Spring naar bijdragen

Huiskamer 3 Maart 2018


Bestwel

Aanbevolen berichten

Nog iets over het beinvloeden van onze gedachten en daarmee onze gevoelens ...

Door strategisch gebruik te maken van de lading van bepaalde woorden, kunnen we geheel onopgemerkt ons gevoel en dat van anderen beïnvloeden. Daar kun je creatief mee omgaan, van overduidelijk tot heel subtiel. 

Als we een woord lezen, gaan er schema’s werken in ons hoofd. We verbinden woorden aan concepten die we kennen, waarin we de woorden kunnen plaatsen en betekenis geven. Anders gezegd koppelen we woorden aan een (algemene) vooronderstelling. Zo krijgt het woord lading, positief of negatief, dat ligt ook aan de context. Dit gaat zo snel en automatisch dat we ons er niet van bewust zijn.

Lees een Eigen post eens na, lees het objectief, alsof een ander het heeft geschreven en geef advise de woorden te herformuleren zodat ze een positieve en constructieve waarde krijgen. Herlees je Eigen tekst en voel wat het met je doet ....

Dit heb ik niet zelf verzonnen, maar het kan ons wel helpen ....ik probeer het.

Leuk om te lezen: https://www.desteven.nl/training-coaching-vraagbaak/gevoelens-emoties

 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Bestwel:

Nog iets over het beinvloeden van onze gedachten en daarmee onze gevoelens ...

Door strategisch gebruik te maken van de lading van bepaalde woorden, kunnen we geheel onopgemerkt ons gevoel en dat van anderen beïnvloeden. Daar kun je creatief mee omgaan, van overduidelijk tot heel subtiel. 

Als we een woord lezen, gaan er schema’s werken in ons hoofd. We verbinden woorden aan concepten die we kennen, waarin we de woorden kunnen plaatsen en betekenis geven. Anders gezegd koppelen we woorden aan een (algemene) vooronderstelling. Zo krijgt het woord lading, positief of negatief, dat ligt ook aan de context. Dit gaat zo snel en automatisch dat we ons er niet van bewust zijn.

Lees een Eigen post eens na, lees het objectief, alsof een ander het heeft geschreven en geef advise de woorden te herformuleren zodat ze een positieve en constructieve waarde krijgen. Herlees je Eigen tekst en voel wat het met je doet ....

Dit heb ik niet zelf verzonnen, maar het kan ons wel helpen ....ik probeer het.

Leuk om te lezen: https://www.desteven.nl/training-coaching-vraagbaak/gevoelens-emoties

 

Goeiemorgen, ga ik zeker lezen!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Voor mij is het nog te vroeg om te begrijpen, zit achter mijn eerste koffie. Zojuist stukje van de 5 Mg gehaald. Kijken hoe ik hier op reageer, ik zal het zien de komende dagen. Ik ben er wel klaar voor deze stap. Nu verder ontwaken. Slapen doe ik gelukkig weer geweldig. 

Tot later allen 

liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag! Ik ben voor de derde nacht steeds weer in slaap gevallen bij wakker worden. Het lijkt wel of ik minder vaak wakker ben geworden. Heb mijn vriend niet naar bed horen gaan. En weer weinig op de wekker gekeken! Werd ook positief wakker vanmorgen. Het heeft vannacht gesneeuwd dus net een sneeuwpop gemaakt met de oudste. 

Goede link @Bestwel! Heel intetessant en eigenlijk weet je het ook wel, maar als je in een onrustige flow zit...

Fijne dag allemaal. 

Zet 'm op @Senna33!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Kannietmeer:

Vanwege de verjaardag van mijn moeder was ik er niet. Nu weer thuis in Rotterdam bij mijn vriend. Hoop dat het jullie goed gaat. Tot morgen!

Gefeliciteerd met je Moeder, en nu home sweat home! Guusje.x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...