Marcia Geplaatst 17 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2017 Hallo allemaal. Ik weet niet of ik mij nu voorstel op de juiste plek?Kon het anders niet vinden. Ik ben dus Marcia vrouw van 56 en ben sinds ongeveer 2 maanden gestopt met drinken (uit mijzelf dus zonder hulp)Ik dronk ongeveer anderhalf liter wijn per dag en dan vooral avonds en dit ongeveer 25 jaar lang.Lichamelijk heb ik eigenlijk geen problemen gehad (Ja alleen slecht slapen maar dat had ik met drank op ook,wel direct in slaap vallen maar naar paar uur klaar wakker)Het is vooral het geestelijke waar ik het heel zwaar mee heb en nog steeds die gedachte door mijn hoofd vliegt zal ik naar supermarkt gaan:-(..Gaat dit gevoel ,drang ook over?En hoelang kan dit ongeveer duren dat ik niet bij elk stress moment denk:Ik heb zin in WIJN.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcia Geplaatst 17 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2017 Hoi Torretje, Bedankt voor je reactie.Ik vind het dan weer heel knap van jou dat je gestopt met roken bent!Ik rook ook al van mijn dertiende en om daar mee te moeten stoppen lijkt mij nog moeilijker als met alcohol (voor mij dan)Bij mij is de knop omgegaan nu ik kleinkinderen heb ,Wil ik dat hun opgroeien met een oma die elke avond dronken is?Klinkt eigenlijk heel raar omdat mijn eigen kinderen er wel mee groot geworden zijn dat hun moeder elke dag dronk.Ik wil het ook echt proberen vol te houden hoe moeilijk het soms ook is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcia Geplaatst 1 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 Nou torretje ik ben ook weer bij af,vandaar lang niet meer gereageerd Bah bah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 1 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 (bewerkt) Hallo Marcia en welkom hier, Als ik naar mezelf kijk dan werd die geestelijke drang steeds minder, maar je houd je zwakke momenten. Ik heb 5 jaar achtereen niet gedronken. Dan komt de drank echt niet iedere dag (zoals nu) voorbij. Maar wel bij speciale gelegenheden (verjaardag, kerst, de eerste terrasjes dag, etc.). Dus het wordt steeds minder echt! Hou vol! Aanpassing: lees net dat je een terugval hebt. Hoop dat het je lukt je te herpakken. Vandaag dag 1 en go for it!! En weet het wordt beter!! 1 januari 2018 bewerkt door Amethist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 Welkom terug Marcia. Wat is je plan? In ieder geval succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 1 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 Zet m op Marcia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 Kom op Marcia heb vertrouwen. Ik heb nadat ik me hier heb aangemeld ook één of 2 terugvallen gehad. Ben nu sinds 8 september echt serieus in mijn poging. Eerst toch nog beetje getracht het minderen onder de knie te krijgen. Tot ik tot de conclusie kwam dat ook voor mij dat niet is weggelegd. Toen ging langzaam de knop om . Ben nu zover dat ik het niet meer hoef en wil. Het hoort niet meer bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 Op 17-10-2017 om 15:53 zei Marcia: Wil ik dat hun opgroeien met een oma die elke avond dronken is? Marcia, welkom terug. Blijkbaar heb je een terugval gehad. En ben je bovenstaande vraag vergeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 1 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2018 Hallo Marcia, join the club. Ook ik na drie maanden weer teruggevallen, maar heb het weer opgepakt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcia Geplaatst 2 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2018 Knap!!Het lukt mij echt niet nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcia Geplaatst 2 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2018 Op 1/1/2018 om 17:36 zei Roberto: Marcia, welkom terug. Blijkbaar heb je een terugval gehad. En ben je bovenstaande vraag vergeten? Nee ben ik absoluut niet vergeten!!Maar dat ongelukkige gevoel in mij zonder drank??Baal hier ook van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcia Geplaatst 2 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2018 Op 1/1/2018 om 16:26 zei Francoise: Kom op Marcia heb vertrouwen. Ik heb nadat ik me hier heb aangemeld ook één of 2 terugvallen gehad. Ben nu sinds 8 september echt serieus in mijn poging. Eerst toch nog beetje getracht het minderen onder de knie te krijgen. Tot ik tot de conclusie kwam dat ook voor mij dat niet is weggelegd. Toen ging langzaam de knop om . Ben nu zover dat ik het niet meer hoef en wil. Het hoort niet meer bij mij. Knap!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcia Geplaatst 2 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2018 Op 1/1/2018 om 16:13 zei bumperjim: Zet m op Marcia Thanx maar het lukt mij niet!Zou zo graag eens met andere mensen praten in chat of zo die het ook moeilijk hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 2 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2018 Wil je echt stoppen? Zo ja, gooi dan alles weg wat je in huis hebt en koop niks meer in. En zet een pot thee of zo. Wil je het echt, dan is het een kwestie van doorzetten. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden