Spring naar bijdragen

Heb het even zwaar


Bilo

Aanbevolen berichten

Nu 4 dagen niets gedronken. Dat is normaal voor mij. Maar meestal zou ik nu vanavond op vrijdagavond 3 flessen wijn weg drinken.

Pfff ik zit al de hele dag eraan te denken. Ik heb veel spanning van mijn werk en daar werkt alcohol altijd goed tegen. Ga nu zo tennissen; hopelijk werkt bewegen ook. Maar alcohol vind ik ook zo fijn omdat het mij vrolijk maakt en ik geniet van muziek en films dan meer. Balen;..zit er de hele dag aan te denken. Hoop dat ik het vanavond volhou.

Bizar wat voor kromme gedachten je kan krijgen. Waar je zelf nog bijna ook in gaat geloven. "Als ik het hele weekend niets drink dan heb ik helemaal niets leuks en dat verdien ik wel". "niemand leeft eeuwig dus geniet maar van de alcohol". 

Ik ga mezelf maar even afrossen op de tennisbaan;..hopelijk situatie dan anders. Want weet niet of ik dit zo volhoud. 2 keer in de week drinken is geen ramp maar zo veel wel. Ik wil niet WEER morgen hele dag verpesten omdat ik depri en angstig op de bank lig. En nee de gedachte "wat maakt het uit als je morgen rot voelt; heb je iig een leuke avond", helpt niet.

Voor mijn gezondheid ook zo slecht. Hoop echt dat ik het volhou. Heb het ff zwaar :(

bewerkt door Bilo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou vol Bilo. 
Wees blij met die vier dagen.. maak er in ieder geval nu vijf van!!! 
Dan ben je morgenochtend blij! 
En als je het moeilijk hebt... misschien op de dagdraad van vandaag schrijven? 
Dan heb je grotere kans dat mensen je lezen en reageren... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yvonne:

Hou vol Bilo. 
Wees blij met die vier dagen.. maak er in ieder geval nu vijf van!!! 
Dan ben je morgenochtend blij! 
En als je het moeilijk hebt... misschien op de dagdraad van vandaag schrijven? 
Dan heb je grotere kans dat mensen je lezen en reageren... 

Ja dank je. Ben blij met de 4 dagen nuchter want laatste tijd was het vaak 2 dagen nuchter en dan de 3de dag drinken. Maar zal eens idd dagraad lezen ja; dank je. Heb zo vreselijk het gevoel of ik mezelf iets ontzettend leuks ontneem. Wat nergens op slaat

1 minuut geleden zei Adri:

Bilo, zorg in ieder geval dat je geen drank in huis hebt.

En dat je niet met een gigadorst van het tennissen thuiskomt: veel water drinken.

En: houd je maag goed gevuld.

Ik heb altijd drank in huis voor bezoek. Maar misschien maar even door de wc spoelen ja. Verder zal ik veel drinken en maag gevuld houden. Dank je voor de tips :). Meestal als ik sport raak ik ook blij en ontspannen maar deed ik steeds minder. Hopelijk nu iig weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bilo dat je nu denkt dat niks meer leuk is en toch ergens aan dood moet gaan en wat allemaal niet meer ..... dat is de verslaving die praat . Echt waar geloof me , geef er niet aan toe.  Drinken lost niks op en is niet gezelliger.  Vandaag niet Bilo hou vol . Lees het draadje negatieve ervaringen van drank eens door.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bilo ik lees je net. Toevallig heb ik nu hetzelfde gevoel. 12 dagen niks gedronken en nu vreselijk veel zin in een glas rode wijn uit een mooi glas. Het vrijdaggevoel... en ik heb dezelfde gedachten als jij: wat maakt het nou uit. Het wordt vast makkelijker naarmate je het patroon eenmaal doorbreekt. Eraan toegeven betekent volgende week hetzelfde gevoel. Plus morgen kater en spijt. Goed om te gaan tennissen. Ben ook veel aan t sporten. Zet m op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rosee:

Hoi Bilo ik lees je net. Toevallig heb ik nu hetzelfde gevoel. 12 dagen niks gedronken en nu vreselijk veel zin in een glas rode wijn uit een mooi glas. Het vrijdaggevoel... en ik heb dezelfde gedachten als jij: wat maakt het nou uit. Het wordt vast makkelijker naarmate je het patroon eenmaal doorbreekt. Eraan toegeven betekent volgende week hetzelfde gevoel. Plus morgen kater en spijt. Goed om te gaan tennissen. Ben ook veel aan t sporten. Zet m op.

