Spring naar bijdragen

Huiskamer 6 maart


Senna33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Hoe is het met iedereen ? Ik heb weer heerlijk geslapen. Vandaag dag 4 van de afbouw en ik voel me nog steeds goed! Ik blijf vooral luisteren naar hoe ik mij voel. Ik weet het, ik ben er nog niet. Maar het begin voelt goed! Ik ga werken.. een beetje tenenkrommend als je weet dat je geen verlenging meer krijgt. Maar ach, professioneel blijven en er maar het beste van maken. Mooie dag iedereen, en tot vanavond (als ik niet te moe ben) 

x Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

K.N.M. jouw manneke daar was het toch niet zo goed mee hé? Hoe is het nu met hem?

Lekker hé Sen. goed slapen hier ook weer maar dan zo'n 10 uur:wacko: Gisterenavond om 9uur naar bed gegaan, vannacht even eruit en uit bed om 8 uur.

Kijk dat zijn nog eens nachten.:D En dat gewoon omdat de temp. door de lakens na 40 jaar, eindelijk goed is.

M'n arm doet alleen nog pijn als ik verkeerde bewegingen maak maar het aankleden gaat veel beter dan in het begin.

Ik zou hulp krijgen maar heb nog niets gehoord. Nou ja het lukt ook wel zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Gisteren vertelde jij  dat je weer last hebt van het "brommende" gevoel ... we hebben het er eerder over gehad.

Ik herken dit en ervaarde dit vooral na een drukke dag of een drukke periode met veel prikkels ...de eerste keren heel vreemd en ik schrok er van, later kon ik bedenken dat het onderdeel is van mijn herstel, het herstel van het stress en angst systeem, een symptom dat ik ervaar en als het herstelde ook wist dat mijn lichaam het had opgelost en ik weer een stapje verder was. Ik heb het al een tijdje niet meer gevoeld terwijl de afgelopen periode best best wel spannend en druk is geweest. Voor mij ook een teken dat ook bij lage doseringen het herstel al wel gaande is ...

Het komt goed en het gaat over ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Goedemorgen! 

Hoe is het met iedereen ? Ik heb weer heerlijk geslapen. Vandaag dag 4 van de afbouw en ik voel me nog steeds goed! Ik blijf vooral luisteren naar hoe ik mij voel. Ik weet het, ik ben er nog niet. Maar het begin voelt goed! Ik ga werken.. een beetje tenenkrommend als je weet dat je geen verlenging meer krijgt. Maar ach, professioneel blijven en er maar het beste van maken. Mooie dag iedereen, en tot vanavond (als ik niet te moe ben) 

x Senna 

Mogge Senna ! 

Zalig dat je zo lekker slaapt ! 

Dag 4 al ...hier in Antwerpen zeggen wij dan :" Gij zijt goed bezig " :D

Ik ga me douchen en dan naar de les ...jaja dit oudje gaat naar school! Nooit te oud om te leren ...

Have a good day en misschien tot vanavond 

Liefs krisje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bestwel:

@Kannietmeer Gisteren vertelde jij  dat je weer last hebt van het "brommende" gevoel ... we hebben het er eerder over gehad.

Ik herken dit en ervaarde dit vooral na een drukke dag of een drukke periode met veel prikkels ...de eerste keren heel vreemd en ik schrok er van, later kon ik bedenken dat het onderdeel is van mijn herstel, het herstel van het stress en angst systeem, een symptom dat ik ervaar en als het herstelde ook wist dat mijn lichaam het had opgelost en ik weer een stapje verder was. Ik heb het al een tijdje niet meer gevoeld terwijl de afgelopen periode best best wel spannend en druk is geweest. Voor mij ook een teken dat ook bij lage doseringen het herstel al wel gaande is ...

Het komt goed en het gaat over ....

Dat kan ik enkel maar beamen ...voor mij was het exact hetzelfde .... 

Het wordt steeds minder ...en je het gaat over xxx

Fijne dag aan jullie xxx 

Krisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Goedemorgen! 

Hoe is het met iedereen ? Ik heb weer heerlijk geslapen. Vandaag dag 4 van de afbouw en ik voel me nog steeds goed! Ik blijf vooral luisteren naar hoe ik mij voel. Ik weet het, ik ben er nog niet. Maar het begin voelt goed! Ik ga werken.. een beetje tenenkrommend als je weet dat je geen verlenging meer krijgt. Maar ach, professioneel blijven en er maar het beste van maken. Mooie dag iedereen, en tot vanavond (als ik niet te moe ben) 

x Senna 

Heel goed! En ook nog werken ondanks dat je geen verlening krijgt, lekker bezig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Mijn nacht ging weer wat beter. Snel in slaap gevallen, maar ook steeds snel wakker. Soms viel ik wel weer in slaap, soms duurde dat wat langer. Wel veel op de klok gezien en dus ook eigenlijk wel elk uur voorbij zien komen. Stom, had ik misschien niet moeten doen, maar was zo benieuwd of ik een paar uurtjes weg was geweest hahaha.

