bolletje Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 Moghu allemaal, Hartstikke goed Kadia hoe je omgaat met je herstel, geniet er maar van. Lijntje geprobeerd uit te gooien K.N.M. maar zit ergens vast. Dadelijk werken mensen tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 Werkse @bolletje! Ik ben ook onderweg. En dat lijntje zet ik ook uit, maar of het voldoende is..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordi Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 Goedemorgen Allen, Ben jalloers op diegene die kunnen gaan werken zeg zelf gaat dat bij mij niet, autorijden lukt niet, ben veel te duizelig en onstabiel met het verwerken van informatie om me heen. Wat een hopeloze vicieuze circel is het toch. Bijna 6 weken clean, maar enige vooruitgang is niet waar te nemen. Gedepersonaliseerd, depri, wazig en alles wat er bij komt kijken heb ik last van, lijkt een eindeloos vooruitzicht. Ik hou me vast aan de kennis dat jullie hier ook doorheen zijn gegaan en dat het tijdelijk is, al is tijdelijk inmiddels gedefinieerd als een aantal lange maanden . Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 51 minuten geleden zei Jordi: Goedemorgen Allen, Ben jalloers op diegene die kunnen gaan werken zeg zelf gaat dat bij mij niet, autorijden lukt niet, ben veel te duizelig en onstabiel met het verwerken van informatie om me heen. Wat een hopeloze vicieuze circel is het toch. Bijna 6 weken clean, maar enige vooruitgang is niet waar te nemen. Gedepersonaliseerd, depri, wazig en alles wat er bij komt kijken heb ik last van, lijkt een eindeloos vooruitzicht. Ik hou me vast aan de kennis dat jullie hier ook doorheen zijn gegaan en dat het tijdelijk is, al is tijdelijk inmiddels gedefinieerd als een aantal lange maanden . Fijne dag allemaal. Beste Jordi, ik heb ook iets van 2 maanden niet langer dan 20 minuten auto gereden. Op den duur gewoon geprobeerd. Wat kapot daarna, maar het was gelukt. Houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordi Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 16 minuten geleden zei Dis: @Jordi Ik heb vanaf 4 maart afgebouwd van 40 dia naar 12 nu. Inderdaad lijkt het eindeloos maar er komt een einde aan. Ik ervaar tijdens het afbouwen al een enkele betere dag. Vaak ziet de omgeving je wel vorruitgaan, terwijl je dat zelf niet zo voelt. Sterkte Gerard Hi Gerard, knap van je man! Het is een hele strijd inderdaad. Ik las ook je post over de L Theine, fijn dat het je helpt. De betere dagen zijn welkom, ik voel er, na de 0 status niet veel van, we kunnen niet anders dan doorgaan, al is het harkend de dagen door. Dank voor je reactie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordi Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 12 minuten geleden zei Jeshen: Beste Jordi, ik heb ook iets van 2 maanden niet langer dan 20 minuten auto gereden. Op den duur gewoon geprobeerd. Wat kapot daarna, maar het was gelukt. Houd vol! Hi @Jeshen, dank voor je reactie, ben dus klaarblijkelijk ook hierin niet de enige. Geruststellend om te weten of, dank daarvoor. Moet volhouden, hoe zwaar ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 19 minuten geleden zei Jordi: Hi @Jeshen, dank voor je reactie, ben dus klaarblijkelijk ook hierin niet de enige. Geruststellend om te weten of, dank daarvoor. Moet volhouden, hoe zwaar ook... Jordi, je zenuwgestel is helemaal van slag, dat herstel komt goed, maar gaat inderdaad heel langzaam, hoe vaak de twijfel bij mij ook steeds toeslaat , nu na 6,5 maand nog steeds die twijfel, ik was ct gestopt na 5 weken oxzazepam, nu steeds beter maar nog niet wie ik hiervoor was, maar ook dat komt, denk vaak aan de mnd. hiervoor, dan is er veel positief verschil, ik heb bv heel veel last van mijn beenspieren waar de stress is vast gaan zitten, met een gevoel erbij wat een soort griepgevoel is, jij komt er ook !!!!! Ieder met zijn eigen klachten of herkenning van de klachten, dat helpt mij erg veel, de herkenning, zet hem op!!! Elke dag is er eentje, power groetjes guusje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordi Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 1 minuut geleden zei GUUS: Jordi, je zenuwgestel is helemaal van slag, dat herstel komt goed, maar gaat inderdaad heel langzaam, hoe vaak de twijfel bij mij ook steeds toeslaat , nu na 6,5 maand nog steeds die twijfel, ik was ct gestopt na 5 weken oxzazepam, nu steeds beter maar nog niet wie ik hiervoor was, maar ook dat komt, denk vaak aan de mnd. hiervoor, dan is er veel positief verschil, ik heb bv heel veel last van mijn beenspieren waar de stress is vast gaan zitten, met een gevoel erbij wat een soort griepgevoel is, jij komt er ook !!!!! Ieder met zijn eigen klachten of herkenning van de klachten, dat helpt mij erg veel, de herkenning, zet hem op!!! Elke dag is er eentje, power groetjes guusje Dank voor je bericht @GUUS guusje. Het gaat langzaam, zo langzaam dat herstel niet eens te merken is.... 6 weken is niks merk ik... Lief van je guusje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 6 uur geleden zei bolletje: Hartstikke goed Kadia hoe je omgaat met je herstel, geniet er maar van. Goedemiddag allen! Bij mij moet het écht afbouwen nog beginnen lieve @bolletje. Ik ben nu stabiel en bouw op eigen initiatief al wekelijks een kwartje van de zopiclon af en 5 mg per week oxa. Gewoon omdat ik het WIL! En niet te lang wil wachten tot ik van hulpverlening het zelfde te horen krijg. (Bennieteigenwijsofzo ) 4 uur geleden zei Jeshen: ik heb ook iets van 2 maanden niet langer dan 20 minuten auto gereden. Op den duur gewoon geprobeerd. Wat kapot daarna, maar het was gelukt. @Jordi ik rij ook maar korte stukjes hoor. En als het kan vermijd ik de snelweg, want dat flitst allemaal te snel langs me heen. Teveel prikkels die ik niet verwerken kan en ik ben niet zo scherp als voorheen. Het maakt me onrustig en gespannen. @Kannietmeer hoe gaat het met je? Zie dat er al hengeltjes uitgegooid zijn dus ik doe even mee ;-) Hoop dat je ok bent! Knuffel! Ik ben ondertussen alweer druk geweest. Middelste dochter kreeg vanochtend haar beugel. Daarna door naar de GGZ. Ik heb daar ''overbruggingsgesprekken'' totdat de arts een plekje heeft om een plan op te starten qua afbouw. Na het afbouwen starten we met mijn mentale gesteldheid, die nu best goed is, maar ik ben behoorlijk wiebelig. Er hoeft maar iets te gebeuren wat ik niet ingecalculeerd had en ik word onrustig, trillende handen, wazig zien, stemming die dan omslaat. Het is maar goed dat ik in de ziektewet zit, want ik trek het niet. Ik heb echt bewondering voor sommigen van jullie die wel werken. Hoe doen jullie dat? En zeker tijdens afbouwen... Al zou ik het ook wel weer fijn vinden om wel weer aan het werk te kunnen. Maar met mijn werk (ik werk in de zorg en ERG onregelmatig) is dat nu niet te doen. Zo, nu even de voetjes omhoog en tv kijken. (Mijn favo programma op tlc; one born every minute. ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordi Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 20 minuten geleden zei Kaida74: @Jordi ik rij ook maar korte stukjes hoor. En als het kan vermijd ik de snelweg, want dat flitst allemaal te snel langs me heen. Teveel prikkels die ik niet verwerken kan en ik ben niet zo scherp als voorheen. Het maakt me onrustig en gespannen. Hi @Kaida74 herkenbaar dus. Dank voor je bericht. Ik zit ook in de ziektewet, dus weet precies wat je bedoeld..... Kon ik maar, zo frustrerend maar doe het ajb rustig aan het afbouwen, ik ben veel te snel afgebouwd, terug wil ik niet meer, maar doe het ajb rustig aan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 3 minuten geleden zei Jordi: Hi @Kaida74 herkenbaar dus. Dank voor je bericht. Ik zit ook in de ziektewet, dus weet precies wat je bedoeld..... Kon ik maar, zo frustrerend maar doe het ajb rustig aan het afbouwen, ik ben veel te snel afgebouwd, terug wil ik niet meer, maar doe het ajb rustig aan!!! @Jordi Ik doe het rustig aan. Dank je wel! Ik heb helaas al een (slechte) ervaring met het Jellinek. Zij wilden veel te snel en ik trok het niet. Nu ik zelf steeds een kwartje per week eraf haal gaat het best goed. Zij deden een hele tablet per maand in een keer. Koekoek! Tunnelvisie, niet bereid om met je mee te denken. Nee, ik heb er van geleerd en het gaat nu op mijn manier of op de manier waarin ik me kan vinden. Anders niet. Ben er wel assertiever door geworden en dit forum met lotgenoten en tips helpt me enorm. Dus jullie zijn voorlopig nog niet van me af ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 38 minuten geleden zei Kaida74: Goedemiddag allen! Bij mij moet het écht afbouwen nog beginnen lieve @bolletje. Ik ben nu stabiel en bouw op eigen initiatief al wekelijks een kwartje van de zopiclon af en 5 mg per week oxa. Gewoon omdat ik het WIL! En niet te lang wil wachten tot ik van hulpverlening het zelfde te horen krijg. (Bennieteigenwijsofzo ) @Jordi ik rij ook maar korte stukjes hoor. En als het kan vermijd ik de snelweg, want dat flitst allemaal te snel langs me heen. Teveel prikkels die ik niet verwerken kan en ik ben niet zo scherp als voorheen. Het maakt me onrustig en gespannen. @Kannietmeer hoe gaat het met je? Zie dat er al hengeltjes uitgegooid zijn dus ik doe even mee ;-) Hoop dat je ok bent! Knuffel! Ik ben ondertussen alweer druk geweest. Middelste dochter kreeg vanochtend haar beugel. Daarna door naar de GGZ. Ik heb daar ''overbruggingsgesprekken'' totdat de arts een plekje heeft om een plan op te starten qua afbouw. Na het afbouwen starten we met mijn mentale gesteldheid, die nu best goed is, maar ik ben behoorlijk wiebelig. Er hoeft maar iets te gebeuren wat ik niet ingecalculeerd had en ik word onrustig, trillende handen, wazig zien, stemming die dan omslaat. Het is maar goed dat ik in de ziektewet zit, want ik trek het niet. Ik heb echt bewondering voor sommigen van jullie die wel werken. Hoe doen jullie dat? En zeker tijdens afbouwen... Al zou ik het ook wel weer fijn vinden om wel weer aan het werk te kunnen. Maar met mijn werk (ik werk in de zorg en ERG onregelmatig) is dat nu niet te doen. Zo, nu even de voetjes omhoog en tv kijken. (Mijn favo programma op tlc; one born every minute. ) Ik ben na 4 weken gebruik in een keer gestopt tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ben een maand geleden begonnen met 4 uur per dag werken. En werk vanaf vandaag 5 uur per dag. Ik slaap gewoon nog te weinig voor meer. Zou het ook graag willen. Bem overigens wel rustiger geworden en beter gaan slapen sinds ik werk. Minder tijd om te piekeren over mijn gestel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 24 minuten geleden zei Jeshen: Ik ben na 4 weken gebruik in een keer gestopt tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ben een maand geleden begonnen met 4 uur per dag werken. En werk vanaf vandaag 5 uur per dag. Ik slaap gewoon nog te weinig voor meer. Zou het ook graag willen. Bem overigens wel rustiger geworden en beter gaan slapen sinds ik werk. Minder tijd om te piekeren over mijn gestel. @Jeshen knap hoor! En fijn dat je weer wat uren kan werken. Lekker afleiding idd. Ik ben zelf te lang door blijven werken, juist ook voor de afleiding, tot mijn lichaam zei: tot hier en niet verder! En belandde ik via een galblaasoperatie met complicaties en een her-opname in het ziekenhuis, in een burn-out. Ik zit sinds januari thuis. En pas sinds de laatste 2 weken merk ik een stijgende lijn. Mijn werk is helaas niet af te stemmen op een paar uurtjes per dag. (Kraamzorg) En ik trek het ook echt nog niet, al zou ik op goede dagen wel willen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 Dag allemaal, Dat werken gaat niet zonder slag of stoot, hoor. Ik ben vandaag na 5 maanden Lorazepamvrij te zijn door mijn bedrijfsarts 100% arbeidsgeschikt verklaard. Ik werkte al bijna een half jaar 75% en dat ging zeker in de eerste 2 maanden van de ontwenning niet van een leien dakje. Ik werk vanaf begin maart al "op proef" 100% en eigenlijk is dat best goed gegaan. Okay, nu dus weer formeel 100% in het arbeidsproces. Wel afgesproken dat ik thuis mag werken als het bij het opstaan 's morgens niet goed genoeg is om de lange (qua tijd, files) reis naar Amsterdam te ondernemen. Daarvoor krijg ik alle medewerking. Ik heb wel gemerkt dat veel benzo-ontwenners echt niet kunnen werken