijft. Die klachten zijn voor het merendeel, wellicht zelfs 100% benzo gerelateerd. Het is ontwenning, je receptoren moeten weer zelf aan de slag en sputteren hevig tegen. at heeft tijd nodig. Opmerkelijk dat je ook tinnitus noemt als bijwerking, dat hoor ik nu echt meer als ontwenningsverschijnsel. Ik ga er van uit dat iets dat je voor de benzo's niet had een gevolg is van de ontwenning en daarom op termijn ook weer overgaat. 

Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Ja Anne, ik denk ook dat "die halve korrel": niets meer doet. Mijn laatste korrel was 0,07 mg Lorazepam. Daarna kreeg ik er niets meer af, zodat ik vanaf 0,07 mg maar gestopt ben. Op zich maakt dat niet zo veel meer uit, want de ontwenning is inderdaad al begonnen. Ik zou zeggen, blijf bij 0 als je kan, de ontwenning geeft je de klachten zoals je die beschrijft. Die klachten zijn voor het merendeel, wellicht zelfs 100% benzo gerelateerd. Het is ontwenning, je receptoren moeten weer zelf aan de slag en sputteren hevig tegen. at heeft tijd nodig. Opmerkelijk dat je ook tinnitus noemt als bijwerking, dat hoor ik nu echt meer als ontwenningsverschijnsel. Ik ga er van uit dat iets dat je voor de benzo's niet had een gevolg is van de ontwenning en daarom op termijn ook weer overgaat. 

Sterkte! :rose:

Dankjewel Ad! 

Ik ben bang dat niet alle klachten benzo gerelateerd zijn helaas :( was al heel ziek voordat ik eraan begon, want ik kende de risico's van benzodiazepinen, maar was er zo slecht aan toe dat er geen andere optie was in dat moment. Ik weet nog steeds niet waarom ik zo ziek ben geworden.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...