Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Ik zal vandaag de huiskamerdeur eens openen. Tja, daar zit ik dan. In volle vertwijfeling. Het ging een paar weken erg goed, gisteren ook een prima dag en vannacht....kon ik de slaap niet vatten. Keel deed zeer, ik kreeg buikpijn, spiertrekkingen, spierschokken zelfs, zag dingen die er niet zijn en werd onrustig. Gevolg, volledig slapeloze nacht. Dat dat nog steeds zo heftig kan zijn valt me niet mee, maar ik moet het maar accepteren. Ik probeer thuis maar wat te werken, stap in elk geval niet in de auto. Hoe was jullie nacht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Jemig Cyclad wat lijkt me dat eng zeg en wat fijn dat je weet waar het vandaan komt. Hoe voel je je nu? Ben je erg moe? Raar hé dat dat nu nog kan komen? Jezelf maar lekker verwennen en rustig aan doen vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Goedemorgen, Ik heb vannacht weer 3 uur geslapen, toen 2 uur en vervolgens liggen soezen, ben er blij mee. Ga zo de baby showen op mijn werk. Wat een nare ervaring @Cyclad58 Dat zo'n nacht dan ook meteen zo heftig is. Rustig aan werken vandaag. Vannacht wordt vast weer beter. Zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 5 minuten geleden zei bolletje: Jemig Cyclad wat lijkt me dat eng zeg en wat fijn dat je weet waar het vandaan komt. Hoe voel je je nu? Ben je erg moe? Raar hé dat dat nu nog kan komen? Jezelf maar lekker verwennen en rustig aan doen vandaag. Ik voel me inderdaad moe en erg onrustig helaas. Geen angst of paniek, maar wel onrust. Snap er zelf niets van, had gisteren een prima dag en daarvoor goede weken. En toch slaat dat duiveltje weer toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 2 minuten geleden zei Jeshen: Goedemorgen, Ik heb vannacht weer 3 uur geslapen, toen 2 uur en vervolgens liggen soezen, ben er blij mee. Ga zo de baby showen op mijn werk. Wat een nare ervaring @Cyclad58 Dat zo'n nacht dan ook meteen zo heftig is. Rustig aan werken vandaag. Vannacht wordt vast weer beter. Zet 'm op! Fijn dat jij een goede nacht hebt gehad, @Jeshen Het is je zo gegund! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Goedemorgen, Wat rot, dat het je zo goed gaat en dan even weer flink tegen zit. Doe lekker rustig aan en geniet van het koude zonnetje dat volop te zien is vandaag. Dat geldt ook voor alle anderen. Ik heb gister uiteindelijk nog 2 Mg genomen. Dus 7,5 over de dag verdeelt. Ik heb wel goed geslapen ( 8 uur ) en de dag ervoor niet. Wel zere nek, maar ik schijn met mijn kussens te hebben gegooid, en had er vanmorgen geen meer. Het is goede nacht (en ) en slechte nacht ( en ) . Ik zit nu midden in mijn proces. Vandaag dag 2 van de afbouw. Ik kan alleen maar hopen dat ik hier zonder teveel kleerscheuren vanaf kom Liefs Senna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 1 uur geleden zei Cyclad58: Ik zal vandaag de huiskamerdeur eens openen. Tja, daar zit ik dan. In volle vertwijfeling. Het ging een paar weken erg goed, gisteren ook een prima dag en vannacht....kon ik de slaap niet vatten. Keel deed zeer, ik kreeg buikpijn, spiertrekkingen, spierschokken zelfs, zag dingen die er niet zijn en werd onrustig. Gevolg, volledig slapeloze nacht. Dat dat nog steeds zo heftig kan zijn valt me niet mee, maar ik moet het maar accepteren. Ik probeer thuis maar wat te werken, stap in elk geval niet in de auto. Hoe was jullie nacht? CYCLAD, absoluut niet fijn voor jou , maar alles wat in jou berichtje staat, is wat ik ook ervaarde en nog, nu wel in mindere mate maar na 4 mnd, goeie dagen, maar opeens weer een dag (dagen) en