Gisterenmiddag weer naar de psycholoog geweest. Hij is tevreden dat als ik paniek voel, ik het wel gewoon doe en oppak en dus juist aan ga ipv uit de weg. Toen ik vertelde dat ik over twee weken een hele week alleen was, schoot ik weer helemaal vol. Hij vroeg dan ook meteen waar ik dan precies bang voor was. Ik kon dat eigenlijk niet benoemen. Waarop hij zei dat ik door de hele gebeurtenis onzeker ben geworden over alles en dat dat mij in de weg zit. Ik vertelde dat ik dan 3 dagen wil gaan werken. Kortere dagen. Hij vond dat wel een idee, maar niet meer dan een paar uur. Dit omdat ik nog steeds een enorme slaapschuld heb en ik die week er alleen voor sta. Regelmaat van werken, kan mij wel helpen om weer in een ritme te komen en thuis zijn misschien ook weer lekkerder ga vinden. Dus stelde hij voor van 10-14 te werken.

Ik denk dan meteen: o jee dan ben ik 15 uur thuis en doe ik boodschappen, 16 uur klaar, dan duurt het nog anderhalf uur voordat ik de meiden haal. Vorig jaar zou ik hebben gedacht: heerlijk! Nu moet ik al huilen bij de gedachte. Ik vraag mij dan echt af wat er in godsnaam met mij gebeurt. Ben ik van zelfverzekerde vrouw die niks uit de weg ging, veranderd in een bang vogeltje? Komt het door het slaapgebrek, de hormonen, het aanpassen van mijn lichaam na de korte benzotijd? Ik weet het niet, maar al die onzekerheid zit mij behoorlijk in de weg. En mijn vriend en oudste dochter, wat moeten die wel niet denken. Een huilende vrouw steeds in huis. Ik heb nu al meer gehuild dan mijn hele volwassen leven bij elkaar. En dat trillen...ja dat doe ik ook nu, als ik dit tik. Nou, ik ben mijn gedachtegang weer een beetje kwijt. Dank daarvoor!

Nou mensen, ik ga er uiteraard het beste van maken. Even douchen en dan mijn gipsen babybuik versieren. Wil ik al maanden doen, maar geen geduld voor. Ik ga het nu gewoon proberen.

Fijne dag! xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jesh. je bent degene die je op dat moment voelt, (moeilijke zin) het ene moment zus, het andere moment zo. Hormoonschommelingen!!!  Maar ons lichaam en onze geest zijn altijd bezig zich te herstellen. Benzo's zijn heel onnatuurlijk en het lichaam weet niet zo goed hoe het  moet herstellen daarom duurt het lang. De Benzo code moet eerst gekraakt worden zeg maar:)

Het duurt bij jou misschien langer omdat je een jong gezinnetje hebt en een kleintje er bij. Dat kleine mooie drolletje vraagt ontzettend veel energie. Die energie wordt afgenomen van het herstel van de benzo.

Jij doet het toch allemaal hé? Dus vraag jezelf niet af wie je bent. Je bent sterk, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen Bolletje heeft gelijk. En ik herken je vragen en onzekerheid heel goed. En het gekke is dat het zo veel voorkomt in benzo ontwenning, dat ik denk dat het onderdeel is van het proces. En ik weet dus ook dat het over gaat. Ook bij jou en mij. En in tussentijd niet te streng zijn voor jezelf maar veel veilige plannen bedenken. Heb je er ook aan gedacht dat je misschien kan vragen of een vriendin/ vriend/ zus etc even kan komen logeren om je te ondersteunen en je niet alleen bent? Kan zomaar wat verlichting brengen en is wellicht ook nog extra gezellig.

@Bestwel het trillen en buzzen is ook over geweest, maar weer terug. Ik vind het een zeer leefbaar symptoom en zou er zelfs mee kunnen leven als het nooit meer overgaat. Het maakt mij allemaal eigenlijk 95% van de tijd niet bang. Angst heb ik er niet voor, en was van het begin van de afbouw tot nu ook echt mijn standpunt. Alles hoort er bij en gaat weer over. Dus wat er ook in mijn hoofd gebeurd of in mijn lichaam... het zal wel. Zolang ik de dag doorkom en weer kan slapen vind ik dat het goed gaat.  Ik vind het wel grappig hoe jij kijkt naar de waves als een teken van herstel. Ik zie meer de goede dagen als teken van herstel en de waves als teken dat ik nog niet de oude ben en dus beschadigd. Maar ik snap dat het je kan helpen de klachten zo te zien.

Ik ben vanmiddag naar de chiropractor geweest. Al na de eerste paar aanpassingen in de behandeling, nog op de tafel liggend voelde ik dat mijn energie totaal wegvloeide. Ik denk dat de behandeling goed is, maar de gifstoffen die iets verhoogd vrijkomen hebben direct groot effect op mijn gestel. Benzo brain direct en dikke wolk in mijn hoofd. Mijn gezicht veranderd gelijk in oververmoeid en mijn vriend kon het ook direct zien. Dus nu ga ik even rusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jeshen:

Heel goed! En ook nog werken ondanks dat je geen verlening krijgt, lekker bezig!!

Dankjewel @Jeshen Ik doe mijn werk ook gewoon goed, daar ben ik zeker van. Maar als men van je af wilt vinden ze toch wel een stok om te slaan. Ik hoop zo dat ze inzien dat dit één grote vergissing is. Ik ga eten en douchen. Fijne avond iedereen 

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

 

@Bestwel het trillen en buzzen is ook over geweest, maar weer terug. Ik vind het een zeer leefbaar symptoom en zou er zelfs mee kunnen leven als het nooit meer overgaat. Het maakt mij allemaal eigenlijk 95% van de tijd niet bang. Angst heb ik er niet voor, en was van het begin van de afbouw tot nu ook echt mijn standpunt. Alles hoort er bij en gaat weer over. Dus wat er ook in mijn hoofd gebeurd of in mijn lichaam... het zal wel. Zolang ik de dag doorkom en weer kan slapen vind ik dat het goed gaat.  Ik vind het wel grappig hoe jij kijkt naar de waves als een teken van herstel. Ik zie meer de goede dagen als teken van herstel en de waves als teken dat ik nog niet de oude ben en dus beschadigd. Maar ik snap dat het je kan helpen de klachten zo te zien.

Ik ben vanmiddag naar de chiropractor geweest. Al na de eerste paar aanpassingen in de behandeling, nog op de tafel liggend voelde ik dat mijn energie totaal wegvloeide. Ik denk dat de behandeling goed is, maar de gifstoffen die iets verhoogd vrijkomen hebben direct groot effect op mijn gestel. Benzo brain direct en dikke wolk in mijn hoofd. Mijn gezicht veranderd gelijk in oververmoeid en mijn vriend kon het ook direct zien. Dus nu ga ik even rusten.

Ik merk nu na ruim 3 maanden dat de waves verminderen, zowel in aantal als in heftigheid. Ik zie de wave op zich niet als een teken van herstel, maar wel het feit dat de waves minder heftig en minder in frequentie worden. 
En eigenlijk heeft @Jeshen wel wat gelijk: waves zijn op zich een voorbode van herstel. Er wordt dan als het ware een stuk benzoleed opgeruimd, Dat opruimen gebeurt in "etappes" en is pas afgewerkt als de benzo's niet meer in je systeem zitten. 

Deze week voor het eerst weer full time aan het werk (was 75% de laatste 6 maanden), deze week even op proef om te kijken hoe ik het doorsta. Maandag mag ik terug naar de bedrijfsarts en dan bekijken we of ik weer volledig hersteld kan worden gemeld. Voorlopig gaat het goed, ik bekijk het maar van dag tot dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Senna33:

Dankjewel @Jeshen Ik doe mijn werk ook gewoon goed, daar ben ik zeker van. Maar als men van je af wilt vinden ze toch wel een stok om te slaan. Ik hoop zo dat ze inzien dat dit één grote vergissing is. Ik ga eten en douchen. Fijne avond iedereen 

x

Ik hoop het echt voor je, @Senna33
Veel mensen geven hun fouten niet toe, dat geldt helaas ook voor veel werkgevers. 

Zou je nog wel bij een werkgever willen blijven werken die zo met je omgaat? 

Ik vind het wel heel mooi om te zien hoe je fier overeind blijft. Dat verdient een stevig schouderklopje! 

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik hoop het echt voor je, @Senna33
Veel mensen geven hun fouten niet toe, dat geldt helaas ook voor veel werkgevers. 

Zou je nog wel bij een werkgever willen blijven werken die zo met je omgaat? 

Ik vind het wel heel mooi om te zien hoe je fier overeind blijft. Dat verdient een stevig schouderklopje! 

X

Dankjewel. Ik ben me ervan bewust dat deze persoon een grote macht positie heeft, en deze laat dit maar al te graag merken. Eigenlijk continue. Ik heb er pás, dus nog niet zo heel lang geleden mee om leren gaan en er boven te staan. Jammer is het zeker. Maar ik heb nog een kleine twee maanden te gaan. Ik probeer me nog niet druk te maken over dan. 

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...