Cyclad58 Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Dag allemaal! Wat kunnen slapen na die ongelooflijke hete dag van gisteren? Het schijnt vannacht hier te hebben geonweerd, maar ik heb het niet gehoord. Vandaag een vrije dag, het is gelukkig flink afgekoeld buiten. Binnen nog niet echt, bij alles wat ik doe loopt het zweet over mijn rug. Fijne dag allemaal en ik hoop dat jullie afbouw- en ontwenningsverschijnselen vandaag hanteerbaar zijn. Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Hi @Cyclad58 Klinkt goed! Ik heb de onweer wel gehoord, de buren horen lawaai maken en vaak wakker geworden van de warmte. Niet zo'n goede nacht dus maar dat komt door de warmte. Binnen is het inderdaad nog warm nu. Hopelijk is dat vannacht wat minder en slapen we als roosjes. Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 @Cyclad58 @Jeshen goedemiddag alweer bijna . Ben nu al twee dagen aan het afbouwen , gisteren had ik echt een moeilijke dag maar de nacht is me zeker meegevallen . Heb niets van het onweer meegekregen. Maar werd wel erg vroeg wakker. Vandaag werd ik wakker met enorme maagpijn . Paracetamol ingenomen heeft licht geholpen . Verder is het lichte gevoel in mijn hoofd minder dan gisteren gelukkig. Hoop dat ik dit volhou en af kan maken . @Jeshen gisteren las ik wat oude berichten hier op de forum waarin jij aangaf CT te hebben gedaan is dat toen allemaal nog gelukt ben je nu benzovrij ? Hoe heb je het ervaren ? Ik ben na 20 dagen 10mg oxa per dag sinds twee dagen aan het afbouwen CT durfde ik niet aan nu slik ik dus sinds twee dagen 5mg per dag om het uit te sluipen . Gemengde gevoelens wat ze ook wel Windows en waves noemen ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Goeiemiddag ondertussen Ik heb best aardig geslapen. Heb het wel flink horen regenen, maar geen onweer gehoord. Bij mij bouwt de spanning richting de vakantie op. Maandagochtend vroeg gaan we weg. Ik hoef alleen maar mijn eigen spullen in te pakken en mijn vriend regelt de rest. We gaan naar Frankrijk, Bretagne. Ik zie tegen de reis op (zo'n 12 uur) Ben bang dat ik daar paniekaanvallen krijg, niet genoeg medicijnen bij me heb, er niet slaap..... Allemaal op de weg........ Achteraf zal het allemaal wel meevallen, maar oh die spanning die ik al de hele week voel is erg onprettig! Ik ben ook wel een beetje trots op mezelf. Ik had van de ggz arts 25 mg dia gekregen voor de nacht. Maar ben niet begonnen met meteen de volle mep in te nemen. Ik begon met 20 mg voor de nacht. (naast de zopiclon) En de laatste 2 nachten heb ik zelfs op 17,5mg geslapen En dat wil ik graag volhouden. Alleen de zopi minderen lukt me nog niet. Want ik word zo vroeg wakker dat ik de halve nacht wakker lig... En dan gaat mijn hoofd malen en ben ik erg onrustig.Ik blijf wel in bed liggen, doe ademhalingsoefeningen e.d. De dag duurt dan ook zo lang.... Ben blij dat het vandaag wat afgekoeld is, straks even naar buiten, wat afleiding zoeken... Ohja,... en beginnen met mijn tas alvast wat in te pakken... Elke dag een beetje. Geniet van de lagere temp. lieverds! Voor je het weet is het weer niet te harden... *zondag en maandag weer warmmmmmm* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mito Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Vreemd dat iedereen die benzo's neemt overmatig last heeft van warmte, ik heb dat ook ondanks het feit dat ik er al een jaar er van af ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 8 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 34 minuten geleden zei Kaida74: Goeiemiddag ondertussen Ik heb best aardig geslapen. Heb het wel flink horen regenen, maar geen onweer gehoord. Bij mij bouwt de spanning richting de vakantie op. Maandagochtend vroeg gaan we weg. Ik hoef alleen maar mijn eigen spullen in te pakken en mijn vriend regelt de rest. We gaan naar Frankrijk, Bretagne. Ik zie tegen de reis op (zo'n 12 uur) Ben bang dat ik daar paniekaanvallen krijg, niet genoeg medicijnen bij me heb, er niet slaap..... Allemaal op de weg........ Achteraf zal het allemaal wel meevallen, maar oh die spanning die ik al de hele week voel is erg onprettig! Ik ben ook wel een beetje trots op mezelf. Ik had van de ggz arts 25 mg dia gekregen voor de nacht. Maar ben niet begonnen met meteen de volle mep in te nemen. Ik begon met 20 mg voor de nacht. (naast de zopiclon) En de laatste 2 nachten heb ik zelfs op 17,5mg geslapen En dat wil ik graag volhouden. Alleen de zopi minderen lukt me nog niet. Want ik word zo vroeg wakker dat ik de halve nacht wakker lig... En dan gaat mijn hoofd malen en ben ik erg onrustig.Ik blijf wel in bed liggen, doe ademhalingsoefeningen e.d. De dag duurt dan ook zo lang.... Ben blij dat het vandaag wat afgekoeld is, straks even naar buiten, wat afleiding zoeken... Ohja,... en beginnen met mijn tas alvast wat in te pakken... Elke dag een beetje. Geniet van de lagere temp. lieverds! Voor je het weet is het weer niet te harden... *zondag en maandag weer warmmmmmm* Zeg lieve @Kaida74, zal ik jou eens wat vertellen? Tussen Nederland en Bretagne leven geen beren, dus op de weg zie je ze ook niet. Laat dat een geruststelling zijn :-) Fijn dat je met minder Diazepam af kunt 's nachts, die overwinning heb je alvast te pakken. Het zal best lukken op vakantie, probeer maar vast wat van de voorpret mee te pikken! Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 1 uur geleden zei Kaida74: Goeiemiddag ondertussen Ik heb best aardig geslapen. Heb het wel flink horen regenen, maar geen onweer gehoord. Bij mij bouwt de spanning richting de vakantie op. Maandagochtend vroeg gaan we weg. Ik hoef alleen maar mijn eigen spullen in te pakken en mijn vriend regelt de rest. We gaan naar Frankrijk, Bretagne. Ik zie tegen de reis op (zo'n 12 uur) Ben bang dat ik daar paniekaanvallen krijg, niet genoeg medicijnen bij me heb, er niet slaap..... Allemaal op de weg........ Achteraf zal het allemaal wel meevallen, maar oh die spanning die ik al de hele week voel is erg onprettig! Ik ben ook wel een beetje trots op mezelf. Ik had van de ggz arts 25 mg dia gekregen voor de nacht. Maar ben niet begonnen met meteen de volle mep in te nemen. Ik begon met 20 mg voor de nacht. (naast de zopiclon) En de laatste 2 nachten heb ik zelfs op 17,5mg geslapen En dat wil ik graag volhouden. Alleen de zopi minderen lukt me nog niet. Want ik word zo vroeg wakker dat ik de halve nacht wakker lig... En dan gaat mijn hoofd malen en ben ik erg onrustig.Ik blijf wel in bed liggen, doe ademhalingsoefeningen e.d. De dag duurt dan ook zo lang.... Ben blij dat het vandaag wat afgekoeld is, straks even naar buiten, wat afleiding zoeken... Ohja,... en beginnen met mijn tas alvast wat in te pakken... Elke dag een beetje. Geniet van de lagere temp. lieverds! Voor je het weet is het weer niet te harden... *zondag en maandag weer warmmmmmm* Lieve schat, het gaat helemaal goedkomen met die vakantie! Ik was in juni ook zo zenuwachtig voor het weekje dat ik ging en nu kan ik niet wachten tot september en we weer twee weken weggaan. Probeer er van te genieten. Dikke knuffel! Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 2 uur geleden zei Hypertjeee: @Cyclad58 @Jeshen goedemiddag alweer bijna . Ben nu al twee dagen aan het afbouwen , gisteren had ik echt een moeilijke dag maar de nacht is me zeker meegevallen . Heb niets van het onweer meegekregen. Maar werd wel erg vroeg wakker. Vandaag werd ik wakker met enorme maagpijn . Paracetamol ingenomen heeft licht geholpen . Verder is het lichte gevoel in mijn hoofd minder dan gisteren gelukkig. Hoop dat ik dit volhou en af kan maken . @Jeshen gisteren las ik wat oude berichten hier op de forum waarin jij aangaf CT te hebben gedaan is dat toen allemaal nog gelukt ben je nu benzovrij ? Hoe heb je het ervaren ? Ik ben na 20 dagen 10mg oxa per dag sinds twee dagen aan het afbouwen CT durfde ik niet aan nu slik ik dus sinds twee dagen 5mg per dag om het uit te sluipen . Gemengde gevoelens wat ze ook wel Windows en waves noemen ... Beste @Hypertjeee Ja ik ben benzovrij, over een week al acht maanden. Het is een tijd geweest met heel wat dalen en af en toe een piek. Ik ontnam mijn lichaam/hoofd iets waar het na vier weken aan was gewend. Dat voelde ik ook. Ik had de pech er echt last van te hebben. Ik kreeg last van allerlei ontwenningsverschijnselen. Die zijn nu wel weg. Maar het onrustige, alles overdenken (soms negatief) en slechter slapen is nog niet helemaal