Cyclad58 Geplaatst 12 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2018 11 uur geleden zei Senna33: Dankjewel Ik zal echt eerst aan mijzelf moeten werken. En dat is nogal wat. Ik heb er zelf een puinhoop van gemaakt. Ik heb vanacht wakker gelegen terwijl ik eergisteren heerlijk geslapen had. Vandaag begint mijn afbouw diazepam. Ochtend 5 Mg en middag 2 Mg. Ik ben er klaar voor, en hopenlijk met succes. Een drukke week voor de boeg, maar ik ga proberen tussendoor een verwijzing te krijgen naar een psycholoog. Dat heb ik echt wel nodig. Bedankt voor jullie steun. Verder weet gewoon niemand iets van mijn problematiek. Ik heb het vermoeden dat ik de laatste periode een angst stoornis heb ontwikkeld. Omgaan met stress heb ik eigenlijk nooit gekund. Tot op zekere hoogte. Liefs Senna x Senna, ik heb veel respect voor je. je hebt het absoluut niet gemakkelijk, maar je slaat je er op jouw manier toch steeds weer doorheen. En die angststoornis.....dat werd mij ook verteld. Inmiddels weet ik dat de angst of de onrust door de benzo's werd geactiveerd na het afbouwen. Is het dan een angststoornis? Ik denk het niet, hooguit een ontwenningssymptoom. Ik hoop dat je snel weer de oude wordt, aan je vechtlust zal het zeker niet liggen, die vind ik bewonderenswaardig hoog. X, Ad Lynn86 en Senna33 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 12 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2018 Lieve S, dapper dat je dat eerlijk aan jezelf kunt bekennen en aan ons. Dat is een eerste stap naar verandering. Dikke knuffel voor een dappere vrouw. En sterkte met de afbouw! X Ema reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 14 uur geleden zei Kannietmeer: Lieve S, dapper dat je dat eerlijk aan jezelf kunt bekennen en aan ons. Dat is een eerste stap naar verandering. Dikke knuffel voor een dappere vrouw. En sterkte met de afbouw! X Zeker dapper ! Respect! X guusje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Ik kan niet goed slaapen door die afbouwen wan lorozepam wat en hel niet normal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Beste @Erna helaas is dat een bijwerking van het stoppen. Slaap je wel iets of helemaal niet. Het gaat weer goedkomen, maar duurt lang. Houd moed. Dat doe ik ook. Mede dankzij de mensen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Pfff ok hoop dat komt goed echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Zojuist zei Ema: Pfff ok hoop dat komt goed echt Het komt goed, Ema! Echt, houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ik voel rare klagte als iemand met een naald prikt op mij licham overal duizeleg miselijk wat een elende ik slaap niet goed woord wakker met angst dut alles pijn ga die oit over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 @Ema hoe bouw jij af met de lorazepam als ik vragen mag? Je hebt hele zware ontwenningsverschijnselen en misschien betekent dat dat je te snel afbouwd!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ne ik ben begine ik slik 3x2.5 ben begone met 2 mg 3 keer per dag ben nu bezig met die 3 weeke en ik wil 1 mand insteke in die 2 mg doe ik verkiert of Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 (bewerkt) Dat is erg veel in een keer. @Ema Je bedoeld dat je ipv 2,5mg per keer nu 2mg pakt per keer. Dat wil zeggen dat je 1,5 per dag minder slikt dat is echt teveel. Je kunt het beste gaan minderen in overleg met je arts. Wat je nu afbouwd is echt teveel in een keer voor lorazepam. 0,5mg minderen bij alleen het ochtend pilletje, of middag, of avond maar niet bij alle drie tegelijk doen!!!! Overleg met je dokter of psy je behandelend arts. Niet zelf zomaar iets gaan doen. Want dan krijg je zulke heftige ontwenningsverschijnselen. @Kannietmeer kun je aub even meelezen. Xx 18 februari 2018 bewerkt door Lynn86 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Pfff dan moet ik alles opnieuw en die pil helept niks om betje rustig blijfe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 @Ema bel morgen je arts even. En maak samen een afbouw schema wat bij jou past. Iedereen doet het anders en ook ieder lichaam reageert anders op de afbouw. Zo langzaam mogelijk afbouwen en kijken wat je aankan. Neem de tijd. Overleg morgen met je arts. Luister naar je lichaam @Ema Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Beste bij arts overlege Dank je voor je reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 (bewerkt) Ja @Ema samen met je arts. En rustig afbouwen dan voel je je stukken beter. Hou vol uiteindelijk komt alles goed. Maar wel in overleg met je dokter/arts Sterkte meis Ik weet wat je voelt. Je bent niet alleen 18 februari 2018 bewerkt door Lynn86 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ik hoop dat goed komt zo is echt zwaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Dank je pfff zo zwaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 1 minuut geleden zei Ema: Dank je pfff zo zwaar Het is ook zwaar maar het komt goed. Denk maar aan de lente en de zomer die eraan komen heerlijk dat zonnetje en de vogeltjes die vrolijk fluiten. Dat zal je ook gauw goed doen. X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hoopvol Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 @Cyclad58 @Kannietmeer effe heel vlug iets van me laten horen, want ik ben hier al een eeuwigheid (zo lijkt het toch) niet meer geweest. Ik zie eindelijk, na meer dan een jaar CT te zijn gegaan, licht aan het einde van mijn ellende-tunnel. Ik ben er nog steeds niet, maar het gaat zoveel beter met me. En die huiskamer toestanden hier, ik begrijp er nog niet heel veel van. Ik neem binnenkort eens de tijd om wat meer van mijn ervaringen van de laatste drie maanden neer te pennen. Liefs aan allen, Vicky HOOPVOL Cyclad58 en Kannietmeer reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 1 uur geleden zei Lynn86: Het is ook zwaar maar het komt goed. Denk maar aan de lente en de zomer die eraan komen heerlijk dat zonnetje en de vogeltjes die vrolijk fluiten. Dat zal je ook gauw goed doen. X Ik heb erege spir pijn overal ik probier aan iets leuks te denken maar lukt niet xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Pffff ik hoop dat oit over is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mito Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ik wens een ieder een gezond en vreugdevol leven. Die medicijnen helpen daar niet bij .... dat weet een ieder. Zo af en toe weet ik niet te zeggen hoe het moet. Het enige wat ik kan zeggen is dat het moet. mito Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Op 2/12/2018 om 17:25 zei Cyclad58: Senna, ik heb veel respect voor je. je hebt het absoluut niet gemakkelijk, maar je slaat je er op jouw manier toch steeds weer doorheen. En die angststoornis.....dat werd mij ook verteld. Inmiddels weet ik dat de angst of de onrust door de benzo's werd geactiveerd na het afbouwen. Is het dan een angststoornis? Ik denk het niet, hooguit een ontwenningssymptoom. Ik hoop dat je snel weer de oude wordt, aan je vechtlust zal het zeker niet liggen, die vind ik bewonderenswaardig hoog. X, Ad Hallo allemaal, en Senna, ook ik heb zoveel meer last gekregen na stoppen van de oxza. Angst van word ik nog wel beter,? en zoveel stress in mijn lichaam, we ontwikkelen dit niet zelf,maar wat Cyclad schrijft dat zijn de benzo,s die nog in ons zenuwgestel zitten, je bent zo,n knokker, ook dit komt weer goed, knuffel Guusje, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 19 uur geleden zei hoopvol: @Cyclad58 @Kannietmeer effe heel vlug iets van me laten horen, want ik ben hier al een eeuwigheid (zo lijkt het toch) niet meer geweest. Ik zie eindelijk, na meer dan een jaar CT te zijn gegaan, licht aan het einde van mijn ellende-tunnel. Ik ben er nog steeds niet, maar het gaat zoveel beter met me. En die huiskamer toestanden hier, ik begrijp er nog niet heel veel van. Ik neem binnenkort eens de tijd om wat meer van mijn ervaringen van de laatste drie maanden neer te pennen. Liefs aan allen, Vicky HOOPVOL Ha lieve Vicky @hoopvol Wat ontzettend fijn om te lezen dat het met jou nu beter gaat! Die tunnel ben jij als het goed is definitief uit! Het is je zo gegund, ik weet hoe zwaar je het hebt gehad. Voor iedereen die ook met heftige afbouwverschijnselen kampt is het verfrissend te lezen dat het uiteindelijk echt beter wordt. Bedankt voor je berichtje terug! En wat de huiskamer betreft, elke dag maakt één van ons een draadje aan en opent dan als het ware de huiskamer voor die dag. In de dagdraad delen we onze ervaringen, klagen wat af en toe en steken elkaar een hart onder de riem. Je kunt altijd reageren in de meest actuele dagdraad! Knuf Ad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hoopvol Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 De meesten onder jullie kennen me niet. @Cyclad58 en @Kannietmeer, die kennen mijn verhaal. Maar toch wil ik aan jullie allen hier iets kwijt... jullie zijn GEEN klagers, zagers, aanstellers! Ik heb ook heel vaak deze gedachte gehad. En ben daardoor hier ook effe weg gebleven. Jullie zitten hier allen om dezelfde reden! Om jullie hart te luchten, en jullie bagage iets te legen. Ikzelf heb er bijna 14 maanden over gedaan, om mezelf iets of wat terug te vinden. Ik ben zo veel beter. Mijn lijdensweg bewandel ik nog, maar het gaat zoveel beter met me. En ooit gaan jullie hetzelfde ervaren. Geloof me!! ikzelf heb heel veel te danken aan @Cyclad58 en aan @Kannietmeer zij zijn steeds mijn steun en toeverlaat hier geweest. Zij hebben me steeds door mijn donkere dagen geholpen. Ik ben hen/jullie heel erg dankbaar!! Ja Liz en Ad... all credits go to you peoples!! En mijn donkere dagen zijn meer en meer zonnige dagen aan het worden. Ik kan terug genieten van hele kleine simpele dingen. Dingen die ik in het afgelopen jaar als storend ervaarde... daar geniet ik terug van. Ik heb ook drie prachtige mannen in mijn leven (mijn zonen en echtgenoot) die mij steeds weer mijn ding lieten doen... zijnde een wrak wezen... maar ze waren er wel steeds voor me. Hou jullie allen recht aan de positieve ervaringen van anderen. Ik weet dat dit makkelijk praten is. En dat jullie verhaal eindeloos lijkt. Maar jullie komen er!! Mijn nick-name was/is hier HOOPVOL. Ik heb vaak de hoop verloren. Maar door hier te komen klagen en zagen. Waren er steeds weer die twee prachtige mensen... Liz en Ad... jullie zijn voor mij een groot deel van mijn geneesproces!! dank, grote dank aan jullie super veel liefs, Vicky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden