Spring naar bijdragen

Huiskamer 16 Januari


Bestwel

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Jeshen:

En nu @mito? Weer wat beter? Wat maakt de momenten naar?

Weet het niet jeshen, ik heb van die dagen dan gaat het van een lach naar een traan en weer terug, en waar dat keerpunt precies ligt kan ik niet ontdekken. Daarom noem ik deze dagen heen weer slingerdagen. En ik ben niet eens een vrouw (grapje) ja nu gaat het wel weer beter, niet super maar beter. Schrijf ook alles weer van me af, helpt toch wel.

Hoe is het jou jeshen, hoop dat je vannacht goed kunt slapen. Probeer te genieten van je kindje.

m.v.g. mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei mito:

Weet het niet jeshen, ik heb van die dagen dan gaat het van een lach naar een traan en weer terug, en waar dat keerpunt precies ligt kan ik niet ontdekken. Daarom noem ik deze dagen heen weer slingerdagen. En ik ben niet eens een vrouw (grapje) ja nu gaat het wel weer beter, niet super maar beter. Schrijf ook alles weer van me af, helpt toch wel.

Hoe is het jou jeshen, hoop dat je vannacht goed kunt slapen. Probeer te genieten van je kindje.

m.v.g. mito

Dat klinkt ook als oververmoeidheid @mito

Ik hoop dat ik inderdaad wat slaap. Morgen heb ik beide kinderen. Maar reken maar op weinig slaap...

Tot nu toe heb ik nog geen twee nachten achter elkaar 3.5 uur of meer gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was even niet op het forum de afgelopen twee dagen. Al jullie verhalen en reacties hier in de huiskamer gelezen.

@Jeshen fijn dat je toch  wat slaap  krijgt. Druk op de borst  heb  ik  ook  gevoeld. Ook druk op andere gekke plekken, zoals mijn nek, mijn billen als ik zit of lig en mijn knieen. Het is altijd alleen bij zitten of liggen, en duToon reacties om tot rust te komen. Maar nu is dat al veel minder, komt een paar keer per maand langs denk ik.

@Senna33 Ik heb echt met je te doen. Zo ziek zijn is de meest moeilijke staat. Zou niet weten hoe ik had moeten werken tijdens de ontwenning, dat zeg ik je eerlijk. Ik wens je heel veel sterkte, en bedenk nogmaals, dat je stoppoging de beste kans van slagen heeft, als je niet té snel gaat. De klachten kunnen anders echt heftig worden.

De bewuste gedachte van het nemen van de medicatie had ik ook... nog meer rommel in mijn lijf. Maar je moet omdat je anders echt dood gaat van ellende. Je idee dat je niet naar de huisarts wil begrijp ik, maar mijn advies is nog steeds dat wel te doen, om van deze stress af te komen. Je lichaam en hoofd kunnen geen stress verwerken tijdens de ontwenning door gebrek aan mogelijkheden/connecties.

10 uur werken op een dag zou voor mij sowieso onmogelijk zijn, en klinkt voor mij als een enorme stressfactor. Hoelang doe je dit al en in welke branche werk je?

@bolletje Fijn dat je toch oke bent na een korte nachtrust. Goede positieve dagbesteding is de beste afleiding. Voor mij is het echt fysiek niet te doen nog allemaal, maar ik hoop dat ik in de toekomst ook weer hele dagen kan maken.

@Cyclad58goed te zien dat jij weer je draai vind. Super goed. Ik las vandaag over de connectie tussen aspartaam en verschillende aandoeningen waaronder fybromyalgie.

@mito Wat doe jij zoals dagelijks?

@Bestwel De moeilijke dagen en de swings had ik ook wel. Op en neer.... maar dat word echt minder uiteindelijk. Ben je al begonnen aan de laatste weg naar beneden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mito@Jeshen Dat onstabiele hoort er helemaal bij. Zelfs als je wel slaapt, is je lichaam oververmoeid. Ik heb eigenlijk nog nooit een hele nacht wakker gelegen en toch ben ik oververmoeid. De emotionele instabiliteit heb ik gelukkig weinig meer maar is echt een hele nare. Ik vermijd al maanden prikkels en zal dat ook nog maanden doen, omdat ik die het erger maken voor me. Als ik te veel doe, voel ik me gelijk dodelijk vermoeid en voel ik me makkelijk heel down.

Ik las dat in onze diepe slaap de hormonen van herstel en groei worden aangemaakt. Dit is dus heel belangrijk voor ons. Als we die diepe slaap niet krijgen, gaat herstel dus langzamer. Helaas is slaap nu juist zo lastig voor de meeste mensen met benzo-schade. Fijne cirkel... NOT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Het gaat komen Jeshen! Ik weet het zeker! Dit gaat gewoon herstellen, net als bij de mensen die ons voorgingen. Zet em op!

Ik denk nog steeds wel eens...misschien had ik niet zo plots moeten stoppen. Maar we weten niet wat er was gebeurd als ik rustig had afgebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ik was even niet op het forum de afgelopen twee dagen. Al jullie verhalen en reacties hier in de huiskamer gelezen.

@Jeshen fijn dat je toch  wat slaap  krijgt. Druk op de borst  heb  ik  ook  gevoeld. Ook druk op andere gekke plekken, zoals mijn nek, mijn billen als ik zit of lig en mijn knieen. Het is altijd alleen bij zitten of liggen, en duToon reacties om tot rust te komen. Maar nu is dat al veel minder, komt een paar keer per maand langs denk ik.

@Senna33 Ik heb echt met je te doen. Zo ziek zijn is de meest moeilijke staat. Zou niet weten hoe ik had moeten werken tijdens de ontwenning, dat zeg ik je eerlijk. Ik wens je heel veel sterkte, en bedenk nogmaals, dat je stoppoging de beste kans van slagen heeft, als je niet té snel gaat. De klachten kunnen anders echt heftig worden.

De bewuste gedachte van het nemen van de medicatie had ik ook... nog meer rommel in mijn lijf. Maar je moet omdat je anders echt dood gaat van ellende. Je idee dat je niet naar de huisarts wil begrijp ik, maar mijn advies is nog steeds dat wel te doen, om van deze stress af te komen. Je lichaam en hoofd kunnen geen stress verwerken tijdens de ontwenning door gebrek aan mogelijkheden/connecties.

10 uur werken op een dag zou voor mij sowieso onmogelijk zijn, en klinkt voor mij als een enorme stressfactor. Hoelang doe je dit al en in welke branche werk je?

@bolletje Fijn dat je toch oke bent na een korte nachtrust. Goede positieve dagbesteding is de beste afleiding. Voor mij is het echt fysiek niet te doen nog allemaal, maar ik hoop dat ik in de toekomst ook weer hele dagen kan maken.

@Cyclad58goed te zien dat jij weer je draai vind. Super goed. Ik las vandaag over de connectie tussen aspartaam en verschillende aandoeningen waaronder fybromyalgie.

@mito Wat doe jij zoals dagelijks?

@Bestwel De moeilijke dagen en de swings had ik ook wel. Op en neer.... maar dat word echt minder uiteindelijk. Ben je al begonnen aan de laatste weg naar beneden?

Hallo K.N.M. een hele drukke baan, met heel veel verantwoordelijkheden en bijkomende stress, moet ik echt iets aan gaan doen. Denk me suf hoe. Maar ja die baan wilde ik tenslotte zelf dus kan alleen mezelf aanspreken. Het sowieso niet mijn manier dingen van me af te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei mito:

Hallo K.N.M. een hele drukke baan, met heel veel verantwoordelijkheden en bijkomende stress, moet ik echt iets aan gaan doen. Denk me suf hoe. Maar ja die baan wilde ik tenslotte zelf dus kan alleen mezelf aanspreken. Het sowieso niet mijn manier dingen van me af te schuiven.

:face-icon-small-shocked::face-icon-small-shocked: Dat je dat kan doen in de tijd van ontwenning is mij echt een raadsel. Dat laat voor mij zien dat niet iedereen zo ziek word zoals ik gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar heb wel een half jaar volledig thuis gezeten om: voorbereiden / afbouwen / volledig stoppen / afkicken. Misschien was dit alles toch wel te veel in 6 maanden, maar ik dacht dat ik het kon dus heb ik dat gedaan. En nu ben ik 2 maanden weer aan het werk en dat valt me zwaar. ZEER ZWAAR. Maar op m'n werk begrijpt niemand daar iets van en wordt het gezien als onzin, in hun ogen heb ik een gratis vakantie gekregen van 6 maanden.

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel verteld hoe het precies zat, en waar het precies om ging, maar weinig tot geen begrip. Kijk begrijp ze ook wel een beetje want toen ik nog nooit gehoord had van benzo's en die troep begreep ik er ook niets van en vond ook ik 6 maanden toch wel heel erg lang. Ja dus wat moet ik er van zeggen, ach eigenlijk weet ik het wel. Gewoon mijn hart volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik heb daar ook over nagedacht. Kan je eens alle symptomen die je hebt voor me opnoemen?

Ik denk dat je met elke dag die je was doorgegaan het probleem erger had gemaakt. Juist omdat je zo kort slikte is het denk ik de beste keus geweest. Maar we zullen het nooit weten.

 

Niet slapen, 1 keer lukte het: nachtmerrie - inmiddels weinig slaap/niet lang doorslapen

Trillen, hartkloppingen, hoofdpijn, duizelingen, slecht zien, paniekmomenten/angst, onrust in het lichaam/niet stil kunnen zitten. Dit is er allemaal nog wel, maar wordt heel langzaam minder. 

Tja wat heeft te maken met ontwennen, wat met hormonen, niet opgelostte angst en wat met oververmoeid zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverd, twijfel daar nou niet aan. Dit zijn echt benzo ontwenningsklachten. Een minimaal deel misschien het ontzwangeren, maar ik denk dat de meeste vrouwen dit niet echt zo zullen ervaren. De benzo ontwenners wel.

Het klinkt stom, maar als je mijn lijst zou zien, en mijn lange afbouw traject, dan denk ik dat je er echt goed aan hebt gedaan gelijk te stoppen. Dat is mijn conclusie. Waarschijnlijk heb je meer dingen die niet op hebt geschreven ( omdat je het vanmidag over druk op de borst had en stemmingswisselingen en huilbuien heb je ook.

Maar.... je gaat vooruit en dat is het belangrijkste. Herstel komt rustig op gang. Dat is super hoopvol. Je bent een kanjer! Houd moed, er is licht aan het einde van de tunnel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei mito:

Hallo K.N.M. een hele drukke baan, met heel veel verantwoordelijkheden en bijkomende stress, moet ik echt iets aan gaan doen. Denk me suf hoe. Maar ja die baan wilde ik tenslotte zelf dus kan alleen mezelf aanspreken. Het sowieso niet mijn manier dingen van me af te schuiven.

Dat heb ik dus ook. Een waanzinnig drukke job. Ziekmelden zit er niet in dus hobbel ik maar door. Kannietmeer, om je vraag te beantwoorden stuur ik je een berichtje. Ik ben nl toch iets te bang voor herkenning. Fijne dag iedereen en sterkte voor iedereen die het nodig heeft 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens mijn huisarts gaf mijn Citolapram. Ik heb doosjes liggen die ik niet gebruikte. Ik had het geduld niet om eraan te moeten wennen. Het schijnt dat dit een aantal weken duurt voor het aan slaat. Ik koos op eigen houtje voor de dia, omdat ik mezelf zo snel mogelijk wilde helpen. Functioneren is top, maar ik moet er zo snel mogelijk vanaf. En de citolapram, zie ik nog altijd niet zitten. Zelfs niet als de diazepam over een tijdje uit mijn bloed is. Geen rommel meer in mijn lichaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...