Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 26-12-2017


bolletje

Aanbevolen berichten

Ha ha Bolletje, zo leuk het ontbijtje van jou, je zou zo aanschuiven, peper en zout gaat wel erg veel worden, blijven maar strooien ha ha, superleuk weer, hoe gaat het met je?  Zelf gisteren goed geslapen, vannacht weer minder , zo gek dat je wakker kan worden met een gejaagd gevoel, droom ook nu veel, zal er allemaal wel bijhoren, loop van de dag gaat het vaak wel beter,   ik hoop dat  je ontbijtje smaakt, hier in Vlissingen waar ik woon  schijnt de zon!    Ik wens iedereen een goeie dag , dat is voor sommige al heel wat, lieve groetjes Guusje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guus dat hoor je bijna bij iedere verslaving wanneer je stopt. Wisselend slapen en bijna altijd heel veel heldere dromen. Er gebeurd zo'n hoop in je lichaam wat smeekt om a.u.b. wat tabletten te krijgen. Logisch dat je onrustig wordt. Maar het gaat heel erg echt over hoor.:lips:

Ben benieuwd hoe het vandaag met Cyclad is gegaan.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede kerstavond allemaal, even een warm berichtje van mijn kant. Het was stil vanuit mij omdat ik murw was en lam gelegd door twee dierbaren die overleden in korte tijd binnen de familie (nichtje van maar 49 jaar oud aan de gevolgen van kanker en kort daarna tante van 81 kort nadat zij een herseninfarct kreeg). Heel verdrietig en zwaar, met beiden was ik nauw betrokken en mijn vader ook (ik zorg veel voor mijn vader van 74). Afijn, om een lang verhaal kort te maken: een heftige en emotionele periode die ons wankel maakte maar ook weer dichtbij elkaar bracht en verbond.  Ik ben ondertussen toch ook nog steeds bezig met het afbouwen van de dia (jawel @Cyclad58 met behulp van het geweldige weegschaaltje) en zit nu op strak 3,5 mg per avond. Dit doe ik wel door alle omstandigheden al 2 weken nu en ben nog niet verder gegaan met weer een stap eraf. Ik hoop dat volgende week te gaan doen. Met mijn man en dochter van 9 (zoonlief van bijna 18 blijft thuis) vertrek ik vrijdag naar noord spanje om te wandelen. Enorme behoefte om even tot rust te komen. Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie steun. En ik zet door met afbouwen. En ik denk ook aan jullie, dat jullie dat weten. En ik geniet om even in de huiskamer te neuzen en te zien wat jullie zoal doen deze dagen. Veel liefs van Teuntje  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎26‎-‎12‎-‎2017 om 11:28 zei GUUS:

Cyclad, jij ook fijne dag bij je zus, geniet ervan, gaat het goed? Lieve groetjes Guusje

Dank je wel, @GUUS 

Helaas gaat het de laatste dagen minder goed. Problemen vooral met de spijsvertering (obstipatie). Die feestdagen zijn daarvoor ook niet echt helpend geweest. 
Weet even niet of dit een gevolg is van de benzo-ontwenning. Tijdens het afbouwen had ik ook maag- en darmklachten, maar dan vooral veel gerommel en een ongemakkelijk gevoel. Dit voelt toch anders en begint me wat te frustreren. 
 

@Teuntje goed bezig! Fijn om te horen dat je met het afbouwen op het juiste pad zit. Je hebt een moeilijke tijd achter de rug, zorg goed voor jezelf en luister goed naar je lichaam. 
Fijn dat je onze huiskamer gevonden hebt! 
En natuurlijk een heel fijne wandelvakantie gewenst! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Helaas gaat het de laatste dagen minder goed. Problemen vooral met de spijsvertering (obstipatie). Die feestdagen zijn daarvoor ook niet echt helpend geweest. 
Weet even niet of dit een gevolg is van de benzo-ontwenning. Tijdens het afbouwen had ik ook maag- en darmklachten, maar dan vooral veel gerommel en een ongemakkelijk gevoel. Dit voelt toch anders en begint me wat te frustreren.

Lieve Ad, om die darmen te helpen gebruik ik slippery elm. Echt niet duur en helpt me enorm. Doet verder niks met je. En drink je water.... liever iets meer dan iets minder.

https://www.bodyenfitshop.nl/catalogsearch/result/?q=slippery+elm

Hier koop ik het. Bedrijf bedient me al jaren van van alles voor een goede prijs. De binnenkant van de schors van de rode iep of gladde iep word gedroogde en verpulverd en slik je met een capsule. Niet vies dus. Het maakt van het vocht waar het zicht mee mengt een slijmerig goedje. Dit zorgt ervoor dat diarree verdwijnt en verstopping wordt voorkomen en een beschermend laagje wordt gevormd voor je maag en darmwand. Ik gebruik dit sinds 4 maanden en nergens last van terwijl ik lactose-intolerantie heb en daardoor normaal heel makkelijk buikpijn als ik iets verkeerds eet.( Doe ik zo min mogelijk natuurlijk)

Hoop dat je er wat aan gaat hebben. De rest van de klachten kunnen we niet zo goed voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf was weer iets beter. 2e kerstdag was gezellig en drukker en daardoor goed te doen. Maar mijn vriend is voor de kerst gevallen en gisteren met een nies schreeuwde de pijn door zijn lijf. De pijn was zo erg dat we vandaag naar de eerste hulp zijn geweest om te checken. Hij heeft nu heftige pijnstillers en ik ben bij hem om wat te helpen. Veel kan ik niet, maar het geeft me wel weer iets meer nut en dat vind ik altijd fijn. Hopelijk drukt het niet te veel op me en komen we er prima doorheen.

Ik hoop dat jullie allemaal de feestdagen een beetje overleven. Niet makkelijk als je je niet goed voelt, maar het gaat ook vanzelf voorbij gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zelf was weer iets beter. 2e kerstdag was gezellig en drukker en daardoor goed te doen. Maar mijn vriend is voor de kerst gevallen en gisteren met een nies schreeuwde de pijn door zijn lijf. De pijn was zo erg dat we vandaag naar de eerste hulp zijn geweest om te checken. Hij heeft nu heftige pijnstillers en ik ben bij hem om wat te helpen. Veel kan ik niet, maar het geeft me wel weer iets meer nut en dat vind ik altijd fijn. Hopelijk drukt het niet te veel op me en komen we er prima doorheen.

Ik hoop dat jullie allemaal de feestdagen een beetje overleven. Niet makkelijk als je je niet goed voelt, maar het gaat ook vanzelf voorbij gelukkig.

Bedankt voor de tip over de slippery elm, Liz! Ik zal me eens oriënteren. Heb van mijn buurvrouw iets natuurlijks gehad wat ik vandaag ga proberen: Grunwalder Sensitive.  
Fijn dat je je iets beter voelt en dat je je vrienden nu kan ondersteunen. 
Sterkte samen!

Knuffel, Ad

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...