dan is het zo moeilijk voor mij om te geloven wanneer stopt dit.? Wanneer ben ik weer wie ik was? Daarom is voor mij de herkenning van jou berichtje voor mij een steun , Cyclad we gaan er weer voor, het komt goed, met steun van alle forumleden de steun die we van allemaal krijgen X guusje Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Zojuist zei GUUS: CYCLAD, absoluut niet fijn voor jou , maar alles wat in jou berichtje staat, is wat ik ook ervaarde en nog, nu wel in mindere mate maar na 4 mnd, goeie dagen, maar opeens weer een dag (dagen) en dan is het zo moeilijk voor mij om te geloven wanneer stopt dit.? Wanneer ben ik weer wie ik was? Daarom is voor mij de herkenning van jou berichtje voor mij een steun , Cyclad we gaan er weer voor, het komt goed, met steun van alle forumleden de steun die we van allemaal krijgen X guusje Dank je wel, Guusje! X Het voelt inderdaad niet fijn, ik weet alleen niet of ik dit nu alleen aan de benzo ontwenning moet wijten. Heb gisteravond ook onverstandig gegeten (gesnoept!) en daar heb ik nu last van. Soort van eigen schuld...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 1 uur geleden zei Senna33: Goedemorgen, Wat rot, dat het je zo goed gaat en dan even weer flink tegen zit. Doe lekker rustig aan en geniet van het koude zonnetje dat volop te zien is vandaag. Dat geldt ook voor alle anderen. Ik heb gister uiteindelijk nog 2 Mg genomen. Dus 7,5 over de dag verdeelt. Ik heb wel goed geslapen ( 8 uur ) en de dag ervoor niet. Wel zere nek, maar ik schijn met mijn kussens te hebben gegooid, en had er vanmorgen geen meer. Het is goede nacht (en ) en slechte nacht ( en ) . Ik zit nu midden in mijn proces. Vandaag dag 2 van de afbouw. Ik kan alleen maar hopen dat ik hier zonder teveel kleerscheuren vanaf kom Liefs Senna Wat fijn dat je nu een goede nacht had, @Senna33 Dat kon je wel gebruiken. X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 19 minuten geleden zei Cyclad58: Dank je wel, Guusje! X Het voelt inderdaad niet fijn, ik weet alleen niet of ik dit nu alleen aan de benzo ontwenning moet wijten. Heb gisteravond ook onverstandig gegeten (gesnoept!) en daar heb ik nu last van. Soort van eigen schuld...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Zojuist zei GUUS: Van snoepen? Spiertrekkingen? Dat wist ik niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 (bewerkt) 13 minuten geleden zei GUUS: Van snoepen? Spiertrekkingen? Dat wist ik niet? Nee, dat niet. Wel slapeloosheid. te veel suikers. Had ook nog pannenkoeken met stroop gegeten. 13 februari 2018 bewerkt door Cyclad58 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Ik heb het idee dat wij allemaal "Heftig" reageren op veranderingen in ons gevoel, met name gevoelens die we niet kennen of gewend zijn ... deze zijn vreemd en dat maakt ons angstig. Ik weet niet hoe symtomen als spiertrekkingen en krampen daar in passen, maar wat benzo's natuurlijk doe is zenuwen beinvloeden .... Wij moeten wennen aan het aangaan van onbekende prikkels, gevoelens en de heftigheid waarmee dat kan binnen komen. Door de verdoving van de benzo's is alles afgevlakt en moeten we leren. Ook hierin kan het volgens mij zijn dat langdurig gebruik een andere weg en tijd heeft om de belevingswereld op orde te krijgen ... 10 jaar verdoving en afvlakking zal een heel ander effect hebben dan 3 maanden .... de fysieke reacties op ontwenning en afbouw lijken we sterk op elkaar ... Ik heb geen last van spiertrekkingen of krampen, wel opgeblazen gevoel en mist in mijn hoofd. Dat is niet altijd hetzelfde, het is er wel, het is er niet, etc ..... Ik ben niet CT gestopt maar heb heel langzaam afgebouwd, dat kan een verschil zijn. Cyclad .... Merk jij dat het golft gedurende dag? Is het minder heftig dan de vorige dip? Is het anders? Allemaal geadchten .... het komt en het gaat .... volhouden, uiteindelijk komt het goed, dat hoor ik van de mensen die succesvol hebben afgebouwd. Hoe lang dat duurt weet niemand, we kunnen het niet afdwingen. Goed voor onszelf zorgen is het enige dat we kunnen doen .... verliezen we onszelf een keer ... niks aan de hand, dat heeft iedereen ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Een houvast dat mij is gegeven door iemand die hersteld is: Alle klachten die je hebt, komen door de benzo's, en het gaat over. Gewoon volhouden ... Een mooi houvast voor als we onrustig zijn. Nog maar weer eens ons houvast .... het lijkt wel een gebed :-) HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag. Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven. Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen. He symptomen zijn heel vervelend, maar ongevaarlijk. We moeten het niet belangrijk maken, want dat is het niet. Het is een teken van herstel en bij iedereen komt het uiteindelijk goed. De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent. Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Hopelijk dat je vannacht weer wat beter slaapt Cyclad. Laat de moed niet zakken hé? Je bent zo goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Bestwel: Ik heb het idee dat wij allemaal "Heftig" reageren op veranderingen in ons gevoel, met name gevoelens die we niet kennen of gewend zijn ... deze zijn vreemd en dat maakt ons angstig. Ik weet niet hoe symtomen als spiertrekkingen en krampen daar in passen, maar wat benzo's natuurlijk doe is zenuwen beinvloeden .... Wij moeten wennen aan het aangaan van onbekende prikkels, gevoelens en de heftigheid waarmee dat kan binnen komen. Door de verdoving van de benzo's is alles afgevlakt en moeten we leren. Ook hierin kan het volgens mij zijn dat langdurig gebruik een andere weg en tijd heeft om de belevingswereld op orde te krijgen ... 10 jaar verdoving en afvlakking zal een heel ander effect hebben dan 3 maanden .... de fysieke reacties op ontwenning en afbouw lijken we sterk op elkaar ... Ik heb geen last van spiertrekkingen of krampen, wel opgeblazen gevoel en mist in mijn hoofd. Dat is niet altijd hetzelfde, het is er wel, het is er niet, etc ..... Ik ben niet CT gestopt maar heb heel langzaam afgebouwd, dat kan een verschil zijn. Cyclad .... Merk jij dat het golft gedurende dag? Is het minder heftig dan de vorige dip? Is het anders? Allemaal geadchten .... het komt en het gaat .... volhouden, uiteindelijk komt het goed, dat hoor ik van de mensen die succesvol hebben afgebouwd. Hoe lang dat duurt weet niemand, we kunnen het niet afdwingen. Goed voor onszelf zorgen is het enige dat we kunnen doen .... verliezen we onszelf een keer ... niks aan de hand, dat heeft iedereen ... Nee, ik kan niet zeggen dat het golft bij mij. Mijn vorige dip was zo`n 4 weken terug (daar zit eigenlijk best veel tijd tussen) en toen was het erg heftig. Nu heb ik vooral buikklachten, maar die wijt ik toch grotendeels aan mijn slechte eetgedrag van gisteren. Dat moet ik echt niet meer doen. De onrust die ermee gepaard gaat is niet fijn, maar zal wel weer overgaan. Wel maak ik me wat ongerust over de verschijnselen van afgelopen nacht, maar dat zijn nu juist verschijnselen die wel bij ontwenning genoemd worden. Ik baal er vooral verschrikkelijk van dat het nu weer mis is. Ik moet dat accepteren, maar dat blijft mij moeite kosten. 13 februari 2018 bewerkt door Cyclad58 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 3 minuten geleden zei bolletje: Hopelijk dat je vannacht weer wat beter slaapt Cyclad. Laat de moed niet zakken hé? Je bent zo goed bezig. Dank je Bolletje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 @Cyclad58 Is het vooral het ongemak van de buik dat je onrustig maakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 13 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Bestwel: @Cyclad58 Is het vooral het ongemak van de buik dat je onrustig maakt? Ja, dat voornamelijk. 13 februari 2018 bewerkt door Cyclad58 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 2 uur geleden zei Jeshen: Goedemorgen, Ik heb vannacht weer 3 uur geslapen, toen 2 uur en vervolgens liggen soezen, ben er blij mee. Ga zo de baby showen op mijn werk. Wat een nare ervaring @Cyclad58 Dat zo'n nacht dan ook meteen zo heftig is. Rustig aan werken vandaag. Vannacht wordt vast weer beter. Zet 'm op! Dat is super voor je Jeshen, zie je het is vallen en opstaan dit hele proces, opeens staan we allemaal recht op, de overwinning van de benzo,s !,,, X guusje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 @Cyclad58 Ja dat heb ik ook ... maar nu beduidend minder dan een paar maanden geleden. Ik weet dat het de "Benzo-Belly" is ... daar is niks aan te doen, al heb ik het idee ProBiotica mij de laatste tijd wat verlichting heeft geveven. @Kannietmeer heeft een tijdje terug wat toelichting op Probiotica gepost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 2 uur geleden zei Senna33: Goedemorgen, Wat rot, dat het je zo goed gaat en dan even weer flink tegen zit. Doe lekker rustig aan en geniet van het koude zonnetje dat volop te zien is vandaag. Dat geldt ook voor alle anderen. Ik heb gister uiteindelijk nog 2 Mg genomen. Dus 7,5 over de dag verdeelt. Ik heb wel goed geslapen ( 8 uur ) en de dag ervoor niet. Wel zere nek, maar ik schijn met mijn kussens te hebben gegooid, en had er vanmorgen geen meer. Het is goede nacht (en ) en slechte nacht ( en ) . Ik zit nu midden in mijn proces. Vandaag dag 2 van de afbouw. Ik kan alleen maar hopen dat ik hier zonder teveel kleerscheuren vanaf kom Liefs Senna Ik duim voor je mee hoor Senna, ! Go! X GUUSJE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 1 uur geleden zei Cyclad58: Nee, ik kan niet zeggen dat het golft bij mij. Mijn vorige dip was zo`n 4 weken terug (daar zit eigenlijk best veel tijd tussen) en toen was het erg heftig. Nu heb ik vooral buikklachten, maar die wijt ik toch grotendeels aan mijn slechte eetgedrag van gisteren. Dat moet ik echt niet meer doen. De onrust die ermee gepaard gaat is niet fijn, maar zal wel weer overgaan. Wel maak ik me wat ongerust over de verschijnselen van afgelopen nacht, maar dat zijn nu juist verschijnselen die wel bij ontwenning genoemd worden. Ik baal er vooral verschrikkelijk van dat het nu weer mis is. Ik moet dat accepteren, maar dat blijft mij moeite kosten. Dat accepteren he. ? Daar heb ik zelf ook heel veel moeite mee, , ik ga twijfelen van hedb ik niets anders lichamelijks? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 @Cyclad58 wat naar voor je na zo'n lange tijd. Gelukkig weet je deels waar het door kon komen. Hoop dat je je snel weer goed voelt sterkte. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 3 uur geleden zei Cyclad58: Nee, dat niet. Wel slapeloosheid. te veel suikers. Had ook nog pannenkoeken met stroop gegeten. Hmm ok, ik snoep ook nog wel eens... chipsjes bijvoorbeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden