Spring naar bijdragen

onze h.kamer 12-5-2018


Aanbevolen berichten

:o:angry::blush::):):):):)

Ik ben er.... sorry dat ik soms niet eens even behoorlijk gedag zeg. FF in de luie fauteuil hangen. Ik lepel net mijn ontbijt naar binnen... Hmmmm !! Mijn nieuwe verbeterde versie: blauwe bessen, banaan en geperste sinaasappel, schep zaden en een lepel gebroken lijnzaad en dan yogurt erop en happen maar. Soms lepel ik er nog een passievrucht op, ook heerlijk.

Trouwens Bol, ik had echt de zon besteld dus ik vraag me af waar die blijft... Kan jij even kijken of ie er al aan komt?

 

Lieve allemaal, ik hoop dat jullie volhouden en blijven geloven in de weg naar herstel. Het kan en zal uiteindelijk echt komen. Zet door en probeer als het niet meer gaat echt even met iemand praten. In mijn ogen werkt dat het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen en val jullie huiskamer even binnen als het goed is.

Ik loop al bij Tactus en moet van de benzo´s af.

Heb ook anderhalf jaar aan de Mirtazapine gezeten die nu sinds 14 dagen is gehalveerd.

Ben 1 week geleden van de Oxazepam naar de Diazepam gegaan, 17,5 mg.

Nu valt die Diazepam heel anders dan de Oxazepam.

Ben deze week alle kanten opgeslingerd van heel gespannen naar heel erg moe.

Is er iemand die ook die verschillen kent?

 

Vriendelijke groet Karin.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Karin, Welkom en neem een lekkere stoel en een drankje. Overstappen is niet prettig, omdat je lichaam inderdaad even moet wennen aan de andere metabolieten en de werking van het medicijn is anders, ondanks dat het een benzo is met hetzelfde karakter. Het duurde bij mij 2 weken en toen werd het rustiger. Dus nog even volhouden en hopen dat je, net als ik toen deed, stabiliseert.

Liefs, Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi Karin, Welkom en neem een lekkere stoel en een drankje. Overstappen is niet prettig, omdat je lichaam inderdaad even moet wennen aan de andere metabolieten en de werking van het medicijn is anders, ondanks dat het een benzo is met hetzelfde karakter. Het duurde bij mij 2 weken en toen werd het rustiger. Dus nog even volhouden en hopen dat je, net als ik toen deed, stabiliseert.

Liefs, Liz

Hallo Liz,

 

Drankje staat er al:)

Ben eerder overgestapt van Oxa naar Dia en ging ook niet zonder slag of stoot, is toen mislukt was bij een opname.

Nu zelf proberen.

Ik vind de Oxa´s toch gemakkelijker te behappen dan de Diazepam maar voor het afbouwen moet het maar.

Ik zal dus nog weer even geduld moeten hebben.

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Karin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Dis:

Hoi Karin,

Welkom op dit forum. Ik ken het verschil tussen oxa en dia van vroeger. Diazepam maakt moe en loom (oxazepam trouwens ook bij grotere dosis). Ik sluit me aan bij Kannietmeer. Ik zou proberen te wennen omdat diazepam grote voordelen heeft in de dosering van de afbouwperiode. Het gespannen gevoel is normaal, iedereen die afbouwt ervaart ongeveer dezelfde verschijnselen. Het is zaak om de afbouw langzaam te doen, dan zijn de verschijnselen minder heftig, maar het is zelden dat je er zonder enige problemen doorheen komt.

Succes, ook jij komt er!:clock:

Hallo Dis,

Ik zal toch moeten wennen dan aan die Diazepam maar weer maar vind het geen fijn goedje.

Het lijkt of de Oxazepam meer doet voor angst.

Ik zal zeker langzaam gaan.

Het lijkt erop dat ik meer angstig word van de DIazepam, heeft iemand dat weleens meegemaakt met overstappen of anderzijds?

En ik stik van de stroomstoten in mijn lichaam, herkenning?

Ook bedankt voor je antwoord.

 

Groetjes Karin.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dis,

Ook dat herken ik dat zoemen en trillen ook vooral in de morgen.

Durfde de deur ook niet uit en dat wisselt steeds, ook vaak heel moe.

Goed dat je even stopt met afbouwen nu, stabiliseren, vraag me af of ik ooit stabiliseer op die troep, heeft het nooit goed gedaan.

Jij komt dus van 40mg, dat is best veel. 1 bak koffie in de morgen en geen alcohol.

Mijn man kon er zo mee stoppen, 10mg, onvoorstelbaar, wil ik ook wel.

 

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Dis:

@karin123 ook jij komt op 10 en op 5 dan op 1 op 0,5 en dan de sprong naar een benzovrij leven, dat is hoofdstuk twee, nu nog niet bij stil staan. Rome is ook niet in een dag gebouwd.

Ik ben op 8mg geweest maar ging veel te snel, heel erg dom van mij en van de kliniek waar ik zat, was geen doen.

Stond strak van de spanning, ze hebben daar alles op de avond gegooid met 15 mg Mirtzapine erbij die ik nog had, geen doen.

Ben toen weer begonnen met de Oxa´s in de morgen om de spanning tegen te gaan het was teveel.

Nu echt veel langzamer dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Antoinnette,

Ik zit nu op 7,5 mg twee weken en heb geen hoofdpijn wel worden mijn spieren minder strak, dat heeft de Mirtazapine altijd gedaan bij mij.

Had het ook niet voor het slapen maar voor angst, hielp niets en ben er aan blijven hangen, het fokte me op

Hoe heb jij afgebouwd vanaf 7,5mg?

Zit aan Cinderella te denken de taperingstrips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karin, ik had het ook voor angst, hielp mij ook niet, daarom wilde ik er ook van af, Geen idee meer hoeveel ik slikte.

Ik had quetiapine voor slapen, ook mee gestopt, Dat ging gelukkig zonder afkickverschijnselen.

Ook wel tijdje oxazepam geslikt, maar gelukkig goede psych die het gebruik binnen de perken hield, 

Nu geen medicatie meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...