tijdens de afbouw en de eerste tijd na stoppen. Ik weet niet of ik een uitzondering ben of was, maar degenen die het niet kunnen opbrengen om te werken tijdens de heftige ontwenning: voel je niet bezwaard, het is volstrekt normaal dat het dan even niet lukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 23 april 2018 Rapport Share Geplaatst 23 april 2018 4 uur geleden zei Kaida74: @Jeshen knap hoor! En fijn dat je weer wat uren kan werken. Lekker afleiding idd. Ik ben zelf te lang door blijven werken, juist ook voor de afleiding, tot mijn lichaam zei: tot hier en niet verder! En belandde ik via een galblaasoperatie met complicaties en een her-opname in het ziekenhuis, in een burn-out. Ik zit sinds januari thuis. En pas sinds de laatste 2 weken merk ik een stijgende lijn. Mijn werk is helaas niet af te stemmen op een paar uurtjes per dag. (Kraamzorg) En ik trek het ook echt nog niet, al zou ik op goede dagen wel willen.... Ja @Kaida74 je kan als kraamverzorgster niet half bij een gezin verschijnen! Als mijn baby van 4 maanden gaat huilen (doet ze gelukkig niet veel) gaat dat door merg en been bij mij. Alle stresshormonen worden meteen geactiveerd. Dat had ik bij de eerste niet. Heb je voor die galblaasoperatie pammetjes gehad? Komt helemaal goed hoor. Over een tijdje - helaas weten we nooit hoe lang - kun jij weer lekker met jonge ouders en hun ukkies werken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 24 april 2018 Rapport Share Geplaatst 24 april 2018 23 uur geleden zei Jeshen: Ja @Kaida74 je kan als kraamverzorgster niet half bij een gezin verschijnen! Als mijn baby van 4 maanden gaat huilen (doet ze gelukkig niet veel) gaat dat door merg en been bij mij. Alle stresshormonen worden meteen geactiveerd. Dat had ik bij de eerste niet. Heb je voor die galblaasoperatie pammetjes gehad? Komt helemaal goed hoor. Over een tijdje - helaas weten we nooit hoe lang - kun jij weer lekker met jonge ouders en hun ukkies werken! Klopt @Jeshen, Daarom zit ik ook in de ziektewet. Ik heb veel te verantwoordelijk werk!! Ik slik de oxa "pas" sinds 2 weken. Voor die tijd slikte ik wel al de slaapmedicatie. (daar zit ik al bijna 10 jaar aan.....) Het werkt niet meer, maar mijn lichaam reageert wel op de ontwenning natuurlijk. Na de galblaasoperatie zijn de ontwenningsverschijnselen heftiger geworden dan toen ik die galblaas nog wel had. Mijn lijf heeft moeite met zich aan te passen zonder galblaas. Pas als ik me weer goed voel en van die rommel af ben, dan ga ik voorzichtig weer aan werk denken. Maar voorlopig niet. Ik mis mijn werk wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 24 april 2018 Rapport Share Geplaatst 24 april 2018 8 minuten geleden zei Kaida74: Klopt @Jeshen, Daarom zit ik ook in de ziektewet. Ik heb veel te verantwoordelijk werk!! Ik slik de oxa "pas" sinds 2 weken. Voor die tijd slikte ik wel al de slaapmedicatie. (daar zit ik al bijna 10 jaar aan.....) Het werkt niet meer, maar mijn lichaam reageert wel op de ontwenning natuurlijk. Na de galblaasoperatie zijn de ontwenningsverschijnselen heftiger geworden dan toen ik die galblaas nog wel had. Mijn lijf heeft moeite met zich aan te passen zonder galblaas. Pas als ik me weer goed voel en van die rommel af ben, dan ga ik voorzichtig weer aan werk denken. Maar voorlopig niet. Ik mis mijn werk wel! Ja dat kan ik mij voorstellen. Ik moet zeggen dat mijn kraamhulp super was, maar ze had natuurlijk geen idee wat ik doorging toen ik stopte. Iemand zoals jij - die weet wat je voelt - was heel waardevol geweest! Kortom...jij gaat nog heel veel mensen helpen. Baby's en ouders. Knuffel. Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 24 april 2018 Rapport Share Geplaatst 24 april 2018 8 minuten geleden zei Jeshen: Ja dat kan ik mij voorstellen. Ik moet zeggen dat mijn kraamhulp super was, maar ze had natuurlijk geen idee wat ik doorging toen ik stopte. Iemand zoals jij - die weet wat je voelt - was heel waardevol geweest! Kortom...jij gaat nog heel veel mensen helpen. Baby's en ouders. Knuffel. *bloos* dank je wel @Jeshen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden