Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 13 februari

Cyclad58

Aanbevolen berichten

Ik zit dan op zo´n dag als vandaag te overpeinzen wat er de afgelopen dagen gebeurd is. 

Nu had ik zondag last van spiertrekkingen, maandag ook. Dat was een paar weken weg. Ik voelde me nog prima tot gisteravond, maar waarschijnlijk was het toch een voorbode van een wave. Ik heb vannacht soms liggen schoppen in bed, omdat mijn benen erg onrustig waren. 
Mijn vertrouwen is omgeslagen in twijfel. Komt het nog goed? Komt dit nog goed? Als jullie met dergelijke klachten komen weet ik altijd prima te vertellen dat het allemaal goed komt, maar hoe vertel je het jezelf zodat je er ook in gaat geloven?
Jullie mogen rustig weten dat ik al de hele dag snak naar een rustgevende benzo. Grrrr! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Cyclad58:

Nee, dat niet. Wel slapeloosheid. te veel suikers. Had ook nog pannenkoeken met stroop gegeten. 

Had je daar ook al last van voor de benzo's? 

Gaat goedkomen @Cyclad58 Jij pept ons ook altijd op, maar jij bent niet voor niks een voorbeeld voor ons. Jouw mooie momenten overheersen. Dit dipje kom je door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

Ik zal vandaag de huiskamerdeur eens openen.

Tja, daar zit ik dan. In volle vertwijfeling. Het ging een paar weken erg goed, gisteren ook een prima dag en vannacht....kon ik de slaap niet vatten. Keel deed zeer, ik kreeg buikpijn, spiertrekkingen, spierschokken zelfs, zag dingen die er niet zijn en werd onrustig. Gevolg, volledig slapeloze nacht.
Dat dat nog steeds zo heftig kan zijn valt me niet mee, maar ik moet het maar accepteren. 
Ik probeer thuis maar wat te werken, stap in elk geval niet in de auto.

Hoe was jullie nacht?

Lieve Ad, klachten kunnen zeker getriggerd worden. Ik merk dat ook zeker. Maar zit daar niet te veel over in hoor. Natuurlijk houd je in gedachten dat je beter niet te veel suiker kan eten. Maar ik herinner me ook een biertje dat je gedronken hebt zonder problemen. Persoonlijk had ik meer klachten doordat ik een griepachtig iets in mijn systeem had met keelpijn wat ook even bevochten moest worden. Met gevolg dat mijn vermoeidheid dubbel was en duizeligheid en trillingen in mijn lichaam weer meer aanwezig waren en mijn stemming vlakker en sjaggie was. Er kan dus van alles zijn wat onze klachten even kan triggeren. Echt weten hoe en wat zullen we denk ik niet. Maak je niet te veel zorgen, en inderdaad kan je doen wat Bestwel ook zei: toch een tijdje probiotica proberen die niet alleen je darmen maar ook de receptoren groei bevorderd.

Dikke knuffel. Niet direct in de put gaan zitten, maar gewoon accepteren, hoe moeilijk dat ook lijkt. Het is niet zo ingewikkeld als je bedenkt dat je gewoon op weg bent. Je weet waar je vandaan kwam, je weet waar je naar toe gaat, en de weg ertussen is nog niet afgelopen. Omarm die reis ernaartoe. In rust hersteld alles ook beter, dan als je je druk maakt. :rose:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Bestwel:

Een houvast dat mij is gegeven door iemand die hersteld is: Alle klachten die je hebt, komen door de benzo's, en het gaat over. Gewoon volhouden ... Een mooi houvast voor als we onrustig zijn.

Nog maar weer eens ons houvast .... het lijkt wel een gebed :-)

HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag.
Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven. Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen. He symptomen zijn heel vervelend, maar ongevaarlijk. We moeten het niet belangrijk maken, want dat is het niet. Het is een teken van herstel en bij iedereen komt het uiteindelijk goed. De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent.
Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg.

Klopt Bestwel,  zo ervaar ik het ook,  X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...