Spring naar bijdragen

Maandag 25 december


Sowhat

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Smaragd:

maar hou ook rekening met anderen die nog wel strijden of althans wat begrip daarvoor.

Ja wat betekent dat begrip hebben? Ben ik begripvol als ik schrijf dat iemand heel hard zijn/haar best doet en heel goed gaat terwijl de realiteit volgens mij is dat diegene constant al jaren lang alles rondom drank buiten zichzelf zoekt? Van alles zit tegen tot de etiketten de schuld geven. Verslaving is in mijn ogen de illusie dat iets direct in staat zou zijn leegte op te vullen. Kan het wel uitschreeuwen uit frustratie over iemand die niet echt zichzelf wil zien. Niet alles en ook de leegte en rotgevoelens en al wat is probeert te accepteren. Ik vind het ook lastig om sommige kanten van mezelf te zien en te accepteren. Velen hier vinden dat moeilijk maar zijn zo dapper dit toch te doen. Daarvoor heb ik begrip en veel respect. Voor mensen die blijven wegkijken voor zichzelf heb ik ook begrip en compassie voor. Blijkbaar is het hun tijd nog niet. Blijkbaar moet het leven eerst nog rotter worden voor dat de voordelen van verdoven niet meer opwegen tegen de nadelen die zelfdestructie met zich meebrengen. Maar dat aanzien valt niet mee als ervaringsdeskundige. Mag ook daar begrip voor zijn Smaragd?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er juist wel begrip is voor Spirit. Maar moet je dan maar mee gaan met iemand? Zou dat helpen? Ik denk dat een ieder die hier zit zijn of haar strijd heeft gehad of nog heeft. Bij de 1 duurt het langer dan bij de ander. Ook ik viel regelmatig terug. Nee op die momenten is het niet grappig om te lezen wat een ander er van vind. Als ik voor mezelf praat uiteindelijk hielp het mij wel verder. Mijn strijd is misschien ook nog niet gestreden. Op dit moment denk ik dat ik vrij stevig sta. Alhoewel ik pleur zo maar neer in de badkamer.:P Zonder gekheid ik hoef niet meer. Dat gevoel heb ik nu. Een soort rust of berusting. In parijs ook totaal geen trek gehad. Dochters die wel graag een wijntje bij hun eten wilden. Ga je gang en geniet er vooral van. Misschien val ik nog wel een keer terug. Het zij dan zo maar ik ben er wel van overtuigd dat ik snel weer op sta en verder ga met droog staan. @spirit er is gisteren ook al door iemand gezegd dat degene die schreef dat je niet van je kleinkinderen zou genieten dat bedoeld als zorg dat je ook in de toekomst er van kan blijven genieten. De opmerking erbij ik weet niet of ze zelf kleinkinderen hebben vind in ondoordacht. Je weet wie die opmerking maakte en je weet ook dat degene geen kinderen heeft en dus ook geen kleinkinderen. Het is geschreven uit bezorgdheid naar je. Mijn kleinkinderen zijn absoluut een reden om niet meer te willen drinken. Ik had het graag anders gezien. Ik had graag zelfstandig gewoond in een huis. Zodat ze ook bij konden logeren. Kan ik om jammeren maar het is zoals het is. Ik kan wel andere dingen doen om van ze te genieten en hopelijk genieten ze dan ook beetje van mij. Dat ze me later niet alleen maar herinneren als opa die in een tehuis woont. Maar ook als op die probeerde leuke dingen met ze te doen. Maar alles draait om jou ik bedoel of je nu hier begrip krijgt of dat mensen bezorgd om je zijn of je de waarheid zeggen het is aan jou wat je er mee doet en wilt doen. Pik er uit wat je kunt gebruiken en laat liggen waar je niets mee kunt. Jij moet het doen maar niet alleen zoals @kruidenthee67 altijd zegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei jopie:

En even ter geruststelling voor wie zich zorgen maakte dat (in dit geval maar het gaat natuurlijk over iedereen) spirit t wellicht niet overleeft: doodgaan aan drank duurt in het merendeel van de gevallen je (helaas) heel lang. 

Doodgaan aan drank kan inderdaad misschien even duren. Doodgaan door drank heeft maar een seconde nodig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @erik natuurlijk snap ik dat het vanuit de andere kant ook heel frustrerend is. Nogmaals ik snap dat van sommigen van jullie zeer goed. Ook heel goed dat dat geuit wordt want als dat niet meer zou gebeuren dan zou je eigenlijk iemand pas echt zeggen/tikken, zoek het maar uit, je bent het niet meer waard, we geloven niet meer in je dat je het kunt. Dat is ook waar! Misschien trok ik het ook wel te veel naar mezelf toe, bedacht ik me vanochtend. Hoe meer menen boos op mij worden, zich frustreren om mijn terugvallen, hoe meer ik ga drinken vanuit een rot gevoel(schuld, schaamte) om dat te maskeren. Zo van wat kan het mij ook allemaal schelen. Klinkt heel kinderachtig maar zo gaat dat bij mij. Vandaar dat het bij mij zo binnen kwam. Belangrijkste is dat Spirit ook nog eens wat goeds uit de postings kon halen dat is het aller belangrijkste. En Spirit ik heb veel goede verhalen over Ready to change gehoord, hoop dat je ervoor gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 25-12-2017 om 22:29 zei spirit:

Even snel doorgelezen, maar het klonk goed en niet zo heel ver weg, even de metro en ik zit er.

Welterusten Fruitvlieg en alle anderen en bedankt voor de belangstelling en opmerkingen.

Het heeft me allemaal weer tot nadenken gezet!

Droog en tot morgen :moon:

dit schreef je net nadat je je had aangemeld spirit

en nu schrijf je dat het zo ver is???

* dit hoort dus op 3 jan. thuis

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...