Spring naar bijdragen

De huiskamer 28-02-2018


Jeshen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Ik weet dat we proberen positief te beginnen, maar van de afgelopen 4 nachten waren er 3 echt slecht. Vannacht dus ook. Al een week maak ik niet meer dan 1.5 uur achter elkaar en die keer van 5 uur achter elkaar is alweer twee weken geleden. Ik kan dat slechte slapen gewoon even niet meer aan. Doe echt mijn best, maar het is gewoon moeilijk. Zit te denken om naar de huisarts te gaan en om Mirtazap.... (weet even niet meer hoe je het schrijft) te vragen, zodat ik toch een keer een beetje kan slapen. Ik weet dat ik helemaal niks meer wil, maar na 10.5 week....

Er waren hier mensen die dit hebben genomen toch?

Fijne koude dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeshen, ik begrijp je zo goed, ik heb als ik niet kan slapen , mirtazapine gekregen van de huisarts, 15 mg , maar ik deed hem door midden 7,5 mg,  doe er zo lang mee,echt misschien nu eens in de 2 a 3 weken een halfje als ik paar nachten erg slecht sliep, , je zou het kunnen bespreken met je h.arts, niet slapen is zo moeilijk dikke knuffel Guusje X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen!

Ik weet dat we proberen positief te beginnen, maar van de afgelopen 4 nachten waren er 3 echt slecht. Vannacht dus ook. Al een week maak ik niet meer dan 1.5 uur achter elkaar en die keer van 5 uur achter elkaar is alweer twee weken geleden. Ik kan dat slechte slapen gewoon even niet meer aan. Doe echt mijn best, maar het is gewoon moeilijk. Zit te denken om naar de huisarts te gaan en om Mirtazap.... (weet even niet meer hoe je het schrijft) te vragen, zodat ik toch een keer een beetje kan slapen. Ik weet dat ik helemaal niks meer wil, maar na 10.5 week....

Er waren hier mensen die dit hebben genomen toch?

Fijne koude dag allemaal! 

Hoi @Jeshen

Allereerst: maak je niet al te druk om het feit dat je na anderhalf uur wakker wordt. Dat heb ik ook en veel mensen hebben dat. Dat komt, omdat een normale slaapcyclus maar ongeveer anderhalf duurt. Iedereen wordt dan (bijna) wakker, veel mensen hebben dat niet door en slapen als het ware gewoon door. Anderen worden wel bewust wakker, maar slapen daarna weer door. Als je nadat je wakker wordt weer in slaap valt is het niet erg en mis je geen slaap. Dat is alleen zo als je daarna (lang) wakker blijft.

Mirtazapine ken ik op zich niet, ik weet dat het van nature een antidepressivum is dat in lage dosering wordt voorgeschreven bij slaapproblemen. 

Zelf heb ik de allerlaagste dosering Quetiapine (Seroquel), al ga ik daar wel mee stoppen. Ook dat wordt in lage doseringen voorgeschreven (ook off label) als hulp bij het slapen.
Je kunt de opties met je huisarts overleggen, maar als het niet nodig is, liever niet doen. 

Ik sliep na de laatste Lorazepamstap bijna niet meer, toen had ik de Seroquel wel even nodig.

En ja, wat is het koud. Net met de hond naar buiten geweest. Binnen is het 30 graden warmer. Dan weet je het wel. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei GUUS:

Die 3 X dat ik het gebruikte 7 5 mg,  sliep ik door tot 7 uur , het hielp mij dus goed,en had niet 15 mg nodig , 

O wauw, dat klinkt verleidelijk. Misschien we 'te'....

En was je overdag ook nog suf? Had het andere bijwerkingen?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Nee Cyclad dan groeit het goed aan elkaar.

Hé Jesh. heb je gisteren nog geprobeerd wat te gaan liggen? Ga maar niet wandelen met keuteltje hoor, veel te koud. Lekker op de bank met haar op je borst. Dat ontspant.

@bolletje Nee, gisteren niet. Niet handig, want zo kom ik er niet vanaf, maar beebje sliep niet veel overdag. Dus aan de wandel gegaan. 

Sterkte zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi @Jeshen

Allereerst: maak je niet al te druk om het feit dat je na anderhalf uur wakker wordt. Dat heb ik ook en veel mensen hebben dat. Dat komt, omdat een normale slaapcyclus maar ongeveer anderhalf duurt. Iedereen wordt dan (bijna) wakker, veel mensen hebben dat niet door en slapen als het ware gewoon door. Anderen worden wel bewust wakker, maar slapen daarna weer door. Als je nadat je wakker wordt weer in slaap valt is het niet erg en mis je geen slaap. Dat is alleen zo als je daarna (lang) wakker blijft.

Mirtazapine ken ik op zich niet, ik weet dat het van nature een antidepressivum is dat in lage dosering wordt voorgeschreven bij slaapproblemen. 

Zelf heb ik de allerlaagste dosering Quetiapine (Seroquel), al ga ik daar wel mee stoppen. Ook dat wordt in lage doseringen voorgeschreven (ook off record) als hulp bij het slapen.
Je kunt de opties met je huisarts overleggen, maar als het niet nodig is, liever niet doen. 

Ik sliep na de laatste Lorazepamstap bijna niet meer, toen had ik de Seroquel wel even nodig.

En ja, wat is het koud. Net met de hond naar buiten geweest. Binnen is het 30 graden warmer. Dan weet je het wel. 

Van de afgelopen 4 dagen sliep ik er 1 weer steeds verder. De andere 3 niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Jeshen:

Van de afgelopen 4 dagen sliep ik er 1 weer steeds verder. De andere 3 niet. 

Ja, dat is niet zoals het moet natuurlijk. 

Ik heb dat zo soms ook nog wel. Dat lukt de 1e slaapcyclus wel, of ik word er snel uit wakker en dan kom ik niet meer in slaap. Ontwenning.....
Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Jeshen:

O wauw, dat klinkt verleidelijk. Misschien we 'te'....

En was je overdag ook nog suf? Had het andere bijwerkingen?

Nee, want ik had echt medicijnen afgezworen na de oxzazepam, maar aangezien ik chronische stress had,sliep ik niet  meer,  ja dan bouw je ,snachts alleen maar meer stress op  dus echt met h.arts gepraat hij rade mij dit aan, ik heb geen bijwerkingen, maar ja, ik weet inmiddels hoe ieder anders kan reageren op een medicijn. Dus ik spreek voor mijzelf, ik ben er blij mee, misschien 3 X nodig gehad in al die weken, een magnesium tablet neem ik nu voor slapen, , en dat gaat ook goed nu, ,   X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi guys, ik krijg mijzelf niet goed van de grond. Mijn lief is vertrokken een uur geleden en is de komende dagen weg. Wat is er nou zo erg aan? Wat brengt mij nou zo in verwarring? Waarom wil ik in bed gaan liggen en heel dramatisch gaan huilen en zeggen : ik wil dit niet! Ik kan dit niet!! Boehoe....? Zo nutteloos! En toch moet ik er tegen vechten. Ik moet er voor vechten om een constructieve oplossing te bedenken.  Alles maakt me nog onrustig en paniekerig helaas.  Het zal er op uit draaien dat ik naar mijn ouders ga, want dat lijkt echt de beste optie nu. Zucht.... gelukkig schijnt de zon veel, al wil ik echt niet naar buiten met die snerpende kou.

@bolletjesterkte met de arm. Hoop dat het gewoon lekker zelf kan genezen. Operaties geven alleen maar weer meer risico's en moet er weer verdoving je lijf in enzo. Nee, beter als het zo kan. Hoop dat je niet veel door de kou wordt geteisterd.

@Jeshen ga je toch nog naar buiten met ukkie of blijf je binnen?

@mito Alles hebben klinkt geweldig, maar is denk ik voor niemand goed. Sommige mensen hebben ernstig tekort. Dat is wel een probleem.

@Ema Houd je het nog vol vrouwtje? Krijg je nu meer hulp?

@Cyclad58 Vrij vandaag?

Dikke knuffel voor jullie allen.

Ik ga nog maar even rusten eerst. Lijk het nodig te hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen!

Ik weet dat we proberen positief te beginnen, maar van de afgelopen 4 nachten waren er 3 echt slecht. Vannacht dus ook. Al een week maak ik niet meer dan 1.5 uur achter elkaar en die keer van 5 uur achter elkaar is alweer twee weken geleden. Ik kan dat slechte slapen gewoon even niet meer aan. Doe echt mijn best, maar het is gewoon moeilijk. Zit te denken om naar de huisarts te gaan en om Mirtazap.... (weet even niet meer hoe je het schrijft) te vragen, zodat ik toch een keer een beetje kan slapen. Ik weet dat ik helemaal niks meer wil, maar na 10.5 week....

Er waren hier mensen die dit hebben genomen toch?

Fijne koude dag allemaal! 

Er zijn ruime hoeveelheid verhalen bij mij bekend van benzo slachtoffers die tijdelijk ondersteuning hadden van mirtazepine en daar baat bij hadden. Het is mij niet bekend hoe het stoppen was, behalve van 1 dame. Die stopte er mee nadat ze 4 maanden klaar was met afbouwen en was uiteindelijk blij dat ze 5 a 6 uur op natuurlijke wijze sliep. Sterke vrouw, want ze werkte toen ook al weer gewoon.

Zou het zeker bespreken met je arts, want een beetje hulp kan best fijn zijn, na zoveel maanden weinig slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Kannietmeer:

i guys, ik krijg mijzelf niet goed van de grond. Mijn lief is vertrokken een uur geleden en is de komende dagen weg. Wat is er nou zo erg aan? Wat brengt mij nou zo in verwarring? Waarom wil ik in bed gaan liggen en heel dramatisch gaan huilen en zeggen : ik wil dit niet! Ik kan dit niet!! Boehoe....? Zo nutteloos! En toch moet ik er tegen vechten. Ik moet er voor vechten om een constructieve oplossing te bedenken.  Alles maakt me nog onrustig en paniekerig helaas.  Het zal er op uit draaien dat ik naar mijn ouders ga, want dat lijkt echt de beste optie nu. Zucht.... gelukkig schijnt de zon veel, al wil ik echt niet naar buiten met die snerpende kou.

@Cyclad58 Vrij vandaag?

Dikke knuffel voor jullie allen.

Ik ga nog maar even rusten eerst. Lijk het nodig te hebben.

 

Knuffel terug, Liz! 
Wat ik in het andere topic al schreef, het is herkenbaar. Je kunt het, maar je vertrouwen om alleen te zijn is weg. Als je naar je ouders gaat is dat prima, je moet nu doen wat het beste voelt. Als je toch besluit alleen thuis te blijven dan zal het lastig zijn, maar je doorstaat het en dat geeft je vertrouwen wellicht de boost die je nodig hebt. 
En mocht je aanspraak nodig hebben, je weet me te vinden! 

 En nee, vrij ben ik niet. Ik ben regulier om de 14 dagen op woensdag vrij. Vandaag is mijn werkwoensdag, ik werk wel thuis, 6 uur. De bedoeling is dat ik vanaf 15 maart weer volledig hersteld wordt gemeld. Het gaat nu vrij goed, dus daar streef ik wel naar. Gelukkig kan ik altijd thuis werken als ik slecht slaap en daardoor niet comfortabel ben om naar mijn werk te reizen. 

Ondertussen ben ik al 3 keer de kou in geweest. Ik keer om Foxy uit te laten, daarna met Magda naar de huisarts (gaat gelukkig beter met haar) en vervolgens belde mijn  zoon op of ik hem kon halen op zijn werkadres, want zijn werkbus startte niet meer. Wel een aparte werkdag voor mij op die manier! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta buiten op een natuurijsbaan met mijn 3-jarige. Brr maar leuk en goede afleiding. 

Wauw ik herken dat niet alleen willen zijn zo! Ik houd het al langer vol nu dan eerst, maar die week over 2.5 week beangstigt mij enorm! Vandaar dat ik weer wil werken. 

Doe wat je goed lijkt @Kannietmeer

Blij om te horen dat ook dat over gaat @Cyclad58

Ik twijfel af en toe enorm of wat ik voel nog aanpassing na benzo-ontwenning is, maar als ik dit lees, denk ik steeds: dat heb ik ook!! 

Ik heb een journalistieke opleiding gedaan en zit er nog steeds aan te denken hier iets mee te doen!

Ga snel weer naar mijn 3-jarige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jeshen:

Ik sta buiten op een natuurijsbaan met mijn 3-jarige. Brr maar leuk en goede afleiding. 

Wauw ik herken dat niet alleen willen zijn zo! Ik houd het al langer vol nu dan eerst, maar die week over 2.5 week beangstigt mij enorm! Vandaar dat ik weer wil werken. 

Doe wat je goed lijkt @Kannietmeer

Blij om te horen dat ook dat over gaat @Cyclad58

Ik twijfel af en toe enorm of wat ik voel nog aanpassing na benzo-ontwenning is, maar als ik dit lees, denk ik steeds: dat heb ik ook!! 

Ik heb een journalistieke opleiding gedaan en zit er nog steeds aan te denken hier iets mee te doen!

Ga snel weer naar mijn 3-jarige.

Het is echt te wijten aan de benzo's, Jeshen. 
Geniet van je natuurmoment! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag samen,

K.N.M. een hele dikke knuffel voor jou. Je doet het goed meis. Anders kom hier maar een lekker bakkie halen:)

Nou hier komt ie. Ik hoef niet geopereerd te worden, hé gelukkig. M'n pols is op 5 plekken gebroken vandaar dat het zo'n pijn doet. Kan nog wel even duren. Maar gelukkig geen operatie. Dat is zo onnatuurlijk. Bovendien kan ik niet in het ziekenhuis liggen want ik heb 4 lieve dierenkindjes hier die ik alleen maar kan verzorgen en 's avonds in bed in slaap kan knuffelen.:D Dus het gaat de goeie kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bolletje:

Goeiemiddag samen,

K.N.M. een hele dikke knuffel voor jou. Je doet het goed meis. Anders kom hier maar een lekker bakkie halen:)

Nou hier komt ie. Ik hoef niet geopereerd te worden, hé gelukkig. M'n pols is op 5 plekken gebroken vandaar dat het zo'n pijn doet. Kan nog wel even duren. Maar gelukkig geen operatie. Dat is zo onnatuurlijk. Bovendien kan ik niet in het ziekenhuis liggen want ik heb 4 lieve dierenkindjes hier die ik alleen maar kan verzorgen en 's avonds in bed in slaap kan knuffelen.:D Dus het gaat de goeie kant op.

Dat is echt goed nieuws, @bolletje
Fijn dat een operatie niet nodig is. Ben blij voor je!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...