Benzonormaal Geplaatst 21 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2017 Hi Allemaal, heb jullie verhalen wel honderd keer gelezen. Even in het kort. Gebruikte al jaren temazepam voor mijn mislukte hernia operatie. Heb mijn hele leven al slaapproblemen. Vorig jr oktober geopereerd aan mijn hernia’s en daarbij een zenuwbeschadiging opgelopen. Resultaat. Helse pijn. Been deels verlamd en volgestouwd met medicatie. Dusdanig dat ik het syndroom van cushing kreeg en 3 mnd later met spoed werd opgenomen. In de tussentijd volgestopt met Oxycodon die daarna nog meer werd opgehoogd en slaap medicatie inmiddels al 3 x was om gezet naar 1 Mg lorametazepam en 5 Mg diazepam. 3/7 opnieuw geopereerd met goed resultaat. Dus morfine afbouwen. Dit te snel gedaan want alles wat jullie beschrijven met benzo’s kreeg ik met ocxycodone ook. Daarna het ontwenningssyndroom gekregen waar ik nog steeds mee deal. Minder last gelukkig maar het eten lukt nog steeds niet. Ook ik heb de hel gezien. Kon en wilde niet meer leven. Wilde ook de benzo’s afbouwen maar mocht niet van de huisarts. Moest eerst stabiel zijn. Hij herkende het ontwenningssyndroom alleen van benzo’s en had dit bij morfine afbouw nooit gehoord. Toch met jellinek besproken de benzo’s zo snel mogelijk af te bouwen. Lora omgezet in dia en dat op 15mg. 5 dagen geslikt en toen 2,5 omlaag dus 12,5mg voor 1 week. Omzetting zware hoofdpijn en prikkelbaar. Afbouw idem. Toen naar 10 Mg. Nog steeds hoofdpijn prikkelbaar en slechter slapen. Ontwenning is niets in verhouding tot de ocxycodon. Nu na een week door op de 7,5mg. Zelfde klachten, af en toe wat trillerig. Maar ik mag echt niet klagen. Knijp mijn handjes bij elkaar want God wat was ik bang om in die zelfde hel terecht te komen. Mijn zenuwstelsel is nog herstellende van de morfine en nu ook de afbouw van de benzo’s. Hebben jullie enig idee of ik de klap nog ga krijgen of heb ik het geluk de dans te kunnen ontspringen? Hadden jullie in het begin al veel last met afbouwen of kwam dat later pas. Ik kan hier niet veel over vinden... as dinsdag wil ik weer zaken met 2,5 Mg en zou dan uitkomen op 5 Mg. Graag advies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 21 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2017 (bewerkt) Hallo Benzonormaal, Allereerst hartelijk welkom hier! Je hebt het al aardig voor je kiezen gekregen met de afbouw van de Oxycodone. Fijn dat je daarvan af bent! Wederom snap ik de arts niet, want ook van afbouwen van morfine is toch echt bekend dat het onttrekkingsklachten kan geven. Fijn dat je je tot nu toe behoorlijk door de afbouw van de Diazepam slaat. Afbouwen van benzo's met Diazepam is ook de beste methode met de meeste kans op een relatief soepele ontwenning. Wat ik wel vind is dat je snel afbouwt met Diazepam. In het begin is het prima om met 2,5 mg per week of per 2 weken af te bouwen, maar hoe dichter bij 0 hoe groter het relatieve verschil en dan kan afbouwen met 2,5 mg zwaar worden. Als je in de overige topics het verhaal van @Kannietmeer leest dan merk je op dat langzame tapering veruit de voorkeur verdient. In het begin ging de afbouw bij mij beter dan aan het eind. Ik bouw Lorazepam af en de laatste 0,5 mg gaat het echt met 0,01 mg per dag. Hooguit. Er zijn diverse methodes voor, met weegschaal, nagelvijl en pillenbreker. Ik denk dat je vanaf 5 mg eerst moet gaan minderen met 1 mg, wellicht zelfs 0,5 mg. Als dat goed gaat kun je dat doorzetten. De stap van 5 naar 2,5 mg in 1 keer lijkt mij wat rigoureus. Sterkte met de afbouw en we zijn altijd bereid om je te steunen! 21 oktober 2017 bewerkt door Cyclad58 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 22 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2017 Goeie memaggies.... Jij hebt het enorm voor je kiezen gekregen. Vechter !! Topper !! Petje af voor jou..... Niemand kan helaas met zekerheid je vraag beantwoorden over je ontwenningsverschijnselen en of het nog moet komen. Ik hoop voor je van niet. Dat het blijft bij wat je nu beschrijft. Maar zelfs na het stoppen van de Diazepam kan je nog te maken krijgen met klachten, tot maanden nadat je gestopt bent. Maar als je nu weinig merkt, kan het zijn dat je de dans ontspringt. Als dat zo is dan ben ik mega blij voor je en kan je dan wel een waarschuwing meegeven voor het de toekomst. Want ik zie dat veel mensen die ooit eerder een benzo hebben gebruikt en zijn gestopt, er een tweede keer niet mee wegkomen. Dus in de toekomst zou ik er van wegblijven. Ik sluit me aan bij @Cyclad58 dat je mogelijk erg grote stappen neemt om af te bouwen. Om de grote klappen te ontwijken kan je beter de trapsgewijze afbouw vermijden en elke dag een beetje van je medicatie afhalen. Mogelijk heb je dan minder klachten dan nu. Als je klachten gaat ontwikkelen verklein je gewoon de dosis die je elke dag eraf haalt. Heel veel sterkte!! En zoals gezegd: we steunen je graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benzonormaal Geplaatst 23 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2017 Bedankt voor jullie advies @Cyclad58 en @Kannietmeer. Vandaag weer een off dag. Ik zit nog midden in de ontwenning van de morfine met waves en Windows. Vandaag vooral veel druk op de borst en liefst zou ik de hele dag huilen. Futloos en moe. Morgen toch nog proberen de 2,5 Mg te minderen omdat dit klachten zijn die ik al had. Vanaf de 5 Mg wil ik gaan kijken om met 1 Mg af te bouwen. Wil zo graag die troep weer uit mijn lijf. Wil zo graag mezelf weer zijn... vrolijk en altijd maar druk. Nu uitgeblust en somber. Zie wel erg op naar het moment van 0 en daarna. Mijn angst ondanks dat ik daar emdr voor heb gehad weer in deze hel te raken of blijven is zo groot. De wereld leeft door, maar de mijne staat stil. Mijn bedrijf, gezin en huwelijk lijden hieronder. Ik wil door. Snel door!!! Miss wel te snel??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 23 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2017 3 uur geleden zei Benzonormaal: @Cyclad58@Kannietmeer Wil zo graag die troep weer uit mijn lijf. Wil zo graag mezelf weer zijn... vrolijk en altijd maar druk. Nu uitgeblust en somber. Zie wel erg op naar het moment van 0 en daarna. Mijn angst ondanks dat ik daar emdr voor heb gehad weer in deze hel te raken of blijven is zo groot. De wereld leeft door, maar de mijne staat stil. Mijn bedrijf, gezin en huwelijk lijden hieronder. Ik wil door. Snel door!!! Miss wel te snel??? Och och.... ! Wat begrijp ik je verlangen goed! Ik voel precies hetzelfde. Mijn benzovriendin zegt me iedere dag ook precies hetzelfde. We willen ons leven terug. Onszelf terug. Het is zo vreselijk moeilijk dat dit ons leven zo lang kan beheersen. Maar we kunnen niks doen lijkt wel dan alleen maar wachten en afbouwen en wachten en afbouwen. Als we klaar zijn met afbouwen, wachten tot het voorbij is. Dat is werkelijk alles. EMDR kan je altijd nog een keer doen als je angsten terug komen. Maar wees voorlopig maar zeker dat je uit balans bent door de rommel in het lijf en niets anders. Je bent vooral normaal als de BENZO weg is ;-) benzo/normaal. Mijn leven staat al precies een jaar stil.... vorig jaar rond deze tijd stortte het langzaam in elkaar. Waarom weet ik eigenlijk niet. Waren het de medicatie? Welke factoren speelden een rol? ik weet het werkelijk niet. Wat ik wel weet is dat de Lorazepam gewenning me heeeeeeel veel maanden heeft afgenomen en dat ik nu maanden extra ziek ben door de toedoen van benzodiazepinen. Heel veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 23 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2017 5 uur geleden zei Benzonormaal: Bedankt voor jullie advies @Cyclad58 en @Kannietmeer. Vandaag weer een off dag. Ik zit nog midden in de ontwenning van de morfine met waves en Windows. Vandaag vooral veel druk op de borst en liefst zou ik de hele dag huilen. Futloos en moe. Morgen toch nog proberen de 2,5 Mg te minderen omdat dit klachten zijn die ik al had. Vanaf de 5 Mg wil ik gaan kijken om met 1 Mg af te bouwen. Wil zo graag die troep weer uit mijn lijf. Wil zo graag mezelf weer zijn... vrolijk en altijd maar druk. Nu uitgeblust en somber. Zie wel erg op naar het moment van 0 en daarna. Mijn angst ondanks dat ik daar emdr voor heb gehad weer in deze hel te raken of blijven is zo groot. De wereld leeft door, maar de mijne staat stil. Mijn bedrijf, gezin en huwelijk lijden hieronder. Ik wil door. Snel door!!! Miss wel te snel??? Dat (te) snel willen is zo`n logische valkuil. Ik heb dat ook. De eerste keer dat ik mijn Lorazepam had afgebouwd dook ik van 0,25 mg naar 0 en dat was veel te snel. Nu ben ik aan het slowtaperen,ik sluip van 0,5 mg terug naar 0. Zit nu op 0,19 mg per dag en nog vind ik het te langzaam gaan. Moet geduldig zijn, want dat de enige weg. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benzonormaal Geplaatst 25 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2017 Vandaag de huisarts gesproken die mij begeleid met afbouwen. Moet nu eerst 2 wk op de 5 Mg blijven hangen zodat mijn lichaam kan stabiliseren. Het heeft al te veel te verduren gehad. Daarna mag ik eventueel de stap naar 2,5 Mg proberen en 2 wk stabiliseren. Lukt dit niet dan terug naar 4 Mg en met grammen afbouwen. Gister de stap naar 5 Mg gemaakt en een beroerde nacht gehad, maar verder vandaag oké. 2 uurtjes gewerkt vandaag en dat ging goed. De ochtenden zijn het zwaarst.... in de loopbaan de dag gaat het beter. Voel mij eigenlijk wel oké. Misschien ben ik gewend geraakt aan alle klachten. Baal dat de rem erop moet, maar zal me er aan houden. Wil graag vooruit en niet straks met nog meer klachten overblijven. Hoe gaat het met jullie? Al betere dagen? Blijft toch van minuut tot minuut leven. Zo voel je je oké om vervolgens weer ergens diep in een put te zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 25 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2017 De rem is voor je eigen genezing het beste. Been in het gips heeft ook tijd nodig. Zo ook je hersenen. Gun ze die gewoon. Die grote stappen zijn in mijn ogen echt minder aantrekkelijk, omdat ik uit ervaring weet wat een opdoffer je lichaam krijgt. Maar als je er niet te veel last van hebt dan kan je het doen. Artsen denken vaak dat het bijzonder weinig is wat je gebruik.... maar voor je lichaam kan dit heel anders zijn. En inderdaad, dag tot dag, van minuut tot minuut als het moet.... zo is het nou eenmaal. We moeten er doorheen. Hoop dat je vooruit gaat en de dans ontspring en snel kan afbouwen. Benzonormaal reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 25 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2017 5 uur geleden zei Benzonormaal: Baal dat de rem erop moet, maar zal me er aan houden. Wil graag vooruit en niet straks met nog meer klachten overblijven. Hoe gaat het met jullie? Al betere dagen? Blijft toch van minuut tot minuut leven. Zo voel je je oké om vervolgens weer ergens diep in een put te zitten. Dat is zo waar, hè? Goede en slechte momenten wisselen elkaar in een behoorlijk tempo af. Hier gaat het behoorlijk, zit nu nog maar op 0,17 mg Lorazepam en de verschijnselen zijn zeker te dragen. Er gaat elke dag wat af zolang het zo gaat als nu. Ga ik me toch minder voelen dan stabiliseer ik wel weer. We moeten eigenlijk helemaal geen haast hiermee willen hebben. Benzonormaal reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teuntje Geplaatst 25 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2017 Hallo Benzonormaal. geen adviezen van mij want ben zelf net nieuw hier en de strijd aan het leveren van de diazepam af te komen maar ik wens je heel veel sterkte en succes en het gaat je lukken! Ik heb veel steun aan het forum en hier een beter advies gekregen dan van mijn huisarts waardoor ik het nu aandurf af te bouwen. Zet'm op, groetjes van Teuntje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benzonormaal Geplaatst 27 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2017 @Teuntje, ik heb je verhaal ook gelezen. Alle verhalen wel meermalen. Je zoekt toch een soort van steun en herkenning. Ieder mens en ieder lichaam is anders. Daar ben ik wel achter. Ik vind het bij mij toe gelukkig allemaal nog meevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dezelfde klachten (wel steeds minder gelukkig) heb ervaren bij de afbouw en afkick van Oxycodon. Daar sta je echt alleen. Geen forums om op terug te vallen. Geen kliniek die wilde erkennen dat de ontwenning na de laatste 60mg afbouw langer dan hooguit 6 weken kon duren. Dan was het allang uit mijn systeem. X op x de huisarts gesproken tot ze erachter kwamen dat ik alle symptomen van het ontwenningssyndroom had. Nu de rit uitzitten. Bij morfine lees je namelijk dat je best cold turkey kunt stoppen en hooguit 2 weken last hebt. Met mijn afbouwschema van 22 weken was ik ook doodziek. Of het nu 5 Mg of 10 tot later 30mg met ondersteuning van clonidine was. Ziek werd ik ervan!!! Na weken ploeteren besloten dan ct te gaan. Nou dat heb ik geweten. Nu maanden later nog last. Alle genoemde klachten ervaar ik maar nu met steeds meer goede momenten tot zelfs dagen. De onrust wordt minder, het depri zijn. Nog wel heel erg moe. Af en toe nog diarree en niet eten. Dat heeft weer als voordeel dat ik alle aangekomen kilo’s verlies en nog 2 kilo verwijdert van mijn begin gewicht een jr geleden. Door de overdaad aan medicatie kreeg ik het syndroom van cushing en kwam in 1 week 12,5 kg aan. In 2 mnd totaal 22kg. Ik was doodziek en belande op de spoed waar ik een week heb gelegen. Ik heb wel ervaren dat sinds mijn lorametazepam is omgezet ik gelijk niet meer misselijk was. Wellicht ben ik al die tijd van gebruik wel daarom zo misselijk geweest. Heb ook daar weer pillen voor moeten slikken. De ene pil voor de andere. Mijn huisarts herkende dit overigens niet als bijwerking. lieve @Cyclad58 en @Kannietmeer bedankt voor jullie steun!!! Heel veel sterkte allemaal! En echt het komt goed!!! Nooit vergeten. Het is lastig als je in een wave zit, maar de momenten dat er een window is denk ik steeds zie je wel... er is licht aan het eind van deze tunnel. Ik denk aan jullie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benzonormaal Geplaatst 14 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2017 Jammer dat er geen reacties meer zijn gekomen. Opnieuw voel ik mij alleen in de strijd die afkicken heet. Na 2 weken op 5 Mg diazepam te hebben gezeten en een korte vakantie van vooral veel reizen achter de rug bij thuiskomst moeten overstappen op de 2,5 Mg. Afgelopen week was zwaar. Slapen was al moeilijk maar lijkt nu onmogelijk. Vannacht hooguit 1 uur geslapen. De hele dag lam, huilen en nog steeds futloos. Depri en de zin van het leven is vervlogen. Morgen moet ik de stap naar 2 Mg maken. Alles gaat volgens het schema van de huisarts. Achteraf beter want bij mijn schema was ik nu klaar geweest. Volgens schema 8 dagen op 2mg en dan 2 weken op 1 Mg. Daarna naar de 0. Heb vooral weer veel uitstraling in mijn been, pijnlijk en tintelingen in de voet. Zenuwpijn. Zit nu al ruim 4 mnd in het ontwenningssyndroom en voel mij hier zo alleen in. Hoop dat het met jullie beter gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 14 november 2017 Rapport Share Geplaatst 14 november 2017 Beste @Benzonormaal, WE zitten vaak met een groepje in één topic en steunen elkaar gewoon allemaal in die ene, zodat je niet alles overal opnieuw moet benoemen. Kom er dus gezellig bij, want je bent zeker niet alleen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden