Spring naar bijdragen

Afkicken lorazepam en temazepam


Geluk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben sinds ruim n maand ct gestopt met beiden,ik slikte beiden ong 8 jaar. Ben er inmiddels dat op deze manier stoppen niet handig is maar in ben nu al zover...

Al flinke angstaanvallen overwonnen maar nu sinds een week ong flinke hoofdpijnen,slik echt om de zoveel paar uur paracetamol,iemand enig idee hoe lang zoiets kan aanhouden? En dat spraakgebrek etc,is dat ook tijdelijk? Echt absurd hoe lang ik over n bericht tik,moet steeds nadenken hoe ik n woord tik. Gaat dat allemaal nog normaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Geluk dat is  best wel een heftige angstige tijd dan. Heb je voor het stoppen met je h. arts contact gehad? Als dat niet het geval is zou ik maar eerst met hem gaan praten en vragen of hij je daar een beetje mee kan helpen.  En verder hier veel delen want sommige dingen die je mee maakt herkennen anderen. We zitten veel in onze huiskamer. Dat zie je staan in de grote rij als je hier komt.

Veel sterkte en.... we doen het hier samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Geluk,

8 jaar Temazepam en Lorazepam is een lange tijd. Slikte je het dagelijks of alleen zonodig?

Als je vervolgens cold Turkey stopt gebeuren er allerlei dingen in lichaam en geest. Dingen die je niet wilt, maar o zo logisch zijn. Je receptoren zijn gewend benzo`s te krijgen en moeten nu zelf plotseling aan de slag. Dat kost moeite en veel tijd en gaat met ontwenningsverschijnselen gepaard, zoals angst, onrust, maag-darmklachten, hoofdpijn, slapeloosheid, zweten, trillen, spiercontracties en ook cognitieve problemen. Niet iedereen krijgt last van alle klachten, maar de spraakklachten en naar woorden zoeken zijn wel kenmerkend voor benzo ontwenning. Het goede nieuws is dat het weer over gaat. Het is alleen ongewis hoe lang dat gaat duren. 

Sterkte in je strijd, we zijn hier om ook jou te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al heel wat gelezen de afgelopen tijden,had gewoon geen idee hoeveel dit met je doet. Heb ong 15 jaar geleefd met n narcist geleefd,ben daar nu vanaf maar potverdorie wat doen die benzo’s veel met je..

heb veel via het illegale circuit geslikt,vandaar,zucht niet handig nee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh lieverd... wat naar! Ik weet alles van leven met een narcist. Heb dat na 20 jaar eindelijk weten te stoppen. Is echt de allerbeste beslissing in mijn leven.

En stoppen met Benzo's is ook zeker een hele wijze stap. En alles schijnt terug te kunnen gaan naar normaal.

Indien nodig dan meld je je gewoon ziek of deels ziek op je werk. Er zijn dingen belangrijker dan werk. Ik vind het belangrijk om tegen je te zeggen dat je je niet hoeft te schamen. Natuurlijk hoef je niet op je werk hierover te praten, maar bijvoorbeeld met de dokter of bedrijfsarts overleggen is mogelijk heel behulpzaam. Doe maar voorzichtig met jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Geluk:

Heb al heel wat gelezen de afgelopen tijden,had gewoon geen idee hoeveel dit met je doet. Heb ong 15 jaar geleefd met n narcist geleefd,ben daar nu vanaf maar potverdorie wat doen die benzo’s veel met je..

heb veel via het illegale circuit geslikt,vandaar,zucht niet handig nee.

 

Dat laatste is ook zo herkenbaar in mijn geval. Vandaar het voor mij even niet handig is om een (huis) arts in te schakelen. Ik vecht met je mee, sterkte ! Ik ben vandaag dag twee diazepam vrij. Heb het een week of 7 geslikt. Dagelijks 5 a 10 Mg. Mocht ik toch klachten krijgen tja... dan bouw ik wat langzamer af in plaatst van ct. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geluk,

Ik heb je verhaal gelezen en heel veel sterkte. Ik hoop dat je huisarts/dokter weet hoe een  benzo-ontwenning in elkaar steekt. Ik heb gelezen dat dat heel erg kan verschillen. Ik herken mezelf in je verhaal, ik heb destijds ook via het illegale circuit diazepam gekocht. Uiteindelijk slikte ik 40 mg toen ik stopte. Het niet kunnen praten klinkt heel heftig, maar ik kan me goed voorstellen dat het ook een ontwenningsverschijnsel is. Hoop dat het allemaal goedkomt ook na wat ze hebben gevonden. Hou hoop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Geluk Wat heftig! Ik ben ook ct gestopt, maar dan van 4 weken 2.5 mg lorazepam. Ik ben nu 3 weken benzovrij en ervaar ook nog steeds nare bijwerkingen. Ik ben ook nog eens 4 weken geleden bevallen. Misschien kunnen we elkaar steunen.

Sterkte bij de neuroloog. Hopelijk valt het mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 7-1-2018 om 11:51 zei Jeshen:

@Geluk Wat heftig! Ik ben ook ct gestopt, maar dan van 4 weken 2.5 mg lorazepam. Ik ben nu 3 weken benzovrij en ervaar ook nog steeds nare bijwerkingen. Ik ben ook nog eens 4 weken geleden bevallen. Misschien kunnen we elkaar steunen.

Sterkte bij de neuroloog. Hopelijk valt het mee. 

Ik heb ook zo zwaar van benzo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...