bolletje Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Drup, drup, goh mensen wat is het toch warm zeg. Vannacht toch goed geslapen omdat ik alles t.o. elkaar open heb gezet. Hoe is het met de rest, hebben jullie wat kunnen pitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goed maar te kort geslapen. Ook mijn raam in de avond tegenover de deur opengezet en dat heeft geholpen toen ik ging slapen. En natuurlijk alleen een laken om te bedekken. Hoe is het met iedereen vandaag? Lukt het allemaal een beetje? Gisteren ben ik het web opgedoken om op zoek te gaan naar de oorzaak van mijn buikklachten, want de term benzo belly heb ik nooit onderzocht. Bizar eigenlijk, maar het is zo. Kom ik er achter dat ik dat inderdaad heb ( goh.... waarom ben ik verbaast ?). Discussies daar laten zien wat er gebeurd en één verhaal vond ik opvallend: Citaat Back to benzo belly. My husband became severe with this after a few months of tapering, and went through hell with this for 24 months. Due to major sensitivity issues, trying a natural probiotic from a naturopath, nothing worked. Then after researching on and on, I found this... in two weeks, going "very slowly" 1/4 tsp each day, after a few days uping to 1/2 tsp each day...:www.cocokefir.com Read the site, you'll understand how safe this is. Believe me for sure, my husband has been one of the most sensitive symptoms on this site. For ones in the States... click on "buy products", they now show lists of retail stores that have it. This was a miracle that corrected all for my husband. In two weeks... the benzo belly completely left, after 24 months of hell. I've supported five other bb on this site... two had the awful bb... they went on it and are fine. There are as many GABA receptors in the gut as there on in the brain. This is why the GI is so affected. I hope you can obtain this and get on it. Nothing other, for my husband or the others even helped, but this corrected it. Voor degene die geen Engels kan lezen: de link verwijst uit eindelijk naar een middel genaamd Kefir ( wat @bolletje me ooit aanraadde, maar ik dacht dat het alleen met melk kon en heb het niet onderzocht..... mijn excuses Bol ) Nu blijkt dat dit DE oplossing te zijn geweest voor iemand met een langslepend probleem met zijn benzo buik (ik lijk soms wel zwanger en op internet zijn er buiken te zien die nog groter worden dan de mijne!). Aangezien het iemand al heeft geholpen, en ik deze kefir ook kan maken met kokosmelk, ga ik morgen direct een starterspakket bio kefir kopen. Misschien iets voor jou @Cyclad58 om een tijden te proberen. Het is helemaal niet moeilijk ( al lijkt dat mogelijk even zo) . Als je de link volgt zie je ook op de website hoe het moet en welke opties je hebt. Ik ga proberen lekker kokosyogurt te maken met de kefir, want gezien mijn dieet kan ik op het moment bijna niets eten en dit is erg gezond. Ben benieuwd wie dit ook wel ziet zitten om te proberen en of we dan ervaringen kunnen delen. Let me know! Fijne dag allemaal! Geniet van het mooie weer als je het een beetje kan. Cyclad58 en Kaida74 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 (bewerkt) Hé goeie morgen meis, Het spul dat jij wilt kopen is misschien erg duur en na 30 x op. Wat je beter kan gebruiken is het plantje zelf. dat is goedkoper en het groeit wel in melk, en lijkt op een stukje bloemkool. Ik weet niet of het ook in kokosmelk kan. Als je teveel krijgt, haal je er wat uit zorgt dat het eerst is ondergeduwd in melkpoeder en vries het in. Zo heb je altijd verse kefir bij de hand en kan je het ook uitdelen aan anderen. Het plantje kan een jaar ingevroren blijven. Je moet dan wel het melkkefirplantje hebben. Wil je dat ik vanavond even kijk voor je waar je het via internet kan bestellen? Er bestaat ook waterkefir voor diegene die een melkallergie hebben of geen melk lusten. Als jullie willen kopen kijk dan ook eens op marktplaats. Daar wordt het erg goedkoop aangeboden en is net zo goed. Koop geen Yakult enz. Je betaald je scheel en het is ook gewoon kefir maar dan met een smaakje. Voor e3,-- of zoiets koop je suikervrije aanmaaklimo en dan ben je voor 2-3 eurocent klaar. 9 juli 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 @bolletje Dat klinkt wel goed. Ik ga dat zeker bekijken. Het plantje zelf... hoe moet je dat dan verzorgen en hoe kan het dan blijven leven etc? hoe zorg ik dat het langer meegaat, behalve invriezen? Als ik het gebruik gaat het toch ook op? Tegelijkertijd denk ik wel ook dat met 30 keer ik een jaar verder ben. Je kan er een liter van maken en dan heb ik hopelijk heerlijke yogurt die ik kan eten. Ik heb lactose intolerantie en mag geen melkproducten. Op het moment zelfs helemaal geen melkproducten, dus ook geen kaas. Maar ik ga eerst jouw tip volgen, om te experimenteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Hoi allemaal, Ik heb mijn eerste afbouwnacht erop zitten. Gisteren met een half tabletje slaapmiddel en 25 mg dia begonnen. Geslapen (wel heel licht en steeds moeten plassen) tot zo'n half 4 Daarna was het weer prut. Maar opzich valt het me nu alles mee. Ik voel me suf, maar da's niet zo gek met die lange halfwaardetijd. Heb toch mijn bed verschoond en een wasje gedraaid. Beetje bezig zijn is goed. Ik voel wel af en toe van die ''bzzzzzt's in mijn door. Duurt heel kort, een paar seconden, en dan is het weer weg. Komt dat door de dia? Verder aan het stoeien met het formulier voor de schengen verklaring. Ik ga op vakantie naar Frankrijk en daar heb ik die verklaring nodig. Maar omdat ik net de afbouw in ga, kan ik niet invullen op welke dosis is zit en wat ik bij me heb. Hebben jullie hier ervaring mee? (vast wel ;) jullie weten zoveel!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Dan worden het misschien weer wat minder de nachten Kai. K.N.M. het plantje moet je iedere dag goed afspoelen, (sommigen doen dat niet) in een plastic vergiet, staal of ijzer mag niet. Als het afgespoeld is doe je het weer in melk of water en zet het weer weg. Het plantje groeit gewoon door in het vocht, zoals planten in aarde groeien. Het plantje is een schimmel voor zover ik weet. Het vraagt niet veel als alleen goed afspoelen. Als je op vakantie gaat kun je het in de koelkast zetten. Het blijft daar 8-10 dagen goed maar groeit niet. Als je teveel kefir hebt kun je het plantje ook gebruiken door de salade enz. erg lekker hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slientje Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Hallo iedereen, Ik heb elders op dit forum iets geschreven en vroeg me af of dit voor jullie herkenbaar is - hebben jullie soms ook last van irritatie en ergernis en gebrek aan relativeringsvermogen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 2 uur geleden zei slientje: Hallo iedereen, Ik heb elders op dit forum iets geschreven en vroeg me af of dit voor jullie herkenbaar is - hebben jullie soms ook last van irritatie en ergernis en gebrek aan relativeringsvermogen? Dit herken ik zeker, zo naar !. Moet nu ook weer zo huilen om iedereen die dit doormaakt.Wil ook zo graag weer de lieve moeder, vrouw en oma worden die ik hiervoor was!.Maar eens zullen we weer ons lieve zelf worden, daar moeten we op blijven vertrouwen!!! En de verhalen blijven lezen van degenen die al genezen zijn!. dterkte allemaal! liefs Eleo slientje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 3 uur geleden zei slientje: Hallo iedereen, Ik heb elders op dit forum iets geschreven en vroeg me af of dit voor jullie herkenbaar is - hebben jullie soms ook last van irritatie en ergernis en gebrek aan relativeringsvermogen? Lieve Slientje, Natuurlijk zou ik bijna zeggen! Het kan emotioneel alle kanten op gaan. Ik zelf ben redelijk stabiel meestal, maar kan ook behoorlijk zwaarmoedig worden. Anderen worden ronduit depressief. Emotioneel 'gek' worden gebeurd veel zoals: huilbuien, woedeaanvallen, angstaanvallen, afgevlakt voelen, down voelen, geen emoties hebben, etc . Er zit nooit eens tussen: super melig, lekker gelachen door een lachkik of zo geil geworden dat we heerlijk gesekst hebben. Alles wat maar ingewikkeld is komt langs. Het is vreselijk zwaar om te relativeren en meestal gaat het met ons op de loop. slientje en Cyclad58 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slientje Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 (bewerkt) dankjewel om effe te reageren op mijn bericht Kannietmeer en Eleo ... Na die paar maanden zonder diazepam vind ik mezelf nog niet terug - en voel me zo ontzettend vervreemd van mezelf en anderen. Soms huil ik het uit van ellende, maar de tranen brengen geen vertroosting. Bijna dagelijks vraag ik me af of het werkelijk ontwenningsverschijnselen zijn... Soms denk ik dat er iets fout is met me, of dat ik aan een persoonlijkheidsstoornis lijd die ik maar blijf ontkennen ... Het spijt me dat 'onze' verhalen je doet huilen lieve Eleo - en ik hoop dat je hier of elders af en toe iets leest die je doet glimlachen :-) Dankjewel om moeite te doen om op mijn bericht te reageren ... 9 juli 2018 bewerkt door slientje Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 14 uur geleden zei slientje: Hallo iedereen, Ik heb elders op dit forum iets geschreven en vroeg me af of dit voor jullie herkenbaar is - hebben jullie soms ook last van irritatie en ergernis en gebrek aan relativeringsvermogen? Dit herken ik zeker, zo naar !. Moet nu ook weer zo huilen om iedereen die dit doormaakt.Wil ook zo graag weer de lieve moeder, vrouw en oma worden die ik hiervoor was!.Maar eens zullen we weer ons lieve zelf worden, daar moeten we op blijven vertrouwen!!! En de verhalen blijven lezen van degenen die al genezen zijn!. dterkte allemaal! liefs Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 4 uur geleden zei Eleo31: Dit herken ik zeker, zo naar !. Moet nu ook weer zo huilen om iedereen die dit doormaakt.Wil ook zo graag weer de lieve moeder, vrouw en oma worden die ik hiervoor was!.Maar eens zullen we weer ons lieve zelf worden, daar moeten we op blijven vertrouwen!!! En de verhalen blijven lezen van degenen die al genezen zijn!. dterkte allemaal! liefs Eleo lieve Eleo, lief dat je beseft dat we allemaal door die diepe ellende gaan en dat het je raakt. Mij ook. Ik huil er niet om, maar ik probeer me in te zetten als steun voor wie het maar nodig heeft, omdat ik weet hoe moeilijk dit is en hoe weinig begrip dat mensen die dit niet doormaken kunnen hebben. Kunnen ze niets aan doen, het is gewoon totaal onbekend en anders dan alle ziektes die er zijn. En begrip is juist zo fijn. En ook jij zal weer een lieve moeder vrouw en oma zijn. Dat ben je nu ook waarschijnlijk, maar dan één die ziek is en niet veel kan. En dat mag. Je hoeft niet altijd sterk te zijn. Ziek zijn mag ook en dan mogen anderen voor jou zorgen. liefs, Liz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 18 uur geleden zei slientje: Hallo iedereen, Ik heb elders op dit forum iets geschreven en vroeg me af of dit voor jullie herkenbaar is - hebben jullie soms ook last van irritatie en ergernis en gebrek aan relativeringsvermogen? Dit herken ik zeker, zo naar !. Moet nu ook weer zo huilen om iedereen die dit doormaakt.Wil ook zo graag weer de lieve moeder, vrouw en oma worden die ik hiervoor was!.Maar eens zullen we weer ons lieve zelf worden, daar moeten we op blijven vertrouwen!!! En de verhalen blijven lezen van degenen die al genezen zijn!. dterkte allemaal! liefs Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eleo31 Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 6 minuten geleden zei Kannietmeer: lieve Eleo, lief dat je beseft dat we allemaal door die diepe ellende gaan en dat het je raakt. Mij ook. Ik huil er niet om, maar ik probeer me in te zetten als steun voor wie het maar nodig heeft, omdat ik weet hoe moeilijk dit is en hoe weinig begrip dat mensen die dit niet doormaken kunnen hebben. Kunnen ze niets aan doen, het is gewoon totaal onbekend en anders dan alle ziektes die er zijn. En begrip is juist zo fijn. En ook jij zal weer een lieve moeder vrouw en oma zijn. Dat ben je nu ook waarschijnlijk, maar dan één die ziek is en niet veel kan. En dat mag. Je hoeft niet altijd sterk te zijn. Ziek zijn mag ook en dan mogen anderen voor jou zorgen. liefs, Liz Lieve Liz, Dat doe je goed schat! We zullen elkaar moeten blijven steunen, ook ik hoop dat. Het op een dag beter gaat , en de mensen uit eigen ervaring kan vertellen dat het overgaat. inderdaad is wat je voelt absoluut niet uit te leggen aan mensen die dit niet kennen.en dat is zo vreselijk frustrerend, je ziet ze denken, ach ik ben ook wel eens een beetje duizelig! Maar dat Kun je ze niet kwalijk nemen natuurlijk. fijn dat dit forum bestaat! En dank voor je lieve woorden, dit doet me zo goed! Liefs Eleo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 Op 9-7-2018 om 09:37 zei Kannietmeer: Goed maar te kort geslapen. Ook mijn raam in de avond tegenover de deur opengezet en dat heeft geholpen toen ik ging slapen. En natuurlijk alleen een laken om te bedekken. Hoe is het met iedereen vandaag? Lukt het allemaal een beetje? Gisteren ben ik het web opgedoken om op zoek te gaan naar de oorzaak van mijn buikklachten, want de term benzo belly heb ik nooit onderzocht. Bizar eigenlijk, maar het is zo. Kom ik er achter dat ik dat inderdaad heb ( goh.... waarom ben ik verbaast ?). Discussies daar laten zien wat er gebeurd en één verhaal vond ik opvallend: Voor degene die geen Engels kan lezen: de link verwijst uit eindelijk naar een middel genaamd Kefir ( wat @bolletje me ooit aanraadde, maar ik dacht dat het alleen met melk kon en heb het niet onderzocht..... mijn excuses Bol ) Nu blijkt dat dit DE oplossing te zijn geweest voor iemand met een langslepend probleem met zijn benzo buik (ik lijk soms wel zwanger en op internet zijn er buiken te zien die nog groter worden dan de mijne!). Aangezien het iemand al heeft geholpen, en ik deze kefir ook kan maken met kokosmelk, ga ik morgen direct een starterspakket bio kefir kopen. Misschien iets voor jou @Cyclad58 om een tijden te proberen. Het is helemaal niet moeilijk ( al lijkt dat mogelijk even zo) . Als je de link volgt zie je ook op de website hoe het moet en welke opties je hebt. Ik ga proberen lekker kokosyogurt te maken met de kefir, want gezien mijn dieet kan ik op het moment bijna niets eten en dit is erg gezond. Ben benieuwd wie dit ook wel ziet zitten om te proberen en of we dan ervaringen kunnen delen. Let me know! Fijne dag allemaal! Geniet van het mooie weer als je het een beetje kan. Zag net bij de Appie Heijn dat je ook kant en klare kefir kunt kopen. Zou dat wat zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 (bewerkt) Weet ik niet Kaida, nog niet geprobeerd maar je zou het eens kunnen proeven. Ik zelf maak het liefst m'n eigen kefir omdat er niets van (troep) inzit. En ik vind het gewoon erg leuk om te doen. En de kefir van A. Heyn kun je niet vermeerderen thuis. Je ziet geen plantje groeien. 10 juli 2018 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 2 uur geleden zei Kaida74: Zag net bij de Appie Heijn dat je ook kant en klare kefir kunt kopen. Zou dat wat zijn? ook een stuk duurder dan een plantje kopen. Maar zou kunnen werken natuurlijk. Ik ga voor de real thing en begin nu met een pakje gewoon om te kijken of ik het weg kan krijgen. 1 zakje kan ik 10 x vermeerderen dus ben voorlopig wel even zoet. @bolletje Waar heb jij je plantje nu gekocht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden