Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 7-1-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen medestrijders!

Gisteravond een heel gezellige vriendenavond gehad, lekker gegeten ook.

Ook goed geslapen. Helaas is de obstipatie weer terug, dat begon gisteren al. De darmen en de hersenen werken wat dat betreft perfect samen, want ik maak me daar toch zorgen over. Afijn, zal ook wel weer goed komen.

De zon schijnt, al is het koud. Straks maar eens buiten gluren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen,

Gisteren begin van de avond zakte ik wat weg, dat trok later weer bij. Heb vannacht ook weer redelijk rustig geslapen. Voel me nu ook rustiger. Mijn buik gaat ook al 3 dagen goed. Wel wat gerommel maar het ongemakkelijke opgeblazen gevoel een paar dagen al niet. Dit moet ik dus onthouden voor alshet de komende dagen weer wat minder gaat ...

Nu is het wel toe doen .... pfffff :-)

Voor Cyclad en Senna, jullie hebben wat extra steun nodig volgens mij deze dagen .. zet hem op en deel met ons waar je tegen aanloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai Bolletje, ik krijg vanaag mijn jongste dochter met haar 2 kinderen , gaan vanmiddag naar de bios,  met mij krijgen de betere dagen wel de overhand, maar ben er nog niet,, benen erg veel spiertrekkingen, darmen ook net als Cyclad onbewust stress gevoel hoppa daar gaan de darmen,  Bestwel dat opgeblazen gevoel komt zomaar steeds opzetten he?  Maar gaan dapper verder! Herkennen jullie ook die spieren die , je ziet het gewoon  bewegen , ?  BOLLETJE, sterkte morgen bij je intake lieve gr.voor jullie allemaal Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bestwel:

Goedemorgen Allen,

Gisteren begin van de avond zakte ik wat weg, dat trok later weer bij. Heb vannacht ook weer redelijk rustig geslapen. Voel me nu ook rustiger. Mijn buik gaat ook al 3 dagen goed. Wel wat gerommel maar het ongemakkelijke opgeblazen gevoel een paar dagen al niet. Dit moet ik dus onthouden voor alshet de komende dagen weer wat minder gaat ...

Nu is het wel toe doen .... pfffff :-)

Voor Cyclad en Senna, jullie hebben wat extra steun nodig volgens mij deze dagen .. zet hem op en deel met ons waar je tegen aanloopt.

Dank je, @Bestwel

Het ging vandaag al een stuk beter. Waar ik vooral tegenaan loop is het ontbreken van het normale vertrouwen in mijn eigen lichaam. Dat geeft onrust en dat is onnodig. Cognitief weet ik het allemaal wel, maar er naar handelen is zo eenvoudig nog niet. 

Hoe was jouw dag? Zet de goede lijn van gisteren door? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei GUUS:

Haai Bolletje, ik krijg vanaag mijn jongste dochter met haar 2 kinderen , gaan vanmiddag naar de bios,  met mij krijgen de betere dagen wel de overhand, maar ben er nog niet,, benen erg veel spiertrekkingen, darmen ook net als Cyclad onbewust stress gevoel hoppa daar gaan de darmen,  Bestwel dat opgeblazen gevoel komt zomaar steeds opzetten he?  Maar gaan dapper verder! Herkennen jullie ook die spieren die , je ziet het gewoon  bewegen , ?  BOLLETJE, sterkte morgen bij je intake lieve gr.voor jullie allemaal Guusje

Ha @GUUS, heb je een fijne middag gehad met je dochter en kleinkinderen in de bioscoop? 
En ja, die darmen.... gisteren was het bij mij biets, maar vandaag gaat het een stuk beter moet ik zeggen. Allemaal ontwenning, fijn (dus niet). 

En die bewegende spieren heb ik ook. Niet altijd, maar op mindere dagen merk ik dat wel op. Eerlijk gezegd kan dat me niets schelen, ik ervaar dat wel, maar heb er geen last meer van. Dat hoort zo onmiskenbaar bij benzo-ontwenning en is het is volmaakt onschuldig. Probeer dat maar met een beetje humor te aanvaarden, Guus! Je spieren hebben even een eigen mening, gun het ze maar. Op een gegeven moment merk je dat het niet meer gebeurt, geloof me! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bolletje:

Hier gaat het goed Guus, deze week veel weg. Morgen eerst intake slaaponderz. en dinsdag, woensd. en donderd. de hele dag lekker op  de dagbest. dus mijn week kan niet meer kapot, en jij ga jij deze week nog iets leuk doen? En hoe is het verder met jou?

Fijne week gewenst, @Bolletje
Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen in het slaapcentrum, maar jou kennende deel je dat vast wel met ons! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje, ja altijd gezellig als ze komen,, en bios en popcorn natuurlijk! 

Cyclad, het ging ook beter, maar id bij mindere dagen weer aanwezig,nu in andere been 1 spier die steeds maar door gaat,  blij dat jullie het herkennen .  Ook spieren vandaag erg moe in benen,  ach je moet wat hebben he? Je krijgt wel waar voor je geld van de oxzazepam.  GUUSJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees jullie allemaal hoor. Fijn om te zien hoe jullie het doen. Balen wel van de klachten die steeds opspelen.  Daarom dit:

Een mede benzo gebruiker gaf mij deze tip. Vasten. Het kan ons mogelijk een hoop goeds opleveren. Deze link gaat naar een goed artikel en daarin staan ook weer linkjes naar engelse studies en ervaringen hiermee. Ook mogelijk voor jou buik@Cyclad58 Het klinkt misschien tegenstrijdig omdat je ook al afviel, maar het is echt zo gek niet.

Daarnaast is mijn tip om de probiotica te gaan gebruiken die ik al te vaak heb genoemd, maar echt geloof dat dit zoveel kan uitmaken. Onze darmen zijn het begin van de gezondheid. Ik slik het al 4 maanden nu en denk dat mijn redelijk stabiele herstel en weinig heftige waves komt door deze ondersteunende dingen die ik gebruik. Bacopa, Slippery Elm, Omega 3 (2000mg pd), Probiotica en vitamine E. Heel regiment, ik weet het, maar ik kan zeggen dat ik vind dat ik er behoorlijk stabiel doorheen ga. ( de twee dips vlak na de totale afbouw daar gelaten....eerlijk is eerlijk.)

@Cyclad58lieve schat, je lichaam echt waarschijnlijk niets anders dan een herstelperiode nodig. Dit kost tijd. En wijsheid om niet je onzekerheid te voeden, maar de kennis die je hebt steeds weer voor ogen te houden. Je bent beschadigd door een benzo en je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Stress zorgt ervoor dat ons herstellende vermogen niet wordt geactiveerd. Door stress gaat ons lichaam in overlevingsstand en niet in herstelstand. Deze twee systemen werken nooit te gelijkertijd. Hoe meer je lichaam in ontspannen rust stand kan komen, de beter het kan repareren wat kapot is. Zo is ons lichaam gemaakt. Mensen met stress genezen hun wondjes langzamer dan mensen met rust en ontspanning. Al deze dingen weet jij denk ik wel. Je klachten brengen je onnodig in de war. Probeer mijn tips eens een tijdje, slik de rommel die ik voorschrijf :P, beoefen zo goed als je kan mindfulness en ben benieuwd of je stabiliseert.

@bolletjeBen heel benieuwd of ze iets vinden om je te helpen je slaap te verbeteren.

@Bestwel Kom je de dag weer een beetje door?

@Senna33Wat is jou plan? Wanneer wil je weer starten met vermindering? Als mijn taperingplan die je nu hebt uitgeprint te snel gaat, spreid dan de hoeveelheid eens uit over twee weken. Als dat nog niet werkt, koop dan een weegschaal om te gaan microtaperen. Ook jij komt er weer af hoor. Laat de benzo je er niet onder krijgen. Die schreeuwen nu in je lichaam hoeveel ze willen, maar dat is het geniep van deze pillen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om steeds herkenning te lezen. Ik ben nog steeds stabiel Kannietmeer. 2x5 Mg per dag. Ik ben in de ochtend altijd zo moe. Moet er wel bij zeggen dat ik al 8 dagen niet meer drink dat ook nog. Dit gaat goed gelukkig. Ik ben van plan tot donderdag stabiel te blijven, dat ben ik dan een week. Dan wil ik er graag elke week 2,5 Mg vanaf. Ik merk dat ik het vooral in de ochtend ‘nodig’ heb. Alsof ik me dan fitter voel? Er komt met steeds meer moeite minder uit handen qua thuis. Maar ik heb een gezin en een drukke baan. Ik moet dus wel. Afgelopen week doosje besteld. Van huidige doosje zijn 5 tabletten over. Ik wil niet in paniek raken als mijn voorraad slinkt. Ik moet het gewoon kunnen! Ik neem zo een kijkje naar de link die je stuurde. Vangt het ook een beetje ontwenning op? 

Sterkte, ook voor de rest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe krijgen jullie de lik naar de profielen in de tekst?

Senna .... het ontwennen moet je doorheen ... dat is heel vervelend, maar het hoort erbij. Constante inname en gecontroleerde afbouw in stapjes maakt het draagbaar. Ik denk dat 2,5 (te) grote stappen zijn. In elk geval zul je dan de ontwenning flink voelen.

Ik heb in mijn afbouw de innames eerst naar vaste tijdstippen op de dag bebrachten en daarnam van 3 innames naar 2 en vervolgens nar 1 per dag gebracht. Dit voor mijn de avond inname om 23:00 voor het slapen. Het verschilt voor ieder .... Als je een dag dosis nodig hebt, kun je wellicht de avond dosis afbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Senna33:

Ik ben het even kwijt hier. Ik heb het opgeslagen maar kan het niet downloaden, iets met boomschors etc? 

Zoek je naar de Slippery Elm? Deze beschermt je darmen. Maar zolang je op 10mg zit zou ik daar niet te veel van verwachten.

De angst voor geen doosje pillen meer hebben is echt naar en lijkt me onwenselijk. Ik blijf er bij dat je gewoon de huisarts erbij moet betrekken. Pech dat hij dan weet dat je zonder zijn of haar weten, pilletjes opgekocht. So what? Je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Je dacht dat het geen kwaad kon en wilde ook snel weer stoppen. Ik heb het MAANDEN  geslikt omdat het van de hulpverleners moest/mocht en ze bleven zeggen dat het geen kwaad kon en dat het zo weinig was. Nu een jaar later ben ik er pas vanaf.

Als je de arts inlicht, en hulp vraagt, heb je geen stress meer overde aanvoer. Kan je gewoon op een tempo afbouwen die voor jou geschikt is. 2,5 per week lijkt mij onmogelijk, gezien hoe je reageerde hiervoor. Heb je de Asthon Manual gelezen over afbouwen? Dit lijk mij zeer wijs om te lezen voor dat je begint.

Om succesvol te zijn heb ik twee grote tips uit de Ashton Manual

- doe het op je eigen tempo en motivatie EN

- ga nooit meer een stapje terug omhoog.

Dus als je een stapje naar beneden doet, houd je daar dan aan. Als je die stap te groot maakt, is die stelling bijna niet vol te houden. En deze instelling om nooit meer gewonnen terrein terug te geven aan de benzo, is psychisch emotioneel erg belangrijk voor je motivatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...