Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 2-3-'18


Aanbevolen berichten

Ik denk dat je het wel moet blijven schrijven Bestwel, zodat iedereen het verloop kan zien. Maar aan  jou de keuze.:)

Hartstikke goed Jesh. En natuurlijk leer je het wel, je bent niet dom, alleen af en toe flink over de rooie.:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bestwel:

@Jeshen Nou nou ...goed hoor :-) ... maar serieus ... Ik denk dat dit de juiste mindset is ...

Hoe gaat het met het liggen overdag?

@Bestwel Eergisteren 12 min op mijn bed gelegen zonder paniek en gisteren 15 min op de bank. De baby doet alleen korte tukjes overdag, dus als ik alleen ben, is dat even makkelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen, 

Hier wel oké. Nog stabiel. Vanmiddag bericht afwachten van mijn huisarts wat betreft de afbouw. Verder het slechte nieuws van gisteren laten bezinken, en toch gewoon gaan werken. Er zit niks anders op dan verder zoeken, en hopen dat dat lukt. Ja, dat kan er ook nog bij. 

Fijne dag allemaal. Het is vrijdag, dat maakt weer veel goed 

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Senna33:

Goedemorgen iedereen, 

Hier wel oké. Nog stabiel. Vanmiddag bericht afwachten van mijn huisarts wat betreft de afbouw. Verder het slechte nieuws van gisteren laten bezinken, en toch gewoon gaan werken. Er zit niks anders op dan verder zoeken, en hopen dat dat lukt. Ja, dat kan er ook nog bij. 

Fijne dag allemaal. Het is vrijdag, dat maakt weer veel goed 

x

Hi Senna, wat een rotnieuws! Het zit je niet echt mee. Maar blijf denken: het wordt alleen maar beter! Misschien vind je wel een hele leuke nieuwe baan. Gemotiveerd nu gaan werken, is natuurlijk moeilijk. Dat kan je baas eigenlijk ook niet van je verwachten....

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi guys,

Zondag ga ik op de foto met de ukkies. In een bad. Ik heb er enorme zin in, maar opeens krijg ik net een paniekaanvalletje. In een bad, oeh eng. Niet normaal he! Ik ga natuurlijk gewoon. Hup erdoorheen en dan z.s.m ook een keer naar het zwembad om die angst echt aan te pakken. Lijkt wel of alle eerste keren weer eng zijn. Voel mij net een kind dat alles opnieuw moet leren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bestwel 4 weken 2.5 lorazepam ivm angst voor benauwdheid bij het slapen. Dit ivm luchtweginfectie waarvoor ik ook prednison en puffers had. Een week na de bevalling ct gestopt.

Voor de infectie had ik nergens last van. Niet van angsten, niet van benauwdheid. Gebruik alleen medicijnen ivm hooikoorts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jeshen:

@Bestwel 4 weken 2.5 lorazepam ivm angst voor benauwdheid bij het slapen. Dit ivm luchtweginfectie waarvoor ik ook prednison en puffers had. Een week na de bevalling ct gestopt.

Voor de infectie had ik nergens last van. Niet van angsten, niet van benauwdheid. Gebruikte alleen medicijnen ivm hooikoorts.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat is ontstaan door de benauwdheid. Voor liggen dan. Douchen, bad en zwemmen en de onrust om lang binnen te zitten, zijn na het stoppen ontstaan. Dat onrustige begon overigens na de bevalling, toen ik merkte dat mijn lichaam overdag ook het spul wilde. 

Alles wordt wel minder. Maar 'eerste keren' lijken echt een ding. En dat voor iemand die gewoon van alles ondernam, alleen, met kinderen, paragliden gedaan zonder angst. En nu dit. Komt goed....blijf ik zeggen. Maar ik schrik mij wezenloos steeds.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

Voel mij net een kind dat alles opnieuw moet leren.

Zo herkenbaar! Zo voelt dat inderdaad. Een kind dat opnieuw alles moet leren. Zoeken, uitdagen.... maar als volwassenen zijn we veel strenger voor onszelf. Ik vind het pittig dat we er zo emotioneel gehandicapt  door zijn.

Vanmorgen voelde ik me niet fijn, maar ik heb wel weer een nacht ervaren zonder wakker worden. Dat vind ik bijzonder om te merken. Echte goede nachten nu. En dus eerder wakker worden dan voorheen steeds het geval was. En dus is er echt ook vooruitgang, ondanks de stressvolle dagen.

Ik ben zojuist naar de kapper geweest, dus dat is ook weer een heuveltje genomen.

Morgen is mijn moeder jarig. Doordat ik uit een groot gezin kom zijn we morgen met 30 man in huis. pffff, weet niet hoe ik dit zal ervaren eerlijk gezegd. Ik zie het wel denk ik maar.... niet over nadenken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewoon heerlijk en goed gewerkt, als een zonnetje. Snappen jullie het nou nog? Ik niet... ik voel me ook nog eens hartstikke goed! 

Vanmiddag met huisarts gesproken. Weet niet dat ik stabiel ben op 2x5. Denkt dat ik komende dinsdag al twee weken stabiel ben op 2x2. Nu komt het. Zijn voorstel is dinsdag, een week lang ochtend 2 Mg, avond 1mg. Week daarna ochtend 1mg, avond 1 Mg. Week daarna avond 1 Mg. 

Nu start ik morgen om wat van de eerste 5 mg af te halen. Tot ik daadwerkelijk de mijlpaal van 2x2 mg heb bereikt. Is dit wat mijn huisarts zeg haalbare kaart denken jullie, of is dit zo krom als het maar zijn kan? 

Liefs, Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Zo herkenbaar! Zo voelt dat inderdaad. Een kind dat opnieuw alles moet leren. Zoeken, uitdagen.... maar als volwassenen zijn we veel strenger voor onszelf. Ik vind het pittig dat we er zo emotioneel gehandicapt  door zijn.

Vanmorgen voelde ik me niet fijn, maar ik heb wel weer een nacht ervaren zonder wakker worden. Dat vind ik bijzonder om te merken. Echte goede nachten nu. En dus eerder wakker worden dan voorheen steeds het geval was. En dus is er echt ook vooruitgang, ondanks de stressvolle dagen.

Ik ben zojuist naar de kapper geweest, dus dat is ook weer een heuveltje genomen.

Morgen is mijn moeder jarig. Doordat ik uit een groot gezin kom zijn we morgen met 30 man in huis. pffff, weet niet hoe ik dit zal ervaren eerlijk gezegd. Ik zie het wel denk ik maar.... niet over nadenken. 

Heerlijk zo'n nacht! En inderdaad: dan hoef je ook niet zo lang te blijven liggen! 

Ik ben ook naar de kapper geweest. De laatste keer was in december toen in nog overgevoelig was voor geluid. Dus ook voor mij was het een hobbel. Zat er nog niet 100 procent relaxed, maar al stukken beter dan de vorige keer.

Heel veel plezier morgen! Komt vast helemaal goed. Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Senna33:

Ik heb gewoon heerlijk en goed gewerkt, als een zonnetje. Snappen jullie het nou nog? Ik niet... ik voel me ook nog eens hartstikke goed! 

Vanmiddag met huisarts gesproken. Weet niet dat ik stabiel ben op 2x5. Denkt dat ik komende dinsdag al twee weken stabiel ben op 2x2. Nu komt het. Zijn voorstel is dinsdag, een week lang ochtend 2 Mg, avond 1mg. Week daarna ochtend 1mg, avond 1 Mg. Week daarna avond 1 Mg. 

Nu start ik morgen om wat van de eerste 5 mg af te halen. Tot ik daadwerkelijk de mijlpaal van 2x2 mg heb bereikt. Is dit wat mijn huisarts zeg haalbare kaart denken jullie, of is dit zo krom als het maar zijn kan? 

Liefs, Senna 

Waarom heb je hem niet verteld wat de echte stand van zaken is?

Fijn dat je toch lekker hebt kunnen werken. Heel belangrijk.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Senna33:

Ik heb gewoon heerlijk en goed gewerkt, als een zonnetje. Snappen jullie het nou nog? Ik niet... ik voel me ook nog eens hartstikke goed! 

Vanmiddag met huisarts gesproken. Weet niet dat ik stabiel ben op 2x5. Denkt dat ik komende dinsdag al twee weken stabiel ben op 2x2. Nu komt het. Zijn voorstel is dinsdag, een week lang ochtend 2 Mg, avond 1mg. Week daarna ochtend 1mg, avond 1 Mg. Week daarna avond 1 Mg. 

Nu start ik morgen om wat van de eerste 5 mg af te halen. Tot ik daadwerkelijk de mijlpaal van 2x2 mg heb bereikt. Is dit wat mijn huisarts zeg haalbare kaart denken jullie, of is dit zo krom als het maar zijn kan? 

Liefs, Senna 

Ha Senna, het zou haalbaar zijn als je daadwerkelijk op 2x2 zat. Dat zit je nu niet, dus die optie is niet reëel. Weet je al hoe je het gaat aanpakken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen ex-benzogebruikers,:D

Hoe is het slapen bij iedereen gegaan?

Ha Bolletje,

Slapen ging behoorlijk. was wel tegen 6 uur wakker, maar sliep al rond 11 uur, dus tussen de 6 en 7 uur heb ik wel weggeronkt en dat is prima nu.

Vandaag lange werkdag, 6 uur thuis en nu in de weekendrelaxmodus. Geen idee wat we dit weekend gaan doen. Eega is aan de beterende hand gelukkig, we gaan nog maar niet al te veel gekke dingen doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha Senna, het zou haalbaar zijn als je daadwerkelijk op 2x2 zat. Dat zit je nu niet, dus die optie is niet reëel. Weet je al hoe je het gaat aanpakken? 

Op weg met afbouwen naar 2x2. Morgen start, maar rustig aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Senna33:

Omdat hij mij met die dosis niet wilt helpen, maar naar de verslavingszorg gaat sturen.

@Senna33   ...laat je niet gek maken, jij beslistof je hulp wilt van de verslavingszorg. Als de huisarts je niet kan helpenmet wat jij nodig hebt, dan kun jij wat anders zoeken. De huisars komt echt niet achter jou aan als jij niet naar hem toe gaat.

Volg je Eigen plan, ik denk dat je goed bezig bent. Je bent nu binnen een week stabile. Je hebt in de Huiskamer met ervaringsdeskundigen gesproken en je iegen plan gemaakt dat lijkt te werken. Dat kun je hem over 2-3 weken vertellen. Dat je stabile bent, rustig en beter slaapt. Wie is hij dan om te zggen dat je het niet goed doet ...

Hoe je aan de tabletten komt ... die had je nog ... heb je een keer van een huisarts tijdens vakantie gekregen .... je hebt gesproekn met een ervaringsdeskundige en je Eigen afbouw schema opgesteld dat werkt ... wie is hij dan om iets anders voor jou te willen!!!!

Laat je niet gek maken .... Succes met je eerste stap de komende week ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-3-2018 om 18:59 zei Senna33:

Ik heb gewoon heerlijk en goed gewerkt, als een zonnetje. Snappen jullie het nou nog? Ik niet... ik voel me ook nog eens hartstikke goed! 

Vanmiddag met huisarts gesproken. Weet niet dat ik stabiel ben op 2x5. Denkt dat ik komende dinsdag al twee weken stabiel ben op 2x2. Nu komt het. Zijn voorstel is dinsdag, een week lang ochtend 2 Mg, avond 1mg. Week daarna ochtend 1mg, avond 1 Mg. Week daarna avond 1 Mg. 

Nu start ik morgen om wat van de eerste 5 mg af te halen. Tot ik daadwerkelijk de mijlpaal van 2x2 mg heb bereikt. Is dit wat mijn huisarts zeg haalbare kaart denken jullie, of is dit zo krom als het maar zijn kan? 

Liefs, Senna 

Lieve Senna,

de afbouw is  in mijn ogen, ook als je op 4 mg zat niet realistisch. Zo'n plan werk alleen als je er niet afhankelijk van bent en dat ben je wel.

In mijn ogen ben je nu weer een stapje de verkeerde kant op gestapt. Let op: wat ik zeg is niet om je te ontmoedigen, maar om je een weg te laten kiezen die haalbaar is. De stap terug die je gedaan hebt is deze: je hebt eindelijk je dokter betrokken bij je uitdaging, maar in plaats van eerlijk te blijven communiceren heb je jezelf weer in een positie gebracht waarin je weer moet liegen om het rond te krijgen. Dat gaat je uiteindelijk heel veel stress opleveren tijdens de afbouw en dat heb je nu net niet nodig. Wat je nodig heb is een arts die je de pillen blijft voorschrijven totdat je weer helemaal zonder kan. Nu denk hij dat je op 4 zit en dat het goed gaat met 4. En dat is helemaal niet zo. Je werk goed en slaapt goed en voelt je goed, omdat je op een hoge dosis diazepam zit. Je bent afhankelijk van 7,5 mg, misschien ondertussen meer. Je zal uit moeten gaan van 10 mg omdat je ook die dosis nu al enige tijd gebruikt. Om dit goed af te bouwen en dit fysiek en mentaal vol te houden moet je een rustig plan gebruiken, dat past bij de reactie die je lichaam geeft. Niet bij wat de dokter denkt, want die weet niet waar hij het over heeft.

Mijn advies: wees eerlijk tegen je arts over de reden waarom je je eigenlijk goed voelt, namelijk doordat je je doodziek voelde en je op 10 mg terug bent gestapt omdat je gek werd. Zeg dat je beseft dat je een probleem hebt en dat je een ervaringsdeskundige/ benzocoach hebt gesproken en het met die persoon wilt gaan doen. Vraag hem of hij je de medicatie wilt voorschrijven als jij hem op de hoogte houd van je klachten en je vorderingen en je plan.

Ik ben bereid om je te helpen om het plan op te stellen en dit naar je te mailen zodat je dat aan de dokter kan voorleggen. Daarbij kan je uitleggen dat dit een plan is waarbij je meer kans hebt voor je gezin te kunnen blijven zorgen, te kunnen slapen, en misschien te werken. Het benzo ontwenningssyndroom is niet erg bekend bij artsen, wat belachelijk is. Hij moet gaan beseffen dat dit een van de moeilijkste middelen is om af te bouwen, en doet hij dit niet, dan staat hij jou in de weg om goed af te bouwen. Dan kan je het beter zonder hem doen, maar je hebt hem nodig voor de medicatie. 

Je schrijft dat je wil starten met de eerste 5 mg eraf te krijgen. Mijn advies is niet meer dan een 0,5 er af te halen en te kijken hoe je daar op reageert en daar minimaal 1 week aan te wennen. Ga je weer te snel, dan begint hetzelfde liedje opnieuw en zal je weer te ziek worden.

Dikke knuffel, Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...