Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 19-6-2018


Aanbevolen berichten

Ik lig helemaal gespannen, kan niet slapen, raak in paniek. Heb raar gevoel in mijn benen. En met een zware nekhernia (tot tegen het ruggemerg) maakt me dit angstig.

Het duurt lang in het donker. Ik ben vrij uitgeput en heb slaap tekort.

Vannacht slaapmeditatie op YouTube opgezet en toch heel even ingedommeld. Schiet ik wakker door nachtmerrie.

De dagen probeer ik te (potverdikke, ben ik opeens het woord kwijt dat ik wil schrijven en het komt niet) ....relativeren (daar is het terug). Maar 's nachts, pfffff. En ik heb zo slaap nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doe je s' avonds Thee? Ben je dan druk of ga je rustig zitten? Kijk deze klachten, als je ze vroeger niet had, zijn hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het stoppen (minderen) van de medicatie, en gaat als het goed is, over. Wanneer dat weet niemand omdat dat bij iedereen verschillend is. Neem je s' avonds een warme douche voor je naar bed gaat? En verder slaap je meer dan dat je denkt.  En er is een groot verschil tussen moe zijn en slaap hebben. Wat je kan proberen is overdag een uurtje te gaan liggen, wel op je rug als dat kan, met hele rustige zachte muziek. Leg een kussen onder je knieholten.

En wat vind je zo eng?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Theelichtje:

Ik lig helemaal gespannen, kan niet slapen, raak in paniek. Heb raar gevoel in mijn benen. En met een zware nekhernia (tot tegen het ruggemerg) maakt me dit angstig.

Het duurt lang in het donker. Ik ben vrij uitgeput en heb slaap tekort.

Vannacht slaapmeditatie op YouTube opgezet en toch heel even ingedommeld. Schiet ik wakker door nachtmerrie.

De dagen probeer ik te (potverdikke, ben ik opeens het woord kwijt dat ik wil schrijven en het komt niet) ....relativeren (daar is het terug). Maar 's nachts, pfffff. En ik heb zo slaap nodig.

Hey @Theelichtje toen ik zulke nachten had ging ik er altijd even uit. Even plassen, water drinken. Wat tv kijken of een tijdschrift lezen. Die fase is vanzelf weer overgegaan. Nu slaap ik vrij snel wel weer in als ik 's nachts wakker wordt (en dat gebeurt op een gemiddelde nacht zo'n 4 á 5 keer) en slaap ik niet diep en droom ik veel. 

Hou vol! Het wordt echt beter zeggen de ervaringsdeskundigen hier!!! Daar hou ik me ook aan vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al heel lang slaapklachten. Daarvoor kreeg ik 20 jaar geleden de rivotril. Het was een tijd beter. De eerste operatie aan mijn nek en het overlijden van mijn vader heeft me angstiger gemaakt tov mijn lichaam.

Gevoelsstoornissen geven me schrik voor verlamming. Ik heb ze nog wel al gehad. Ik weet niet of ze uit mijn nek komen en onderdrukt zijn geweest door de rivotril of dat ze nu van het stoppen zijn.

Gisteravond ben ik na het eten nig ff een blokje om gewandeld. Misschien vanavond wat valeriaan thee ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kaida74:

Hey @Theelichtje toen ik zulke nachten had ging ik er altijd even uit. Even plassen, water drinken. Wat tv kijken of een tijdschrift lezen. Die fase is vanzelf weer overgegaan. Nu slaap ik vrij snel wel weer in als ik 's nachts wakker wordt (en dat gebeurt op een gemiddelde nacht zo'n 4 á 5 keer) en slaap ik niet diep en droom ik veel. 

Ik raak zelfs niet in slaap. Al een paar nachten. En na een paar uur komt de paniek. Ik moet vaak naar toilet. Heb heel de tijd gevoel dat ik moet plassen.

Hoe lang hou je niet slapen vol?

Ik slaap al twee jaar met moeite, dus dat is niet nieuw. Ik krijg gewoon zo'n angstaanvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Theelichtje:

Ik raak zelfs niet in slaap. Al een paar nachten. En na een paar uur komt de paniek. Ik moet vaak naar toilet. Heb heel de tijd gevoel dat ik moet plassen.

Hoe lang hou je niet slapen vol?

Ik slaap al twee jaar met moeite, dus dat is niet nieuw. Ik krijg gewoon zo'n angstaanvallen.

@Theelichtje

Is het niet verstandig dat je je huisarts of behandelaar even belt?? Wij zijn ervaringsdeskundigen en geen artsen. Al zou ik je nog zo graag willen helpen, dit moet je met je arts bespreken!! 

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!! :heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eindelijk een afspraak kunnen krijgen bij de vervanger van mijn huisarts (met vakantie) voor deze namiddag. Maar ik denk dat zij er helemaal geen verstand van heeft. Zij zei 14 dagen geleden tegen mij : laat die Rivotril anders maar weg. En ik heb het gedaan ..... Niks begeleiding, zoals ik al jaren gewend ben met dokters. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je vanmiddag al een afspraak hebt!

Duidelijk aangeven wat en hoe je je voelt en wat je hier van ons al aan tips en adviezen hebt gekregen. Ook aangeven dat je het vermoeden heeft dat ze weinig ervaring heeft met dit soort dingen en schuif de ashton manual onder haar neus. 

Sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Theelichtje:

Ik lig helemaal gespannen, kan niet slapen, raak in paniek. Heb raar gevoel in mijn benen. En met een zware nekhernia (tot tegen het ruggemerg) maakt me dit angstig.

Het duurt lang in het donker. Ik ben vrij uitgeput en heb slaap tekort.

Vannacht slaapmeditatie op YouTube opgezet en toch heel even ingedommeld. Schiet ik wakker door nachtmerrie.

De dagen probeer ik te (potverdikke, ben ik opeens het woord kwijt dat ik wil schrijven en het komt niet) ....relativeren (daar is het terug). Maar 's nachts, pfffff. En ik heb zo slaap nodig.

Jeej dat klinkt heftig hernia... Ik lag ook tot 4u wakker maar zag geen activiteit hier na 12u snachts. Kom er de volgende keer 'gezellig' bij! Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom durf je dat niet Thee. En mag je eigenlijk wel op deze aardkloot zijn? Misschien wel erg rechtstreeks maar ik heb vanaf het begin dat ik jouw berichtjes lees  het gevoel dat je het liefst hebt dat niemand je ziet of opmerkt. Ik kan er helemaal naast zitten.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai bolletje dit raakt me ff heel hard.

Ik heb liefst dat niemand ziet hoe moeilijk ik het heb, dat klopt. Als ze vragen : hoe gaat het? Zal ik altijd zeggen : goed, ookal verga ik op dat moment van pijn.

Ik vind me zelf zwak, een aansteller, terwijl ik eigenlijk goed genoeg weet dat het niet zo is. Ik blijf ook altijd doorgaan ookal kan ik niet meer.

Heb alweer nog niets geslapen en de ontwenningsverschijnselen zijn toch heftig. Stuipen, brandende benen, smaakverandering, tintellende tong, voze lippen.

Zodra ik probeer te ontspannen gaat mijn lijf in overdrive. De paniek heb ik een beetje kunnen onderdrukken.

Ik weet niet hie lang ik dit moet volhouden. Als het nog een paar nachten is, zet ik door, maar als het nog een maand zulke nachten zijn ..... Dat kan ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...