Spring naar bijdragen

Herstellen van een alcoholverslaving


Ryan92

Aanbevolen berichten

Ben 26 jaar en heb ongeveer 6 jaar flink gedronken, vooral bier. Daarnaast blowde en rookte ik ook. Nu wil ik graag gaan stoppen en heb ik het gevoel dat dit kan gaan lukken. Door het jarenlange gebruik is mijn uiterlijk er wel op achteruit gegaan. Vooral donkere kringen onder me ogen. Na hoeveel maanden stoppen met roken en drinken gaat dit weg? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ryan

Innerlijk schoon...uiterlijk schoon

Gezondheid begint van binnenuit.

Stoppen begint herstel.

Dat uiterlijke gaat best snel.

Stoppen kan ook de nodige problemen naar boven halen die  ook weer aandacht behoeven.

Het gebruiken of misbruiken doen we niet voor niets.

Succes Ryan..je word vast heel mooi:heart:

 

(En ik kan het weten na dik 30 jaar misbruik van roken en drank:))

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ryan,

Hartelijk bedankt voor je bericht en wat een mooi voornemen voor het nieuwe jaar!

Het is niet goed te zeggen hoe lang het precies zal duren voor je uiterlijk veranderingen merkt, alhoewel dit vaak best snel gaat. Helemaal wanneer je met alle middelen stopt. Wellicht dat de eerste periode je tijd nodig hebt om weer een gezonde slaap te krijgen en dat het dan wat langer duurt voor de donkere kringen onder je ogen minder worden. Dit kan wijzen op slaapgebrek en te weinig vocht in je lichaam. Ook kunnen deze kringen genetisch bepaald zijn. In ieder geval geef je jezelf de kans om zonder middelen weer een gezonde slaap te krijgen.

Verder wil ik je adviseren om vitamine B1 50 mg te nemen (ook wel thiamine). Mensen die teveel alcohol drinken hebben hier een tekort aan en dat kan leiden tot bijvoorbeeld vergeetachtigheid. Meer informatie kun je lezen op de website van alcholdebaas.nl, cannabisdebaas.nl en rokendebaas.nl.

Heb je ondersteuning bij het stoppen?

Veel succes gewenst!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...