Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 29-1-2018

Lynn86

Aanbevolen berichten

KNM, het is zowaar wat je zegt, ik weet dat er nog zoveel meer word d geleden, en  dat is ook haast onverteerbaar, ik denk ook steeds  het kan nog zoveel erger, maar soms zakt de moed , maar dan ben ik blij met jullie steun,, net z.a de anderen is  dat we elkaar helpen met ieder zijn eigen strijd , we strijden niet tegen elkaar maar met elkaar, daarom is dit forum voor mij uiteindelijk mijn medicijn! Je gaat om elkaar geven , hoe gek dat ook klinkt, omdat je, je  gevoel kunt overbrengen .je wordt begrepen!  Dikke knuffel voor jullie allemaal       Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei GUUS:

KNM, het is zowaar wat je zegt, ik weet dat er nog zoveel meer word d geleden, en  dat is ook haast onverteerbaar, ik denk ook steeds  het kan nog zoveel erger, maar soms zakt de moed , maar dan ben ik blij met jullie steun,, net z.a de anderen is  dat we elkaar helpen met ieder zijn eigen strijd , we strijden niet tegen elkaar maar met elkaar, daarom is dit forum voor mij uiteindelijk mijn medicijn! Je gaat om elkaar geven , hoe gek dat ook klinkt, omdat je, je  gevoel kunt overbrengen .je wordt begrepen!  Dikke knuffel voor jullie allemaal       Guusje

@GUUS, je hebt helemaal gelijk. 
Mijn partner, familie, vrienden, buren en collega's zijn erg begaan met me, maar ze snappen er allemaal niets van en ik kan mijn verhaal dan ook niet of nauwelijks kwijt. Als ik er steeds over zou beginnen werkt dat velen zelfs averechts, omdat het gros echt niet weet wat ze er mee aan moeten. is ook logisch, want ook artsen en psychiaters weten het heel vaak niet. 

Alleen ervaringsdeskundigen zoals jullie begrijpen wat we doormaken. Natuurlijk schept dat een band en daar ben ik heel blij mee. Ook daarom wil ik iedereen van (hoop ik) goede rad voorzien in de hoop dat ze iets aan mijn ervaringen hebben. 
Die herkenning is zo enorm belangrijk. Zonder die herkenning weten we denk ik helemaal niet meer waar we het zoeken moeten.
Het is wat Ashton zegt: de symptomen die we krijgen zijn heel vervelend, maar ongevaarlijk. We moeten het niet belangrijk maken, want dat is het niet. Het is een teken van herstel en bij iedereen komt het uiteindelijk goed. 
Ik ben heel blij met dit forum en met de groeiende populatie. Het is maar het topje van de ijsberg, want er zijn nog zoveel meer mensen die ploeteren met het afbouwen van benzo's. 
Iedereen die dit forum vindt heeft echt een voorsprong met afbouwen, de herkenning die je hier vindt is goud waard. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bestwel:

Jeshen, hou je er aan vast dat het elke dag ietsje beter wordt .... het  maakt niet uit hoe of wat, maar het is zo. Misschien moeten we af en toe de reminder even post .... dan weten we het weer ...

En tja ... 4 weken gebruiken en dan een paar maanden nodig om er van af te komen ... kun je nagaan .... het is geen fijn spul ... helemaal niet CT maar je kunt je ook niet voorstellen dat je na 4 weken gebruik een afbouw/ontwenningsschema van 6-8 afwerkt ... :-(

Nee dat is ook een van de redenen dat ik ct ben gestopt.

Bedankt voor je reminder :) Ontwennen, oververmoeidheid, kraamtijd, het is zoveel tegelijk. Eigenlijk teveel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei GUUS:

Zo herkenbaar Jeshen, ik ook maar 5 weken geslikt, ct gestopt  , nu 4 mnd bezig met afkichverschijnselen, echt ik ben al stuk beter dan de eerste 2 a 3 mnd, slapen ook wat beter,maar wel steeds wakker worden met stress, de klachten waarvoor we dit namen worden echt vele malen erger dat daarvoor, maar door het forum waar ik wel tig X mijn symptomen opschreef kreeg ik zoveel steun en bevestiging, zo komen wij er, nu even moeilijk , maar houden aan elkaar vast,ik ook gister weer moeilijk trillinkjes benen, handen, arm, gelijk in de stress , wat nu weer? Het ene gaat weg andere komt,zo zeggen ze op het forum de troep moet er toch uit, strijden met elkaar verder, opgeven is geen optie meisje, hoe moeilijk ook soms go girl! Je kan het? Knuffel guusje

Ja wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje. Ik ga er zo weer voor! Knuffel terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

@Senna33en @Jeshen, ook jullie hadden een slechte nacht. Hoe is het jullie tot dusverre overdag vergaan? Is het meegevallen en konden jullie de dag goed doorkomen? 
Jullie weten toch ook dat slapeloosheid één van de meest gemelde ontwenningsverschijnselen is? 
Uit de Ashton Manual weet ik, dat de natuurlijke slaap zich uiteindelijk altijd gaat herstellen. Het kan een aantal maanden duren, maar het wordt steeds beter.

Laten we ons daaraan vasthouden. Het is echt een heel vervelend verschijnsel, omdat niet slapen op andere dingen diep ingrijpt. Weet, dat het er (helaas) bij hoort. 
Komende nacht nieuwe ronde, nieuwe kansen! 

@Cyclad58 Ik ben er door gekomen. Voorgelezen op de creche, net gesport. En dat allemaal ondanks de duizelingen, moeheid, emoties, etc etc. Barstte met wel weer in huilen uit.

Het is inderdaad moeilijk begrijpelijk te maken voor je omgeving. Snap wel dat jij en je vrouw het lastig vinden om elkaar te begrijpen. Maar zolang er liefde is, is er hoop! Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen, jammer te lezen hier dat er vandaag zoveel problemen zijn.

Ik wil toch vandaag nog even iets positiefs melden: ik had gisteren voor het eerst (na bijna 6mnd 0mg) een dag dat de diazepam niet aan me zat te trekken.

En dit voelde echt wel zo geweldig.

Ik heb ben eerst 3 maanden zeer slecht geweest (echt ronduit slecht) daarna 3 maanden zeg maar stabiel slecht/goed.

En ik voel nu na ca. 6 maanden pas echt weer een stukje vooruitgang. Slapen gaat stukken beter en is nu ook iedere dag stukken beter, dus geen terugval meer gehad hierin.

Ik begrijp alles wat jullie schrijven en benoemen, maar wil jullie wel voorhouden het wordt echt beter (duurt alleen zolang). Ik heb ook maanden en maanden gehad dat ik totaal hopeloos en reddeloos rondliep. Maar begin nu echt weer vertrouwen te krijgen, beetje meer moed. Ik kijk uit naar de volgende verbetering.

Laatst vroeg ik aan iemand anders die volledig genezen was hoe lang dit bij haar had geduurd, en zij vernam pas na 10 maanden echt verbetering en was na 2 jaar geheel hersteld. Dit is bij iedereen anders hoor maar ik bedoel te zeggen het heeft tijd nodig.

Niet de kop laten hangen, doorzetten met z'n allen.

mito

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Bedankt voor je reactie! Het is zo moeilijk om weer terug te vallen! En dat niet slapen. Potverdikke wat is dat zwaar.

Zo fijn dat jij over het algemeen goed slaapt!

En @mito, ik vroeg mij al af hoe het ging. Je bent serieus aan het slapen, wat goed! Eindelijk! Inderdaad een succesverhaal, maar een half jaar niet slapen. Man, ik word na 6 weken heel weinig slaap al gek. 

Morgen heb ik een afspraak met de psych die dit heeft voorgeschreven. Om het 'uit te praten'. Ik ga in de ochtend even een lijstje maken met onderwerpen. Mocht iemand nog tips hebben, hoor ik het graag. 

Fijne nacht. Ik weet niet wat ik zonder jullie zou moeten hahaha, nooit gedacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het volledig met jullie eens. Je gaat om elkaar geven. Alleen wij weten en voelen wat de ander doormaakt. Daarom zijn we zo belangrijk voor elkaar. 

Ik ben pas net op dit forum maar ik kan jullie zeggen dat ik het nu al beter doe dan alle andere keren. Met mislukte stop pogingen. En dat komt mede door jullie. 

Bedankt voor jullie steun. Is goud waard voor mij. Love you all

Knuffel voor jullie fighters!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Jeshen:

Morgen heb ik een afspraak met de psych die dit heeft voorgeschreven. Om het 'uit te praten'. Ik ga in de ochtend even een lijstje maken met onderwerpen. Mocht iemand nog tips hebben, hoor ik het graag.

Lieve Jeshen,

de meesten zullen zeggen dat ze het 'apart' vinden, of dat het niet kan, of dat ze het nog nooit hebben gezien. Bereid je voor op zo'n reactie, dan kan het alleen maar meevallen. Ik zou me een beetje boos maken als ik in jouw schoenen stond, want ze hadden echt nooit naar zo'n sterk middel moeten grijpen. Ja, het hielp je slapen, maar ze hadden ook naar een veel lagere dosis kunnen gaan van een andere benzo, naar mijn mening.  Als je beseft wat het met jou doet, dan besef je ook wat het met je kindje had kunnen doen of doet. Dat weet je gewoon niet. Er is amper onderzoek naar de veiligheid voor het ongeboren kind en naar borstvoeding geven en benzo's en gezien onze reacties lijkt het me echt niet veilig... maar again... dat is mijn mening.  Daarnaast is het nalatig van ze om niet te informeren over de risico's die deze medicatie met zich meebrengt. Als je goed was geinformeerd, had je wellicht andere keuzes gemaakt. Het gebrek aan echte kennis wat de benzo met je doet is ronduit schandalig. Kan de psych deels ook niet zoveel aan doen, omdat die denkt de opleiding die ze hebben gedaan alle info verstrekt die nodig is, wat in het geheel niet waar blijkt.  Hopelijk kan jij hem/haar wat duidelijk maken over de gevaren en de gevolgen voor jou en de lijdensweg die wij  allemaal gaan en duizenden maal duizenden over de hele wereld. En als ze er niet doorheen gaan, blijven ze gewoon de pillen nemen die hun het leven langzaam ontneemt qua cognitieve en emotionele kwaliteit.

