Spring naar bijdragen

Woensdag 28 maart 2018


Lars

Aanbevolen berichten

@lady jane: je bent veel ronder en zachter in je bewoordingen dan ik. Getallen, ook over AA, zeggen zonder definiëring mij helemaal niks. En die zijn, afhankelijk van het doel nogal flexibel.

En mijn stelligheid: ik heb maar één pad gelopen, Kan nauwelijks over iets anders verhalen. Lees er maar wat overheen als je kunt.

Dank voor je waardevol antwoord.

bewerkt door jowan
autocorrectie gecorrigeerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ik ben Lente. Ik heb ooit eerder onder een andere naam meegedaan. Ik wil graag weer deelnemen aan het forum, want meelezen voelt een beetje als gluren bij de buren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je , Antoinette.

vraagje: in mijn profiel staat dat mijn echte naam en woonplaats niet zichtbaar zijn voor anderen. Nou, dus wel. Bij elk bericht van mij staat het er links naast. Dat vind ik niet zo prettig. Hoe krijg ik dat weg. . .?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie; excuus voor die cijfers, het % was  het enige dat ik onthouden heb uit dat onderzoek, juist omdat het indruk maakte. Nu ik terug zoek lees ik tegenstrijdige percentages,  dus ja, wat zeggen cijfers ook eigenlijk? Wat ik las was in mijn eigen stoptijd, waarschijnlijk ook al lang achterhaald dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane:  je mist het kijken naar m'n eigen bijdrage. Ok, duidelijk. Ik moet nu van huis af (NA bijeenkomst....) maar ik vind dat je daar wel een duidelijk punt hebt dat juist die mogelijkheid om naar m'n eigen bijdrage te kijken, essentieel was voor mijn herstel. De ruggegraat zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef; eigen aandeel jowan, en bedoel daarmee ons eigen aandeel (verantwoordelijkheid nemen) in ons helend vermogen om alcohol de baas te worden.
Misschien hebben we een soort van mis communicatie, juist doordat jij het als een ziekte ziet? Ik zie verslaving als tweeledig; fysiek deel en psychisch deel.
Het fysieke herstelt vrij snel nadat we die eerste niet meer nemen; het psychische deel vraagt best veel werk aan zelf onderzoek, verleden/ trauma's verwerken,
zinvolle bezigheden zoeken, actiever worden, zorg voor lichamelijk en geestelijk welbevinden enz enz enz. En daarmee zijn we nooit helemaal klaar denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lente:

Dank je , Antoinette.

vraagje: in mijn profiel staat dat mijn echte naam en woonplaats niet zichtbaar zijn voor anderen. Nou, dus wel. Bij elk bericht van mij staat het er links naast. Dat vind ik niet zo prettig. Hoe krijg ik dat weg. . .?

Het staat er niet bij hoor, dat zie je alleen zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend zbb en probeer je meteen te herpakken en als dat niet lukt hulp te vragen. 

Je bent nu een fase doorlopen van diep zitten naar een langere periode droog. In die fase ben je geholpen en ondersteund in de kliniek waar je zat. Waarschijnlijk heb je ook complimenten gekregen van buitenaf over hoe goed je bezig bent.

Daarna komt pas het moeilijke gedeelte. Je bent dan weer alleen en oude patronen komen weer boven. Misschien overheerst ook wel de euforie, het idee dat je ervan af bent. 

Probeer contact te blijven houden met je verslaving. Niet als engs of als last maar meer als iets waar je geweest bent en niet meer naar terug wilt. Meetings en lotgenoten hielpen mj daar goed bij. Voor mij was het goed om er weer even bij stil te staan dat nuchter leven is wat ik wil maar dat het niet vanzelfsprekend is voor een verslaafde al lijkt dat misschien wel zo als je langer droog staat. 

Gun jezelf de tijd om aan je nuchtere leven te wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gun jezelf de tijd om aan je nuchtere leven te wennen, schreef Fruitvlieg hierboven.

Zo,, dat is een rake opmerking. Ik wil graag te snel, te veel, te hard van stapel lopen. Kleine stapjes heb ik nodig, merk ik. Ik ga mijn bed opzoeken na een droge avond zoals dat heet. Ben na het stoppen wel megamoe, maar slaap slecht. Maar dat hoort erbij geloof ik. Fijne avond allen en slaap goed. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...