Spring naar bijdragen

Lorazepam


Aanbevolen berichten

Ik wil stoppen met lorazepam. Ik ben al gestopt met efexor en serequel. Mijn lijf voelt als een tijdbom. Ik gebruik ook nog medicijnen voor mijn hart. Dat moet ik blijven gebruiken. Het lijkt of ik een constante toevoer van adrenaline heb. Ik gebruik 2 maal daags 2mg voor rust en slaap. Daarnaast nog valdispert rust en nacht extra sterk uit de winkel wat is de beste manier om te stoppen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-5-2018 om 21:06 zei Winterwoman:

Ik wil stoppen met lorazepam. Ik ben al gestopt met efexor en serequel. Mijn lijf voelt als een tijdbom. Ik gebruik ook nog medicijnen voor mijn hart. Dat moet ik blijven gebruiken. Het lijkt of ik een constante toevoer van adrenaline heb. Ik gebruik 2 maal daags 2mg voor rust en slaap. Daarnaast nog valdispert rust en nacht extra sterk uit de winkel wat is de beste manier om te stoppen 

Hi winterwoman,

De beste manier van stoppen is dmv een microafbouw  te doen. Elke dag een beetje. De 4mg Lorazepam  is een flinke dosis benzo. Deze is kortwerkend en daardoor is het voor veel mensen beter om deze om te zetten naar een langwerkende benzo. Meestal gebruiken ze daarvoor Diazepam, maar dat is aan de arts om te bepalen.

Ik denk dat het voor jou een goede start is om de Asthon Manual te lezen die ik hier zal toevoegen. Deze is al wat ouder en gaat uit van een ander afbouw systeem, maar legt je wel een heleboel goed uit. Als je na het lezen nog vragen hebt hoor ik het graag.

Neem als je een afspraak hebt met de dokter deze Manual mee, zodat je hem/ haar kunt informeren. Helaas hebben de meeste artsen weinig ervaring met benzo ontwenning, dus als je de kans krijgt hun kennis te vergroten raad ik dat altijd aan.

Valdispert werkt ook op onze gabareceptoren, dus die zou ik ook afraden. Maar kijk vooral goed hoe je zelf reageert. Iedereen is anders en iedereen heeft zijn eigen genezingsproces, onafhankelijk van hoeveel en tijd dat de benzo is gebruikt. Dus voorkom dat je denkt dat jouw proces een bepaald patroon moet hebben of dat het erg of minder erg zal zijn. Niemand kan dat voorspellen.

dutchmanual Ashton.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik slik sinds een jaar oplopend in hoeveelheid lorazepam.

Zit nu van 5 mg nu op tussen de 15  en 25 mg. Per dag overdag slik ik niets.

nu ben ik opeens heel ziek geworden en men kwam erachter dat ik zoveel lora gebruiktte.

ik wil graag afkicken.

maar ik ben bang dat het te rigoreus gaat want . 20 mg is veel.

ik vraag mij af hoe dat werkt dat afkicken. Mag je met de lora zelf afbouwen? Of verplicht iets anders?

dat vind ik doodeng en want ik ben dus die stereotiep huisvrouw die niet rookt, geen alcohol, geen andere pilletjes en daarnaast eet ik plaantaardig en let goed op het eten.

alleen slik ik  elke avond een giga hoeveelheidlorazepam  maar merk ik smorgens weining van. Het is bgeon omdat ik veel misselijk was en dit middel hielp goed etrwijl ik dan ook eens goed kon doorslapen.

geweldig vond ik dat.

van het een kwam het ander he......

om uit te te leggen, ik heb eeen soort hartafwijking waarbij ik niks van anti-emetica mag hebben.

en als je vaak misselijk bent dan is lorazepam een uitkomt.

kost allen handen vol geld want zoveel krijg je niet van de huisarts

 

 

mijn vraag na dit lange verhaal is of ze er in een afkickkliniek ook rekening houden met mensen op deze verslaving geen problemen hebben.

ben bang allerlei middeltjes te krijgen die ik niet gewend ben?

hellen

bewerkt door Hellentweeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag @Hellentweeling

Allereerst welkom hier! Ik heb zelf Lorazepam afgebouwd. Ik kreeg in 2016 4 mg poer dag en moest dat 2 maanden gebruik

Jouw dosering is inderdaad gigantisch hoog. Als je wilt afbouwen is het het beste om de Lorazepam geleidelijk onder begeleiding van arts of psychiater te vervangen in Diazepam en daarmee af te bouwen. Ik heb zelf de Lorazepam afgebouwd zonder over te stappen naar Diazepam, maar dat is toch een stuk lastiger doorgaans. 
Diazepam verblijft langer in je bloed zodat het wat minder heftig is om af te bouwen. 

Ik heb geen ervaring met een afkickkliniek, maar ik weet wel dat men daar vrij snel afbouwt.

Veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal 

Het is even geleden dat ik actief was op het forum

Maar ben weer terug

Had even rust nodig om te focussen op mezelf en de afbouw

 

Ik kan met trots zeggen dat ik inmiddels van de 8mg lorazepam nu op 4 lorazepam zit

Het is een verschrikkelijke hel geweest maar het is me gelukt

En ik ben er echt heel trots op

Ik heb dagelijks ontwenningsverschijnselen maar ben er inmiddels aan gewend 

Hoe is het met jullie nu? 

Groetjes Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben nieuw. En mag aan de klus om tussen de 10 en 20 lorazepam 2,5 mg af  te bouwen.

ik zie er giga tegenop. Weet ook niethoe het werkt in een. Afkickkliniek maar ben heel bang dat ze te snel.we gaan het zien

 

wat goed dat jij nu zover bent.

wat heb je nog dagelijks aan afkickverschijnselen? 

 

gr hellen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zowel benzo's, als antidepressiva, als antipsychotica en ook bètablokkers en calciumblokkers remmen de aanmaak van melatonine. Ook zorgen al dit soort medicijnen voor verliezen aan tal van vitaminen, mineralen en andere stoffen. Kan je wel vinden op internet.

Wat aan dit soort klachten ten grondslag ligt, zijn vaak onevenwichtige voeding, tekorten aan vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Soms ook slechte darmflora, candida enz.  Gebruik van geraffineerde producten kan ontregelend werken maar ook stoffen als histamine en tyramine in de voeding. Wat doen aan de basis kan schelen in de noodzaak tot medicatiegebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...