Spring naar bijdragen

Dinsdag, 30 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Heb voor de eerste dagen librum

Maar daar gaan ze morgen mee afbouwen,Ben ik voor nu wel even blij mee,want ik voel me slecht en heb een hoop schaamte en stress. 

Maar ik wil zo snel mogenlijk zonder medicatie,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ik zal hier waarschijnlijk 6 tot 8 weken verblijven.

Verder laat ik alles maar op me afkomen

Ik hoop dat dit het begin is van een betere toekomst en hoop dat ik hier de handvaten krijg die ik zo nodig heb.

 

Mag ik je nog een, misschien overbodige, tip meegeven: toen ik stopte met zuipen kreeg ik ineens veel te weinig vocht binnen. Dat had met name bij wat "zittende activiteiten" nogal heftige problemen die zeer vreselijke pijnen veroorzaakten. Drink veel water, heel veel water zodat dat soepel blijft gaan. Ik gun het je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wel iedereen hartstikke bedanken voor alle ondersteunende berichtjes.

Wie had dat gedacht dat ik me nog zou laten opnemen.

Gisteren was echt de druppel.

VERDER kan ik me droog afmelden,Maar ja dat gaat hier natuurlijk een stuk makkelijker als thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei hub:

****: Ik vindt dat jowan de weg van de AA nogal verheerlijkt. *********

Met alle respect, maar ik verheerlijk niets naar mijn idee. Wat ik wel doe is vertellen hoe ik mijn herstel heb gevonden en heb vormgegeven, De 12-stappenmethodiek is een sinds 1935 bewezen methode die veel, heel veel mensen van  de drank heeft afgeholpen en hen in staat gesteld heeft een veel beter leven te genieten.
Ik gun dat iedereen die meent nog te moeten strijden tegen de alcohol. De strijd opgeven en accepteren dat je die rommel niet meer nodig hebt is het begin van de oplossing.

Het is de eerste methode, buiten wilskracht, karakter en slimme bedenksels die ik gestructureerd probeerde. En het heeft me geholpen, vanaf de eerste dag. En het helpt me nog dagelijks, al 1922 dagen op een rij.

Over andere methodes kan ik dus weinig vertellen, behalve dan dat voor mij wilskracht, ego en dergelijke ontoereikend waren. Eigen ervaringen dus weer.
Het voordeel van mijn 12-stappen methode is onder andere dat alles gedocumenteerd is en ik er dus gemakkelijk over kan vertellen. Ik doe het ook met enthousiasme, een dezer dagen weer in een kliniek waar ergens tussen de 50 en 60 mensen zitten te luisteren naar een 'ouwe zuiplap' die zijn leven weer op de rails gezet heeft en de trein weer aan de gang probeert te krijgen. En mensen meenemen die dat ook willen.

Iemand zei ooit: voor iemand met een hamer zijn alle problemen spijkers.  Dat klopt op die manier ook wel voor mij een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg je bedenking @Bor

Obsessief bezig zijn met iets is voor mij persoonlijk nog steeds in de greep van zijn. T falen van anderen nodig hebben ook. Bij overgave zijn beide onnodig 

Niet dat jij daar op doelt. Ik brei gewoon mijn eigen trui.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond en welterusten. 

Lange goede en prettige dag gehad maar nu bedtijd. Rozig van t kacheltje dat echt ook snort. 

Heerlijke kleine hardloopavontuurtjes in t vooruitzicht. Mooie gebieden, mooie routes. En....een lijf dat t kan!

En zbb...... ik begrijp dat je "bang" bent. Maar ach joh....heb je nog veel te verliezen?  Succes en ook heel veel sterkte. Ergens moet t volgens mij óók prettig zijn het "op te geven", "over te geven", je te laten helpen. Man wat moet jij geleden hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei fleurtje:

Obsessief bezig zijn met iets is voor mij persoonlijk nog steeds in de greep van zijn. T falen van anderen nodig hebben ook. Bij overgave zijn beide onnodig 

Zoals john hurt onlangs: "en toen ik eindelijk de gitaar en blues kon spelen, interesseerde het me niets meer als niemand het wilde horen"

Dan is t vrij zijn...overgave....

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei jowan:

Met alle respect, maar ik verheerlijk niets naar mijn idee. 

Lieve jowan....wat jij doet, hoe jij schrijft, is wellicht bijna de definitie van verheerlijking......

En?

Niets mis mee toch? Je staát er toch Voor? Gewoon blijven doen wat je doet, hoe je het doet. Wat mij betreft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...