Mag ik vragen hoeveel je eerst dronk? Was dat altijd alleen de vrijdagavond? Of hoe merkte jij dat het toch te veel werd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger dronk ik alleen in gezelschap en dan veel te veel, 2 flessen. Laatste jaren thuis voor het koken 5 glazen en na het eten niks meer, maar wel minstens 2 x per maand 2 flessen tijdens etentjes etc. Toen ik er door de week mee ging stoppen merkte ik dat ik na een dag of 5 alles inhaalde en toen ik een paar keer wilde stoppen lukte dat ineens niet. Confronterend. Ik heb veel te lang met regelmaat binge gedronken, vandaar dat ik nu echt een tijd wil stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkte ook dat ik me op bepaalde afspraken/ borrels etc verheugde vooral omdat dat weer een aanleiding was om te drinken. Daar kom ik nu pas achter. Ik merkte dat ik er teveel mee bezig was en drank een veel te grote rol speelt in mn leven. Merk ik nog meer nu ik ben gestopt, vind dat wel heftig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bilo, ik heb eerder vandaag op je draadje bij 'wie is wie' geschreven waar je nog niet op had gereageerd... maar je bent hier op dit draadje :D

Knap hoe je het aanpakt, en heel goed dat je hier schrijft! Ik herken alle gedachten, mij helpt het als ik eraan denk hoe ik me de volgende dag voel als ik zou drinken. En bedenken hoe geweldig gezellig ik wel niet ben als ik me in mijn eentje thuis zit te bezatten. 

Voor de rest nog wat tips op je eigen draadje gezet eerder vandaag, misschien kun je er wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle replies. Veel wijze woorden.

Ik heb wel geen zin om te liegen en moet eerlijk bekennen dat ik vrijdagavond gedronken heb. 2 flessen witte wijn. Ik had echt 2 dagen het gevoel dat ik jullie en vooral mezelf teleur heb gesteld.

Toch ben ik redelijk postief nu. Allereerst ben ik van 2 keer per week 3 flessen wijn naar 1 keer per week 2 flessen wijn gegaan :P. Maar belangrijker nog;..ik merk steeds meer dat het kwartje begint te vallen. 

Het lijkt een beetje op een grote kast die je probeert om te duwen. Dat gaat ook niet ineens. Moet je paar keer heen en weer bewegen voordat hij valt. En ja,...ik weet dat ik geen reden mag hebben om optimistisch te zijn. Maar toen ik zaterdag weer als een brakke dweil op bed lag; dacht ik "dit wil ik echt niet meer". En dat heb ik wel vaker gedacht maar nu voelde het alsof ik het meende.

Daarnaast merk ik dat het slim is geweest om mijn voeding en sporten ook aan te pakken. Ik merk dat ik een beetje gezondheidsflow begin te komen. Maar goed; al met al dus erg balen dat ik vorig weekend gefaald heb. Desalniettemin ga ik met meer vertrouwen deze week in. ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja altijd balen, uitglijden.

Het is wel goed om eerlijk te zijn, daar begint het mee.

Vooral naar jezelf.

Zelf heb ik drie jaar lopen rommelen tot het laatste kwartje viel 

(tenminste zo voelt het nu)

Eerlijkheid speelde ook een grote rol. 

En hulp vragen.

 

Nou, Bilo, de draad weer oppakken. Wat 'neem je mee' uit deze uitglijder (behalve dat je weet dat je dit niet meer wilt) ? 

Ik bedoel, wat is je plan?

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet het al heel goed. Je hebt een uitglijder, komt er de volgende dag achter dat je dit niet meer wou, en zaterdag drink je niet. Vervolgens kom je hier terug, verteld het eerlijk, en je gaat weer door, met goede wil en motivatie.

Het enige wat je nu nog 'moet' doen is kijken wat je vrijdag en zaterdag kunt doen om te zorgen dat je niet drinkt.

Ga er voor de volle 100% voor, en denk aan hoe fijn het wakker worden is zonder kater de volgende dag! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...