Spring naar bijdragen

De Huiskamer 1 September


Bestwel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allen, die mij kennen en de anderen :-)

Ik heb een tijdje niks laten horen, een goed teken op zich, het gaat OK. Over de volle breedte kom ik vooruit. 

Inmiddels een half jaar van de Dia af …. wat een andere wereld :-) Ik geloof dat ik fysiek aardig hersteld ben, maar na 12 jaar is de wereld wel wat veranderd en ik ben in de Dia wolk enigszins vervreemd van deze wereld. Ik heb inmiddels weer wat houvast en vertrouwen in mijzelf en de wereld om mij heen. Bizar hoe de Dia (zeker de laatste Jaren) mijn denken in een obsessieve modus heeft gezet, enorme negatieve en depressieve gevoelens heeft veroorzaakt, een soort van drijfzand zat ik in …. hoewel mijn situatie niet is veranderd, is de storm gaan liggen en de zon schijnt steeds vaker waar ik loop. De worsteling om van de Dia af te komen was niet makkelijk, maar nu …. begrijp ik hoezeer de pijn en energie die het heeft gekost het waard is. Met steun van 1 van de forum leden ben ik bijna 3 jaar geleden aan de afbouw begonnen en heel geleidelijk ben ik er uitgekomen. Steun voor elkaar, heb vertrouwen en kijk en zoek naar het goede, het is basis onder de weg naar boven.

Ik ben zeker niet vergeten hoe ik hier terecht kwam en waarom, de dagelijkse leven houd me bezig dat ik minder steun nodig heb de minder goede momenten door te komen. Daarbij heb ik een half jaar geleden kontakt gekregen met een forumlid waarbij ik veel herkenning vind, over en weer. We hebben veel goede gesprekken gehad en hebben elkaar kunnen steunen, luisteren en met oplossingen kunnen helpen. Dat is heel mooi van dit forum en met name de Huiskamer, mensen die hetzelfde meemaken en dezelfde weg gaan en begrijpen wat er speelt. Zo waardevol.

Ik lees af en toe mee, maar post niet zoveel, de nood is (gelukkig) zelden nog hoog, maar hoop zo af en toe met een paar woorden hier of daar wat steun te kunnen geven.

Dus … ik ben jullie niet vergeten, zeker niet, bedankt voor de vele steunende woorden en het begrip. Dat iedereen hier z'n houvast vind en motivtie en steun uit de ervaringen vooruit, op de weg omhoog.

 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bestwel

hoi beste bestwel,

ik zit nu bijna 7 weken op deze forum, ik heb wel heleboel berichten van je teruggelezen , niet alleen van jou ook van anderen omdat ik benieuwd was naar alle verhalen . En wat goed dat je nu al half jaar zonder dia doet... zo sterk .

en je hebt gelijk over de motivatie en steun die de mensen op deze forum je bieden. Daar haal ik ook zo veel kracht uit. Ik heb eigenlijk heel kort oxa en in laagste dosering gebruikt snel gestopt, eigenlijk had ik het nog korter moeten gebruiken maar tja.

en ik ondervind zoveel last ervan zelfs dat ik me depressief voel... maar ik geloof dat het met de oxa te maken heeft en dat het over zal gaan

ik vind ook dat er mensen die wel alles hebben overwonnen af en toe wel eens een update kunnen geven of een peptalk daar putten we ook kracht uit , zoals uit jouw tekst nu..

bedankt 

een hele goedemorgen lieve mensen fijne zaterdag 

Liefs hypertjeee 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bestwel:

Goedemorgen Allen, die mij kennen en de anderen :-)

Ik heb een tijdje niks laten horen, een goed teken op zich, het gaat OK. Over de volle breedte kom ik vooruit. 

Inmiddels een half jaar van de Dia af …. wat een andere wereld :-) Ik geloof dat ik fysiek aardig hersteld ben, maar na 12 jaar is de wereld wel wat veranderd en ik ben in de Dia wolk enigszins vervreemd van deze wereld. Ik heb inmiddels weer wat houvast en vertrouwen in mijzelf en de wereld om mij heen. Bizar hoe de Dia (zeker de laatste Jaren) mijn denken in een obsessieve modus heeft gezet, enorme negatieve en depressieve gevoelens heeft veroorzaakt, een soort van drijfzand zat ik in …. hoewel mijn situatie niet is veranderd, is de storm gaan liggen en de zon schijnt steeds vaker waar ik loop. De worsteling om van de Dia af te komen was niet makkelijk, maar nu …. begrijp ik hoezeer de pijn en energie die het heeft gekost het waard is. Met steun van 1 van de forum leden ben ik bijna 3 jaar geleden aan de afbouw begonnen en heel geleidelijk ben ik er uitgekomen. Steun voor elkaar, heb vertrouwen en kijk en zoek naar het goede, het is basis onder de weg naar boven.

Ik ben zeker niet vergeten hoe ik hier terecht kwam en waarom, de dagelijkse leven houd me bezig dat ik minder steun nodig heb de minder goede momenten door te komen. Daarbij heb ik een half jaar geleden kontakt gekregen met een forumlid waarbij ik veel herkenning vind, over en weer. We hebben veel goede gesprekken gehad en hebben elkaar kunnen steunen, luisteren en met oplossingen kunnen helpen. Dat is heel mooi van dit forum en met name de Huiskamer, mensen die hetzelfde meemaken en dezelfde weg gaan en begrijpen wat er speelt. Zo waardevol.

Ik lees af en toe mee, maar post niet zoveel, de nood is (gelukkig) zelden nog hoog, maar hoop zo af en toe met een paar woorden hier of daar wat steun te kunnen geven.

Dus … ik ben jullie niet vergeten, zeker niet, bedankt voor de vele steunende woorden en het begrip. Dat iedereen hier z'n houvast vind en motivtie en steun uit de ervaringen vooruit, op de weg omhoog.

 

Ha Patrik, fijn dat je meldt hoe het met je is. 

Bijzonder fijn ook dat je het succes van je afbouw met ons deelt. Velen hier staan nog aan het begin van de afbouw of ontwenning en hebben het heel erg moeilijk, precies zoals wij het in het begin hadden.
Goed dat je ook meldt dat er soms nog moeilijke momenten zijn, maar dat je daar door komt. Dat is ook mijn ervaring. Zelfs na 6, 9 of 15 maanden geen benzo's zit er af en toe zo'n wave tussen. Door schade, schande en vooral ervaring leren we daar toch steeds beter mee om te gaan. 

Jouw steun was voor mij ook altijd heel belangrijk. Het is fijn om herkenning te beleven en om te weten dat we niet de enige zijn met vreemde, zo op het oog onverklaarbare klachten. 
Ik lees en schrijf hier nog steeds mee en iedereen die dat nodig heeft mag op mijn steun rekenen. Fijn dat je dat ook aanbiedt. 

Ciao, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bestwel, bedankt voor het plaatsen van je bericht! Voor degenen die nog volop in de afbouw/ontwenning zitten (waaronder ikzelf), zijn zulke berichten echt zo waardevol! Als ik voor mezelf spreek: de wanhoop en moedeloosheid slaan dan weer even om in iets positiefs (en hoe vaker dat is, hoe beter) en dat is zó belangrijk om dit proces vol te kunnen houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Hypertjeee:

@Bestwel

hoi beste bestwel,

ik zit nu bijna 7 weken op deze forum, ik heb wel heleboel berichten van je teruggelezen , niet alleen van jou ook van anderen omdat ik benieuwd was naar alle verhalen . En wat goed dat je nu al half jaar zonder dia doet... zo sterk .

en je hebt gelijk over de motivatie en steun die de mensen op deze forum je bieden. Daar haal ik ook zo veel kracht uit. Ik heb eigenlijk heel kort oxa en in laagste dosering gebruikt snel gestopt, eigenlijk had ik het nog korter moeten gebruiken maar tja.

en ik ondervind zoveel last ervan zelfs dat ik me depressief voel... maar ik geloof dat het met de oxa te maken heeft en dat het over zal gaan

ik vind ook dat er mensen die wel alles hebben overwonnen af en toe wel eens een update kunnen geven of een peptalk daar putten we ook kracht uit , zoals uit jouw tekst nu..

bedankt 

een hele goedemorgen lieve mensen fijne zaterdag 

Liefs hypertjeee 

Hoe voelde je je vandaag? @Hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb veel gehoud aan de opbouwende adviezen steunennde woorden. Voorbeelden van mensen die vooruit komen en er van af hebben kunnen komen. Kijken naar voren en niet terug. Ik heb daarin geleerd dat elke dang anders is en het steeds een beetje beter gaat en dat er een oplssing komt als je doorgaat. Het is heel moeijlijk voor te stellen met een BenZo hoofd ….. mijn hele denken was veranderd, paranoia, obsessief en negatief, zoals ik gisteren zei: schijnt nu weer regelmatig de zon. In de BenZo wolk ben je gevoelig voor SLECHT nieuws … ik heb het vermeden maar ook geleerd de dingen in het goede uit te leggen en te zien, het was echt een sleutel op de weg naar buiten. Zie het goede, denk het goede en doe het goede …. niet makkelijk, wel noodzakelijk … afbouwen doet pijn maar … een BenZo hoofd doet meer pijn al hebben we dat in de BenZo mist niet in de gaten …. Uiteindelijk wordt alles beter.

Ik hoop met mijn herstel verhaal anderen een beetje te steunen, te stimuleren en te motiveren …. samen komen we er doorheen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-9-2018 om 08:13 zei Bestwel:

Goedemorgen Allen, die mij kennen en de anderen :-)

Ik heb een tijdje niks laten horen, een goed teken op zich, het gaat OK. Over de volle breedte kom ik vooruit. 

Inmiddels een half jaar van de Dia af …. wat een andere wereld :-) Ik geloof dat ik fysiek aardig hersteld ben, maar na 12 jaar is de wereld wel wat veranderd en ik ben in de Dia wolk enigszins vervreemd van deze wereld. Ik heb inmiddels weer wat houvast en vertrouwen in mijzelf en de wereld om mij heen. Bizar hoe de Dia (zeker de laatste Jaren) mijn denken in een obsessieve modus heeft gezet, enorme negatieve en depressieve gevoelens heeft veroorzaakt, een soort van drijfzand zat ik in …. hoewel mijn situatie niet is veranderd, is de storm gaan liggen en de zon schijnt steeds vaker waar ik loop. De worsteling om van de Dia af te komen was niet makkelijk, maar nu …. begrijp ik hoezeer de pijn en energie die het heeft gekost het waard is. Met steun van 1 van de forum leden ben ik bijna 3 jaar geleden aan de afbouw begonnen en heel geleidelijk ben ik er uitgekomen. Steun voor elkaar, heb vertrouwen en kijk en zoek naar het goede, het is basis onder de weg naar boven.

Ik ben zeker niet vergeten hoe ik hier terecht kwam en waarom, de dagelijkse leven houd me bezig dat ik minder steun nodig heb de minder goede momenten door te komen. Daarbij heb ik een half jaar geleden kontakt gekregen met een forumlid waarbij ik veel herkenning vind, over en weer. We hebben veel goede gesprekken gehad en hebben elkaar kunnen steunen, luisteren en met oplossingen kunnen helpen. Dat is heel mooi van dit forum en met name de Huiskamer, mensen die hetzelfde meemaken en dezelfde weg gaan en begrijpen wat er speelt. Zo waardevol.

Ik lees af en toe mee, maar post niet zoveel, de nood is (gelukkig) zelden nog hoog, maar hoop zo af en toe met een paar woorden hier of daar wat steun te kunnen geven.

Dus … ik ben jullie niet vergeten, zeker niet, bedankt voor de vele steunende woorden en het begrip. Dat iedereen hier z'n houvast vind en motivtie en steun uit de ervaringen vooruit, op de weg omhoog.

 

Wat super fijn om zo n positief bericht  te lezen.Ik ben  er helaas nog niet. Nog heel veel wisselende klachten , Soms  een paar goeie uurtjes , window???! Zijn er meer mensen die zo,n lange nasleep hebben . ???Ben nu ongeveer 10 mnden van de oxazepam af. Zou graag in kontakt komen met bijv Gaba . Zit zij/ hij nog op dit forum????

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...