Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 3-7--2018

Aanbevolen berichten

Moggel mensen,

Deligaf is het vannacht een beetje gegaan? Een beetje kunnen slapen?

Jesh. is het gelukt bij het congres? Had je nog wat energie over? Die trillende benen kunnen ook komen doordat het erg warm is hoor. Een beetje druivensuiker doet wonderen meis.

Is trouwens bij ieder vorm van energiegebrek goed. ;)

Nou is ff kijken. Heu? Ja het gaat weer wat beter. Heb het de laatste dagen wat rustiger gedaan. Ik moet echt gaan leren om het rustig aan te doen, en dan bedoel ik rustig aan in m'n hoofd. Mezelf niet zo opfokken met alles wat ik wil gaan doen. Ik vind zoveel leuk om te doen, en wil daar dan ook zo gauw mogelijk aan beginnen. Na een paar mnd.  moet ik dan stoppen. Een soort uitputtingsdip zonder echte uitputting. Ik ben een flinke alci geweest. Gelukkig al bijna 9 jaar geleden helemaal gestopt. Maar mijn remmen zijn kapot. Dat heb je bij verslavingen, dus vlucht ik nu een beetje in het doen van leuke dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

@bolletje et gaat wel weer wat zometeen naar de huisarts.

Ik heb dat ook bolletje, op allemaal verschillende terreinen bezig vanalles willen doen en behalen. Ben me al een paar keer goed tegen gekomen daarmee. Een goede tip kreeg ik van iemand. Verspreid je energie over short term, medium term en long term goals. Als je van een medium term goal een short term goal wilt maken dan kom je jezelf tegen. Zo kan je je energie toch wat verdelen in stappen :) 

En wat ben je van plan om allemaal te gaan ondernemen? 

Een zonnige dag allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk doe ik vandaag niet zo veel Deli. Mijn accu van de scoot moet  leeg dus die laat ik nu rondjes draaien zonder er op te zitten, Heb een grote vijver onder m'n trap binnen die ik leeg laat lopen en wat schoon maak, en verder wat dagelijkse dingen en dan vanmiddag naar de dagbesteding.

Je bent jezelf tegen gekomen? Hoe zag dat eruit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Eigenlijk doe ik vandaag niet zo veel Deli. Mijn accu van de scoot moet  leeg dus die laat ik nu rondjes draaien zonder er op te zitten, Heb een grote vijver onder m'n trap binnen die ik leeg laat lopen en wat schoon maak, en verder wat dagelijkse dingen en dan vanmiddag naar de dagbesteding.

Je bent jezelf tegen gekomen? Hoe zag dat eruit?

De laaste 5 jaar is de horizon van mij kijk op het leven/wereld gigantisch gegroeit. Het heeft me echt de ogen open gedaan wat er wel allemaal mogelijk is in het leven. Ik verdiepte mezelf in alles om het maximale uit mezelf te halen. Op verschillende gebieden oa Sport, Persoonlijke Ontwikkeling, Werk/opleiding ect. Ik was mijn geluk in externe factoren aan het zoeken. Weer een Diploma/cursus gehaald, weer een gradatie in sport omhoog, weer een boek uitgelezen. Weer lekker veel geld verdiend. Ik bleef de uitdagingen maar aan gaan en nam steeds meer hooi op mijn vork. Tja en de trauma’s zaten er ook nog steeds die bellemerde mij nogal in het functioneren. Het was gewoon een soort uitvlucht om die pijn maar niet te hoeven voelen. Nu ben ik het ook aan het realiseren dat het ook allemaal niet meer perse hoeft maar heb daar nog wel een handje van dat ik te snel wil. Ook nog wat dingen vanuit mijn jeugd die nog niet verwerkt zijn ik ben mezelf eigelijk helemaal kwijt geraakt. Daardoor is mijn basis gevoel ook verdriet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

De laaste 5 jaar is de horizon van mij kijk op het leven/wereld gigantisch gegroeit. Het heeft me echt de ogen open gedaan wat er wel allemaal mogelijk is in het leven. Ik verdiepte mezelf in alles om het maximale uit mezelf te halen. Op verschillende gebieden oa Sport, Persoonlijke Ontwikkeling, Werk/opleiding ect. Ik was mijn geluk in externe factoren aan het zoeken. Weer een Diploma/cursus gehaald, weer een gradatie in sport omhoog, weer een boek uitgelezen. Weer lekker veel geld verdiend. Ik bleef de uitdagingen maar aan gaan en nam steeds meer hooi op mijn vork. Tja en de trauma’s zaten er ook nog steeds die bellemerde mij nogal in het functioneren. Het was gewoon een soort uitvlucht om die pijn maar niet te hoeven voelen. Nu ben ik het ook aan het realiseren dat het ook allemaal niet meer perse hoeft maar heb daar nog wel een handje van dat ik te snel wil. Ook nog wat dingen vanuit mijn jeugd die nog niet verwerkt zijn ik ben mezelf eigelijk helemaal kwijt geraakt. Daardoor is mijn basis gevoel ook verdriet. 

Alsof ik mezelf lees.... Komt wel even binnen hoor @Deligaf1! Knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

bij mij gaat het slecht. Ben totaal mijzelf niet overprikkelt in alles..boos/woede en alleen voelen in deze ellende die niemand begrijpt in mijn omgeving, voel mij zo machteloos.

wie herkent dit van de oxazepam?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Alsof ik mezelf lees.... Komt wel even binnen hoor @Deligaf1! Knuffel!

Thanks knuffeltje terug kaida!

Sinds vorig jaar is het eigenlijk het probleem waarmee ik rondloop naar boven gekomen dus de kern is nu wel boven water. Hypnotherapie heeft dat naar boven gehaald, verdrongen emoties in het onderbewuste ‘bad clusters’ noemen ze dat in de psychologie. Het is nu fijn dat ik weet waar het aan ligt en ben er nu voor mijn gevoel wel voor 80% (buiten de benzo’s om) nu de laatste 20 procent nog en dat is de emotionele lading eraf te halen. Dan ben ik onverwaardelijk mezelf waar ik al zolang naar streef :) En dan kan voor mij het leven pas echt beginnen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Ey187:

Hallo,

bij mij gaat het slecht. Ben totaal mijzelf niet overprikkelt in alles..boos/woede en alleen voelen in deze ellende die niemand begrijpt in mijn omgeving, voel mij zo machteloos.

wie herkent dit van de oxazepam?.

@Ey187 Dat herkennen we allemaal wel. Allereerst heb je de Ashton Manuel doorgelezen deze is te vinden op google. Dit is het eerste advies wat we de mensen hier op het forum adviseren om te lezen. Dat geeft meer inzicht en uniformiteit je kan het als een leidraad gebruiken. 

Is je behandelaar of apotheker op de hoogte van je afbouw?

Van hoeveel mg kwam je van oxazepam af? 

Ben je in 1x gestopt? cold turkey?

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 bedankt voor je antwoord.

Ik ben nog niet gestopt met de oxazepam.heb wel een gesprek gehad met een psycholoog vanmiddag, die zei dat ik heel raar met de oxazepam om ga.ik zei tegen haar dat dit merk (accord)oxazepam mij niet een rustgevend effect geeft maar juist het tegenovergestelde, aangezien ik wat rustiger wou worden ben ik er meer gaan slikken(6/7 van 10mg per dag. Psycholoog zei ook dat ik nu 3x daags 2x10 in kan nemen, en dan volgende week 1 eraf halen.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Ey,

Misschien veel beter om eerst eens een weekje hier mee te schrijven en dan iets te beslissen. We hebben hier mensen waaronder KanNietMeer en Cyclad die er erg veel verstand van hebben. Artsen hebben het uit de boekjes maar hier weten we allemaal dat het niet zo makkelijk is. Ik wens je heel veel succes en schrijf veel want gedeelde smart ………………… echt waar.:rose:

Precies Deli. proberen overal iets uit te halen waar je even vrolijk en blij van wordt en hup weer naar het volgende. Dat is zo vermoeiend hé? Nu het nog veranderen.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je dan niet bang dat je de ene verslaving in ruilt voor een andere Ey? Beter is om het echt heel rustig aan te gaan minderen. Er schijnen weegschaaltjes te zijn die echt heel secuur afwegen. Doe het a.u.b. heeeeeeeeeel langzaam en rustig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Ey187:

Hoi @bolletje 

oke dan lees ik eerst wel even mee.idd psycholoog/huisarts begrijpen het niet helemaal.

ik had gevraagd of ik diazepam voorgeschreven kon krijgen, om zo met oxazepam te kunnen afbouwen...maar dat vonden ze onzin.

Met Oxazepam kreeg ik idd ook tegenovergestelde werking dat noemen ze ook wel parodoxale werking. Ik werd heel onrustig en woedend en dat geloofde de huisarts ook niet toen moest ik super snel afbouwen. Wat je kan doen is naar jou apotheker gaan zeggen dat je de hulp wil hebben met het afbouwen met de oxazepam. Dit heb ik ook gedaan zei stelde ook voor om over te zetten naar diazepam. Toen hebben hun de psychiater gebeld en toen kon het wel. Wellicht is dit nog een mogelijkheid om het toch naar dia om te zetten als je dat perse wilt.  

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ey187:

Hoi @bolletje 

oke dan lees ik eerst wel even mee.idd psycholoog/huisarts begrijpen het niet helemaal.

ik had gevraagd of ik diazepam voorgeschreven kon krijgen, om zo met oxazepam te kunnen afbouwen...maar dat vonden ze onzin.

Hallo @Ey187, allereerst welkom hier! 

Jouw dosis Oxazepam is best hoog. Afbouwen door  er steeds 1 pil van 10 mg af te halen zou wel eens te snel kunnen gaan. Wellicht reageer je er goed op, maar luister alsjeblieft goed naar je lichaam en als je ontwenningsverschijnselen ervaart, doe het dan rustiger aan qua afbouw. Er zijn hulpmiddelen waarmee wij je kunnen ondersteunen: Excelschema's, precisieweegschaal, nagelvijltjes (nooit gedacht dat ik die als man nog eens zou gebruiken). Rustig afbouwen is het credo.

Jammer dat je arts niet mee wil gaan in de overstap naar Diazepam. Dat hoor je vaker. Ik mocht het ook niet van mijn arts (ik had Lorazepam waar ik nu 7 maanden vanaf ben) maar Diazepam wordt over het algemeen qua afbouwen als minder heftig ervaren. 

Sterkte in je afbouwstrijd en voor tips, vragen of ervaringen ben je altijd welkom! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...