bolletje Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 Goeie morgen kanjers, Vandaag de laatste mooie dag dus veel buiten zijn. K.N.M. kan het zijn dat je constant bezig bent om over je grenzen heen te gaan? Dat je jezelf helemaal uitput? Dat je voorheen in de medicijnen vluchtte en dat nu doet in het helpen van mensen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 (bewerkt) Goedemorgen! Mijn slapen gaat weer langzaam wat minder. Veel wakker en langzaam in slaap vallen. Ik probeer te denken: dan de volgende nacht weer, maar het is nog wel eens moeilijk. En ik probeer te bedenken dat er ook steeds vaker aardige nachten bijzitten. Maar toch stond ik net op met het 'oh nee-gevoel'. @Kannietmeer Rustig aan meid. Grenzen opzoeken kan wel goed zijn. Maar ook weten wanneer je gas terug moet nemen. Een moeilijke wisselwerking. Luister goed naar jezelf. @bolletje Hoe is het met je bekkie? En hoe gaat het met de rest? Hopelijk een betere nacht gemaakt dan ik!? 21 april 2018 bewerkt door Jeshen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 Mogguh allemaal, De afgelopen 3 dagen ging het best goed. De nachten gingen ook beter. Het mooie weer zal er ongetwijfeld aan bijdragen. Vandaag en hopelijk ook morgen nog 2 aardige dagen voordat het weer kouder wordt. Vandaag zeker naar buiten, hoe en wat dat moeten we nog even zien. Eerst maar eens mijn hardloopkleding aantrekken voor een rondje in het Linschoterbos. Have a nice day! Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 Goeiemorgen vroege vogeltjes :-) @bolletje laatste dag mooi weer? Kakt het weer weer in dan? Hoop het niet.... Ik ga vandaag kijken proefritjes maken op electrische fietsen (zit met klutsknieën en een heupafwijkig en kan daarom niet zwaar belasten) Gisterenavond al even op 2 fietsen gereden. Mannnnn dat sjeest als de brandweer! Heerlijk! Alsof je harde wind mee hebt. Is voor mij een motivatie om de deur uit te gaan, want ik kom te weinig buiten en pak altijd de auto, omdat mijn oude fiets echt versleten is. @Jeshen wat de je als je wakker ligt? Blijf je liggen draaien en woelen? Of ga je er even uit? (Dat advies kreeg ik bij mijn therpeut. even eruit, boekje of tijdschrift lezen en zéker niet op je telefoon kijken (blauw licht) en als je je moe voelt kruip je er weer in. Die gebroken nachten horen er helaas bij. Heb je nog naar dat suplement gekeken (5-htp) waar ik het eerder in een andere huiskamer over had. Misschien helpt dat je op weg? @Cyclad58 Fijn weekend! Geniet van de mooie dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 Hé goeie morgen Kai, Wat fijn dat je weer kan gaan fietsen meid, nu nog een blauw zwaailicht Voor mij is dat linke soep die 5-htp. ik mocht het van mijn h. arts slikken. kon geen kwaad. De lummeldebehanger wist niet dat je dat niet mag slikken met a.d.. Ziek dat ik geweest ben vreselijk. Dat was vlak voor m'n herseninfarct. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 (bewerkt) 3 uur geleden zei Kaida74: @Jeshen wat de je als je wakker ligt? Blijf je liggen draaien en woelen? Of ga je er even uit? (Dat advies kreeg ik bij mijn therpeut. even eruit, boekje of tijdschrift lezen en zéker niet op je telefoon kijken (blauw licht) en als je je moe voelt kruip je er weer in. Die gebroken nachten horen er helaas bij. Heb je nog naar dat suplement gekeken (5-htp) waar ik het eerder in een andere huiskamer over had. Misschien helpt dat je op weg? Net als @Cyclad58 wil ik ook dat mijn lichaam het weer zelf gaan doen. Ik laat dat soort dingen dus even liggen. Ik ga wel vaak even naar de wc. Maar misschien is helemaal eruit beter. Succes met fietsen testen! 21 april 2018 bewerkt door Jeshen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 7 uur geleden zei bolletje: Hé goeie morgen Kai, Wat fijn dat je weer kan gaan fietsen meid, nu nog een blauw zwaailicht Voor mij is dat linke soep die 5-htp. ik mocht het van mijn h. arts slikken. kon geen kwaad. De lummeldebehanger wist niet dat je dat niet mag slikken met a.d.. Ziek dat ik geweest ben vreselijk. Dat was vlak voor m'n herseninfarct. Klopt, @bolletje Ik verbaas me erover dat huisartsen dat onderschatten of zelfs niet weten. 5-HTP in combinatie met SSRI of andere antidepressiva kan het serotoninesyndroom ontwikkelen, omdat beide middelen de serotonine toevoegen of heropname remmen. Bij het serotoninesyndroom kun je inderdaad erg ziek worden. Dit is een gekende complicatie bij het nemen van 2 middelen die op een zelfde wijze de serotonine beïnvloeden. Het hoeft niet fout te gaan, zeker niet, maar omdat je dat vooraf nooit weet is het niet verstandig om bij AD-gebruik ook 5-HTP te nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bernice Geplaatst 21 april 2018 Rapport Share Geplaatst 21 april 2018 (bewerkt) 21 maart 2019 bewerkt door Bernice Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 22 april 2018 Rapport Share Geplaatst 22 april 2018 Op 21-4-2018 om 12:03 zei bolletje: Hé goeie morgen Kai, Wat fijn dat je weer kan gaan fietsen meid, nu nog een blauw zwaailicht Voor mij is dat linke soep die 5-htp. ik mocht het van mijn h. arts slikken. kon geen kwaad. De lummeldebehanger wist niet dat je dat niet mag slikken met a.d.. Ziek dat ik geweest ben vreselijk. Dat was vlak voor m'n herseninfarct. Hahahaha @bolletje,een blauw zwaailicht! Dat is wel bijna nodig ja ;-) Ik heb gisteren een tweedehands e-bike gekocht en vandaag 20 km gefietst met als hoogste snelheid 28 km per uur. Sjoeffff En dan te bedenken dat ik al járen niet gefietst heb (zadelpijn...) en ik 2 weken geleden nog wanhopig bij de huisarts zat, omdat ik er zwaar doorheen zat. En nu gaat het eigenlijk heel goed (in vergelijking met de afgelopen maanden....) Zon op m'n bol (beetje verbrand....) en dat voelde echt fijn! Ben wel benieuwd hoe het ''straks'' gaat als ik serieus aan de afbouw ga (daar hoor ik morgen of dinsdag meer over) (ik bouw nu zelf een kwart tabletje per week af en dat gaat best aardig) Niet te ver vooruit denken (ben nogal een controlfreak ;-) ) 5-htp mag je idd niet samen met AD slikken ivm serotonine syndroom, wat @Cyclad58 ook al aangaf. Wat een knuppel, die huisarts, dat ie dat niet weet! Pfffff Sowieso niet zomaar klakkeloos aannemen wat er her en der aan adviezen gegeven wordt, maar altijd zelf info inwinnen bij je behandelaar en google is your friend ;-) @Bernice stapje voor stapje.... knuffel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bernice Geplaatst 22 april 2018 Rapport Share Geplaatst 22 april 2018 (bewerkt) 21 maart 2019 bewerkt door Bernice Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bernice Geplaatst 22 april 2018 Rapport Share Geplaatst 22 april 2018 (bewerkt) 21 maart 2019 bewerkt door Bernice Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden