Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 10-4-'18


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Ow, het is al Goedemiddag nu...:D

@Jeshen Waar heb je die bril gekocht en hoe heb je dat laten aanmeten? Want mijn ogen zijn niet altijd zo even slecht denk ik. 

Ik merk dat ik het een beetje meer zat begin te worden. Het maakt me down dat ik niet lekker van het weer kan genieten en dat mijn energie binnen een paar uur volledig verdwenen is. Echt niet meer leuk nu na 1,5 jaar. Ik wil lekker naar buiten en de hele dag buiten zijn ( Bij Wijze Van Spreken, BWVS: voor de volgende keer :P), in plaats daarvan ben ik al na 30 minuten op zoek naar een bankje en wil daarna naar huis. Ik wil een boodschap doen en als ik terugkom moet ik 4 hoog met de trappen, en sta vervolgens bibberend de laatste drie trappen mijzelf omhoog te hijsen.

Trouwens, waar is ons lieve @GUUSje?  GUUSJE? Waar ben je lieverd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Kannietmeer:

Goedemorgen allemaal!

Ow, het is al Goedemiddag nu...:D

@Jeshen Waar heb je die bril gekocht en hoe heb je dat laten aanmeten? Want mijn ogen zijn niet altijd zo even slecht denk ik. 

Ik merk dat ik het een beetje meer zat begin te worden. Het maakt me down dat ik niet lekker van het weer kan genieten en dat mijn energie binnen een paar uur volledig verdwenen is. Echt niet meer leuk nu na 1,5 jaar. Ik wil lekker naar buiten en de hele dag buiten zijn ( Bij Wijze Van Spreken, BWVS: voor de volgende keer :P), in plaats daarvan ben ik al na 30 minuten op zoek naar een bankje en wil daarna naar huis. Ik wil een boodschap doen en als ik terugkom moet ik 4 hoog met de trappen, en sta vervolgens bibberend de laatste drie trappen mijzelf omhoog te hijsen.

Trouwens, waar is ons lieve @GUUSje?  GUUSJE? Waar ben je lieverd?

Bij Specsavers....

Ja @Kannietmeer na 1.5 jaar hoop je wel op een betere periode meis! Maar dat gaat komen. Je bent al zover gekomen! Als iemand uit een diep dal komt, ben jij het wel.

Ik prijs mij gelukkig dat ik niet zo lang aan de middelen heb gezeten als sommige van jullie. Maar die vier weken dat ik het wel gebruikte, voelde ik mij zo rot en emotieloos. Zelfs tijdens de bevalling. En dan de hel daarna. Nu na 4 maanden verbetert het echt wel. Maar de onrust, moeheid en het minder goed slapen blijft. Het is alsof je de hele dag nerveus bent. Mijn werkdag zit er bijna op en dan word ik bangig....wat ga ik nu doen? Ben te moe om te gaan hardlopen (wat ik zo graag weer wil oppakken) of de ramen te lappen en rustig zitten, zit er niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jeshen:

Mijn werkdag zit er bijna op en dan word ik bangig....wat ga ik nu doen? Ben te moe om te gaan hardlopen (wat ik zo graag weer wil oppakken) of de ramen te lappen en rustig zitten, zit er niet in.

Die vreemde contradictie hè. Je wilt rusten want je bent moe, maar je hebt afleiding nodig want je bent zo onrustig. ( snap jij het nog? Hoe leg je dat aan je naasten uit? ) Gelukkig hebben we elkaar en weten we wat de ander bedoeld. Maar gloeiende gloeiende, wat hoop ik dat ik snel  weer meer energie heb!

Hoe sterk is je bril nu?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen, even een berichtje van mij. 

Sinds 1,5 week cold turkey gestopt met 10mg diazepam. Ik werd er naar van om ze in te nemen. Zonder dood eng. Ik ben echt even in een hel beland. Gister eigenlijk een soort inzicht in mijzelf en gezegd kom maar op onrust angst wees er maar, kom maar. Het mag er zijn. Dit werkt! Ik schaamde me beetje en durfde dit niet vermelden op het forum dus bij deze durf ik het wel omdat ik op mijn dieptepunt een inzicht punt heb gekregen. ‘Het’ is er constant maar ik laat het niet domineren- het echo die constant gevoel en gedachtes in mij wil gooien omdat mijn lichaam niet ‘veilig’ voelt. Mijn lichaam kan dit dragen en daar heb ik vertrouwen in. 

Ik gebruik wel seroquel voor de nacht, deze is iets verhoogd nu en ik heb goeie nachten. Door ontspannen te zijn, te slapen en eten hoop ik dat die afkickverschijnselen snel dalen. Loop met 1 oordop in en doe er nog een in als de kinderen veel geluid maken. Jeetje wat komt alles binnen! 

Ik gebruik nog steeds thc olie. Dit helpt voor mij gevoel maar lichtelijk dit is echt afkicken. 

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Contact met @Bernice een grote steun. 

Blij dat de zomer eraan komt, allemaal afleiding voor ons. 

Liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Ik ben hsp en heb een gevoelig zenuwstelsel en ben bang dat ik daardoor zoveel klachten heb. Ga nu langzamer afbouwen @Kannietmeer (met weegschaaltje) in de hoop dat ik mijn leven dan wat leefbaarder wordt en ik weer wat kan doen maar misschien ben ik al te ver gegaan.

ik ben ook hsp. Weet niet of dat echt uitmaakt hoor. Hoe lang ben je aan het wachten na je laatste verlaging?

Voor hyperventilatie kan ik je de Buteyko methode voor ademhaling erg aanbevelen. Zeer goede techniek om te leren dat tegen te gaan. Schijnt ook bijzonder simpel. Met wat ik van Youtube al geleerd heb kan ik voorkomen dat ik medicatie moet nemen om mijn benauwdheid weg te nemen. Het helpt ook tegen Astma namelijk, want bij Buteyko gaan ze er vanuit dat dat ook komt door hyperventilatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Difficult:

Hoi lieve mensen, even een berichtje van mij. 

Sinds 1,5 week cold turkey gestopt met 10mg diazepam. Ik werd er naar van om ze in te nemen. Zonder dood eng. Ik ben echt even in een hel beland. Gister eigenlijk een soort inzicht in mijzelf en gezegd kom maar op onrust angst wees er maar, kom maar. Het mag er zijn. Dit werkt! Ik schaamde me beetje en durfde dit niet vermelden op het forum dus bij deze durf ik het wel omdat ik op mijn dieptepunt een inzicht punt heb gekregen. ‘Het’ is er constant maar ik laat het niet domineren- het echo die constant gevoel en gedachtes in mij wil gooien omdat mijn lichaam niet ‘veilig’ voelt. Mijn lichaam kan dit dragen en daar heb ik vertrouwen in. 

Ik gebruik wel seroquel voor de nacht, deze is iets verhoogd nu en ik heb goeie nachten. Door ontspannen te zijn, te slapen en eten hoop ik dat die afkickverschijnselen snel dalen. Loop met 1 oordop in en doe er nog een in als de kinderen veel geluid maken. Jeetje wat komt alles binnen! 

Ik gebruik nog steeds thc olie. Dit helpt voor mij gevoel maar lichtelijk dit is echt afkicken. 

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Contact met @Bernice een grote steun. 

Blij dat de zomer eraan komt, allemaal afleiding voor ons. 

Liefs van mij

Beste @Difficult Wat naar om te lezen. Maar wat goed dat je je mindset hebt kunnen aanpassen. Hoelang heb je ook alweer gebruikt voordat je ct bent gestopt. Ook fijn dat je door het ad wel slaapt. Dat is al een hele winst. Dubbel winst dus! En jij komt er ook doorheen!

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bernice:

Lieve mensen,

@Difficult  Je bent ook een enorme steun voor mij:heart:

Ik heb vannacht goed geslapen, werd zelfs rustig wakker maar ja, dan begint het gestuiter. Gisteren echt een hele slechte dag gehad, zat hyperventilerend bij de psycholoog, echt niet te doen. Kan daardoor ook geen sociale contacten hebben, ben steeds aan het hyperventileren en daarnaast enorm overprikkeld, kan echt niks hebben, overal om huilen en naar de winkel gaan of online shoppen lukt niet (teveel prikkels). Ik worstel me door de dagen heen. Morgen een afspraak bij Jellinek (verslavingszorg) hopelijk komen zij met een goed advies. Zit nu bijna 2 weken op 9 mg. diazepam maar stabiliseren gebeurt niet. Ik ben hsp en heb een gevoelig zenuwstelsel en ben bang dat ik daardoor zoveel klachten heb. Ga nu langzamer afbouwen @Kannietmeer (met weegschaaltje) in de hoop dat ik mijn leven dan wat leefbaarder wordt en ik weer wat kan doen maar misschien ben ik al te ver gegaan.

Iedereen heel veel sterkte!

 

Veel succes bij Jellinek vandaag @Bernice!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...