Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 30-12-2017


Bestwel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allen,

De voorlaatste dag van het jaar. Nogmaals boodschappen doen vandaag.

Hoe vergaat het jullie? Ik heb een redelijke nacht gemaakt, de afgelopen dagen waren rustig en daardoor lijk ik beter te kunnen slapen. Ik heb een vervelende blessure opgelopen waardoor ik veel plat moet liggen en dus ook heel veel kan nadenken en me heel veel zorgen kan maken :-( Toch lijkt alles beter te worden.

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Bestwel,

Fijn dat je redelijk hebt geslapen dat is het halve werk. Heb je een blessure aan je rug? Kun je nog wel wat lezen of t.v. kijken, want anders is het inderdaad niet prettig als je veel ligt te denken.

Hier heb ik gisterennacht eens mijn dekbed van het bed gehaald en gewoon onder een fleece dekentje geslapen. Raadt eens wat. Heerlijk geslapen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad vooral TV kijeken en lezen .... het piekeren zit me het meeste in de weg.Af en toe even naar buiten, maar dat is geen pretje, het gaat langzaamaan beter .... Goede bijkomstigheid is dat ik veel fruit eet ... vreemd genoeg heb ik geen trek in snoep of andere snacks ...

Slaap je slect omdat je het 's nachts warm hebt?

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is denk ik een hele grote rede Bestw, Ik heb het na mijn overgang vaker erg warm maar dat is na mijn herseninfarct nog veel erger geworden.

Zou eigenlijk een goeie airco moeten hebben op mijn sl. kamer maar ik heb geen afvoer. 8 jan. moet ik naar het slaapcentrum. Dan gaan ze onderzoeken waardoor dat komt.

Hoop  dat je je niet teveel alleen voelt. Dan ga je veel piekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bestwel:

Goedemorgen Allen,

De voorlaatste dag van het jaar. Nogmaals boodschappen doen vandaag.

Hoe vergaat het jullie? Ik heb een redelijke nacht gemaakt, de afgelopen dagen waren rustig en daardoor lijk ik beter te kunnen slapen. Ik heb een vervelende blessure opgelopen waardoor ik veel plat moet liggen en dus ook heel veel kan nadenken en me heel veel zorgen kan maken :-( Toch lijkt alles beter te worden.

Fijne dag

Fijn dat alles beter lijkt te worden. Dat is positief en een prima houvast. 

Afleiding is wel het sleutelwoord denk ik. Ik ben ook zo'n nadenker, en ik weet dat het niet helpend is. 

Nu maak ik me nog steeds zorgen over mijn darmproblemen. Donderdag bij de huisarts geweest, heeft buik onderzocht en geen bijzonderheden ontdekt. Toch blijf ik me zorgen maken dat er iets mis is. Dat heb ik nooit echt gehad, maar sinds de benzo's heeft mijn lichaam het iets te vaak laten afweten, waardoor het vertrouwen in mijn eigen lichaam verloren is gegaan. In de goede weken dacht ik daar helemaal niet aan, maar nu ik wat klachten heb komt dat weer keihard terug. 
Het is zo zonde, want de kans dat er iets mis is is op zich heel klein, dus waarom zorgen maken? En toch doe ik het. Ban dat maar eens uit. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Cyclad58:

Fijn dat alles beter lijkt te worden. Dat is positief en een prima houvast. 

Afleiding is wel het sleutelwoord denk ik. Ik ben ook zo'n nadenker, en ik weet dat het niet helpend is. 

Nu maak ik me nog steeds zorgen over mijn darmproblemen. Donderdag bij de huisarts geweest, heeft buik onderzocht en geen bijzonderheden ontdekt. Toch blijf ik me zorgen maken dat er iets mis is. Dat heb ik nooit echt gehad, maar sinds de benzo's heeft mijn lichaam het iets te vaak laten afweten, waardoor het vertrouwen in mijn eigen lichaam verloren is gegaan. In de goede weken dacht ik daar helemaal niet aan, maar nu ik wat klachten heb komt dat weer keihard terug. 
Het is zo zonde, want de kans dat er iets mis is is op zich heel klein, dus waarom zorgen maken? En toch doe ik het. Ban dat maar eens uit. 

 

Hi Cyclad,

De maag-/darmklachten waar geen medische redden voor is te vinden zijn bijwerkingen van benzo's ... dat lees je op allerlei websites over benzo afbouwen, wordt ook wel " Benzo belly" genoemd. Heel vervelend en ongemakkelijk maar het wordt beter als de benzo's uit je lijf zijn, dan gaat herstellen.

Ik let goed op wat ik eet. Kleinere porties, geen grote zware maltijden, weining vlees, veel water en thee, geen of 1 kop koffie per dag, soep, versfruit, etc ... heeft als voordeel dat ik gezond eet, niet teveel eet en me iets betr ga voelen ... ik heb geaccepterd dat het beter zal worden. En ... ik bendenk mij dat er mannen zijn met een enorme bierbuik, die roken, veel bier drinken ongezond vet eten ... die zich echt niet beter kan voelen dan ik :-)

Ik hoop dat je er wat mee kunt ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai Cyclad, ik begrijp je zo goed, die onverklaarbare klachten, ik ben veel misselijk, darmproblemen, ik heb 2 mnd gelden buikecho gehad, ja was goed, maar  die dagen dat je wat beter voelt denk je yes!  maar de slechte dagen voel en merk je alles, fff en dan weer slappe benen, malaise gevoel ,het vertrouwen in je lijf is weg , ons zenuwgestel zal eerst moeten hersteld zijn,  met elkaar komen we er !! We strijden met elkaar, lieve gr Guus, voor allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit al eerder gepost, heb deze tekst ergens opgepikt ..... maar nogmaals ... geeft wat hoop ....

HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag.
Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven.
Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen.
De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent.
Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg.
 

 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Bestwel en Guusje,

Wat voeding betreft: ik houd er zeker rekening mee. Veel fruit, roggebrood, volkorenbrood, groenten en kip of vis in plaats van vlees. Water en sap en geen alcohol. Ik probeer de symptomen te accepteren. Lukt meestal wel, maar na 4 goede weken valt dit even vies tegen. 

Guusje, is het bij al wat stabieler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Nu maak ik me nog steeds zorgen over mijn darmproblemen

Ik heb een theorie hierover. Behalve de hersenen worden ook de darmen geraakt door psyche-medicatie. Niet alleen de benzo's maar ook de AD die we soms gebruiken kan hier invloed op hebben. Net als een antibiotica. Omdat onze hersenen functioneren op de stoffen die in de buik worden gemaakt, waaronder bijvoorbeeld veel hormonen en neurotransmitters, is dit vrij logisch.

Dat antibiotica niet zo goed is voor het lichaam weten we ondertussen. En dat psyche-medicatie klachten kan geven in de buik staat in elke bijsluiter. Wat het precies verstoord of kapot maakt wordt niet verder onderzocht. Daarom doe ik ongeveer hetzelfde voor mijn darmen, als wat ik zou doen met een antibiotica, want 1 ding is me duidelijk. De darmflora is behoorlijk ernstig verstoord. Ik heb zelf geen pijn in de buik gelukkig (meestal), maar constant last van een beginnende aambei en ik heb nog geen idee hoe ik het kan verhelpen helaas. Dit speelt bij mij vanaf het moment dat mijn eerste AD zijn werking ging verliezen of misschien contra ging werken. ( is een mogelijkheid die bij mij erg van toepassing lijkt te kunnen zijn). Dus al meer dan 14 maanden nu. Maar mijn buik is in de afgelopen maanden zo ongelooflijk goed geweest, dat is echt bizar bijna.

Ik slik op het moment probiotica die ook als een van de weinige echt wetenschappelijk bewezen en getest is, en zelfs bewezen helpt bij de aanmaak van gaba receptoren. Misschien blijf ik daar wel de rest van mijn leven aan hahaha. Daarnaast gebruik ik dus slippery elm/ gladde iepenschors. Deze beschermt je maag en darmwand en verzacht of verstevigd de ontlasting doordat het dus een soort slijmerige substantie maakt van het vocht in je ontlasting. Het heeft verder geen invloed op de rest van wat zich in je lichaam afspeelt.

Ik weet dat ik eerder de producten heb genoemd, maar de theorie erachter nu nog eens uitgelegd. Ik kan het iedereen die benzo's heeft gebruikt aanraden. Want die kleine duivels hebben onze darmen waarschijnlijk meer geraakt dan we weten.

Sterkte weer allemaal en doe rustig aan morgen. Volgend jaar is het weer oud en nieuw, dus geen reden om deze perse te moeten vieren als het niet gaat.

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Liz! 

Ik heb ook soms weken totaal geen darmproblemen. De afgelopen 4 weken waren prima wat dat betreft. Vandaar mijn teleurstelling nu. Levert toch weer onrust op en dat was ik nu net een dikke maand kwijt. Ik blijf wat dat betreft ongelooflijk ongeduldig. Ik weet dat het niet slim is.

Ik ga die rode iep toch maar bestellen, baat het niet dan schaadt het vast ook niet.

Oud en Nieuw wordt hier wel gevierd met 4 lieve buren. Lijkt me gezellig, maar ik zie vooral op tegen the day after. Maar goed, dat zien we volgend jaar wel. 

X Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad, ik heb heel veel last van darmen,  daar gaat de ellende het eerst naar toe, ook ontlasting, ja niet zo,n fijn praatje maar ruikt ook anders, ff gelukkig trek ik mij op dat ik niet alleen dit ervaar,  gezellig even je afleiding met de buren, id de volgende dag, maar dan heb je wel een leuke avond gehad,  maar ik loop ook zo tegen teleurstellingen aan, de grilligheid van het verloop, en dan ben ik zo blij met jullie ervaringen  ik wens je een super gezellig uiteinde met elkaar, lieve gr, Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Guusje en Ad ( @Cyclad58 @GUUS)

Okay dan, Nog 1 tip die kan helpen voor de buik naast het gaan gebruiken van Slippery Elm. Stop even met de melkproducten. Nederlandse kaas kan wel. Probeer het eens een maand en kijk of je buik anders voelt. Er zijn veel verschillende theorien over de reden om wel of geen melk te gebruiken, maar in mijn mening hebben we logischer wijs niet perse nodig en er zijn legio mensen die om verschillende redenen eigenlijk een kwetsbare darm hebben door melk.

Dag lieverds, ik ben trots op jullie, blij met jullie steun van dit jaar, blij dat ik contact mag hebben met jullie als vechtende benzo overlevers en met jullie mag delen en jullie mag steunen. Ik drink vanavond een groot glas water op al onze gezondheid.  Fijne jaar wisseling!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer, jij mag trots zijn op jezelf! Al de raad die je ons geeft, terwijl jezelf ook vecht!  Ook ik neem een glas water! Hoppa glijden zo 2018 in met z,n allen, samen sterk! Jij ook een fijne jaarwisseling, ook voor alle forum vrienden!   Liefs Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...