Hoop dat je wat hebt aan mijn reactie. Heel veel succes morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht, 

Ik wilde gisteren nog komen schrijven nadat ik thuis kwam van werk en gegeten had. Maar ik was zo op, dat ik om 20:00 naar boven ben gegaan en daar mijn serie heb gekeken. Regen tegen het raam, en na mijn serie de tv uitgezet. Het heeft niet zo heel gek geduurd, en ik sliep. Na al die dagen wakker!  Een keer werd ik wakker, mijn hele rug was klam van het zweten, en ik moest naar het toilet. Ik heb een handdoek moeten nemen. Wat is dat zweten toch vies... Dat was om 00:15. In slaap komen ging ook weer vrij goed. Echter ben ik nu wel plots klaar wakker. Maar ik ben blij dat ik iets geslapen heb. Op dit moment voel ik ook geen pijn aan rug en schouderbladen. Op het werk was het redelijk zwaar, maar ik was ook al van vorige week wakker. Ik had last van mijn zicht, dat was wazig. Een 3 zag ik bijvoorbeeld voor een 8 aan. Dat zorgde ervoor dat ik nog beter moest opletten en nakijken. Ik heb niet het idee dat collega’s het merkten. Ook goed mijn wallen moeten verbergen. Ik draai echt al dagen op de automatische piloot. 

Wat ik wel vreemd vind, is dat niet slapen. Ik gebruikte de diazepam er namelijk niet voor. Ook schrik ik van het korte gebruik van anderen, en juist de maanden durende klachten. Ik gebruikte van Oktober, en dacht dat het ook nog mee viel. Ik ben niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor ct gestopt. Ik geloof dat ik dat niet eerder vermeld had. 

Wat een heftige verhalen bij ieder weer persoonlijk. Maar wat ongelooflijk fijn dat iedereen hier elkaar steunt tijdens de benzo(ooi) ellende. 

Knap dat jullie het voor elkaar krijgen om alles te onthouden en iedereen persoonlijk aan kunnen spreken. Mij kost het de grootste moeite momenteel. Het lijkt wel alsof ik mij een stuk minder intelligenter voel dan dat ik was.

Liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Senna,

De benzo's grijpen in in het slaap en angstsysteem .... het gooit de boel flink overhoop ... bij ons allemaal en het blijkt dat het niet uitmaakt hoe lang je hebt gebruikt. We moeten flink incasseren om er af te komen, maar dat maakt ons sterk. De symtomen komen en gaan in golven en ik heb gemerkt dat ik daar steeds beter mee om kan gaan, ik ben het gaan herkennen. Komt er weer een golf dan pas ik mij aan ... vraag even iets minder van mezelf maar .... zoek wel dingen om door te gaan omdat ik inmiddels weet dat het ontwennings is, het is mijn herstel, ik wordt weer een stukje beter.

Nadenken, onthouden en ook zien worden beinvloed, maar .... ook dat wordt allemaal beter, dat merk ik ook, het gaat zoveel beter dan een paar weken, en zeker dan een paar maanden geleden.

Iedereen hier is op  de geode weg ... hou vol, we komen verder ... vecht er niet tegen ... vecht voor je herstel ...

En .. wat is jou favoriete serie? Ik heb ook een aantal series verzameld die ik kijk als het even niet gaat ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bestwel, 

Het is misschien inderdaad een goede tip om rustiger aan te doen op zulke momenten. Ik heb trouwens tussen 4 en 6 ook nog wat geslapen, zo blij ermee! Mijn favo serie is GTST ;) Maar er is ook altijd wel iets interessant genoeg op, om terug te kijken als ik iets heb gemist. Fijn wat tegenwoordig allemaal kan. 

Ik ben vandaag gelukkig vrij, maar mijn dag zit zo vreselijk vol. Aan de andere kant betekent dat wel heel veel afleiding. 

Ik stap nu lekker de douche in, en ga mijn bed eens verschonen. Ik heb abnormaal veel gezweet. Gewoon vies :(

fijne dag vandaag 

Senna -X-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...