Spring naar bijdragen

Het lukt mij niet alleen....


Noahmax

Aanbevolen berichten

Hier ben ik dan, toch steun zoeken bij mijn stoppen met drinken.

Ik ben 60 jaar, drink al 40 jaar veel, bijna elke dag. Ik werk 28 uur, niet echt problemen in relaties. Alleen ik voel mij vaak heel eenzaam, isoleer mijzelf, onderneem steeds minder. Lijkt net alsof ik het overzicht kwijt raak..

Ik drink vaak alleen en inmiddels ook stiekum, verstop flessen wijn....mijn man weet wel dat ik flink drink, maar niet de gehele omvang. Omdat ik bijna nooit een kater heb en nog functioneer, onderschat hij mijn probleem. Ik heb nog geen steun gevraagd aan hem....omdat ....ik verslaafd ben....het niet durf uit te spreken. Dan zit ik er aan vast. Als ik door de eerste week heen ben, ga ik hem steun vragen!

Ik vermoed dat ik niet kan minderen, omdat 1 glas, de hele fles is.

Ik wil wel kunnen minderen...

Ik begin vandaag met niet te drinken....eerste kerstdag  en oudjaar alleen nog in gezelschap.... verder werk ik en ik heb wat valium. Mijn man drinkt bijna niet.

Fijne dag allemaal! Ik moet n beetje wennen op het forum. Ik ga vanavond 24.00 weer kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom!

"ik wil wel minderen maar ik kan het niet" schrijf je. Ik heb altijd geleerd dat je niet iets moet willen wat niet kan :) 

Heel veel mensen willen minderen maar als je al 40 jaar te veel drinkt, is de kans om succesvol en duurzaam te minderen echt nul.

Je moet langs start en ontvangt daarbij geen 20000 Euro. Met andere woorden, je moet eerst stoppen, een paar maanden lang. Anders wordt het niks. Je hebt vast al eens eerder geprobeerd te minderen. Niet gelukt anders was je hier vandaag niet. 

Ik herken dingen die je schrijft. Als je van deze problemen af wilt, moet je stoppen. Dat is niet simpel maar het kan wel. 

Alles begint met niets meer in huis te halen. En het helpt als je iets anders drinkt in de plaats. Thee of zo. Iets wat er niet sprekend op lijkt.

Succes met je eerste droge dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Noamax welkom.

Ik lees dat één glas de hele fles is en je vermoedt dat je niet kan minderen!
Maar ...je wilt wel kunnen minderen.

Mijn mening is dat je het jezelf erg moeilijk maakt.
Is 'gewoon' stoppen niet veel eenvoudiger ,dan steeds weer opnieuw  vechten
tegen de drang meer te willen. Een kenmerk van alcoholisme is méér willen en zelden minder.

Ik begrijp dat je eerder minder drinken hebt geprobeerd, dus waarom zou het nu wel lukken denk je?
Mijn ervaring is dat het éénmaal gestopt makkelijker leven is.

In ieder geval succes op je weg.

Groet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zo vaak geprobeerd, minderen, maar één glaasje bij het eten.... Het probleem is, ik maakte het mezelf alleen maar moeilijker, want de zin bleef, de zin naar meer, maar dat was niet de afspraak, de afspraak was maar één glaasje, meer mocht niet..... Dus, dan maar stiekem. Nu besloot ik gewoon te stoppen, niet te minderen, gewoon niet meer drinken, dat is wat ik wil, en dat is wat het zal zijn. 

Je schrijft dat je man bijna niet drinkt, dan is het toch nog beter dat je gewoon stopt? 

Wij zijn net terug van mijn eerste alcoholvrije dineetje, en kwam moet zeggen, dit viel me veel makkelijker dan met één glas, want aan één glas had ik niet genoeg, aan een cola zero wel 

Ik denk dat vele dat al probeerden, minderen, of na een tijd terug sociaal drinken, ik ben er voor mezelf uit, da's niks voor mij, voor mij is het alles of niks, en het wordt niks. 

Veel succes met het stoppen, samen komen we er wel. 

Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom en succes! Ik had nooit gedacht dat ik een leven zonder drank (en sigaretten) op enigerlei wijze prettig of spannend zou vinden. Maar ik vind het geweldig. Niet dat mijn leven opeens geweldig is, maar er gebeurt zoveel meer en dat allemaal bewust. Heel fijn. 

Minderen leidde bij mij tot de hele dag bezig zijn met. Die ene voor, tijdens of na tafel? enz. En er komt van alles naar boven. Maar dat kan ik aan. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat Lika, voor mij is het niet weggelegd, maar gelukkig is niet iedereen t zelfde. 

Vandaag gaan uitzenden, zonder alcohol, geen wijntje voor tijdens.of na, geen cocktail voor, geen.kofie met iets bij na. 

In het naar huis rijden voelde ik me sterk en had zin om heel luid te roepen "yes, i can"

 

Ondertussen dag 8 voorbij, op naar dag 9  xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb nu mijn 2de dag alcoholvtij er op zitten. Het gaat wel. Ik ga wel zo naar bed, daar ben ik veilig.

Ik probeer kleine stappen te zetten, eerst morgen tijdens  koken niet drinken. Ik ben dan ook alleen...overwinning is het dat dat lukt!

Snap dat ik afscheid moet nemen van alcohol, waarom stel ik dat uit? Wil doorpakken en doe dat niet. Deel het ook niet met anderen. Ook dit heb ik de neiging alleen te doen...

Adviezen? Dank met groet, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...