Spring naar bijdragen

onze h.kamer 13-6-2018

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve allemaal,

Kaida doe wat jij denkt dat goed voor je is maar vlucht niet uit een situatie, want dan doe je weer hetzelfde als toen je vluchtte in de medicatie, verdoven om minder te voelen. Dit zal je hoogstwaarschijnlijk vaker in je leven mee gemaakt hebben. Wat mij vaak erg goed helpt is te denken dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar leven, en dat we de dingen mee moeten maken die we mee maken om sterker te worden, dan laat ik het bij die ander.;)

Spreuk "vluchten is het onderbreken van je eigen groeiproces". Hier terplekke bedacht.:D

Zo, nu vlug vlug want in ga zo naar de dagbesteding. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lieverds.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !

Gelukkig gaat het de laaste 2 dagen wat beter met me hopelijk blijft dit ook zo tot dat ik verder ga afbouwen. 

Gisteren heb ik een techniek uitgewerkt vanuit de Energie Psychologie voor jullie ik heb dit onder Tips en Adviesen staan. 

Ter ondersteuning van het ontwennen en of mensen met angst en paniek klachten. 

Probeer het eens je zult verbaast zijn wat het met je doet! 

Een fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieve allemaal,

Kaida doe wat jij denkt dat goed voor je is maar vlucht niet uit een situatie, want dan doe je weer hetzelfde als toen je vluchtte in de medicatie, verdoven om minder te voelen. Dit zal je hoogstwaarschijnlijk vaker in je leven mee gemaakt hebben. Wat mij vaak erg goed helpt is te denken dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar leven, en dat we de dingen mee moeten maken die we mee maken om sterker te worden, dan laat ik het bij die ander.;)

Spreuk "vluchten is het onderbreken van je eigen groeiproces". Hier terplekke bedacht.:D

Zo, nu vlug vlug want in ga zo naar de dagbesteding. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lieverds.:lips:

Daar heb je wel een punt ja @bolletje. Vluchten is wel een dingetje waar ik vaker ''in trap''. Maar minder op het forum of sowieso internet rond speuren naar antwoorden geeft me meer rust. EN dat is ook belangrijk. Ik grijp niet extra naar medicatie, want dat schrijft de arts per week uit. ;) Niet per maand(en) Dus daar kan ik minder in vluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gesprek weer met de spver, over dat werken kom ik niet onderuit. Ze snappen totaal niet wat de benzo’s met je doen. Ze zei dat er wel wat meer met mij aan de hand is dan alleen die pillen. Ik zeg JA natuurlijk daarom ben ik ze ook begonnen met slikken. En wil er ook zsm vanaf dan kan ik weer verder met me zelf. En als ik weer aan het werken moet en elke dag 80km moet rijden met de auto dan durf ik die pillen niet af te bouwen. En voor mij hoeft het niet meer als ik die pillen levens lang moet slikken het leven het wel meer te bieden als dat. En als jullie mij hier niet mee in ondersteunen dan houdt het verder op klaar.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Wat een gesprek weer met de spver, over dat werken kom ik niet onderuit. Ze snappen totaal niet wat de benzo’s met je doen. Ze zei dat er wel wat meer met mij aan de hand is dan alleen die pillen. Ik zeg JA natuurlijk daarom ben ik ze ook begonnen met slikken. En wil er ook zsm vanaf dan kan ik weer verder met me zelf. En als ik weer aan het werken moet en elke dag 80km moet rijden met de auto dan durf ik die pillen niet af te bouwen. En voor mij hoeft het niet meer als ik die pillen levens lang moet slikken het leven het wel meer te bieden als dat. En als jullie mij hier niet mee in ondersteunen dan houdt het verder op klaar.

Je laatste zin is wel wat fatalistisch, @Deligaf1
Natuurlijk krijg je hier ondersteuning, alleen kunnen wij de mening van de artsen niet beinvloeden 
Ik snap je probleem heel goed. Ik ben tijdens het afbouwen ook weer gaan werken (weliswaar niet meer dan 75%) en dat viel me soms heel zwaar. Daar hielp de autorit van 53 km enkele reis ook niet echt bij. 
Alleen jij kan inschatten of je wel of niet kunt werken. Als het echt niet gaat: kies voor jezelf. Ik weet dat dat lastig is, want dat was mijn valkuil ook. 
Toch is je gezondheid het allerbelangrijkste. 
Ik wens je veel wijsheid en kracht toe!

Ciao, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 De laaste zin was dan ook naar het GGZ bedoeld. 

Ik ben ook veel bezig geweest in de alternatieve hoek. ( EMDR en Hypnose ) wauw wat een resultaten zijn daar mee te behalen!  Een paar keer heb ik mee mogen maken dat ik onverwaardelijk mezelf was! Zonder angst,trauma, en verdriet.

Helaas was dat telkens van korte duur. Maar het gewenste resultaat is mogelijk. Als je met z’n therapieen bezig bent en 3 man lopen aan je te trekken van alle kanten dan weet ik het ook niet meer en zelf zat ik toren hoog in de paniek. Zo doende ben ik aan de benzo’s geraakt. En omdat de bedrijfsarts geen geduld had en ik al de trauma’s omhoog haalde om te verwerken werd het voor mij steeds moeilijker. En kon ook niet meer stoppen.

Dus nu loop ik nog steeds met mijn trauma’s rond (een leven met een trauma is maar een half leven) en ook nog leven met benzo’s dat is geen leven. Dus kan ik weer een jaar extra plakken aan. Het geen leven hebben en alleen maar leed. Daarom ben ik ook zo woedend dat ze me met z’n hoop ontwennings verschijnselen ook nog is aan de gang willen hebben. En ik de medicatie verder niet durf af te bouwen daar door.

Ik ben 25 dadelijk ben ik onderhand 30 en dan begint mij leven pas maar ik heb een deadline 26 jaar dan nog niks dan is het afgelopen PUNT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je woede!

Toch zou ik die PUNT niet aan een termijn willen verbinden. Niet doen! Je bent pas 25, ik ben al een generatie verder. Het leven heeft ook veel moois voor je in petto als het allemaal langer duurt dan een jaar. 
Ik merk zelf dat ik nu weer geniet van de mooie momenten. Op slechte momenten is dat even weg, maar het komt weer terug en daar geloof ik in.

Kop op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk @Cyclad58

Dit vertelde de SPVer ook nog om weer op te starten met een anti-depressiva. Ik dacht hoow effe wachten want anders wordt het dadelijk nog erger dan dat het al is. Ik belde even mijn life coach (mentor) op. Even wat rust en mentale steun.

Hij zei ‘Jouw woede is hetzelfde als gif dat je zelf opdrinkt en hopen dat de ander doodt gaat’. Je hebt jezelf er alleen maar mee.

Het zijn verder niet de omstandigheden die je van streek maken maar je gedachten erover.

Laat het los je bent alleen maar in de modder aan het roeren stop met roeren en het zand zakt naar beneden en je krijgt weer helder water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Deligaf1:

Het zijn verder niet de omstandigheden die je van streek maken maar je gedachten erover.

Laat het los je bent alleen maar in de modder aan het roeren stop met roeren en het zand zakt naar beneden en je krijgt weer helder water.

Sterk gezegd! Alles wat je aandacht geeft wordt versterkt. Als we aandacht geven aan het slecht voelen, er tegen vechten en het er niet "laten zijn" wordt het slechte gevoel ook slechter.

Eigenlijk weten we het gewoon ook wel. Ernaar handelen is een stap verder en een stuk lastiger.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis Over mijn baan betreft ze zeggen ‘We geloven nog steeds in jou en bieden ook ondersteuning voor jou je hoeft niet eens te werken een beetje hands on werk, het is voor jou dat jij wat afleiding hebt en niet heletijd met ontwenning/afbouwen en pillen bezig bent’. 

Via het UWV zijn we nu bezig om Taxi vergoeding te krijgen omdat ik niet mag rijden en of machines bedienen.

En mijn Contract word ook nog eens verlengd. 

Ik snap er zelf ook niks van, ik ben nog wel even bezig met dat afbouwen en herstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...