weg. Heeft tijd nodig weet ik inmiddels. Maar als ik weer even in en dip kom, ben ik meteen van de leg. Ik heb ook niet echt een slaapbuffer opgebouwd en het niet goed slapen is dan meteen weer voor een paar dagen. Was het stom om ct te gaan? Misschien. Maar met spul was ik ook niet blij. Ook onrustig, angstig op momenten dat ik het niet nam, afgevlakt, dat soort dingen. Het was kiezen uit twee kwaden. Heel goed dat je het rustig afbouwt! Zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 5 minuten geleden zei Jeshen: Beste @Hypertjeee Ja ik ben benzovrij, over een week al acht maanden. Het is een tijd geweest met heel wat dalen en af en toe een piek. Ik ontnam mijn lichaam/hoofd iets waar het na vier weken aan was gewend. Dat voelde ik ook. Ik had de pech er echt last van te hebben. Ik kreeg last van allerlei ontwenningsverschijnselen. Die zijn nu wel weg. Maar het onrustige, alles overdenken (soms negatief) en slechter slapen is nog niet helemaal weg. Heeft tijd nodig weet ik inmiddels. Maar als ik weer even in en dip kom, ben ik meteen van de leg. Ik heb ook niet echt een slaapbuffer opgebouwd en het niet goed slapen is dan meteen weer voor een paar dagen. Was het stom om ct te gaan? Misschien. Maar met spul was ik ook niet blij. Ook onrustig, angstig op momenten dat ik het niet nam, afgevlakt, dat soort dingen. Het was kiezen uit twee kwaden. Heel goed dat je het rustig afbouwt! Zet 'm op! @Jeshen hoe lang heb je precies wat gebruikt ? Ben wel benieuwd , mijn HA blijft erbij dat CT geen kwaad kan maar ben nu in mijn derde dag met afbouwen en het is echt niet makkelijk . Duizeligheid rusteloos nu beetje koud stuiptrekkingen , heb je dat allemaal gehad ? Snap alleen niet waarom er zo veel ontwenningsverschijnselen zijn na 20 dagen gebruik van 10mg per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Hypertjeee: @Jeshen hoe lang heb je precies wat gebruikt ? Ben wel benieuwd , mijn HA blijft erbij dat CT geen kwaad kan maar ben nu in mijn derde dag met afbouwen en het is echt niet makkelijk . Duizeligheid rusteloos nu beetje koud stuiptrekkingen , heb je dat allemaal gehad ? Snap alleen niet waarom er zo veel ontwenningsverschijnselen zijn na 20 dagen gebruik van 10mg per dag. 4 weken.... dus het kan echt wel, blijkbaar. Ik was net als jij op zoek naar info, dus snap je zoektocht helemaal. Ik heb heel veel verschijnselen gehad, helaas. Maar veel GEHAD dus. Dus het gaat over. Doe rustig aan. Als je meer wil ventileren, stuur mij gerust een privébericht. 8 augustus 2018 bewerkt door Jeshen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 2 uur geleden zei Cyclad58: Zeg lieve @Kaida74, zal ik jou eens wat vertellen? Tussen Nederland en Bretagne leven geen beren, dus op de weg zie je ze ook niet. Laat dat een geruststelling zijn :-) Fijn dat je met minder Diazepam af kunt 's nachts, die overwinning heb je alvast te pakken. Het zal best lukken op vakantie, probeer maar vast wat van de voorpret mee te pikken! Schatje ben je @Cyclad58 Ben alvast aan het inpakken. Heb een lijstje van internet gedownload. Errrrrg handig met dat vergiethoofd van mij 1 uur geleden zei Jeshen: Lieve schat, het gaat helemaal goedkomen met die vakantie! Ik was in juni ook zo zenuwachtig voor het weekje dat ik ging en nu kan ik niet wachten tot september en we weer twee weken weggaan. Probeer er van te genieten. Dikke knuffel! Dank je wel lieverd!! Als ik er eenmaal ben zal het vast loslopen. Heb er ook wel zin in hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 1 uur geleden zei Hypertjeee: @Jeshen hoe lang heb je precies wat gebruikt ? Ben wel benieuwd , mijn HA blijft erbij dat CT geen kwaad kan maar ben nu in mijn derde dag met afbouwen en het is echt niet makkelijk . Duizeligheid rusteloos nu beetje koud stuiptrekkingen , heb je dat allemaal gehad ? Snap alleen niet waarom er zo veel ontwenningsverschijnselen zijn na 20 dagen gebruik van 10mg per dag. @Hypertjeee Hoe jij nu bezig bent met afbouwen is goed, beter dan wat de huisartsen zeggen die hebben maar 2 maanden geleerd over psychofarmica, een Psychiater 6 tot 8 jaar en zelfs hun zetten meestal een 6 weeks afbouwschema in wat ook totaal absurt is. Daarnaast heeft een huisarts alleen maar geleerd om een pilletje uit te schrijven. Over je ontwenningverschijnselen betreft, door de benzo’s die je slikt krijg je een terug gereguleerd aantal GABA receptoren. Die zijn door de benzo’s verdoofd geweest als het waren. Nu je aan het afbouwen bent moeten die zelf weer gaan leren functioneren en dat kan voor een reeks aantal klachten zorgen. Bij een AD of AP worden de stofjes geremd of versneld. Dit soort medicatie is voor een langertermijn probleem veel geschikter omdat ze (niet) zo verslavende werking hebben. Maar ook hier geld dat je last kan krijgen met bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen. Maar dit is echter niet te vergelijken dan met benzo’s. Na mijn mening zijn kort werkende benzo’s ook nog iets verslavender dan langwerkende. groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hypertjeee Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 @Deligaf1 ja iedereen moet eigenlijk naar zijn/haar eigen lichaam luisteren. Ik heb best moeilijk moet ik toegeven het is geen pretje dat afbouwen maar ik moet doorzetten. CT had ik nooit gered. Precies dat! Huisartsen weten echt bijna niets. Gisteren weer een gesprek gehad ze blijft er gewoon bij dat de klachten die ik kreeg tijdens slikken niet door de oxazepam kunnen komen, waar komen ze dan vandaan ? Het is tussen je oren. Met deze woorden hebben ze menig verkeerde medicatie gegeven . Ik hoop dat alles voor iedereen hier ook voor mij goedkomt liefs hypertjeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Hi, Morgen is het weer zo ver, een gesprek met de SPver en de Psychiater. Ik zie hier nogal tegen op, ze willen de problemen waar ik mee kamp op een heel ander terrein oplossen dan dat ik dat wil, volgens dat protocol waarmee hun werken past totaal niet bij mij. En hun werken steeds via hun standaard verder op mij klachten in. Zoals hun het hebben geleerdt zo werkt heten niet anders. Grrr ik verdoe mijn tijd daar gewoon hoe ze nu bezig zijn. Als je weer wat werkt en sport en mee kan in de maatschappij dan kenne ze je niet meer helpen. Elke keer over koetjes en kalfs praten tss. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deligaf1 Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 1 minuut geleden zei Hypertjeee: @Deligaf1 ja iedereen moet eigenlijk naar zijn/haar eigen lichaam luisteren. Ik heb best moeilijk moet ik toegeven het is geen pretje dat afbouwen maar ik moet doorzetten. CT had ik nooit gered. Precies dat! Huisartsen weten echt bijna niets. Gisteren weer een gesprek gehad ze blijft er gewoon bij dat de klachten die ik kreeg tijdens slikken niet door de oxazepam kunnen komen, waar komen ze dan vandaan ? Het is tussen je oren. Met deze woorden hebben ze menig verkeerde medicatie gegeven . Ik hoop dat alles voor iedereen hier ook voor mij goedkomt liefs hypertjeee CT had ik ook gedaan maar dat kwam ook door ontwetendheid, dan krijgt je lichaam echt een klap te verduren. En als dat niet lukt krijg je ook nog een ‘kindling’ effect dan wordt het nog moeilijker om er vanaf te komen. Je doet het verder zo prima, goed gehoor geven aan je lichaam en gun het de tijd. Ookal is je huisarts nogal skeptisch over de ontwenning toch is het goed om daar naar blijven toe te gaan gewoon voor je zelf om je verhaal kwijt te kunnen en controle. Hypertjeee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 (bewerkt) Val om zeg, nou dacht ik dat ik vanochtend de d.d. geopend had. Dus niet. En nee ik heb geen pillen geslikt. Ja ik kan nu de d.d. nog openen maar dat staat ook zo stom hé? Nou dan morgen maar weer. 8 augustus 2018 bewerkt door bolletje Cyclad58 en Kaida74 reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 8 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Zojuist zei bolletje: Val om zeg, nou dacht ik dat ik vanochtend de d.d. geopend had. Dus niet. En nee ik heb geen pillen geslikt. Ja ik kan het nu nog doen maar dat staat ook zo stom hé? Nou dan morgen maar weer. Nou Bol, de deur zat nog potdicht vanmorgen. Heb je een goede nacht en dag gehad? Heerlijk dat de temperatuur zo gezakt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2018 Cyclad Ja joh weer heerlijk geslapen. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden